Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsisin vanhemmiltani 20 000 lainaa, että voisin ostaa asunnon

Vierailija
06.07.2025 |

Niin pienestä kiinni ja eivät anna 🥺

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meiltä saat. 

Muista kuitenkin että me osaamme myös velkamme periä korkoineen takaisin. 

T: MC PolvetPaskax. "

Hoidatteko velan perintää pks:lla? Pitäisi saada muutamia kymmeniä tuhansia perittyä sekä yksityisiltä henkilöiltä että yrityksen omistajalta/yritykseltä.

Kyllä, 

Otamme maltillisen 50 % provikan perintäkeikoista. Pystymme näin matalaan provikkaan koska käytämme autojen sijasta moottoripyöriä perintäkeikoilla. 

Olette ilmeisesti tehokkaampia ja nopeampia kuin ulosottolaitos?

Ehdottomasti. Meidän virka-asumme tutkitusti lisää maksuhalukkuutta. Lisäksi monet asiakkaamme ovat ilmoittaneet että maksamalla meille säästää hammaslääkärikuluissakin. 

Vierailija
62/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään enää vanhemmat takaa omia lapsiaan asuntolainassa? Itse kun otin asuntolainan 15v sitten niin isä ihan vaati päästä takaamaan 👍

M38

Ei takaamisella saa lainaa. Merkilliset säännöt nykyään. 

Ei minunkaan asunto kevannut panttina ,vaikka ei ole lainaa ja asun Tukholman keskustassa parhaalla alueella. 

Kyllä saa jos takaajalla on maksukyky kunnossa. Takasin juuri lainan veljenpojalle. Ja asunto kyllä myös toimii lainan vakuutena, juuri varainhoitajani kanssa aiheesta puhuin ja mainitsin että voi olla muutto edessä ja vanha asunto jäisi sijoitukseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko pankki mitään?

Yritetty on

Miksi välttämättä haluat ostaa asunnon? Itselläni olisi varaa ostaa asunto, mutta asun mieluummin vuokralla.

Vierailija
64/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin jouduin keskeyttämään opintoni kun vanhemmat ei auttanu rahallisesti. Rahaa kyllä olisi ollu mutta ei vaan ollu mun rahojani.

Opintolainalla minä ainakin tutkintoni suoritin.

Vierailija
65/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään enää vanhemmat takaa omia lapsiaan asuntolainassa? Itse kun otin asuntolainan 15v sitten niin isä ihan vaati päästä takaamaan 👍

M38

Järjetöntä ottaa asuntolaina 23-vuotiaana.

Vierailija
66/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva syyttää vanhempia? Miksi et ole itse pystynyt säästämään tuota summaa?

Tulot ei riitä

Eipä ne riitä sitten lainanlyhennyksiinkään. Et selvästikään ole luottokelpoinen.

Vierailija
67/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankki ei anna niin paljoa ja sen vuoksi tarvitset vanhemmilla ylimääräiset 20k lainaa, kertoo tämä lähinnä siitä että olet ostamassa itsellesi liian kallista asuntoa ja näin ollen tekemässä vastuunto päätöstä. Miksi vanhempasi antaisivat noilla spekseillä sinulle lainaa? Et tuolla päätöksellä osoita mitenkään hyviä elämänhallinnan taitoja joten se on vanhemmillesi merkki ettei lainaa kannata antaa.

Vierailija
68/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Ei minunkaan asunto kevannut panttina ,vaikka ei ole lainaa ja asun Tukholman keskustassa parhaalla alueella. 

Kyllä saa jos takaajalla on maksukyky kunnossa. Takasin juuri lainan veljenpojalle. Ja asunto kyllä myös toimii lainan vakuutena, juuri varainhoitajani kanssa aiheesta puhuin ja mainitsin että voi olla muutto edessä ja vanha asunto jäisi sijoitukseksi. 

En ikinä muuttaisi vuokralaiseksi yksityiselle vuokranantajalle asuntoon, josta omistajalla on velkaa / joka on jonkun muun velan vakuutena. Mutta onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Toivottavasti veljenpoikasi ei joudu maksuvaikeuksiin.

Vierailija
69/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Järjetöntä ottaa asuntolaina 23-vuotiaana.

Miksi? Minä otin 20-vuotiaana opiskelijana ja sanoisin että yksi elämäni parhaista päätöksistä. 

Vierailija
70/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin jouduin keskeyttämään opintoni kun vanhemmat ei auttanu rahallisesti. Rahaa kyllä olisi ollu mutta ei vaan ollu mun rahojani.

Opintolainalla minä ainakin tutkintoni suoritin.

Sama täällä. Mutta nykyisin vaikuttaa olevan vallalla asenne, ettei opintolainaa oteta kuin äärimmäisessä hädässä, mutta heti valmistumisen jälkeen otetaan järjetön asuntolaina.

Vierailija
71/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset asuvat miehen asunnossa. On toki myös ostettu yhdessä asunto.

Vierailija
72/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pankki ei anna niin paljoa ja sen vuoksi tarvitset vanhemmilla ylimääräiset 20k lainaa, kertoo tämä lähinnä siitä että olet ostamassa itsellesi liian kallista asuntoa ja näin ollen tekemässä vastuunto päätöstä. Miksi vanhempasi antaisivat noilla spekseillä sinulle lainaa? Et tuolla päätöksellä osoita mitenkään hyviä elämänhallinnan taitoja joten se on vanhemmillesi merkki ettei lainaa kannata antaa.

Jos vuokra on 900€/kk eikä 2 500€/kk bruttotuloista jää yhtään säästöön, ei todellakaan ole järjellä siunattu tai taloustaidoilla muutenkaan.

-eri-

Vierailija
73/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmillasi rahaa? Kyllä minä antaisin lapselleni 20 tonnia ennakkoperintöä, jos asunnonosto olisi realistinen hanke ja varaa lyhentää lainaa. Jos kerran on säästöjä, niin miksi niiden päällä pitäisi itse istua, jos se tärkein ihminen elämässä ja perillinen tarvisi pienen viipaleen jo etukäteen. 

Vierailija
74/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011251821.html

Vierailija
75/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Vierailija
76/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, Potkulakihullukin löysi paikalle... 

Vierailija
77/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Sekopää. Muista napata psykoosilääkkeesi! 

Vierailija
78/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko pankki mitään?

Yritetty on

Olisko pankilla ja vanhemmilla sama syy olla antamatta sulle lainaa?

Vierailija
79/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä etelässä asunnot, pienetkin maksavat 150-200 t joten nuorella täytyisi olla 30- 50 t € säästöt että pääsee käsiksi omaan asuntoon. Tottakai vanhemmat joilla jo on oma asunto haluavat taata lapsensa asuntolainan jos muutoin tulot ja säästöt eivät riitä. 

Eihän tuossa raha vaihda omistajaa vaan luotetaan siihen että lapsi pärjää ja tuetaan häntä alkuun elämässä. 

Vierailija
80/83 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

En ikinä muuttaisi vuokralaiseksi yksityiselle vuokranantajalle asuntoon, josta omistajalla on velkaa / joka on jonkun muu

Voi Luoja tuota ajatuksenjuoksua!  Luuletko että isojen vuokrafirmojen asunnot ovat velattomia ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi