Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi esimieheni sallii kiusaamisen

Vierailija
20.09.2008 |

Olen pätevä työssäni, ikää alle 30 vuotta ja ulkonäkökin vielä tallella. Kaksi 50-vuotiasta naista on ottanut minu silmätikukseen ja he arvostelevat työntekoani jatkuvasti. Olen kertonut asiasta lähimmälle esimiehelleni, mutta hän vain hyssyttelee, että ei kannata välittää. En minä osaa olla välittämättä. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on hakea muualle töihin, joka on kyllä harmi, koska viihtyisin muuten hyvin työpaikallani. Heidän kiusaamisensa on niin asiatonta ja perätöntä, että sellaiseen voi sanoa edes mitään takaisin.

Jos teillä jollakin on toimiva tapa hiljentää vaihdevuosista kärsivät naiset, niin jakakaa se!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisitkin nuori ja nätti. Ei se ole mikään ylpeydenaihe, jos ei siedä muunikäisiä ihmisiä. Älä pukeudu kuin teinityttö, vaan vähän vanhemmin kuin muuten pukeutuisit, jotta sulautuisit joukkoon.

Tee asioita niin että muutkin työtoverisi hyötyvät, lupaa tehdä vähän enemmän jotta muut pääsevät vähän helpommalla. Pyydä apua toisilta, ja neuvo kun olet tietävämpi. Jaa tietosi, ja kysy neuvoa ennenkuin teet jotain vaan tuntemuksen perusteella. Kaikilla työpaikoilla on omat tapansa, eikä niistä saa kirjoitettua listaa. Sinun on puhuttava työtovereidesi kanssa rakentavasti. Kysy mikä meni pieleen ja ota opiksesi. Kun olet saanut muitten luottamuksen, niin sinut hyväksytään porukkaan. Kaikilla meistä on omat yksityiselämän murheensa, toiset jättävät ne paremmin kotiin kuin toiset.

Vierailija
2/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisitkin nuori ja nätti. Ei se ole mikään ylpeydenaihe, jos ei siedä muunikäisiä ihmisiä. Älä pukeudu kuin teinityttö, vaan vähän vanhemmin kuin muuten pukeutuisit, jotta sulautuisit joukkoon.

Tee asioita niin että muutkin työtoverisi hyötyvät, lupaa tehdä vähän enemmän jotta muut pääsevät vähän helpommalla. Pyydä apua toisilta, ja neuvo kun olet tietävämpi. Jaa tietosi, ja kysy neuvoa ennenkuin teet jotain vaan tuntemuksen perusteella. Kaikilla työpaikoilla on omat tapansa, eikä niistä saa kirjoitettua listaa. Sinun on puhuttava työtovereidesi kanssa rakentavasti. Kysy mikä meni pieleen ja ota opiksesi. Kun olet saanut muitten luottamuksen, niin sinut hyväksytään porukkaan. Kaikilla meistä on omat yksityiselämän murheensa, toiset jättävät ne paremmin kotiin kuin toiset.

Olen todellakin yrittänyt olla nöyrä, ystävällinen, pukeutua siististi, tehdä kaikin puolin työni hyvin. Ei se riitä. Olen myös yrittänyt haukkua ja vähätellä itseäni, kun huomaan miten kateellisia naiset ovat jos onnistun jossakin. Ei sekään riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuletkautus vaihdevuosista ei nöyryyttä oikein kuvasta. Ymmärrän, että sinua harmittaa, mutta tuntemuksesi sukupolvien välisestä kuilusta ei itseään haukkumalla parane. Teeskentely harmittaa sen kuulijaa. Voisitko yrittää tutustua yhteen kiusaajistasi kerrallaan? Tapaisitteko esimerkiksi jossain harrastustoiminnassa?

Vierailija
4/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat yhteyttä esimiehesi esimieheen.

Lisäksi menet työpaikkalääkärillesi/ psykologille ja kerrot siellä kiusaamisesta. Työpaikkakiusaamisen lopettamiseksi on ryhdyttävä toimiin ja esimiehesi voi saada syytteen mikäli ei puutu asiaan. Puolusta itseäsi ja hae oikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän