Olisiko merkonomin opinnoista hyötyä jos haluaa perustaa yrityksen?
Mietin merkonomin opintoja koska haluaisin perustaa yrityksen. Eräässä amiksessa olisi merkonomin koulutus täysin etänä ja voi suorittaa niin, että tekee ensin kaikki teoriat ja sitten vasta työharjoittelut. Sitäkin mietin, että käyn vain teoriat ja jätän sitten koulun kesken enkä tee harjoitteluita ollenkaan, mutta toki jos löytyisi hyvä harjoittelupaikka ja saisin töistä vapaata niin tekisin harjoittelun.
Toki joku yrittäjäkurssi olisi hyvä, mutta ne yleensä maksaa eikä ole nyt mahdollisuutta kalliisiin kursseihin. Merkonomin opinnoissa tulisi kuitenkin opiskeltua kirjanpitoa ja markkinointia ihan sen mukaan miten valitsee opintonsa. Koulu olisi ilmainen ja voisin tehdä sitä kokopäiväisen palkkatyöni ohella.
Kommentit (33)
No kyllä varmasti jotain hyötyä on. Toki on hyvä tietää sitten jotain siitä alastakin, mitä aikoo yritellä..
Merkonomin koulutuksella ei tee yhtään mitään. Jos ei ole työpaikka jo varma siltä alalta.
Ja kannattaa ehdottomasti käydä koulu loppuun niin on sitten joku tutkinto. Voit tarvita sitä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
On.
Lähtee ihan siitä että osaat tehdä kannattavuuslaskelman ja ensimmäisen vuoden rahoituslaskelman jne.
Niin juuri tällaista ajoinkin takaa, että sieltä tulee kurssien myötä tietoa kaikesta tällaisesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti jotain hyötyä on. Toki on hyvä tietää sitten jotain siitä alastakin, mitä aikoo yritellä..
En ole tyhjän päälle yritystä perustamassa vaan on kyllä tietoa ja taitoa alasta mille haluan yrityksen perustaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa ehdottomasti käydä koulu loppuun niin on sitten joku tutkinto. Voit tarvita sitä myöhemmin.
On sitten joku tutkinto? Eli kuvittelet mun olevan ilman tutkintoa? Mähän kerroin olevani kokopäiväisessä työssä. Mä olen yhdeltä koulutukseltani sairaanhoitaja ja sitä työtä teen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Merkonomin koulutuksella ei tee yhtään mitään. Jos ei ole työpaikka jo varma siltä alalta.
Niin mä olen perustamassa yritystä. Kokemusta pitää olla siltä alalta mille yrityksen aion perustaa. Ei riitä siihen pelkkä merkonomin koulutus. Ei mulla ole tarkoitus mennä töihin johonkin missä tarvitaan nimenomaan merkonomin koulutusta.
Ap
mitäs ap tässä kiukuttelee? ei vastaajat ole ajatustenlukijoita, vaan vastailevat niillä olettamuksilla, joita aloituksesta voivat arvailla.
suosittelen jotain asiakaspalvelumodulia opintoihin. ei tuolla tavalla hyökitä, jos asiakkaitakin haluat.
Entä jos kävisi taloushallinnon kursseja avoimen AMK:n tarjonnasta? Silloin voisi valita vain ne kurssit jotka näkee tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitten joku tutkinto? Eli kuvittelet mun olevan ilman tutkintoa? Mähän kerroin olevani kokopäiväisessä työssä. Mä olen yhdeltä koulutukseltani sairaanhoitaja ja sitä työtä teen.
Ap
Ok. Et kertonut aloituksessa että sinulla on tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
mitäs ap tässä kiukuttelee? ei vastaajat ole ajatustenlukijoita, vaan vastailevat niillä olettamuksilla, joita aloituksesta voivat arvailla.
suosittelen jotain asiakaspalvelumodulia opintoihin. ei tuolla tavalla hyökitä, jos asiakkaitakin haluat.
Voi luoja. Jos mä kerron jo aloituksessa olevani kokopäiväisessä työssä, niin eiköhän mulla koulutus ole. Lisäksi kummallista olettaa, että mulla ei ole kokemusta alasta mille haluan yrityksen perustaa. Typeriä oletuksia tekevät saa sen mukaisen vastauksen. Asiakaspalvelua osaan kyllä, mutta onko tämä palsta asiakaspalvelua? Ei.
Lisäksi aloituksen pointti oli se, että kannattaako merkonomin koulutus jos haluaa perustaa yrityksen. Ei se onko mulla muita koulutuksia tai osaanko alaa jolle haluan perustaa yrityksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi hyvänen aika. Eiköhän nykypäivänä suurimmalla osalla kokopäiväistä työtä tekevällä ole tutkinto.
Ap
Vähän asiakaspalveluhenkisyyttä kannattaa harjoitella, ap, niin yrityskin pärjää paremmin. Ylimielisyys pois.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kävisi taloushallinnon kursseja avoimen AMK:n tarjonnasta? Silloin voisi valita vain ne kurssit jotka näkee tarpeelliseksi.
Avoimen AMK:n kurssit on nykyään kalliita eikä juuri nyt pysty maksamaan sellaisista. Myöhemmin kyllä, mutta merkonomin koulutus olisi mahdollista aloittaa jo syksyllä ja ilmaiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä suosittelisin minäkin, myös siitä syystä, ettet vie kenenkään opiskelupaikkaa, joka oikeasti haluaa merkonomiksi.
On siitä apua, etenkin jos bisneskokemusta ei ole niin pääset tekemään liiketoimintasuunnitelmia, kannattavuuslaskelmia ja paljon muuta hyödyllistä. Sen tutkinnon voi tehdä myös yrittäjänä oppisopimuksella siinä omassa yrityksessä loppuun, eli aloita opiskelut koulunpenkillä ja kun olet oppinut tarpeeksi perustamista varten, tee loppuun oppisopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi hyvänen aika. Eiköhän nykypäivänä suurimmalla osalla kokopäiväistä työtä tekevällä ole tutkinto.
Ap
Minulla on ainakin tuttavia, joilla ei ole. Voi hyvänen aika sullekin vaan, ja parempaa päivänjatkoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vähän asiakaspalveluhenkisyyttä kannattaa harjoitella, ap, niin yrityskin pärjää paremmin. Ylimielisyys pois.
Onko tämä palsta asiakaspalvelua jota mä hoidan? Ei joten voi lopettaa tuon jankutuksen heti alkuunsa. Mulla on kokemusta asiakaspalvelusta ja mä osaan sitä kyllä. Typerät olettajat saa ansaitsemansa vastauksen. Tämä palstahan on melkoinen sontaläjä ja aina saa paskaa ja oletuksia niskaansa kuka tahansa aiheesta riippumatta. Myös luetun ymmärtäminen on todella monella erittäin heikolla tasolla kun täällä keskusteluita lukee.
Mä sain vastaukseni ja poistun nyt tästä. Te voitte jatkaa typeriä olettamisianne, jos teille siitä parempi mieli tulee. Ihan sama mulle ja tämä palsta on paskapalsta joten ihan sama miten täällä ihmisille vastaa. Kyse ei ole oikeasta elämästä ja te ette tunne mua. Suosittelen teille elämää palstan ulkopuolella niin pääsette luuloistanne ja harhoistanne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Minulla on ainakin tuttavia, joilla ei ole. Voi hyvänen aika sullekin vaan, ja parempaa päivänjatkoa :)
Sun tuttavat onkin jotakin luusereita jotka tekevät jotakin paskahommia huonolla palkalla.
On.
Lähtee ihan siitä että osaat tehdä kannattavuuslaskelman ja ensimmäisen vuoden rahoituslaskelman jne.