Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että lapset pistävät välit poikki vanhempiin?

Vierailija
05.07.2025 |

Esimerkiksi tilanteessa jossa mitään riitoja yms ei ole ollut, mutta lapsi ei vain jaksa tai ole kiinnostunut pitämään yhteyttä? Siis oikeastaan ikinä, edes jouluna jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallista.  Boomereiden lapset ovat luokkahypyn tehneitä, puolisonsa voi olla jo keskiluokkaisesta kodista.   Ei kouluttamattomiin ja ehkä niin etikettejä osaamattomiin vanhempiin pidetä yhteyttä.  Kuten täälläkin on kerrottu eihän ne edes osaa puhua maistereita kiinnostavista asioista 

Tämä, itse maisteri ja isä käynyt vain peruskoulu. Ei meillä aikaisemminkaan ollut oikein juteltavaa, koska toinen oli niin tunnekylmä, mutta nykyään ei yhtään. Tai jos jostain puhuu, tuntuu puheenaiheet rahvaalta ja argumentit kypsymättömiltä.

Niin.  Joku maisteri häpeää puhua tavisasioista, kalastuksesta, autoista,  marjastuksesta,  käsitöistä tms mista tavalliset käytännön töissä olevat ihmiset puhuvat.   Mun tohtoriminiä on kuitenkin onneksi mon

Asiaton kommentti kun et tunne taustaa. Marjastan, sienestän jne. ja olen kiinnostunut ihan tavallisista asioista. En vain siedä enää öyhötystä, muiden ulkonäön haukkumista, vinoilua jne. mitä joudun kuuntelemaan isäni kanssa keskustellessa.

t. tämä kyseinen maisteri

Vierailija
22/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pari tapausta joissa vanhemman näkökulmasta lapsi on varmasti laittanut välit poikki puskista ja ilman mitään syytä. Oikeasti taustalla on lapsen elämän mittainen historia jatkuvaa perheväkivaltaa, päihteilyä tai muuta heitteillejättöä, jonka vanhemmat kieltää täysin. 

Tämä, vanhemmat eivät tiedosta omaa toksista käytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo nyt on aika poikkeuksellista jos ei selvää väkivaltaa tms. ole ollut. Miksi kukaan katkoisi välejään perheeseensä ilman erittäin painavaa syytä? Ei mikään yhteisten keskustelunaiheiden puuttuminen tai erimielisyydet lasten ruokavaliosta saati raha-asiat ole sellaisia. Suhde lapsuudenperheeseen on kuitenkin elämän pisimpiä ja syvimpiä ihmissuhteita.

Vierailija
24/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siihen liittyy silloin jotain todella vakavaa. Ei mistään pienestä syystä pistetä välejä poikki. 

Vierailija
25/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistako se on , lapsessa joka panee välit poikki, ei ole mitään vikaa/syytä . Ja sitten kuitenkin näistä lapsista tulee niitä kamalia äitejä ja isiä,,, jatkuu,,, jatkuu,,,jatkuu jne jne

Vierailija
26/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallista.  Boomereiden lapset ovat luokkahypyn tehneitä, puolisonsa voi olla jo keskiluokkaisesta kodista.   Ei kouluttamattomiin ja ehkä niin etikettejä osaamattomiin vanhempiin pidetä yhteyttä.  Kuten täälläkin on kerrottu eihän ne edes osaa puhua maistereita kiinnostavista asioista 

Tämä, itse maisteri ja isä käynyt vain peruskoulu. Ei meillä aikaisemminkaan ollut oikein juteltavaa, koska toinen oli niin tunnekylmä, mutta nykyään ei yhtään. Tai jos jostain puhuu, tuntuu puheenaiheet rahvaalta ja argumentit kypsymättömiltä.

Niin.  Joku maisteri häpeää puhua tavisasioista, kalastuksesta, autoista,  marjastuksesta,  käsitöistä tms mista tavalliset käytännön töissä olevat ihmiset puhuvat.   Mun tohtoriminiä on kuitenkin onneksi mon

Tästä samasta syystä minulla viileni välit vähitellen maisterisiskoon, ite olen amis. Hänestä taisi tuntua seurassani siltä kuin teiniä olisi kuunnellut. Itse tunsin oloni hänen kanssaan ihan posliinikaupan norsuksi

Vierailija
27/29 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisilla meni välit poikki, koska miniä ei vaan sietänyt appivanhempiaan. Mies suostui katkomaan välit.

Yleensä se on toisinpäin, mutta näkökulmia on aina yhtä monta kuin on katsojiakin.

Ja joskus kaikki näkökulmat on vaan totuudesta. Tässä tapauksessa miniä oli sairaalloisen mustasukkainen, suuttui kaikesta yhteydenpidosta appivanhempiin ja lopulta laittoi valitsemaan. Jos mies haluaa jatkaa suhdetta, ei ole enää vanhempiensa kanssa missään tekemisissä. Mies suostui.

Itse olen tässä ulkopuolinen, mutta minunkin välit tähän sukulaiseen meni, kun vaimo alkoi tivata esim. facebook-päivityksissä, että miksi tykkäsin sukulaiseni profiilikuvasta. Samaa teki muillekin. Lopulta oli pakko poistaa tämä sukulainen fb-kavereista, kun en enää sitä touhua jaksanut.

Vierailija
28/29 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ja lapset ovat ihmisiä. Jos heillä ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja luonteet ovat ihan erilaiset, yhteydenpito loppuu ikään kuin itsestään.

Tai sitten se katkeaa siihen, että vanhempi koittaa pakottaa omaa ajatusmaailmaansa lapselleen.

Yökaudet pelaavan, päihteitä käyttävän nuoren ajatusmaailmaan pitääkin yrittää vaikuttaa. Vai pitäisikö vaan kiltisti maksaa hänen kulujaan peli- ja päihdemaailmassa?

Vierailija
29/29 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisilla meni välit poikki, koska miniä ei vaan sietänyt appivanhempiaan. Mies suostui katkomaan välit.

Yleensä se on toisinpäin, mutta näkökulmia on aina yhtä monta kuin on katsojiakin.

Kuten vauvakeskustelut osoittavat miniät eivät mitään vihaa enemmän kuin anopeitaan.  Eivät suostu käymään, hyvä kun antavat miehensä laimeaa yhteyttä pitää vanhempiinsa.

Tämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä