Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetäänkö teillä kurahanskoja "kesäkelillä" vai annatteko olla märässä paljain käsin?

Vierailija
06.07.2025 |

Mun mielestä alle 15 astetta on märällä aika viileää ja kurahanskat on käsiin laitettu (5- ja 8-vuotiaille siis), mutta kumpikaan ei oikein niitä mielellään pue, vaikka muut kuravaatteet pukevat päälleen kyllä. Tosin eivät hanskoja siellä ulkona käsistä poiskaan ole ottaneet. Alla on vain ohuet merinolapaset, ei pitäisi olla liian kuumatkaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+15 on vähän rajatapaus, kymmenessä asteessa käytetään ainakin.

Vierailija
2/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä menee tekemään. Hiekkalaatikolle kyllä, koska siinä likaantuu kädet, mutta jos menee vain kävelemään, sitten ei välttämättä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahanskat kesällä 8v: lle?? Ei todellakaan.

Vierailija
4/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Jos tarvii hanskoja, niin ihan ohuet villahanskat, jotka ei häiritse leikkejä. Sotkeentua saa. Sekä vaatteet , että lapsi. 

Vierailija
5/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Jos tarvii hanskoja, niin ihan ohuet villahanskat, jotka ei häiritse leikkejä. Sotkeentua saa. Sekä vaatteet , että lapsi. 

Ai villahanskoilla johonkin märkään hiekkalaatikoon? Kivasti imaisee kaikki kurat!

Vierailija
6/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuravaatehullu osa 987: Kuravaatehullu strikes back again - summer edition

Vierailija
7/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kesällä pueta kurahanskoja, kädet voi pestä. Lapset kun leikkii aktiivisesti, niin pysyy helposti lämpimänä 15 asteessa. Sen voi käsiä kokeilemalla varmistaa ja ei pieni vilu ole vaarallista.

Vierailija
8/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahanskat kesäkeileillä 8 vuotiaalle, voi herran jestas näitä nykyvanhempia! Kyllä ne kuraiset kädet voi pestä. Käytätkö muka itse käsineitä, jos on alle 15 astetta lämmintä.

Vierailija
9/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mitään kuravarusteita kesällä. Paitsi jos itse jostain syystä haluaa laittaa, niin siitä vaan.

Vierailija
10/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurahanskat kesäkeileillä 8 vuotiaalle, voi herran jestas näitä nykyvanhempia! Kyllä ne kuraiset kädet voi pestä. Käytätkö muka itse käsineitä, jos on alle 15 astetta lämmintä.

AP puhui alle 15 C:stä ja on iso ero, onko 15 vai vain 10 C, jossa hanskat voi varsinkin kostealla kelillä hyvät olla käsissä. Itse saataan pyöräillessä pukea hanskat 10 C:ssä.

Vierailija
11/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP puhui alle 15 C:stä ja on iso ero, onko 15 vai vain 10 C, jossa hanskat voi varsinkin kostealla kelillä hyvät olla käsissä. Itse saataan pyöräillessä pukea hanskat 10 C:ssä.

No pyöräillessä, varsinkin jos on enemmän vauhtia, hanskat onkin perustellummat.

Vierailija
12/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorivaatteet ja ilman hanskoja. Alle kymmenessä asteessa sitten vedenpitävät hanskat, jos sataa. Ikinä ei kotioloissa mitään kuravaatteita käytössä varsinkaan millään koululaisella. 

Vierailija
13/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olin tällä viikolla puistokaverina yhdelle 7-vuotiaalle sukulaislapselle, kyllä hänellä oli kurarukkaset ja kurahousut, oli sellainen sateen jälkeinen märkä sää, aika viileä, asteita en muista, ehkä vähän yli 10.

Vierailija
14/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai villahanskoilla johonkin märkään hiekkalaatikoon? Kivasti imaisee kaikki kurat!

Kuraa hiekkalaatikossa? 

Vierailija
15/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuraa hiekkalaatikossa? 

Sateen jälkeen?!

Vierailija
16/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kommentoiko tämän kirjoittajan aloituksiin. 

Vierailija
17/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä ei ole kotipihassa koskaan mitään kurahousuja ja -hanskoja. Käden motoriikka kehittyy paljon paremmin, kun saa ilman käsineitä tehdä leikkejään. Talviaika sitten erikseen, mutta nyt maa on lämmin.

Vierailija
18/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ollaan kaikki talvet flunssassa, kun ensin kääritään lapset ulos mentäessä muoviin, ettei vaan iho "likaannu" ja luonnollinen vastuskyky pääse kehittymään.

Että paljain käsin tai ohuissa sormikkaissa sinne pihalle tonkamaan maata, keräämään keppejä ja käpyjä, keittämään kuravelliä jne. Antakaa lasten likaantua, pyykkikoneet on keksitty vaatteiden pesuun. 

Vierailija
19/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mellä ei ole kotipihassa koskaan mitään kurahousuja ja -hanskoja. Käden motoriikka kehittyy paljon paremmin, kun saa ilman käsineitä tehdä leikkejään. Talviaika sitten erikseen, mutta nyt maa on lämmin.

Onko siitä oikeasti haittaa motoriikan kehittymiselle? En halua varsinaisesti kinata kenenkään pukemisista, mutta meillä on kouluikäisen kanssa ollut toistaiseksi se käytäntö, että kouluun ja kaupungille on ns. kuorivaatteet, mutta kotipihassa ja lähipuistossa käytetään tavallisisia kurahousuja ja kurahanskoja. Vaarantaako tämä kehityksen?

Vierailija
20/34 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä oikeasti haittaa motoriikan kehittymiselle? En halua varsinaisesti kinata kenenkään pukemisista, mutta meillä on kouluikäisen kanssa ollut toistaiseksi se käytäntö, että kouluun ja kaupungille on ns. kuorivaatteet, mutta kotipihassa ja lähipuistossa käytetään tavallisisia kurahousuja ja kurahanskoja. Vaarantaako tämä kehityksen?

Vaarantaa luonnollisen lian pääsemisen iholle ja lapsen vastustuskyvyn kehittymisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan