Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko työssäkäyvät ovat halukkaita maksamaan korkeita veroja ja elättämään yli puolta kansaa sohvalle?

Vierailija
06.07.2025 |

Missä on se raja?

Kommentit (336)

Vierailija
321/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma rajani on jo ylittynyt. Olen jo aloittanut järjestelyn ulkomaille, ystävällisempään vero- ja kulttuuriympäristöön siirtymistä varten. Ja kyllä, työnantajani on ulkom. yritys ja veroprosenttini korkea. En halua enää osaltani kustantaa Suomen julkista sektoria.

n44

Antaa heittää, kokkareh----

Vierailija
322/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vaan jakaa työt kaikille

Tuutko tekemään puolet töistäni, vaikka kuukaudeksi? Kokeillaan. Oikeuteen et tosin pääse, kun oletettavasti ei lupaa. 

asianajaja 

Käy. Milloin aloitan? 

Voisin jutella tarkemmin huomenna. Mitä osaat ? Juristin hommia olisi. Mutta se ilmeisesti käy. 

Toimisto Sörnäisten metron lähellä 

asianajaja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön itse, toivottavasti jaksoit lukea ja ymmärsit lukemasi. Tänäänkin olen tehnyt jo monta tuntia töitä.

Mutta osa teistä itsestään liikoja luulevia, jotka luulette ettette jää koskaan työttömäksi, tulee karvaasti pettymään kun työttömyyden perusteella ei saakaan "kaiken maailman tukia".  Saatte paljon vähemmän kuin olette luulleet, jo pelkästään omaisuus ja puolison tulot vaikuttavat asiaan. Tiedän kyllä nyt tämän laskusuhdanteen aikana tyyppejä, jotka ovat jääneet työttömäksi vaikka ovat aina ennen olleet sitä mieltä että työn saanti on vain halusta kiinni.  Ei ne omat neuvot yleensä kelpaakaan.  

Vierailija
324/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on yli 80 miljardia ja työttömyystuet on joku 5 miljardia.

Et sä työttömien takia veroja maksa. 

Älä nyt totuutta persulle kerro, alkaa vielä ajattelemaan omilla aivoillaan.

Perussuomalaiset ovat ainoita tässä maassa, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja etsivät tietoa. Tämäkin ketju asian taas todistaa!

Näinhän se männöö! Nytkin on käynisä mahoton tievon etsintä Hesulin viemärrverekostosta, tikitokin syvvyyksistä ja kalijapullon pohjalta! 

Vierailija
325/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vaan jakaa työt kaikille

Tuutko tekemään puolet töistäni, vaikka kuukaudeksi? Kokeillaan. Oikeuteen et tosin pääse, kun oletettavasti ei lupaa. 

asianajaja 

Käy. Milloin aloitan? 

Voisin jutella tarkemmin huomenna. Mitä osaat ? Juristin hommia olisi. Mutta se ilmeisesti käy. 

Toimisto Sörnäisten metron lähellä 

asianajaja 

Laitapa vielä firman nimi. 

Vierailija
326/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, joka pyysi firman nimeä Sörnäisissä, niin pahoittelen. Lainaus ei nyt onnistunut.

Olen aikaisemmin yrittänyt kirjoittaa yritykseni nimen, mutta ei koskaan julkaistu... Sääntöjen vastainen kuulemma... Mutta ei Sörnäisissä montaa toimistoa ole. Helppo etsiä ja löytää tiedot.

Vierailija
327/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin just Suomi24-treffeissä mieheen, joka tuota persuryönää alkoi tuutata kysymättä. Oli katkera kun hän joutuu "elättämään" sohvalla makoilijoita, valtio kuulemma varastaa häneltä hänen rahansa, ihmiset yleisesti ovat tyhmiä ja kaikki sosiaalietuudet pitäisi poistaa. Samaa vanhaa paskaa kuin mitä jatkuvasti tyhmimmältä kansanosalta saa kaikista tuuteista lukea: täältä, X:stä, muista someista, lehtien kommenttipalstoilta.

Miten jotkut jaksaa olla niin täynnä itseään ja katkeria?

Sanoin heipat ja toivotin tyypille kovasti onnea sopivan naisen löytämiseen. Eiköhän hänellekin joku kehdosta saakka peloteltu kynnysmatto löydy, joka ihaillen tuota persutusta kuuntelee.

Kiitos sinulle  tuon miehen säästämisestä kaltaiseltasi viherpunikilta! Juuri sinunkaltaistesi naisoletettujen takia suomalaismiehet etsivät parempia vaimoehdokkaita muualta Ukra

Ei se mies tule ketään saamaan. Kukaan ei jaksa tuollaista negatiivista tuuttausta, kun tarkoitus on vasta tutustua toiseen. Kauheeta luennointia aiheesta, josta toinen ei ole kiinnostunut. 

Näitä pitkien monologien pitäjiä toki riittää täälläkin :-D

Vierailija
328/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukea ei enää saa. 

Jos on ollut töissä, on säästöjä sen verran, että pystyy hankkimaan uuden ammatin. Myös irtisanomisten yhteydessä voi saada ex-työantajalta 20 000 koulutusrahaa 

Vierailija
329/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ei tällä hetkellä ole se pullonkaula vaan aivan liian suuri julkinen puoli. Pitäisi vähentää julkisen puolen työntekijöiden määrää ainakin 10%. Ja ei, kyse ei ole lääkäreistä, opettajista tai palomiehistä. Meillä on paljon ylipalkattuja kompostintarkastajia, virastaan pois siirrettyjä kovapalkkaisia "asiantuntijoita" joille ei pystynyt antamaan kenkääkään, kaikenmaailman tarkastuksen tarkastajia ja paljon pikkuorganisaatioita jotka nimellisesti tekee jotain hyvää mutta heillä ei ole minkäänlaista tulosvastuuta. 

Eli lisää työttömiä on sinun ratkaisusi?

Eikös meillä ole uhkaava työvoimapula? Sen takia tänne pitää kuljettaa kehitysmaista lisää porukkaa, kun väestö ikääntyy ja ei riitä tekijöitä. Olisiko ensimmäinen ratkaisu se, että se pienempi työvoima tekee hyödyllistä

No eihän tuohon kiljuvaan, hirnuvaan ja röhkivään työvoimapulaan ole kukaan koskaan uskonut kuin virka-aikana ja viran puolesta!

"Kultamunat" ( ruots. den gyllene kickeln ) eivät ole vieläkään kuoriutuneet ja moniosaajat eivät moniosaa mitään laillista ja hyödyllistä millä olisi kysyntää!

Vierailija
330/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut töissä, on säästöjä sen verran, että pystyy hankkimaan uuden ammatin. Myös irtisanomisten yhteydessä voi saada ex-työantajalta 20 000 koulutusrahaa 

Eivät nämä pitkäaikaistyöttömät tajua mitään nykypäivän irtisanomisista. Hyviä työntekijöitä ei ole varaa jättää työllistämättä. 

Vierailija
331/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämä pitkäaikaistyöttömät tajua mitään nykypäivän irtisanomisista. Hyviä työntekijöitä ei ole varaa jättää työllistämättä. 

Eivätkö? Vuoden työttömänä ollut on jo pitkäaikaistyötön. Eiköhän viime vuosi vielä lasketa "nykypäiväksi". Monilla työttömillä on työssäkäyvä puoliso ja ystäviä. Katsos kun pitkäaikaistyöttömiä on muitakin kuin ne Esson baarissa vuosikymmeniä notkuneet persulit.

Vierailija
332/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotuksen progressio on ongelma. Tuloni oli viime vuonna vain 20k (+elämiseen muutama tonni opintolainaa), tänä vuonna 40k ja ensi vuonna arviolta 65k. Elintaso nousee yllättävän vähän.

Kannattaa katsoa missä kunnassa asuu.

Miljoonan palkkatuloista Pomarkussa maksat veroja 58,4 prosenttia kun Kauniaisissa 52,4 prosenttia. Hyvin nopeasti palkan noustessa kunnallisveron määrä ohittaa valtiontuloveron.

Tuskinpa kovin monella on vuodessa miljoona palkkatuloja? Palkkatuloja ei edes veroteta kovasti, jos on pieni tai keskisuuri palkka. Suurin osa maksaa palkasta veroja parikymmentä prosenttia, jos sitäkään. Mutta jos on pienet tulot pääomatuloina, niin heti niistä menee 30 % tai 34 %. 

35 000 bruttotuloilla Pomarkussa veroprosentti 24,2 kun Kauniaisissa 18,7 eli on todellakin väliä missä kunnassa asuu...

Vierailija
333/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta olen ollut työelämässä ja olen edelleen.

Eniten minua v*tuttaa maksaa varakkaiden lapsilisiä eli yhteiskunnan joka kuukausi näille lahjoittamia sijoitusrahoja.

Vierailija
334/336 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua v*tuttaa maksaa varakkaiden lapsilisiä eli yhteiskunnan joka kuukausi näille lahjoittamia sijoitusrahoja.

Ja yli 3000€ eläkkeitä.

Vierailija
335/336 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 44 vuotta työelämässä ja minua viluttaa eniten maksaa narkomaanien korvaushoito katkolla. Aivan hukkaan heitettyjä miljooneja. Yksi yliannos riittäisi, koska ovat menetettyjä tapauksia 99,99%.

Vierailija
336/336 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion budjetti on yli 80 miljardia ja työttömyystuet on joku 5 miljardia.

Et sä työttömien takia veroja maksa. 

Älä nyt totuutta persulle kerro, alkaa vielä ajattelemaan omilla aivoillaan.

Perussuomalaiset ovat ainoita tässä maassa, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja etsivät tietoa. Tämäkin ketju asian taas todistaa!

Sosialisti ei ainakaan itsensä sivistämiseen alennu. Heidän äänestäjillään on tutkitusti alhaisin koulutustaso jos ollenkaan.

Jaha, mikä tutkimus? Yleinen käsitys on, että perussuomalaisilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän