Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*#*HUHTIMASUJEN TORSTAI*#*

29.03.2007 |

Eiliseen en osaa linkkiä laittaa :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstain toivotukset täältä pohjoisesta.

( . )

Neuvolaan olen tässä valmistautumassa ja viime viikolla taisin kirjoitella ennen sitä viimeistä lääkärissä käyntiä. Sillä saralla ei ollut tapahtunut mitään merkittävää, vaikka supistuksia onkin ollut jo hyvän aikaa. Kaikki oli ihan ok, toivottavasti tänäänkin. Tiedän kyllä, että painoa on tullut ihan liikaa viikossa... ihan ummessa olen, vatsa ei toimi ollenkaan.

Viime yö oli jotenkin kummallinen, näin jatkuvasti ihan outoja unia. Niitä unia mistä eilen oli juttua, että mies pettää näin pari kuukautta sitten jatkuvasti. Heräsin yöllä suunniltani :), vaikka unilla ei mitään totuuden perää olekkaan... silti se vaan pahalta tuntui. Taisin miehelle itkeä tuhertaa, että kyllä mie sinusta välitän hirveästi, kun unetkin tuntuvat näin pahalta.

Hirveästi voimahaleja jonzku80:lle vaikeaan tilanteeseen ja toivotaan kaiken kääntyvän parhain päin.

Nyt pitää alkaa valmistautumaan sinne neuvolaan... mahdollisesti myöhemmin lisää :)

Za_Ka... POKS ...38+0

Ihanaa & aurinkoista päivää meille " isomasuisille" toivotan :) ja toki myös muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuuh... Jälleen huono yö takana. Kävin eilen muutaman kilometrin kävelyllä ja liekö siitä johtunut että koko illan supisteli tosi tiukasti. Hätistelin jo miestäkin olemaan lähtövalmiudessa. MUTTA ennen puolta yötä ne sitten laantui ja sain unen päästä kiinni. Yöllä supisti vielä harvakseen ja nyt alaselkä on hitsin kipeä. Aikaisemmin kun on täältä palstalla lukenut muitten kokemuksia kuinka kipeitä supistuksia on vaikka kuinka paljon ennen synnytykseen lähtöä, olen ollut ihmeissäni että voiko niin todella olla. Nyt uskon että voi. Toivottavasti tätä ei kuitenkaan jatku viikkokausia. :/ Esikoisesta ensimmäiset kipeät supistukset tiesi heti synnytystä.

Neuvolassakin ehdin jo käydä. Sf-mitta mukamas kasvanut viisi senttiä viikossa (on vaihdellut niin paljon ettei oikein enää tiedä mihin uskoa), paineet oli hiukan alhaisemmat kuin viimeksi (118/74), heikko plussa proteiinia ja paino (=nestettä) tippunut melkein kilon. Olen erityisen tyytyväinen että painoa on tullut yhteensä vaan reilu neljä kiloa. Ensimmäisen raskauden jälkeen tuli nopeesti kymmenen kiloa ylimäärästä, eikä olo ole sen jälkeen tuntunu hyvältä.

Enkä tietenkään muista mitä piti eilisiin juttuihin kommentoida. Joikkulille ainakin: rahkapiirakkaa voi hyvin pakastaa, tosin sulatettuna on hieman vetisempää kuin tuoreena. Hyytelöä sisältäviä juttuja en pakastaisi. Voi olla että kermahyytelö kestää sulatuksen, mutta tavallinen mehuhyytelö ainakin muuttuu sulatuksessa takaisin mehuksi.

Huoletonta ja kivutonta torstai-päivää kaikille!

Pyrrhyla 39+1

P.S. Jouduin eilen illalla pienoiseen paniikkiin kun ajattelin että lähtö voisi tapahtua jo yöllä. Itkin miehellekin etten voi jättää esikoista. Mitä se raukka ajattelee, kun isi ja äiti on yöllä hävinny sanomatta mitään ja mummu tullu tilalle. :( Jotenkin tunnen syyllisyyttä että kuinka me mullistetaan esikoisen elämä tuomalla toinen lapsi taloon. Hupsuja myöhäisillan paniikkimietteitä...

Vierailija
4/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää muutama päivä, niin tosiaan alkaa meidän kuukausi, VIHDOIN!

Luin juuri tuon Pyrrhylan mietteistä esikoista kohtaan ja on ihan pakko vastata, että mulla on täysin samanlaisia ajatuksia. Meidän poju on vasta 1v9kk ja niin vauva vielä, semmoinen sulonen pieni tuttisuu, joka tulee harva se yö meidän viereen nukkumaan. Välillä tulee kauhea olo kun miettii sitä shokkia, jonka se pian joutuu kokemaan, kun äidin ja isin sylissä onkin joku muu ja usein. Sen pieni maailma ja perusturvallisuus taitavat kyllä järkkyä aika pahasti, vaikka kuinka yrittäisimme säilyttää kaiken " ennallaan" hänelle, myös sylipaikan ja huomion. Mutta toisaalta olen ihan varma, että ukkeli unohtaa tosi pian, että oli sellainen " yksinvaltias-aikakausi" ja rakastuu pikkusiskoon/veljeen ihan tulisesti. Ja jotenkin tuntuu niin luonnolliselta, että lapsia on enemmän kuin yksi. Niin se kuuluu ollakin, ainakin meidän pikku perheessä.

Että sellasia ajatuksia tänä aamuna. Muutoin paikat edelleen kipeät like hell ja tuntuu sille kuin vauvan pää saattaisi joka pissareissulla tipahtaa pönttöön :) Huomenna tulen kirjoittelemaan lisää, kun olen käynyt siellä Kätilöopistolla tutkimuksissa. Nuo teidän sf-mittanne tuntuvat ihan älyttömän suurilta, kun mä en vieläkään ole päässyt kolmeenkymmeneen asti, vaikka ihan normaalikokoinen ihminen olen! Apua, toivottavasti kaikki on hyvin.

Ihanaa aurinkoista päivää ja toivottavasti kaikki täysiaikaiset huhtimasut saisivat viimein nyytin syliinsä!

Bebe-b 36+6 (huomenna 37 ja ovet auki Haikaranpesään, jee!!!)

Vierailija
5/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen illemmalla laittamaan neuvolakuulumisia,kunhan sinne pääsen päivällä.Saa nähä mitä ne sanoo.Mulla ei oo ollu verenpaineen kanssa koskaan ongelmia,mutta nyt kädet ihan turvoksissa yms...huokaus.

Oon ihan possun näköinen,eikä paljon huvita peiliin kurkata=(

Mies nyt pojan kanssa lääkärisä,yski koko yön,ja mulla hirvee päänsärky,kun heräsin koko ajan.Ja sit kun herää,niin mentävä vessaan=(

RINTAPUMPUSTA:Mulla se ainun sähkökäyttöinen pumppu,ja on kyllä ihan ykkönen.Ostin sen kun sain tuon kakkosen,ja hintansa on maksanu takaisin.Mulla alussa tullu maitoa niin paljon,ettei vauva saanu otetta tissistä,ja on pitäny lypsää ensin.Sitten saanu pakkaseenkin maitoa talteen,niin voi isä antaa jos tarvis.Esim.pojan ollessa 2viikkoa sain oksennustaudin,ja olin pää pöntössä kokoajan,niin isä anto aina välillä pullomaitoa,että sain levätä=)

Eikä siinä minusta mikään kova ääni,toimii verkkovirralla ja paristoilla,niin mä aina juoksin ympäri kämppää pumppu rinnassa=)

Aluksi oli sellanen käsikäyttönen,mutta sillä en saanu rinnasta mitään irti.

Mutta nyt petiin,ja odottamaan miehen soittoa,mikä pojan tilanne on.

HUiskutin 38+2

Vierailija
6/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen emmerdalen alkua.

Ei mikään sarja-addikti. Eilinen jakso jäi väliin kun tartti käydä työpaikan tulipalon jälkeisessä tyhjennysmyynnissä. Siellä sai jonottaa aivan älyttömän kauan kun väkeä oli tosi paljon. Illalla sit supisteli ja selkää särki. Yön nukuin tosi huonosti kun sattui tuonne vinkulaan niin hemmetisti kun piti kylkeä kääntää.

Ihmeen virkeä olo on silti.

Tänään ollaan pojan kanssa pesty pyykkiä ja siivottu kaappeja heti aamuvarhaiselta. Mieli tekis oikein enemmänkin paikkoja kuurata mut tiedän et kostautuu illalla joten luovutan suosiolla.

Nyt poika lukee tossa vieressä jotain matkailulehteä ja aika pärinää kun on auton kuvia ;) Ihana!

Vauva möngertää masussa vilkkaasti ja tuntuu vinkeältä. Taitaa olla tilanpuutetta kun niin selvästi tuntuu pienikin liike. Maanantaina mulla on lääkäri ja on kiva kuulla kohdunsuun tilanne. Vaikka luulenpa ettei siellä mitään edistystä ole ainakaan tapahtunu. Eikä sen puoleen tarvikaan vaikka välillä tuntuu et vois tästä masusta jo luopuakin.

Toivottavasti ei ole paljon kirjoitusvirheitä kun tuhannesti naputtelen ennenkuin poika lyö sormensa väliin

+ koti suht siisti

+ tänään mummulle ja pappalle ja äidin lihapatojen ääreen :)

+ jälleen ihana aurinkoinen päivä - tää taitaa olla melkein vakio

papaija 35+3

Vierailija
7/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan taas vähän aamuyöstä valvottua mutta nyt kun ottaa itseään niskasta kiinni niin sais vähän kotitöitäkin tehtyä, ajattelin vähän ikkunoita pestä jos vaikka sais jotain supistuksia aikaiseksi kun tuntuu siltä että loppua kohden alkaa supistukset vähenemään.

Toivottavasti Jonzku sun isän leikkaus sujui hyvin ja toipuu pian.

Täällä ei kyllä mitään uutta voinnissa..kamala päänsärky vaívaa päivittäin :(

G: odotan sitä että synnytyksen jälkee taas voi nukkua mahallaan, tosin viimeksi meni kyllä vähän aikaa kun maitoa rinnat täys ja olivat aika hellät niin ei sit oikein tullut mitään. Saarioisten maksalaatikkoa olen himoinnut koko ajan..jouluna kyllä söinkin vähän, samoiten maksapasteijaa. Alkoholi ei ole viime vuosina maistunut joten en odota että pääsis maistelemaan.

Taidan tehdä miehelle tilaa koneelle ja itse siirryn siivouspuuhiin (jos vaikka into vähän yltyisi )

+ tänään muskari

+ taas lähempänä synnytystä

+ kohta näkee ulos ikkunoista :)

Sanna rv 36+3

Vierailija
8/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti aurinko paistelee pihalla. Eilen oli taas viikottainen neuvola. Vauvan sydän puksutti yli 170, kun potki ja möyri ihan hurjasti, niin että terkkari pisti loppujen lopuksi sykkeeksi pelkän plussan. Lakettuun päivään on tänään tasan kaksi viikkoa (nyt se on siis täysiaikainen), eikä vauva ole vielä kiinnittynyt eikä laskeutunut. Maha on edelleen terhakkaasti pystyssä ja näyttää hassulta, kun olen niin hoikka eikä muuta kertymää vartaloon ole juuri raskauden aikana tullut. Mitens muilla tuo kiinnittyminen? Olin kyllä vähän toivonut, että vauva syntyisi ajoissa, koska meillä on muutto toiselle paikkakunnalle edessä huhtikuun viimeisenä viikonloppuna, ja jos lasketusta päivästä mennään se kaksi viikkoa yli, niin synnytyshän ajoittuu kätevästi tuota viikonloppua edeltävälle torstaille. Ajoituksen mestareita olemme, ei voi muuta sanoa :). Olen sitten sen viikonlopun mukavasti sairaalassa ja muut saavat hoitaa muuton ja hakea meidät suoraan uuteen kotiin, heh.

Oon koko ajan pelännyt, että vauvasta tulee iso, koska mä itsekin olen ollut nelikiloinen (ja nykyisin tälläinen pikku riuku). Terkkari on aina sanonut, että pieni se on (ja mut oli ylilääkäri arvioinut aikoinaan alle kolmekiloiseksi, hih, ja olin sitten yliläski ja pitkä poimuinen michelinukkeli). Eilen vertailin sf-mittaa oman äitini sf-mittoihin mun odotusaikana, ja mulla on nyt sama (35 cm), kun äitillä pari päivää ennen mun syntymää. Toivottavasti kiinnittymättömyys ei kuitenkaan johdu siitä, ettei se mahdu laskeutumaan... Toisaalta omalla äidillä kukaan meistä ei ole kiinnittynyt vasta kuin synnytyssalissa ja ollaan kyllä mahduttu pihalle, että ehkä se on vain valmistauduttava vähän pidempään ponnistukseen.

Rintapumpusta sen verran, että mä ostin lyhyen harkinnan jälkeen sen sähkökäyttöisen, kun olen kuullut, että se on kätevämpi. Käytössähän sen sitten näkee, miten se itsellä toimii. Imetyksen onnistuminen hieman jännittää, kun mulla ei ole mitkään kovin isot nännit (on sitä ihmisellä ongelmia). Enemmänkin sellaiset tyttömäisen pienet ja eivät ole edes tummuneet yhtää, ja jostain luin, että tummuminen auttaa niitä kestämään paremmin " kulutusta" . Kaikki nännit mitä näkee oppaissa ja muissa kuvissa on sellaisia isoja ja tummia - vai muuttuuko ne sitten vasta imetyksen myötä?? Huomaa varmaan, että olen ensisynnyttäjä eikä kavereillakaan juuri ole vielä vauvoja. Kai sitä sitten oppii kaikenlaista käytännössä.

No, mutta nyt alan pistämään vaunuja kuntoon. Vielä on sairaalakassikin pakkaamatta ja pitäisi ommella rintaliivinsuojuksia. Jotenkin sitä ajattelee, että yli se menee kuitenkin, ja ei tässä kiirettä. Mutta eihän sitä tiedä.

Aurinkoista päivää kaikille!!

Kerttu ja se joku rv 38

Vierailija
9/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun aurinko paistaa ja kukat kukkii jo takapihalla, krookukset terassin edessä. :) Kohta on se maaginen päivä..hui. Vähän jänskättää. La ois 2.4. Nyt jo kaverit soitelleet, että jokos on suppareita. No on mut ei niitä kovia.. Plaah.

Sunnuntaina otin sukulaisten neuvosta risiiniöljyä 10mg ja oottelin 2tuntia, 3tuntia ja 4 tunnin jälkeen totesin, ettei vaikuttanut mulla mitenkään. Vähän tuntui että ilma rupesi pukkaamaan ulos, mut ei mitään sitä varoiteltua " kauheeta ripulia.." . Että näin.

Maanantaina kävin vyöhyketerapiassa ja oli aivan ihanaa. Siellä hoidonaikana tuntui kohdussa alhaalla syvällä jotain jännää tuntemusta, mutta eipä sitten muuta oo tapahtunut. Pari päivää sen piti vaikuttaa ja ke ois voinu syntyä. Eipä syntynyt. ;(

Mä en pysty enää nukkumaan ja maha on aivan hervoton. sf 38 viimeviikolla. Nyt pe neuvola. Saas nähdä miten on taas kasvanut. Esikoista odottaessa sf kävi 42 ja sit tippui sentin ennenkuin syntyi.

Mutta nyt loppuu akku kohta. Palataan.

T:Ramsas rv40

Vierailija
10/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvin nukuttu yö, pitää oikein kehaista! Vessassakaan ei tarvinnut käydä kuin 3 kertaa :)

Eipä tänne taaskaan mitään kummempaa.. Mitäköhän Beatitudelle,Murmutille ja Leivänkannikalle kuuluu?? Toivottavasti tulevat pian kertomaan hyviä uutisia :) Ja tietty kaikki muutkin!

Pitäisi ottaa imuri kaapista ja alkaa suhailla sen kanssa, poika söi illalla muroja ja niitä on nyt koko maailma täynnä.. TIppa linssissä luin teidän ajatuksia tuosta esikoisen maailman mullistumisesta, tuntuivat niin tutuilta.. Meillä poika 1v5kk, ja ihan on meidän vauva. Pelottaa miten " isoksi" poika sitten kasvaakaan heti kun vauva syntyy. Meillä kanssa aina haaveissa ollut monta lasta, silti on niin kovin sekavat tunteet välillä. Pistetään hormoonien piikkiin :)

Ja lussat:

+ vakio AURINKO

+ tänään pojun kanssa värikylpyyn

+ kaveri tulee vauvansa kanssa kylään

Kuullaan ja voidaan hyvin :)

Sanna 37 (*poks*)

Vierailija
11/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään uutta. Kohtuullisesti nukuttu yö takana, muutama vessareissu ja käsien ja jalkojen särkemistä.

Nyt heräämisen jälkeen on vaivannut ihan hillitön voimattomuuden tunne. Sain sinniteltyä tunnin pojan kanssa ulkona, mutta nyt ei pysty kuin löhöämään. Tää on ihan kamalaa, pitäis tehdä kaikenlaista, mutta kun ei vain ole voimaa. Eilen oli päivällä samanlaista. Onko muilla esiintynyt vastaavaa? Mikä auttaisi?

Plussia on nyt vähän vaikee keksiä, mut yritetään

+ hieno päivä, taas

+ poika viihtyy onneksi myös lastenohjelmien parissa, ihme :)

+ päivä lähempänä synnytystä

Tsemppiä ja suppareita niitä tarvitseville sekä hyvää päivänjatkoa muille huhtikuisille!

amulet 36+6

Vierailija
12/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli lieviä supistuksia ja ajattelin, että josko viimein. En kuitenkaan puhunu kelleen mitään niistä. Patistin vain miestä laittamaan lamppuja ja verhotankoa paikoilleen jos vaikka vauva tulee kohta niin sen ei tartte tulla sitten sotkuseen makkariin.

Greyn anatomian aikan tuli jo tiukkoja supistuksia ja silloin piti miehelle jo sanoa, että kuule tänä yönä taidetaan lähteä. Mentiin nukkumaan koska tulivat harvakseltaan ja minä otin kuuman kaurapussin mukaan. No ilmeisesti loppuivat koska olin nukahtanut ja istun kotona ison mahan kanssa. :(

Yöllä näin sitten vielä unta, että vauva oli kuollut kohtuun. Ja nuo unet tosiaankin on niin toden mukaisia, että pahaolo on kun niistä herää.

Huomenna olis neuvola. Jotenki tuntuu sieläkin ihan turhalta käydä kun ei kuitenkaan tutkita kunnolla. Turvotusta on ihan kauheasti. Silmät on sirrillä niinkuin porsaalla ja käsiin ja jalkoihin sattuu.

No pitänee tehdä uusi päällinen imetystyynyyn ja jatkaa paikkojen järjestelmistä.

Pitäiskö mulla olla plussiaki.. hmm.. hm.. on kyllä tiukassa

+aurinko paistaa.

+synnytys lähestyy (laskettu aika on 5.4. ja en kyllä halua pääsiäiseksi sairaalaan, mutta onhan tässä vielä aikaa)

+mies ja lapset on aivan ihania vaikka välillä mulla menee hermot

Ai niitä galluppeja:

Ollaan ostettu uutena hoitopöytä, aventin käsikäyttönen lypsykone, uusi patja, joitain vaatteita. Loput onkin ostettu käytettyinä tai saatu.

Mahallani nukkumisesta minäkin haaveilen, mutta tiedän sen olevan täysin mahdotonta maidon tulon vuoksi. Maksamakkaraleipää on tehnyt mieli jo pitkään. Samaten äiti on laittanut meille kuivaalihaa valmistumaan, joten sitä voi sitten syödä hyvillä mielin. Siideriä ei niinkään tee mieli eikä edes haluta baariin. No en sielä ole kovin hyvin aikaisemminkaan viihtynyt. Mutta haluaisin kyllä lähteä festareille kuuntelemaan jotain hyvää bändiä vaan eipä se taida vauvan kanssa onnistua. Mutta meinaan kyllä ottaa vaunut ja mennä kaupungille kun rotuaari piknik tulee taas Ouluun. Kyllähän sitä jotain kuulee vaikka ei aitojen sisällä olekkaan.

Leivänkannikka ja Olivia 39 POKS

PS. Te jotka murehditte esikoisen suhtautumista uuteen tulokkaaseen. Meillä on 1 v 9kk ikäeroa tytöillä. Silloin kun olivat pieniä isompi oli innokkaana hoitamassa äidin apuna nuorempaa ja tunsi olonsa tärkeäksi kun oli jo isompi. Joten silloin ei ollut mitään ongelmia. Ja myöhemmin jos on tuntunut, että on jotain vaikeuksia olen järjestänyt aikaa pelkästään äitin kanssa. Teen sitä vieläkin vaikka molemmat ovat murrosikäisiä. Jos ei muuta niin olen istunut heidän huoneessaan juttelemassa ja kertonut kuinka paljon heitä rakastan.

Vierailija
13/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joka päivä olen käynyt lukemassa teidän kuulumiset, mutta en ole jaksanut juuri mitään kirjoittaa. Tuntuu, että synnytys olisi vielä valovuoden päässä. Kaikki viisi lasta on syntyneet reilusti la:n jälkeen, kaksi nuorinta 2vko, joten en odota mitään uutta tältä kuudenneltakaan. Ehkä sitten Vappuna pääsisi tositoimiin.

Paitsi, että viime lauantaina tapahtui jotain, mitä en aikaisemmissa raskauksissa ole laittanut edes merkille. Pystyn kellon tarkkuudella sanomaan, milloin vauva laskeutui alaspäin. Kesti 10-15 min sellainen puukonpyöritys tuolla alapäässä, lopunpäivää olin sitten liikuntakyvytön. Sunnuntaina sitten helpotti. Mies oli jo viemässä synnärille, mutta toppuuttelin siinä sitten. Tiistaina neuvolassa selvisi, että vauva on tosi alhaalla ja kiinnittynyt + viikonloppuna tuli limatulppaakin. Mutta luotan kuitenkin siihen Vappuun, ettei aika tulisi pitkäksi.

Viime keskiviikkona kävin raskausdiabeteksen vuoksi kokoarviossa, joka oli rv 36 3100g. Vähän keskikäyrän yläpuolella, ja lääkärin sanoin: kilon ehtii vielä hyvin kasvaa. Paljon lohduttaa. Synnytystä ei kuulema käynnistetä diabeteksen vuoksi, jos hoitona on ruokavalio.

Tavarat vauvalle on jälleen kerran hommattu uudelleen, enimmäkseen uutena. Ollaan aina laitettu tavarat kiertoon, kun ikäerot on kuitenkin n. 3v. Ei ole kauheesti tilaa säilytellä, eikä välttämättä ajatusta, että lapsia tulisi vielä lisää.

Päivän plussat:

+ 2 nuorinta lasta viimeistä päivää hoidossa

Helpottaa mun elämää, kun ei tarvitse aikataulun mukaan viedä ja hakea ja loppuu tämä lorvailu. Kotihommat tulee paremmin tehtyä kun on vilskettä kotona.

+ koululaisten arviointikeskustelut käyty

Kaikilla menee koulussa hyvin. Esikoisella jopa erinomaisesti. Keneltäköhän on lahjansa perinyt?

+ Mies tulee kohta töistä. Näkee nykyään niin harvoin, kun on ottanut toisenkin työn. Suunnittelee ammatin vaihtoa, joten käy sitä toista ammattia välillä harrastamassa.

+ " Toivottavasti ei vielä tänä yönä (että sais nukkua)" -sanonta on tullut jo perinteeksi synnytystä odotellessa. Tämä on näköjään nyt tullut taas ajankohtaiseksi.

5vekaraa ja lisänumero rv 37+1

Vierailija
14/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen en sitten illalla kerenny enää koneelle kun käytiinviemässä keinu tontille ja siellä hurahti kotvan aikaa ja sen jlkeen saunottiin kotona.

Iltapäivällä sitten soittivat neuvolasta että täytii käydä antamassa lbraan uusi pissanäyte! Kun tiedustelin että mitä se sitten oli näyttänyt se edellinen niin sanoi vaan ettei siitä voinut päätellä mitään :/ KUMMALLISTA

Aamulla isäni sitten kiikutti viilis purkin labraan. Töihin mennessään kun en kertakaikkiaan pystynyt pidättelemään ½tuntia enää. Huomen aamulla saa soittaa tulokset 8-9 välillä!

Tänään oli sitten perhekerho ja väkeä oli kun pipoa.. Ja likka ei viihtynyt ja tultiin kotiin oli jotenkin vaisun olonen ja mittasin kuumeen ni TAAS oli kuumetta onneksi vaan 37.2 mutta toinen ihan veto pois ja nukahti käsiin! Täytyy kattoa millanen on kun herää ja soitella lääkäriin että pääsee kokeisiin et miks on vähän väliä kuumetta! ;(

Omaan napaan!! Viime yö meni ihan läskiksi! Ensin myllersimahaa valtavasti ja sitten istuinkin vessassa kakkalla ja sitähän tuli oikeen kuraa! Kunnon suolen tyhjennys! NOOH siitä selvittyäni kömmin sänkyyn ja jost kun olin saamassa unta rupesi sattumaan oikeenpuoleiseen mahaan/selkään ja oikealla pimppaan.. Mutta ei kumminkaan supistanut tai sitten tää oli joku ihan uus supistus mitä en kokenut esikoisella :/ Meinas itku tulla ja liikkua ei voinut kun yritti asentoa vaihtaa niin vihli ja sattu vaan enemmän :/ Tänään e ole ollut mitään! Pyörällä käytiin kerhossakin vähän rupes hengästyttää..

Kyllä minuakin surettaa kun likasta tulee iso sitten kun vauva syntyy! Ei sitä ole sitten niin paljon aikaa kun tähän asti ja tietenkin huolettaa miten sopeutuu! Mutta asennoitunu olen silleen että joka asiaan otan likan mukaan mihin vaan voi enkä käske häntä pois/leikkimään! Ja olla hänen kanssa mahdollisimman paljon! Mutta onhan se itkettävää miten pienestä äitin vauvasta tulee isosisko!

Meillä on kaikki oikeestaa esikoisen vanhaa tai sitten veljeni pojan vanhaa! Ainut mitä nyt olen ostanut niin rengasliina/kangaliina! Itekin suunnittelinettä ostasin avent isiksen pumpun mutta viellä en ainakaan ole ostanut! Ja uudet vaatteet mitkä olis sitten päällä kun tuodaan kotiin! (Taas mahaa vääntää pakko kohta mennä kakkalle)

Eipä kait muuta nyt tähän aikaan päivästä!

rv36+4

Vierailija
15/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut ja touhunnut ja pessyt pyykkiä koko päivä. Talvivaatteita laitoin jo sivuun ja pesukone pyörittää kesävaatteita jos niihin vielä tän kesän aikana vaikka mahtuis ;)

Viime yönä nukutti tosi hyvin. Heräsin kerran esikoisen huuteluun ja kävin vessassa samalla. 6.50 heräsin inhottavaan selkäsärkyyn (siis supistuksiin???) ja oli pakko ottaa särkylääke että sai jatkaa vielä unia. Tänään ei sit taas mitään, vaikka aamusta asti olen puuhaillutkin.

Ajattelin nyt pyyhkiä kaikki pölyt ja vaihtaa lakanat jos vaikka vähän tämä tukkoisuus hellittäisi, ja jos ensi viikko menee sairaalassa niin on sitten suurempi todennäköisyys tulla puhtaaseen kotiin kun olen jo valmiiksi sitä tietä miehelle tasoittanut ;)

Eilen oltiin mummilla ja vaarilla grillaamassa ja hyvää oli. Ihanaa kun tulee kesä ja voi taas grillata vaikka joka päivä! Ja poika sai leikkiä uudella polkupyörällä, vaikka ei vielä jalkoja polkimille löytänytkään. Oltiin myös ensimmäistä kertaa ihan ihmisten ilmoilla ilman vaippaa ja aika hyvin selvittiinkin. Hyvä kuitenkin että oli vaihtohousut mukana.. Kotona osaa tosi hienosti ilmoittaa pissahädän mutta muualla tuntuu aina unohtuvan. Ja vähän uhmassakin väittää ettei ole hätä vaikka selvästi onkin ja sit on monta kertaa jo liian myöhäistä. Mutta kunhan noi ilmat vielä lämpenee niin päästään kunnolla harjoittelemaan sitäkin :)

Kohta meidän pieni vauveli on päiväkuiva :)

Täytyypi vielä kylpyvettä mennä laskemaan jos sais pojan pestyä ja sit mennään varmaan ulos likaantumaan uudelleen.

Eka plussat:

+ Aurinko paistaa (vakio täälläkin)

+ koti on siivottu

+ enää 4 päivää sektioaikaan

marie 38+4

Vierailija
16/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa torstaita täältäkin. Sain tänään hankittua esikoiselle trullivaatteet pääsiäiseksi, sekä haettua päivähoito paikkaa syksyksi. Otin tytön pois hoidosta nyt kevään ja kesän ajaksi, ja syksyllä haluan hänet englanninkieliseen tarhaan, jotta tuo iskän kieli vähän vahvistuisi.

Pyrrhyla: Mulla kans ihan samoja fiiliksiä esikoisen suhteen. Tuntuu et ollaan ihan kauheita kun yhtäkkia tuodaanki uusi lapsi kotiin, ja varsinkin jos keskellä yötä lähdetään sitä hakemaan. Ja sit mul on myös kauhee huono omatunto siitä että joudun sitten olemaan sairaalassa vauvan kanssa ja esikoinen ¿joutuu¿ olemaan kotona isän kanssa kahdestaan. Vaikka iskän tyttö se on, sitä kai kuvittelee olevansa niin tärkeä tytölle ettei se pärjäisi muka ilman äitiä. Ja pikkusiskosta se on ollut vain innoissaan.

Bebe-b: Mulla kans alhainen sf-mitta, nyt viikolla 38+6, ja eilen neuvolassa se oli 33.5 cm. Ja ihan normaali kokoinen minäkin olen.

Rintapumpuista, mulla oli esikoisen kanssa Aventin käsikäyttöinen ja sitä meinaan tämän kakkosenkin kanssa käyttää. Välillä se vinkuu kivasti, mutta toimi mulla ainakin tosi hyvin.

Nyt pitäisi varmaan pestä vähän pyykkiä ym. Kotityöt ei vain kauheasti maistuisi nyt, ehkä lähdenki vain ulos tytön kanssa.

Plussia

+Ihana ilma taasen

+Päivä lähempänä vauvaa

+Saatiin vihdoin sovittua konflikti putkimies firman kanssa, kun olivat laskuttaneet meitä liikaa.

Nyla 38+6 ..huomenna poksahtaa

Vierailija
17/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. alhaiset ja pienet sf--mittalaiset... MInulla sf 30 vaikka laskettu aika jo lauantaina.... Esikoisen aikana ei päässyt kuin kerran ultraan ja vauvan kokoa tarkkailtiin koko ajan ton mitan perusteella ja pidettiin pienenä ja milloin mitäkin... mutta kun se ei tosiaan kertonut mitään! Nyt siis en kanna pätkääkään huolta. Täältä on tulossa taas varmasti se lähemmäs 4kg vauva, oli sf-mitta mitä tahansa. Ja minä olen siis pieni itse.

Torstai-päivä on lähtenyt käyntiin ihan kivasti. Ilma on taas ihana ja oltiin aamulla leikkipuistossa ja mies jäi vielä pojan kanssa tohon pihalle kun minun piti tulla imuroimaan. No, imuroinnit on kyllä vaiheessa edelleen, kun aloin järjestellä naulakkoa ja laitoin pesuun talvivaatteita, hanskoja, pipoja ym. Nyt poika päiväunilla, itsekin meinasin nukahtaaa, mutta en malta, koska kämppä on kauheassa kunnossa ja on oikeasti pakko vähän siivoilla. Iltapäivällä mennään kuitenkin vielä joko ulos tai jonnekin kylään.

Eilen olin ostoksilla ja ajelin sitten taas pitkästä aikaa hieman enemmän autolla ja voi herranjumala miten vaikea oli päästä autosta pois! En tajua mitä tapahtui, mutta alavatsa tuli NIIN kipeäksi, että ei tosikaan. Veikkaisin, että kohdunkannattimet kipeytyi. VAuva kun on kauhean alhaalla. Alushousujenkin pitäminen sattuu!!! Tuntuu, että vauva ei voisi olla enää alempana, koska nyt maha " alkaa" suoraan karvoituksen yläpuolelta ja vauvan pää on siis ilmeisesti vielä alempana. Ihan uskomattoman kipeetä teki ja tekee edelleen kävellä. Nyt siis köpöttelen... Autolla ajaminen aiheuttaa myös liitoskipuja, mitkä muuten on olleet suht hyvässä mallissa viime aikoina. Hohhoijaa. No, ostoksilla oli kiva käydä. sain ostettua pojalle ulkoilutakin ja housut, kengät, kurahanskat ja mummo vielä osti takkiin sopivat siistimmät housut sekä t-paidan. Meillä on tuo Reiman ulkoiluhaalari, mikä on NYT näille keleille huippu, mutta pitäähän sitä olla vähän kevyempää sitten kun pihat kuivuu.

Eilinen ilta meni sitten sen kipeän alavatsan kanssa ja lisäksi koko eilisen päivän supisteli enemmän ja vähemmän kivuliaasti. Selkään pakotti ja yöllä oli sama juttu. Vesssassakin ravasin kakkosella pari kolme kertaa ja aloin kanssa jo kuvitella, että lähtökö tässä tulee, mutta ei. Täällä ollaan.

No, nyt on mentävä laittamaan pyykit ja tiskit ja järjestelemään paikat ja imuroimaan.... Tekee hyvää näille kipeille kohdunkannattimille, mutta en kyllä rupea vaan makoilemaankaan. Ei tää synnytys muuten ikinä ala.

plussat:

+ tosi lämmin ja aurinkoinen ilma

+ pojan kanssa ulkoiltu jo aamusta pari tuntia

+ maanantaina taas sairaalaan lääkärin luokse kontrolliin... Käynnistys?

t.hannah81 39+5

Vierailija
18/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vakoilemaan ja pakko udella vähän

Nyla: minkälainen hakuprosessi sinne englanninkieliseen päiväkotiin on? Minäkin olen tässä odotellut että poika olisi lähempänä 3v kun eivät aikaisemmin kai ota sisään mutta nyt on kyllä jäänyt ihan vaiheeseen koko homma..

Tiedätkö onko pitkiä jonoja tms? Ei ole pakko paljastaa mutta asutteko pääkaupunkiseudulla? Mihin englanninkieliseen jätit hakemuksen?

Mutta, nyt ruokakauppaan ja vähän ulkoilemaan :)

marie

Vierailija
19/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...torstaita vaan täältä sapetuksen keskeltä. Joo, meillä sitte tilttas vissiin lopullisesti toi tietsikka toissa iltana...jee! Meinasin saada mega oireita eilen kun en päässy pinoutumaan:(. Nooh, mies oli niin kiltti ja kultainen et toi tän työläpykkänsä asioille lähtiessään nyt mulle kotiin ja saan hetkosen viettää nettiaikaa kaikessa rauhassa, mut siis odotettavissa on ettei tota toista konetta heti saada kuntoon ja mulle tulee pimento-päiviä, ottaa kupoliin!!!

Mutta, ens alkuun omaa napaa, tais olla haitu ja leivänkannikka jotka eilen oli kirjotelleet limatulpasta. Mullakin oli meinaan eilisaamuna sellanen yllätys et heti herättyä ja vaik olin jo veskiskin käyny niin yhtäkkiä hulahti aivan reisille jotain...sitä sitte veskis tutkittuani totesin et limaa, ja sitä tuli pariin otteeseen tosi klöntit(ihanaa), ei siis voi sotkea valkovuotoon tms. Veikkaan et limatulppaa se oli. Nyt kun parilta kaverilta kyselin ja asiaan " perehdyin" , niin useimmilla on synnytys viikon sisään käynnistynyt. Sitä siis tässä toivoen! Eilen supisteli muutenkin sitte aivan hirveesti, muttei vielä kipumaisesti, napakasti kuitenkin ja tiuhaan. No, mullahan poksuu huomenna kierron mukaan se 38vkoa, vaik neuvola laskee sitä ultran mukasta, eli johan tämä sais pian tullakin:).

Muuten ei uutta ja ihmeellistä tänne, kävin eilen hulluilla päivillä ja mukaan tarttui lähinnä pojalle kaikenlaista. Tänään on laitettu koivunoksia ja narsissit pöydälle, vaihdoin myös vaalean maton ja tyynynpälliset olkkariin, kivan näköistä:).

Plussat:

+ nukuin piiiitkästä aikaa 23-06 heräämättä närästykseen taikka veskiin, olo on siis levännyt

+ koti keväinen

+ pääsin nettiin miehen ansiosta, hih

Kaikille huhtisille voimia viimesille viikoille ja suppareita niille jo lähtö aivan liki....toivottavasti saan ton koti-koneen nopsaan kuntoon!

Voikaa hyvin!

Inkkarityttö 37+3

Vierailija
20/30 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sain nukkua epätavallisen myöhään, jopa puoli yhdeksään, joten nyt on virkeä ja hyvä olo. Siivota pitäisi täälläkin, ehkä vähän illemmalla, en viitsi laittaa imuria vielä päälle, kun poika nukkuu.

Sf-mitasta oli puhetta. Edelliskerralla neuvolassa vauva pyöri ja hyöri koko ajan niin paljon, ettei tarkkaa lukemaa saatu, kun mitta heitteli parikin senttiä. Viimeksi viikoilla 38+ mitta oli 34cm, olen pitänyt sitä jotenkin isona mittana, kun mulle on koko ajan varoiteltu, että vauva tulee olemaan iso. Mitään käyriä terkka ei ole aiemmin näyttänyt, paitsi viimeksi sen verran, että ainakaan missään yläkäyrillä ei mennä, ehkä hieman keskikäyrän yläpuolella. No painoarviokin oli 39+ 3600g, joten en tiedä mistä lääkärit ovat tähän mennessä päätelleet, että vauva olisi joku jätti.

Muakin ahdistaa, että jos lähtö tulee yöllä, niin mitä meidän pikkuinen aamulla tuumaa, jos äiti onkin lähtenyt ja mamma on paikalla. Esikoinen on vieläpä niin äidin poika, kun isän kanssa tulee oltua päivittäin aika vähän aikaa. Todennäköisesti poika tuleekin olemaan mun sairaala-aikani enemmän mamman ja vaarin luona, kuin isän kanssa kotona. Toivottavasti vauvalla ja mulla on synnytyksen jälkeen kaikki hyvin, jotta pääsisi mahdollisimman nopeasti kotiin. Ikävä on pojan luokse kuitenkin kova.

Olisi tosiaan kiva kuulla Beatituden ja kumppaneitten kuulumisia. Vaikka vauva-arki pitää taatusti kiireisenä.

+pirteä ja hyvä olo

+pian aletaan pojan kanssa tekemään virpomisoksia

+ylihuomenna laskettu aika, hui:)

joikkuli 39+5