Poika ei aio mennä huomenna alkavaan armeijaan
Ilmoitti, ettei mene ja poliisi ei löydä, jos tulevat hakemaan ja laittaa puhelimen kiinni. Poliisi voi kuulemma tulla vaikka Tykkimäeltä etsimään, kun pojan tarkoitus mennä Vekaranjärvelle.
Lykkäystä on ollut jo useamman kerran mutta enää sitä ei tullut vaan käskettiin mennä suorittaman palvelus pois. Ikää 24v ja sivariin ei halua.
En ala aikuista miestä suojelemaan, jos jonkun syytteen saa tai sakkoja maksamaan.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakanamaassa pakkoarmeija ja hölmöläiset meni vielä Natoon jossa ei ole ketään muita joiden nuorten on pakko lähteä sotimaan, muut saa edes kunnon palkat, nää orjat ei. Vankilaa pahempikin on kohta mahdollista, ihan vaan totean tässä. Suomi on olevinaan joku pohjoinen pellesparta, Pohjoisen-Korea.
Poikako tuli kommentoimaan?
Siltäkö sinusta vaikuttaa? Toki olen Ihmisen Pojan eli Harran oma.
Tyhmyydestä sakotetaan, tai tässä tapauksessa laitetaan vankilaan. Ei ole poikaa kummoisilla älynlahjoilla tai viitseliäisyydellä siunattu, jos ei edes latvalahovapautusta ole saanut itselleen ruinattua.
Jos haluaa vältellä, niin onnistuu kanssa, jos huumepäissä menee käymään poliisiasemalla. Silloin ei "terveydellisten" syiden vuoksi kelpaa palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sivari on ihan hyvä vaihtoehto, mun poika kävi sen, oli jossain suurkeittiössä Kouvolassa työssä.
Onko poikasi Mestariksi kutsuttu hyypiö? M51
Meniskö jos äiti kädestä pitäen taluttaisi?
Suomi on noissa armeijaan liittyvissä asioissa suht konservatiivinen. Ja hyvä niin. Tänä päivänä on edelleenkin työnantajia jotka pitävät kieltäytyjiä ja keskeyttäjiä heikompana aineksena. Terveyssyyt kyllä ymmärretään, kuten diabetes tai epilepsia. Nuo kun ovat sellaisia syitä joille ei mitään voi.
Mä tiedän erään, joka oli nuorena todella sairaalloisen ylipainoinen, niin sai vapautuksen kokonaan. Hyvä, kun pääsi kunnolla edes kävelemään, ja jo nuoresta lähtien nivelvaivainen ylipainonsa takia.
Äitin hameen helmassa roikkunut, vähän yliajalla jo. Kyllä nyt pitäs irtautua ihan kokonaan. Minä kyllä osoittaisin syyttävällä sormella myös äitiä ja isää,jos on kuvioissa. Miksi olette pilanneet nuoren miehen ajatukset siinä 3-5-vuotiaana kun hän on ensimmäisiä itsenäistymisen haluja ja kiukkuja näyttänyt. Oletteko tukistamalla vai kiristämällä saaneet sen vaikenemaan? Lapsi oppii tärkeimmät elämän säännöt 6 ikävuoteen mennessä. Sen jälkeen alkaa luonteen kasvu. Jos se on hakattu tai murjottu muuten, tulee vähän kuin käkkärä lapin tunturissa kasvanut mänty. Suoraan pystyyn ei kasva mikään osa.
Vierailija kirjoitti:
No jos aikoo olla totaalikieltäytyjä, niin joutuu vankilaan. Esimerkiksi räppäri Iso H on pasifisti, eikä suostunut edes sivariin, niin sai vankeutta. Pystyi kyllä ilmeisesti avovankilasta käymään päivätyössä, hänen tapauksessaan musastudiolla, ja iltapäivästä joutui palaamaan "vankilaan". En ole varma oliko sillä jopa nilkkapantakin.
Toki, vapautuksen voi saada armeijasta tai sivarista, mutta tuo vaatii jo kunnon syyn. Googleta asiasta, niin saat paremmin tietoa.
Räppäri Iso H kävi tuomionsa kaksikymmentä vuotta sitten. Silloin ei vielä Amnesty ollut puuttunut asiaan, kun kyseessähän on mielipiderikos. Ei semmoisista sivistysmaissa voi joutua vankilaan. Joten nykyään Suomessa sitten hoidetaan totaalikieltäyminen nilkkapanta tuomiona kotoa käsin.
Oma lapsi otti tuosta selvää tarkemmin, kun mietti totaalikieltäytymistä töiden takia. Hänellä vaan on iltapainotteinen duuni, ettei onnistu. Nilkkapantarangaistuksen työ suoritetaan ns virka-aikaan.
Ensin olisi mennyt aseistakieltäytyjäliiton asianajajan mukaan muutama vuosi ihan vaan käsittelyssä. Ei sekään ole enää niin suoraa ja nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vältellä, niin onnistuu kanssa, jos huumepäissä menee käymään poliisiasemalla. Silloin ei "terveydellisten" syiden vuoksi kelpaa palvelukseen.
Eräs meni kannabispäissään kolmansiin kutsuntoihin. Sanovat, että selvitä pääs ja tule kuukauden kuluttua uudelleen.
Jätä se perinnöttömäks. Suomen tie ois ollu Baltian maiden tie jos kaikki ois ollu 1939 yhtä hunsvotteja
Vierailija kirjoitti:
Suomi on noissa armeijaan liittyvissä asioissa suht konservatiivinen. Ja hyvä niin. Tänä päivänä on edelleenkin työnantajia jotka pitävät kieltäytyjiä ja keskeyttäjiä heikompana aineksena. Terveyssyyt kyllä ymmärretään, kuten diabetes tai epilepsia. Nuo kun ovat sellaisia syitä joille ei mitään voi.
Mä tiedän erään, joka oli nuorena todella sairaalloisen ylipainoinen, niin sai vapautuksen kokonaan. Hyvä, kun pääsi kunnolla edes kävelemään, ja jo nuoresta lähtien nivelvaivainen ylipainonsa takia.
Kukaan järjellinen ei mene töihin paikkaan, jossa eletään 1940-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vankila on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Mä istun puol vuotta linnassa. Ei huonoa sanottavaa, ja naisille voi nyt kehaista olevansa vaarallinen linnakundi.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ei palkannu ees semmosta joka oli ollu vaan puoli vuotta. Ku se on lusmuilua jos on kauppatieteiden maisteri mut ei ois ollu muka lukupäätä aukkiin
Sivari ja totaalikieltäytyminen on myös, mutta taitaa enemmän kiinnostaa energiajuomat, runkkaaminen, CS ja Misaki-tyyny.
Napanuora?
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tiedät, ettei työhaastattelussa saa edes kysyä armeijataustaa? Se ja sama mitä huru-ukot on mieltä jossain pohjanmaalla. Sivistyksessä asialla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankila on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Mä istun puol vuotta linnassa. Ei huonoa sanottavaa, ja naisille voi nyt kehaista olevansa vaarallinen linnakundi.
En tiiä oliko se niin miehekästä ku pyllistit Schillingerille ja se lusikoi sua
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä mennä laivastoon tai ilmavoimiinkin armeijan sijaan.
Olen eri, mutta alapeukuista päätellen palstamammat eivät tiedä armeijan tarkoittavan maavoimia.
Vaihtoehtoja löytyy.
Armeija, sivari, vankila, vapautus terveyden vuoksi (pää tai kroppa).
Juoksee karkuun niin valinta on vankila.
-sivari