Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt upea Viimeinen mohikaani

Vierailija
05.07.2025 |

Subilla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi. Ei ole telkkaria. Soundtrack alkoi heti soida päässä

Vierailija
2/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia elokuvia ei enää tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia elokuvia ei enää tehdä.

Intiaanit ei vissiin tykkää. Ehkä niille pitäis antaa rahat ja tekisivät oman.

Vierailija
4/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on oikeastaan aika huono elokuva.

Vierailija
5/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teemalla Isä Matteo mätkii pahiksia turpaan.

Vierailija
6/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen intiaanien puolella tässä elokuvassa niin kenen puolella pitää olla O.o

Vierailija
7/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en näe enää kanavia. Areenaa pystyn katsomaan. Mohikaani on kyllä upea leffa. Aliarvostettu. 

Vierailija
8/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kävi aikoinaan leffateatterissa katsomassa? olin 13-v ja teki vaikutuksen.

Vierailija
9/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on viimeinen, eiköhän tämäkin tule vielä uusintana. 

Vierailija
10/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samea kuva. Vanhaa tekniikkaa. Ei ole UHD:tä, jota kaipailisin. Sony  ei näemmä pysty skaalaamaan ylöspäin tätä miksikään.

Vierailija
11/36 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään ei ole tuollaisia rakkaustarinoita, jossa annetaan vaikka henki toisen puolesta?

Vierailija
12/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen intiaanien puolella tässä elokuvassa niin kenen puolella pitää olla O.o

Mä olen melkein  aina intiaanien puolella lännenleffoissa. Tässä tapauksessa kahden mohikaani puolella. 

Vierailija
13/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään ei ole tuollaisia rakkaustarinoita, jossa annetaan vaikka henki toisen puolesta?

Totta. Jossain vaiheessa 2000-lukua tällaiset rakkaustarinat loppuivat. 

Vierailija
14/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kävi aikoinaan leffateatterissa katsomassa? olin 13-v ja teki vaikutuksen.

Näkisipä tämän teatterissa. 

Vierailija
15/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ette ymmärrä että se kohtaus missä ne inkkarit poltti ELÄVÄLTÄ sen miehen ,ja meinasivat polttaa ne tytät eläviltä, on aivan TOTTA. Inkkarit todellakin ottivat (sieppasivat) kokonaisia uudisraivaaja perheitä, ja polttivat osan (miehet etenkin) eläviltä . Olen lukenut näiden siepattujen ihmisten kertomuksia, kirjoitettu aikanaan, jossa uudisraivaajaperheet siepattiin, ja vanhemmat poltettiin elävältä, ja lapset tai joku nuori nainen pidettiin elossa jotkut, jotta heistä tehtiin adoptiolapsia tai orjia. Nämä lapset katsoivat kun oma isä huutaa poltettavana tuskissaan. ei ollut mielikuvitusta se kohtaus.

Samoin, kun se tyttö heittäytyi mielummin kalliolta kuolemaan kuin olisi mennyt sen intiaanin vaimoksi  /tai tapettavaksi) on todellisuutta ollut. Sen yhden kirjan nimi jopa taisi olla: Kohtalo pahempi kuin kuolema. Eli sen ajan naiset todellakin piti sitä kohtaloa joutua orjaksi viliilheimoon pahempana kuin kuolema. Olen lukenut useita tosikertomuksia (kirjoitettuja 1700/1800-luvuilla.

Vierailija
16/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Uncasin ja Alicen rakkaustarina olisi ollut paljon mielenkiintoisempi kuin pääparin. 

Vierailija
17/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ette ymmärrä että se kohtaus missä ne inkkarit poltti ELÄVÄLTÄ sen miehen ,ja meinasivat polttaa ne tytät eläviltä, on aivan TOTTA. Inkkarit todellakin ottivat (sieppasivat) kokonaisia uudisraivaaja perheitä, ja polttivat osan (miehet etenkin) eläviltä . Olen lukenut näiden siepattujen ihmisten kertomuksia, kirjoitettu aikanaan, jossa uudisraivaajaperheet siepattiin, ja vanhemmat poltettiin elävältä, ja lapset tai joku nuori nainen pidettiin elossa jotkut, jotta heistä tehtiin adoptiolapsia tai orjia. Nämä lapset katsoivat kun oma isä huutaa poltettavana tuskissaan. ei ollut mielikuvitusta se kohtaus.

Samoin, kun se tyttö heittäytyi mielummin kalliolta kuolemaan kuin olisi mennyt sen intiaanin vaimoksi  /tai tapettavaksi) on todellisuutta ollut. Sen yhden kirjan nimi jopa taisi olla: Kohtalo pahempi kuin kuolema. Eli sen ajan naiset todellakin piti sitä kohtaloa joutua orjaksi viliilheimoon pahempana kuin kuolema. Olen lukenut useita t

On tosikertomuksia ja "tosikertomuksia". Jännästi valkoiset yleensä tietävät kertoa, että intiaanit skalpeerasivat valkoisia. He ei vät kuitenkaan tiedä sitä, että ensin valkoisille maksettiin intiaanien tapp amisesta. Intiaanien päänahat vietiin maksajalle, joka laski ne. Eli valkoiset ovat teneet ensin monta pahaa asiaa ja intiaanit ovat vastanneet silmä silmästä sen jälkeen. Jotkut meistä hölmöistä valkoisista ei edes tiedä, että paremmat ratsastajat eli intiaanit näkivät hevosia vasta, kun niitä tuli valkoisten mukana. Ai on kiduttaminen julmaa? Oletko muuten lukenut suomalaisesta ja eurooppalaisesta noitaroviosta ym. kidutuskeinoista? Intiaanit ei niinkään tykkää, mutta minun yksi lempparielokuvani on Stolen women. Siinähän intiaani toljottaa annaa koko elokuvan ajan silmästä silmään. Sitten taas intiaanit eivät tykkää siitä, koska se rikkoo monia intiaanien tapoja. Siinähän anna opetteli intiaanien tapoja mielissään, eikä malttanut pitää ukosta näppejään erossa. 

Tiedätkö sä pönttö muuten mitä valkoiset teki intiaaneille ja paljonko intiaaneja oli ennen kuin valkoiset änkesivät sinne heitä lahtaamaan? Puolusteletko sinä valkoisten perusteetonta lahtausoperaatiota? Olet perseestä!!! Tiesitkö, että intiaaninaisia rkataan, siepataan ja tpetaan edelleen? Heitä katoaa prosentuaalisesti eniten. Tiesitkö, että ihan pari vuotta sitten kaivettiin brittiläisen sisäoppilaitoksen pihalta satoja intiaanilasten ruumiita? Lasten, jotka brittiläiset veivät intiaanivanhemmilta? Hyi mikä kuvatus oletkaan puolustellessasi valkoisia, pthyi!

Vierailija
18/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liian väkivaltainen makuuni. En tarvitse tämmöistä julmuutta tehoste keinoina. Mutta joihinkin se iskee.

Vierailija
19/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liian väkivaltainen makuuni. En tarvitse tämmöistä julmuutta tehoste keinoina. Mutta joihinkin se iskee.

Jaa? Miten pystyt katsomaan yhtään elokuvaa nykypäivänä? Minä katselen aina jotain muuta ne 5 minuuttia, kun on taistelukohtauksia menossa. Taru sormusten herrasta elokuvissa ne kestävät yleensä 20 minuuttia. Luen nettiä sen aikaa ja jatkan katsomista, kun ovat saaneet porukat maihin. Harry Potteriakaan en ole katsonut kokonaan :D

Vierailija
20/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, kun se tyttö heittäytyi mielummin kalliolta kuolemaan kuin olisi mennyt sen intiaanin vaimoksi  /tai tapettavaksi) on todellisuutta ollut. Sen yhden kirjan nimi jopa taisi olla: Kohtalo pahempi kuin kuolema. Eli sen ajan naiset todellakin piti sitä kohtaloa joutua orjaksi viliilh

Joo, vähän juuri tuohon samaan tyyliin minäkin ajattelin ennen, että oh, oispa niin romanttista olla syntynyt intiaanileiriin, ja amerikan alkuperäiskansat oli kaikki hyviä, nuhteettomia luononihmisiä, viattomia, ...blaaa blaa blaa,,, Kaikkea tätä ajattelin kauan. Mutta, Sitten luin useita näitä tosikertomuksia rajaseutujen tapahtumista ja en  enää ajattelekkaan  niin.

In tia anit JOTKUT heimot olivat erittäin villejä, ryösteleviä, agr  ess iivisia, ra aa koja, br utaa leja uudisasukkaita kohtaan (ja omiaan). Toki he olikin luonnonlapsia vailla inhimillistä kasvatusta jotkut. Jännä että otat esiin pä äna hat. Juuri näin intiaanit teki. He keräsi uh ri ensa pä äna hkoja, ja oikein ylpeilivät niillä ve ri sillä. Siepatut lapset tunnistivat omien vanhempiensa hiukset jotka roikkui heidän edessään. Kuvottavaa. Noin järkyttäviin tekoihin uudisraivaajat, jotka olivat juuri usein uskonnollisia eivät ikinä olisi syyllistyneet. Moni heistä oli mor moni, koska he pakenivat usko nv ain oja euroopasta. Ei he olleet valkoista" ro ska väkeä". Varmasti eurooppalaisetkin teki vääryyttä, mutta se ajatus että yhdysvallat kuuluisi vain  alku peräi skansoille eikä muilla on naurettava. Liian iso maa tyhjänä, rakentamatta. Eurooppalaiset ei siepanneet intiaani lapsia. Ai niin, intiaanien sieppaamat vauvat tap ettii n heti, tai jos lapsi itki. Se oli merkki ettei sitä voitu enää adoptoida koska se ikävöi oikeaa äitiään. Heitetiin metsään. Lue itse niin järkytyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi