Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*#*HUHTIMASUJEN TORSTAI*#*

29.03.2007 |

Eiliseen en osaa linkkiä laittaa :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin minäkin tuota Beautitudea, että mihin on hävinnyt? Mutta hänellähän la näillä main joten taitaa käärö jo tuhista sylissä. Olis se ihanaa, mäkin haluaisin!

Tänään oli siis neuvola:

-Rv 37

-Painoa tullut taas viikossa 700g lisää, yht. n. 16kg koko aikana

-Turvotusta löytyy edelleen jonkin verran

-Pissa puhdas, ollut joka kerta

-Paineet 118/81

-Hb ei otettu, ensi viikolla katsotaan auttaako lisäraudan syöminen

-Vauvan syke 144

-Vauvan painon arvioi ekaa kertaa, alle 3 kg veikkasi nyt olevan koon

-Sf 28(-33), eli riippuu nyt sitten miten mitataan, suoraan vatsaa ylös vaavin päästä peppuun vai alhaalta oikeaan kylkeen, jossa pienet jalat ovat ojennettuina. Mä en nyt enää aio miettiä koko sf-mittaa kun neuvolatätikin sanoi, että ei sillä oikeen ole enää merkitystä. Vauva on kasvanut mitä kasvaa, painoni kuitenkin nousee ja masussa ollaan tarpeeksi vilkkaita + asento on tosiaan vähän erikoinen kuten oli esikoisellakin (kohdussani on siis oikealla puolella tilaa ojennella koipia ihan selkäni puolelle asti). -Ja lisäksi pikkuinen on tooooosi alhaalla. Mullakin toi vatsa alkaa heti häpyluun yläosasta 90 asteen kulmassa. Ottaa reisiin kiinni kun istuu jossain sohvalla, mm. autossa on siis aikasta hankalaa olla.

Oli ihan mukava neuvolakäynti. " Täti" on aina ystävällinen ja vaikuttaa kiinnostuneelta kuulemaan kuulumiset, se on mukavaa. Poikakin -tänään muuten tasan 3 v.!!! (illalla 22.30), on ollut monet kerrat mukana kun täti suhtautuu häneenkin niin luontevasti ja ystävällisesti. Tänään otti asiakseen tarkistaa sitten lopullisesti tuon vauvan asennon, että onko rv vai ei kun lääkärikin sitä viime viikolla pähkäili. Pyysi vielä kokeneemman kolleegansa tarkistamaan tilannetta ja tämä sai pienen pään heti käsiinsä. Ei ole kuulemma ihan kokonaan vielä kiinnittynyt, vähäsen vielä saa heiluteltua. Oli helpottavaa saada täydellinen selvyys tohon asiaan.

Kaikki pitäis siis olla hyvin ja viikkojakin jo 37, joten hyvin menee!

Bebe-B: mä olen myös menossa Haikaranpesään ja meillä on noi viikot melko samat, joten ehkä päädytään sinne sitten samoihin aikoihin.

Moni on pohtinut tota esikoisen ja tulevan pikkuisen tilannetta. Mä en ole ollut ollenkaan huolissaan tästä, päinvastoin. Ehkä vaikuttaa se, että poika on tosiaan jo 3 v., eikä siis enää niin meidän pikku vauva. Musta on ihanaa kun saadaan hänelle " seuraa" . Me ollaan luettu paljon näitä raskausaiheisia lastenkirjoja ja muutenkin jutellaan vauvasta äitin massussa ihan päivittäin. Mustasukkaisuutta ei ainakaan vielä ole ollut ilmassa, kopkop, esikko ei tosin ole sellaista tyyppiä muutenkaan. Se voi vaikuttaa osaltaan, että hänellä on yhtä läheinen suhde isäänsä kuin minuunkin. Mieheni kun oli n. vuoden kotona ja minä tein jonkun verran hommia sillä aikaa (yksityisyrittäjä). Musta on aivan ihanaa, ettei poika jää ainokaiseksi! Ja teille joilla lapsilla tulee olemaan pieni ikäero niin voin lohdutukseksi sanoa että vaikka aluksi onkin varmasti rankkaa olla kahden vaippaikäisen kanssa niin sitä läheisempiä muksuista toisilleen tuppaa tulemaan mitä vähemmän sitä ikäeroa on. Näin olen ainakin huomannut omassa lähipiirissä.

Kyllä aika kuluu nopeasti! Täällä hormonimyrskyissä tunteellisena mietin tänään, että tasan kolme vuotta sitten illalla puoli yksitoista syntyi maailmani mullistanut pieni ihme tähän maailmaan. Ja miten tylsää ja tyhjää elämäni olisi ilman häntä! Niin ihana poika! (varsinkin nyt kun nukkuu...:) heh).

Laitettiin muuten pojan kanssa vauvalle sänkykin valmiiksi, ihan päähänpistosta, tossa muutama päivä sitten. Odottelee tosin vielä tuolla vaatehuoneen puolella, ettei ole tiellä ahtaassa makuuhuoneessa. Ja sairaalakassiakin olen jo pakkaillut. Pojalle olen kerännyt viihdykettä sinne (meillä perhehuone siis) eli kyniä+paperi, uusi Miina ja Manu-kirja (jotka on tosi jees hänen mielestään), uuden palapelin saa kuulemma synttärilahjaksi, joten se tulee myös mukaan ja mietin että pitäiskö/saakohan kannettavan ottaa sinne mukaan??? Ei siitä nyt luulis mitään kieltoakaan olevan kun ei siinä ole langatonta yhteyttä tms. joka voisi häiritä. Jos sais piirretyillä ajan kulumaan -siis pojan ajan. Taitaa olla vaarana, että iskäkin eksyy sitä tuijottamaan. Pitäiskö siis jättää ottamatta mukaan... Aion ottaa itselleni imetysliivit ja paitoja+housut, vihaan sairaalan kaapuja, ne masentaa mut täysin. Hiostavia ja rumiakin ovat. Isot ongelmat mulla... Vauvallekin otan omia vaatteita mukaan kun meillä on noita pikkuruisia tuolla kaapissa ihan mukavasti niin kerkiää käytää edes kerran. Esikoisellakin mulla oli niitä mukana. Näyttää ekst sairaalakuvatkin niin erilaisilta kun on omissa ihanissa potkupuvuissaan. Kyllä se kone niitä sitten kotona pesee. Emmekä toivottavasti asu siellä sairaalassa sitä kahta päivää pidempään. Haikaranpesässä oli ihan hyvät ruuat joten eväspuolta en taida mukana kantaa, viimeksikin jäi kaikki karkit jne syömättä kokonaan. On siellä sitten kioski jos jotain haluaa. Ja mies voi käydä ostoksilla. Lehtiä ja yhden kirjan pakkaan varmuuden vuoksi saliin mukaan. Niitäkään varmaan paljoa tarvi lukea kun kärvistelee siellä tuskissaan... mut eihän sitä ikinä tiedä. Cd-levyjä pakkasin jo ja kannettavan soittimen. Siellä salissa on myös cd-soitin ja viimeksi kuunneltiin omia levyjä koko aika (10 tuntia). Vieläkin tulee ensihetket vauvan vieressä olosta mieleen kun kuuntelen yhtä suosikkilevyäni, jossa on rauhallisia ja kauniita ranskankielisiä lauluja.

+ tänään rv37!

+ neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa

+ Poika tänään 3v.

Jep. Alan taas hommiin, että saadaan kaikki kuntoon lauantain synttärijuhlia varten. Johan tässä on monta viikkoa siivottukin, mutta parempi näin vähitellen valmistautua.

Aurinkoista loppuiltaa!

crisantemo

Vierailija
22/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pyörällä neuvolassa,ja kaikki oli ihan hyvin.Mulla vaihtu täti,ja nyt ensin meni puoli tuntia kun juteltiin vaan kaikesta.Ihana täti oli,ja ammatiltaan kätilö=)Seuraavan ajan antoi 4.4,ja sanoi,että silloin tutkitaan kohtun suu ja aiko pistää syntymään vaihtia jollain maha/kohdunsuu hieronnalla=)Vauva kuulema jo laskeutunu ja kiinittyny ja voi tulla koska tahansa.Tänäänpä onkin sitten eka päivä jolloin tuntunu,että tämä voi syntyä pian.Koko ajan supistaa vähän=)

sf on 33 ja paineet 109/77.Ja painoo oon keränny 13,5kg...masentavaa.Lähtöpainoki oli 3kg suurempi kun mun normaali,joten 16,5kg ois pudotettava,yök=(

Mä oon ihan puhki nytten,kun en saanu nukuttua viime yönä,ja supistaa koko ajan.Ja poika energinen,kun ei ulkoiltu,kun sillä niin hirvee yskä=(Ja tuossa tehtiin pullataikina,ja ne pitäs vielä leipoo...

En muista milloin oisin ollu näin poikki.Siitäki aattelin,että synnytys lähellä.

plussia

+synnytys lähenee

+ihana terveyden hoitaja

+mies terveempi

huiskutin 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko raahautua koneelle, että en nukahda sohvalle. Lähdetään kohta miehen kanssa kavereiden luo kyläilemään ja samalla sitä saa iltakahvitkin , jos sitä vaikka tästä piristyis. Sohvalla makoileminen käy voimille jo...

( . ) Neuvolassa kaikki oli ihan kunnossa, hieman tavallista korkeammalla oli alapaine, mutta ilmeisesti aivan normaalia kuitenkin. Ensi keskiviikkonahan sinne taas mennään seuraavan kerran. Oli ihan kiva keskustelu neuvolatädin kanssa vauvan hoidosta ja saatiin esittää miehen kanssa kysymyksiä. Tuntuu vain niin höhlältä, kun kaikki on niin uutta ja outoa :). Meillä ei kummallakaan ole juurikaan kokemusta vauvoista ja tuntuu välillä iskevän vähän paniikkia, että kuinka sitä osaa toimia oikein.

Pakkailin viimeisiä tavaroita sairaalakassiin ja laitoin valmiiksi laukun miehelle minkä ottaa sitten, kun hakemaan tulee. Tuli tosi jännät fiilikset niitä pikkuruisia vaatteita pakatessa, ihan epätodellinen olotila.

Ketäs muita täällä oli jotka odottavat ensimmäistään? Suurimmalla osalla kuitenkin tuntuu olevan jo ennestään lapsia.

Kummallista lukea, kun jossain päin kohta kukat kukkii ja pihaa laitellaan. Meillä kun on vielä tosi reilusti tuota lunta ja haravoinnista ei tarvi kyllä huolehtia vielä pitkään aikaan. Viime kesänä tuli laitettua hurjasti uusia kukkia kasvamaan ja toivottavasti edes osa olis selvinyt talvesta. Viime kesänä odotin innoissani tulppaaneita ja muita sipulikasveja alkukeväästä, kun piiloteltiin niitä sipuleita sinne multaan syksyllä urakalla... :( 1 krookus ja 2 tulppaania nousi.

No se jää nähtäväksi mitä nyt nousee...

Nyt alkoi kahvihammasta kolottamaan :) palaillaan...

Za_Ka 38+0

Vierailija
24/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli tänään vimppa tarhapäivä, syksyllä olis tarkoitus mennä samaan tarhaan takasin pari kertaa viikossa. Nyt saa viettää pidennetyn kesäloman. Hyvästi siis rauhalliset päivät. Mutta toisaalta saa viettää pojan kanssa laatuaikaa ennen vauvan syntymistä.

Sain kauhean lihaskrampin vatsaan, kun vein pojan aamulla tarhaan. Askeltakaan ei pystynyt ottamaan, vaan jämähdin yhteen risteykseen. Onneksi mies oli vielä tulossa käväsemään kotona ja tuli pelastamaan. Vanha vaiva, joka vaivasi myös edellisraskaudessa näillä viikoin. -Johtuu vuosia sitten tehdystä leikkauksesta ja kiinnikkeistä varmaankin. Tosi tympeä, kun tulee niin ennalta arvaamatta. Onneksi lepo ja Panadol auttoi.

Eilen olin superenerginen -Hullut Päivät, kampaaja, pitkä sauvakävelylenkki. Tänään lepopäivä :)

Huomenna olis tarkoitus lähteä vanhempien luokse pojan kanssa junalla. Vähän jännittää näillä viikoin vielä lähteä kahdestaan, mutta kun vauva ei kerta ole vielä edes laskeutunut, niin eiköhän pysy vielä sisällä viikonlopun yli. Esikoinenkin syntyi vasta 39 viikolla ja laskeutui vasta pari päivää ennen synnytystä. Aika lailla samantuntuinen raskaus tämäkin on, vaikka enemmän supistellutkin nyt. Tämä vauva on kyllä paljon energisempi masuasukki, potkii ja kylkeä kääntää vielä ahkerasti.

Meillä poika 4.5v ja osaa odottaa vauvaa, juteltu paljon. Tärkeää kun saa olla se ISOveli.

Pitäs alkaa vielä tekemään lisää virpomisvitsoja ja pakata reissua varten.

Toivottelen jo omasta puolesta hyviä viikonloppuja huhtimasuille, viikonlopun nettipimento tiedossa.

Tikanpoika 37+3

Vierailija
25/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Za_Ka: meillekin on tulossa esikoinen:)

SF-mitasta oli puhetta tänään: mulla se on jo 38,5cm, on kasvanut 2cm viikossa viimeisten viikkojen ajan. En kuitenkaan enää huolehdi siitä, sillä ultralla tehtiin tällä viikolla muusta syystä samalla painoarvio ja se oli nyt 3800 - keskiarvoa painavampi muksu tulossa, mutta ei ihan nelikiloinen VIELÄ kuten terkka ennusti.. Niin itse olen normaalipainoinen 165cm pitkä.

Kivuttomia suppareita tulee tasaisesti, mutta itse synnytyksestä ei muita merkkejä, vähän kuukautismaista kipua oli, mutta sekin hävisi, vaikka läksin heti kävelylle ja kävelin rappusiakin ylös kivuliaiden supparien toivossa:( Mikään muukaan ässä ei ole siis auttanut, olen/ollaan kyllä tehokkaasti harrastettu kaikkia. VAuva liikkuu paljon, on laskeutunut mutta ei ole vielä täysin kiinnittynyt. Olen kyllä jo vähän kyllästynyt odottamiseen, saisi tulla jo!

Ahdistavia unia on ollut mullakin, viime yönä sellaista, että vauvalle oli sattunut jotain ja huusin apua, kun en itse päässyt ylös.

Jollakin oli eilen ollut tehopäivä Hulluilla päivillä - samoin mulla. Vauvaosastolla vasta olikin tunkua, kun kaikilla oli vaunut mukana. Se touhu kostautuikin tänään, kun en ole jaksanut juuri mitään tehdä, päiväunetkin kestivät 2,5h kun olin yhä niin poikki.. Mutta nyt illallisen tekoon!

t. Feonia rv 39+4

+paljon erilaisia tuoremehuja varastossa, niitä kuluu litrakaupalla, samoin vettä ja maitoa (liittyy kuulemma siihen, että elimistö valmistautuu imetykseen)

+sairaalakassi pakattuna, ostin sinne vielä lakua ja taffelin energy mixin, jossa on pähkinöitä, jugurttikauratyynyjä yms.

+tulevat isovanhemmat hellyttävän innoissaan asiasta, osa antamistaan vaatteista (50-senttiset) on kyllä pieniä jo heti alkuun, kun vauvamme on todennäköisesti pitkänsorttinen

Vierailija
26/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilis iltana oli sitten mahtavaa olla kaveriporukalla kaupungilla syömässä hyvin ja leffassakin vielä.. Jaksoin jopa koko leffan istua paikoillanki ilman että olis pitänyt vessaan juosta.. Leffan jälkeen piti kylläkin heti sännätä vessaan..:) Nooh.. Kotona sitten sillä aikaa esikoinen oli sitten riehuessaan saanut ison naarmun poskeensa.. Alkaa heti silmäkulmasta ja on ihan posken alaosaan saakka..Mukana tietty mustelmia.. Että näin.. Onneks ei sen pahempaa..

Tänään oli sitten neuvola:

hb 116 (sanoi että vois aloittaa raudan jos sille tuntuu, mutta ei välttämätön..)

pissa ok

rr 146/86

paino tippunut 400g / 2vko

turvotus +

sf 32

syke +

liikkeet ++

rt

Kohonneesta paineesta johtuen seuraava aika jo ens maanantaina jos en ole synnyttänyt siihen mennessä.. Pissa kuitenkin oli puhdas..Ja viikonloppuna jos ilmenee päänsärkyä tai näköhäiriöitä niin polille.. Sanoi kuitenkin, että kohonnut paine saattaa ennakoida synnytystäkin.. Toivotaan, että on sitä :)

Neuvolasta sitten hyökättiin suoraan Hulluille päiville esikoisen kanssa ja perään Koskikeskuksen Miinusviiruksille.. Ajatuksena, että josko sais aikaan jotain.. Nooh.. nyt illasta sitten on suppaillut jonkin verran, joskaan ei tuskaisen kovaan.. Jotain pientä tarttui molemmista mukaan, ei kuitenkaan mitään erikoista..

+ munat hankittu (virpojia varten)

+ kiva päivä törsäillessä

+ maanantaina jo uusi nla-aika

Timpura 38+3

Vierailija
27/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sinne päiväkotiin piti vain viedä semmoine melko yksinkertainen hakulomake. Hain paikkaa syyskuusta alkaen, koska täälläkin ikäraja on se 3-vuotta, ja tyttö täyttää sen elokuussa. Sanoivat kyllä että nyt ovat ryhmät täynnä, mutta koska hakemus on ajoissa sisällä, ovat mahdollisuudet hyvät.

Asumme täällä pohjanmaalla, joten pääkaupunkiseudun tilanteesta en tiedä.

Kannattaa varmaankin tosiaan laittaa hakemus sisään niin ainakin on ajoissa liikkeellä. :)

Nyt pizzaa syömään....

Nyla

Vierailija
28/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä netissä roikuttua, niin tulin sitten tännekin kurkkaamaan, oisko kenties vauvauutisia tai ketään synnyttämään lähdössä :)

Mä ostin kans eilen virpojia varten muutaman munan, mutta miten ollakaan tässä makeanhimossa söin niistä kaksi! Hm jollain tota itsekuria piisaa...

No pitää lauantaina ostaa uusia tilalle.

Nyt tuntuu siltä, että mä en ikinä pääse synnyttämään. Koko iltana ei yhtään supistusta, ei edes kivutonta, plääh. Vauva onneksi liikkuu kuitenkin hyvin.

Taidan tästä kipaista suihkuun, niin pääsee heti idolsin tulosten jälkeen nukkumaan. Te jotka seuraatte ko ohjelmaa, niin kuka on suosikkinne. Mä tykkään jotenkin siitä Kristinasta, vaikka sen epävireyttä aina moititaankin. Äänestänyt en ole kyllä kertaakaan.

Vierailija
29/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sinne synnärillehän minä silloin viikko sitten perjantaina tein kolmannen kerran lähtöä. Sinnittelin kotona siihen saakka kunnes tosiaan alkoivat sinkoilla kaikenlaiset sivistyssanat supistuksen hetkellä.

Perjantai-iltana klo:19 oltiin synnärillä " valmiina toimiin" .

Ei ollut mikään " tavallinen" tarina tuo toinenkaan synnytys (ja viimeinen!!!). Kaikki sujui toiveiden ja suunnitelmien mukaan aina " loppusuoralle" saakka. Tällä kertaa kivunlievitys vastasi tarkoitustaan ja pysyin koko ajan mukana synnytyksen kulussa.

Dramatiikka alkoi vasta lapsiveden mentyä itsekseen, kun torkuin ihanassa epiduraalipuudutuksessa. Yhtäkkiä kätilö huomasi vauvan sykkeen romahtaneen ja samassa olinkin jo happimaski kasvoilla ja paikalle oli hälytetty päivystävä lääkäri. Seurattuaan sykkeen kulkua lääkäri otti vauvan päästä verinäytteen ja sen mukaan kaiken piti olla vauvalla hyvin. Samassa paikalle tuli toinen lääkäri, joka sanoi, että hätäsectioon ja äkkiä....ei siinä olisi ehtinyt kissaakaan sanoa, kun olin jo leikkaussalissa ja minut nukutettiin.

Heräsin heräämössä, jossa kerrottiin, että minulle tehtiin hätäsectio vauvan romahtaneen sykkeen vuoksi, joka kohtui siitä, että hänellä oli napanuora kiertynyt kahteen kertaan kaulan ympäri mutta vauva voi kuitenkin hyvin, lisäksi sain kuulla, että minulla repesi kohtu leikkauksessa & menetin 2 litraa verta....

14h alatiesynnytystä ja hätäsectio (komea taisteluarpi keskellä masua), tuloksena kuitenkin terve ja hyvinvoiva (syö & nukkuu hyvin) poika 51cm, 3725 g, py 37 cm.

Kotiuduin jo tiistaina omasta toiveestani, vaikka olisivat vielä pitäneet yön yli. Vähän meinaa huimata ja olenkin rautakuurilla, jotta saataisiin tuo hb nousemaan.

Hengissä siis ollaan, enkeli taisi olla matkassa mukana....kiitos ihanasta myötäelämisestä, yritän käydä lukemassa teidän loppusuoran rutistuksia ja aatun_äipälle erityisesti toivon hyvää synnytystä = )

Beatitude & Nyyti Nyytiäinen 5 pv

Vierailija
30/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki on hyvin vaikka hurjalta kuulosti tuo synnytyksen loppu.