Minkä eläinten lihasta olet pitänyt?
Itselläni suosikkeja ovat olleet suomessa harvinaisempien lihojen lisäksi kenguru, krokotiili, strutsi, antilooppi, puhveli ja karhu.
Kommentit (68)
Tallinnassa söin hyvää riistakeittoa, jossa oli ainakin villisikaa ja hirveä. Kotiin ostan yleensä hevosenjauhelihaa tai ylämaankarjanlihaa lähitilalta. On vähärasvaista ja varsinkin hippilehmissä vähän riistamainen maku. Karitsaa olen myös ostanut REKOsta.
Siipikarjaa tai possua en eettisistä syistä syö. Siis kasvatettua. Villisika on hieman eri, ja riistalintujakin voisin maistaa, jos olisi joku metsästäjäkaveri!
Ihmisen lihasta , ihminen on julmin eläin kyllä niin voi sanoa siksi syötäväksi joutaa, ei meiltä ruoka lopu.
Lammas, hirvi ja poro on parasta.
Elävä eläin on paras eläin. En syö mitään lihaa, tykkään eläimistä liikaa syödäkseni niitä.
Ne on söpöjä elävänä, ei väkivaltaisesti kuolleena .
Kilpikonna ja jakkihärkä ovat harvinaisimmat joista olen tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Elävä eläin on paras eläin. En syö mitään lihaa, tykkään eläimistä liikaa syödäkseni niitä.
Ne on söpöjä elävänä, ei väkivaltaisesti kuolleena .
Mutta sittenhän syöt eläimien ruoat
Käärmettä olen maistanut mutta ei ollut erikoista.
Kenguru oli suorastaan niin karmean pahaa, että pakko oli se jauhelihapihvi jättää syömättä. Uskoakseni maultaan muistutti koiraa. Enkä ole nirso.
Antilooppien liha on hyvää. Olen syönyt ainakin kolmea erilaista. En nyt enää muista tarkemmin mitä antillooppeja olivat.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan syönyt pandaa?
En valitettavasti mutta karhua olen. Niin kuin verisen sormenpään veisi suuhunsa, yhtä vastenmielinen maku.
Poro,lammas,kana,lohi,ahven,possu,kameli liha.
Vierailija kirjoitti:
Valas
Norjassa sitä sai... Ehkä vieläkin. Hyvää on.
Antiloopi ja seepra olivat hyviä.