Pörssisähkö on ollut jo monta päivää tosi kallista ja jatkuu vaan. Miten pörssisähköläiset ovat nyt pesseet pyykkejä
Tai laittaneet ruokaa ja tehneet muita perusarkiaskareita, kun edes yöllä ei oo ollu halpaa sähköä saatavilla?
Kommentit (46)
Eipä se nyt niin kallista ole, jos vertaa marras-joulukuun hintoihin.
Kyllä meillä edelleenkin koneet toimii, niin tiski-kuin pyykkikin 🤷🏻
Muutaman päivän ollut kalliimpaa ja kyllä se laskee kun pakkaset on ohi.
Nyt ei valita aikaa kun ei ole noita halpoja tunteja.
Tämän päivän pörssisähkön huiput ovat 1/3 siitä mitä minulle maksoi sähkö kk sitten, silloin oli sähkön hinta 48snt kWh:lta + verot ja siirrot. Tämän hinnan kanssa pystyy elämään ja jos haluaa säästää niin vähän vilkuilee pörssisähkön hintaa ja sen kehitystä. Sää vaikuttaa suuresti pörssisähkön hintaan ja itse seurailen lämpötilan ja tuulia ennusteista. Pakkanen ja vähän tuulta = kallis kWh, leuto ja tuulta kohtuudella = edullinen kWh.
Minulla ei ole pörssisähköä, edullinen kiinteähintainen sopimus, mutta silti en pese turhaa pyykkiä pakkasten aikaan, se vaikuttaa kokonaiskulutukseen ja nostaa sähkönhintaa pörssissä.
Siirtoineen pyykinpesu "kalliilla" 0,15e sähköllä maksaa noin euron. Ehkä pystyy jossakin tuon hinnan säästämään.
Mulla ainakin vieläkin on siirto kalliimpi kun sähkö (0,15e). Perusmaksu huomioiden.
Halvempaa edelleen kuin yksikään määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva, jota oli tarjolla. Ja halpenee taas pakkasten hellittäessä.
Kivasti on nyt aurinko paistanut ja ollaan myyty ylijäämä sähköä hyvään hintaan.
Croisantit paistuu uunissa ja pesukone käy joka päivä. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Croisantit paistuu uunissa ja pesukone käy joka päivä. Ei mitään ongelmaa.
Vaatteet aika vähissä kun jokapäivä pestävä, vai oletko lestadiolainen?
Sähkön osuus normaalin ihmisen menoista on aika vähäinen. Jos se on ongelma, voi aina mennä esim. kerrostalon pesutupaan pesemään pyykkinsä.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön osuus normaalin ihmisen menoista on aika vähäinen. Jos se on ongelma, voi aina mennä esim. kerrostalon pesutupaan pesemään pyykkinsä.
Ei niihin pääse kun ovet lukossa. Kotona olen pessyt.
Ei pörssisähkö kallista ole nytkään. Vähintään puolet halvempaa kuin syksyn-talven aikana solmitut kiinteät sopimukset.
Minä pesin eilen pyykkiä. Hinta oli jotain 14 senttiä. Vähemmän se silti oli kuin tarjottu kiinteähintainen, eli 24 senttiä.
Ei lyhytaikaiset hinnat haittaa.Keskiarvosta on kyse.
Iloisesti ja ilmaiseksi taloyhtiön pyykkituvassa. Ruoka kaasuhellalla, kaasun kulutuksesta ei erillistä laskua/ sisältyy vuokraan.
Pörssisähkön hinta on tällä viikolla ollut työpäivän jälkeen vähän toistakymmentä senttiä per litra. Eihän tuo kallista ole muuhun kuin toissavuotisiin kestosopimuksiin verrattuna, ja halpenee tietenkin heti kun säät lämpiävät. Ei mitään hätää.
Kuukauden keskihinta jää alas, vaikka joku vähän. Kalliimpi päivä tekis pataruokaa uunissa.