Nuorilla ei ole varaa maksaa vuokraa
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla nuorista on ihan poskettomat odotuksetkin siitä, mitä kaikkea ensiasunnossa tulisi heti olla ja huomautus siitä,m että miten olisi ensiasuntona solukämppä on osalle nuoria kuin ehdottaisi vankilaan menoa, paitsi, että osa nuorista ajattelee, että vankilakin on parempi paikka asua kuin soluasunto.
Sinkkumies
Kun opiskelin vuosituhannen vaihtuessa, niin aika moni kaveri ja itsekin asuin solussa. Oli loppujen lopuksi ihan ok asumismuoto, kun näistä alkuun tuntemattomista tyypeistä oli myös seuraa.
Monesti katseltiin yhdessä elokuvia, pelattiin "lanissa" ja joskus myös juopoteltiin. Joidenkin kanssa ystävyys jatkui vuosia, kunnes muutin toiselle puolen Suomea.
Toki miinus poikasolussa oli se melko törkyinen keittiö.
Aika moni meistä vanhemmista ikäluokista jakaa muistosi. - Ja kummasti sitä omaa vuokrayksiltäänkin arvotaa enempi kun muistaa mitä se oli joskus solussa asuessa. - Kannattaa muista, että suurimmissa osassa soluja se tai ne solukämppiksetkin on ihan eläviä ja tuntevia ihmisiä. Eli ennen kuin halveksii mahd. solussa asujaa, niin kannattaa katsa peiliin ja kysyä, että onko itse sen kummempi kun kokee tarvetta uskoa ja pitää todennäköisimpänä, että omalle kohdalle osuu juuri ne kaikkein vastenmielisimmät lurjukset, jotka eivät osaa asua ja elää solussa; tuksin kakki missään muuallakaan.
Irvikissa riemuitsee, kun toisten lapset joutuvat kodittomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla nuorista on ihan poskettomat odotuksetkin siitä, mitä kaikkea ensiasunnossa tulisi heti olla ja huomautus siitä,m että miten olisi ensiasuntona solukämppä on osalle nuoria kuin ehdottaisi vankilaan menoa, paitsi, että osa nuorista ajattelee, että vankilakin on parempi paikka asua kuin soluasunto.
Sinkkumies
Kun opiskelin vuosituhannen vaihtuessa, niin aika moni kaveri ja itsekin asuin solussa. Oli loppujen lopuksi ihan ok asumismuoto, kun näistä alkuun tuntemattomista tyypeistä oli myös seuraa.
Monesti katseltiin yhdessä elokuvia, pelattiin "lanissa" ja joskus myös juopoteltiin. Joidenkin kanssa ystävyys jatkui vuosia, kunnes muutin toiselle puolen Suomea.
Ne solut on muutettu perheasunnoiksi ja yksiöiksi. HOASilta ei putoa solua minulle vaikka olen ollut 6kk jonossa ja ei väliä alueella tai kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Ne solut on muutettu perheasunnoiksi ja yksi
Yksiköksi muutettuja soluja on kyllä vaikeaa muuttaa takaisin soluiksi, kun tulee vain lisää kustannuksia.
Lisäksi asiakaskunnalta puuttuu maksukyky siihen yksiön vuokraan. Ellei vuokranantaja tule vastaan.
Hankala tilanne.
Sitä saadaan nyt mitä on tilattu. - Sitä mitä tilatessa unohtui niin, se, että jos vaatii enemmän niin joutuu maksmaan enemmän. - Tiedä sitten moni "tilausta tehnyt" koskaan nauttia "tilauksestaan" - Itse en kadu sitä, että valmistuin mutta joskus pienessä yksiössäni ahdstavana työttömyyspäivänä aattelen, että olisi se vaan siistiä jos nyt vosii asua paraatipaikalla alle 25 vuotta vanhassa opsieklija yksiössä.
Ja vaikka oli köyhä, niin oli jotenkin paljon helpompaa sanoa, ettei ole rahaa, kun monella muullakaan ei ollut ja nekin joilla oli -aina on ollut myös varakkaita opiskelijoitakin- vaikuttivat sile, että ymmärsivät tai esittivät ja näyttelivät hyvin ymmärtävänsä taloudellisen ahdingion. kuin nyt jolloin on ollut työttöämänä pidemmän aikaa niin saa kuulla vain vittuilua, että eikö työ kiinnosta tai miten opiskeli väärää alaa tai ylipäätään kaikki ikävä ja masentava on vain omaa syytä, kun jos oikeasti olsi välympi, niin kerranko sitä olsi perustanut uuden pörssiyhtiön tai mennyt töihin, josta saa palkkaa.
Mutta kun olen työtön maisteri ja edelleen perusterve, niin olen vain malliesimerkki, että minua ei ole tarpeeksi potkittu päähän kun kuitenkin olen enimmäkseen tyytyväinen elooni, vaikka ei tarvi meittiä lapsien tekoa tai asuntolainan ja tai auto lainanottamista kun mihinkään niistäei ole varaa, Ja ulko ja kotimaan matkailua tulee vältettyä muistakin syistä kuin ilmastotalkosiiin riemulla osallistumisen velvoittamana
Vierailija kirjoitti:
Hallitus sorsii nuoria
Hallituksenko ne vuokrat pitäisi maksaa?
Riikkulilla valuu v ri suupielistä. Valtio hyötyy velkaantuvista nuorista.
Kyllä nuoretkin ovat fiksuja enimmäkseen, nuorena aina rahat vähissä ja pienet tulot, muistan - 8O luvulla, töitä sai helposti.