Olisiko merkonomin opinnoista hyötyä jos haluaa perustaa yrityksen?
Mietin merkonomin opintoja koska haluaisin perustaa yrityksen. Eräässä amiksessa olisi merkonomin koulutus täysin etänä ja voi suorittaa niin, että tekee ensin kaikki teoriat ja sitten vasta työharjoittelut. Sitäkin mietin, että käyn vain teoriat ja jätän sitten koulun kesken enkä tee harjoitteluita ollenkaan, mutta toki jos löytyisi hyvä harjoittelupaikka ja saisin töistä vapaata niin tekisin harjoittelun.
Toki joku yrittäjäkurssi olisi hyvä, mutta ne yleensä maksaa eikä ole nyt mahdollisuutta kalliisiin kursseihin. Merkonomin opinnoissa tulisi kuitenkin opiskeltua kirjanpitoa ja markkinointia ihan sen mukaan miten valitsee opintonsa. Koulu olisi ilmainen ja voisin tehdä sitä kokopäiväisen palkkatyöni ohella.
Kommentit (33)
No riittääkö motivaatio. Merkonomiopinnot tuskin alkavat niillä kursseilla mitä pidät yrittämisen kannalta merkittävänä. Ja suorita se tutkinto loppuun saakka, voithan saada nuo harjottelut korvatuksi vaikka nykytyölläsi.
Ei täällä kannata kysyä mitään yrittämiseen liittyvää koska täällä vihataan yrittäjiä.
Eli uusi konkurssi taas. Merkonomi tutkinto on hyväksi jos haluaa oppia kymmensormijärjestelmän.
Vierailija kirjoitti:
Merkonomin koulutuksella ei tee yhtään mitään. Jos ei ole työpaikka jo varma siltä alalta.
Koulutettu menee aina työnhaussa kouluttamattoman ohi.
Yrittäjälle tärkeää on intohimon lisäksi myös nöyryys.
Tutkinto itsessään on vähän tyhjä arpa. Mieluummin kannattaisi ottaa avoimen AMK:in puolelta jotain taloushallinnon kursseja, ja opiskella ne läpi.
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Tiedän useita todella ylimielisiä ja röyhkeitä yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kävisi taloushallinnon kursseja avoimen AMK:n tarjonnasta? Silloin voisi valita vain ne kurssit jotka näkee tarpeelliseksi.
Avoimen AMK:n kurssit on nykyään kalliita eikä juuri nyt pysty maksamaan sellaisista. Myöhemmin kyllä, mutta merkonomin koulutus olisi mahdollista aloittaa jo syksyllä ja ilmaiseksi.
Ap
Esimerkiksi Xamk:n opinnoissa näyttää olevan ilmainen yrityksen verotus- kurssi sekä hyvinvointipalvelujen myynti, mikäli se sattuisi kiinnostamaan.
https://koulutuskalenteri.xamk.fi/avoimen-amkn-kurssit/hyvinvointipalve…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin. Onko tämä myös ap:n filosofia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä ap:n tapaan monesti miettinyt, että miksi täällä jotkut kuvittelee tietävänsä minkälainen joku on oikeassa elämässä ja työelämässä. Olen mäkin täällä välillä veemäinen, mutta työni hoidan silti asiallisesti. En mä tiuski ihmisille oikeassa elämässä. Palsta on sontaläjä jossa voi purkaa patoutumat ja vittuilla muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä ap:n tapaan monesti miettinyt, että miksi täällä jotkut kuvittelee tietävänsä minkälainen joku on oikeassa elämässä ja työelämässä. Olen mäkin täällä välillä veemäinen, mutta työni hoidan silti asiallisesti. En mä tiuski ihmisille oikeassa elämässä. Palsta on sontaläjä jossa voi purkaa patoutumat ja vittuilla muille.
miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi?
Palstalla on kiva päästellä paineita ja ihan sama mitä tänne kirjoittaa kuten ap:kin sanoi. Tämähän on tunkio koko paikka. Täysin erilainen kuin silloin vähän yli 20 vuotta sitten kun ensimmäisen kerran tänne kirjoittelin. Silloin täällä saattoi kirjoittaa ihan normaalisti ja keskustelut olivat asiallisia. Nyt pelkkää sontaa kaikki ja jos jotakin asiallista joskus on, niin joku hapan hiekkavärkki poistattaa sen tai pilaa sen spämmimällä sairaita juttujaan.
a) ei kaikkiin ammatteihin tarvita koulutusta
b) monilla ei ole alastaan kokemusta, vaan keksivät jonkun jutun (yleensä kyllä yhdistelemällä elementtejä työkokemuksestaan)
eiköhän ole vielä typerämpää kategorisoida meitä yrittäjiä sinun tavallasi. vielä sinulla opittavaa, kouluun vaan.