Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajat! Kertokaa ärsyttävistä asiakkaista

Vierailija
05.07.2025 |

Olin tänään kampaajalla ja tuli mieleen, että millaista on olla kampaaja? Mitä sellaista asiakkaat tekee mikä ärsyttää? Haittaako jos kammattava vaikka selailee samalla lehteä? Ja pitääkö istua ihan paikallaan vai haittaako jos välillä vaihtaa asentoa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vähän liian ollakseen jotain. Oli niin simpsakka ja puhu kauniilla hennolla äänellä. Ei vaan jaksanut, joten tohersin sen hiukset vaan jotenkin ja otin maksun ja heihei.

Vierailija
2/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ärsyttää, jotka varaavat super edullisen ajan harjoittelijalle ja ovat jo etukäteen päättäneet reklamoida siitä ja vaatia ilmaisen käynnin kokeneemmalle tekijälle. Jos varaat ajan harjoittelijalle, sinun täytyy hyväksyä, että työaika on pitkä, tekijällä ei ole sitä 10v työkokemusta vaan työkokemusta on alkaen päivistä, korkeintaan muutamaan kuukauteen. Harjoittelijat, oli sitten kyseessä opiskelija tai vastavalmistunut, eivät vielä osaa kaikkea ja siksi hintakin on niin edullinen. On todella noloa valittaa harjoittelijan työstä ja vaatia, että työn korjaa joku kokeneempi. Siitä paistaa heti läpi, että tarkoitus on vain saada kalliimpi työ edullisesti harjoittelijahinnalla. Sitten on myös näitä "oman elämänsä prisessoja", jotka haluaa ihan vaan kiusata harjoittelijoita ja uransa alussa olevia ja tykkäävät diivailla ja käyttää valtaa heikommassa asemassa olevaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tyypit, jotka käy halvoissa ketjuissa ja muutenkin sellaisissa paikoissa, joissa työ on melkein ilmaista ja työhön varatut ajat on kaikissa töissä liian lyhyitä. Sitten valitetaan siitä työn jäljestä, vaikka tekijöillä ei ole mitään mahiksia tehdä työtään kunnolla, eivätkä välttämättä ehdi edes puhdistaa työvälineitään asiakkaitten välillä. Valittakaa mieluummin niille ketjujen ja muitten epämääräisten riistokampaamoitten omistajille niistä liian lyhyistä työajoista, tai menkää sellaiseen paikkaan, jossa tekijälle on annettu aikaa tehdä työnsä kunnolla.

Vierailija
4/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jonkun aikaa kampaamossa harjoittelijana. En jäänyt alalla. Ärsyttävin asiakas on sellainen, joka vaatii hiuksiini jotain sellaista, mitä niihin ei hiusten kunnon, laadun tai asiakkaan kasvonpiirteiden tai ihon värin takia, ole hyvä tehdä. Jos ei tee, asiakas valittaa ja jos tekee, asiakas valittaa.

Vierailija
5/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyen ajan varaavat.

Vierailija
6/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jonkun aikaa kampaamossa harjoittelijana. En jäänyt alalla. Ärsyttävin asiakas on sellainen, joka vaatii hiuksiini jotain sellaista, mitä niihin ei hiusten kunnon, laadun tai asiakkaan kasvonpiirteiden tai ihon värin takia, ole hyvä tehdä. Jos ei tee, asiakas valittaa ja jos tekee, asiakas valittaa.

Miksi asiakas vaatisi kampaajan hiuksiin mitään?

Vierailija
7/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihan sairaan ärsyttävää:

-Tullaan extrapitkillä ja paksuilla hiuksilla ja on valittu puolipitkien hiusten samaan malliin leikkaus ja siistiminen (pahimmassa tapauksessa vielä varataan harjoittelijan työnä)

-Varattu latvojen tasaus ja halutaan  pitkästä tukasta lyhyt polkka

-Varattu kampaamoleikkuu ja halutaan mallinmuutos

-Varataan pikakampaus(työaika 30-60 min.) ja oikeasti halutaan juhlanuttura(työaika 60-100min.) 

-Varataan harjoittelijan aika ja ilmoitetaan, että täytyy lähteä normaalia aikaisemmin

-Varataan harjoittelijan aika ja odotetaan että työn jälki vastaa 20v työskennelleen tasoa ja että harjoittelija pystyy tekemään ihan minkä tahansa työn.

-Varataan lasten hiustenleikkuu ja tullaan teinin kanssa ja pahimmillaan pyydetään fade

-Varataan perus parturityö ja lähtötilanteena ylikasvanut klassinen miestenleikkuu ja pyydetään se fade, mallinmuutoksen sijaan ja tietysti pahimmassa tapauksessa siltä harjoittelijalta ja sitten vielä sanotaan, että on sit vähän kiire, että voitko tehdä nopeesti?

jne. jne.

Vierailija
8/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy yleensä päinvastoin.  Joskus hyvittävät käyttämättä jääneen ajan, joskus eivät.  Tavallaan ymmärrettävää, mutta en tarvitse "hintaan kuuluvaa" hiustenpesua, koska pesen hiukset joka aamu. 

Vierailija
9/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helvetin typeriä kommentteja tähän aiheeseen, kaikki keksimällä keksittyjä, kasvakaa aikuiseksi !

Vierailija
10/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamot levittää täitä päästä päähän . 

Vierailija
11/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihan sairaan ärsyttävää:

-Tullaan extrapitkillä ja paksuilla hiuksilla ja on valittu puolipitkien hiusten samaan malliin leikkaus ja siistiminen (pahimmassa tapauksessa vielä varataan harjoittelijan työnä)

-Varattu latvojen tasaus ja halutaan  pitkästä tukasta lyhyt polkka

-Varattu kampaamoleikkuu ja halutaan mallinmuutos

-Varataan pikakampaus(työaika 30-60 min.) ja oikeasti halutaan juhlanuttura(työaika 60-100min.) 

-Varataan harjoittelijan aika ja ilmoitetaan, että täytyy lähteä normaalia aikaisemmin

-Varataan harjoittelijan aika ja odotetaan että työn jälki vastaa 20v työskennelleen tasoa ja että harjoittelija pystyy tekemään ihan minkä tahansa työn.

-Varataan lasten hiustenleikkuu ja tullaan teinin kanssa ja pahimmillaan pyydetään fade

-Varataan perus part

Mikä on fade?

Vierailija
12/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun mimmit tulee punaisilla, mustilla, tai tummanruskeilla hiuksilla, on varanneet raidoituksen ja haluavat kauttaaltaan paperinvalkoiset hiukset. Jos talossa on se harjoittelija, niin aika tietty varataan sille, kun sehän on halvempi. Tummista tai punaisista hiuksista ei saa paperinvalkoisia.. Siis jos haluaa, että ne hiukset pysyy päässä. Sitten on näitä, joilla on niin käsitelty hius, että se venyy kuin purkka ja menee rastoille ja silti pitäisi se blondaus tai permanentti saada. Sitten kun kieltäytyy, siitä raivotaan ympäri kyliä ja jos suostuu tekemään, sitten vasta raivotaankin, kun ne hiukset putoaa päästä. Ei voi voittaa, teki niin tai näin.

Vierailija
13/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös kampaaja kerro, paljonko aikaa menee, kun asiakas ajan varaa? Minun kampaaja kysyy aina kun varaan ajan, että minkälaista olen suunnitellut. Ammattitaitoinen, osaava kampaaja toimii näin. Hän kertoo myös, mikäli hiukseni ei jotain käsittelyä kestä. 

Vierailija
14/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa helvetin typeriä kommentteja tähän aiheeseen, kaikki keksimällä keksittyjä, kasvakaa aikuiseksi !

Tunnistitko itsesi kuvauksista? :)

Vierailija
15/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös kampaaja kerro, paljonko aikaa menee, kun asiakas ajan varaa? Minun kampaaja kysyy aina kun varaan ajan, että minkälaista olen suunnitellut. Ammattitaitoinen, osaava kampaaja toimii näin. Hän kertoo myös, mikäli hiukseni ei jotain käsittelyä kestä. 

Useimmissa paikoissa asiakkaat varaa ihan itse ajat timmasta. Mallinmuutos / extrapaksut tai pitkät hiukset on yleensä se kallein työ johon varataan pisin aika ja on ihan inhimillistä, että tekisi klikata varauksesta se puolipitkien siistiminen, tai ihan vaan kampaamoleikkaus ja samaan malliin siistiminen. Juhlakampaus on kalliimpi, kuin pikakampaus, niin onhan se halvempi aina kivempi, mutta sitten on turha valittaa, jos ei itse halua maksaa työstä, tai jos käy paikoissa, joissa työntekijöitten ja harjoittelijoitten hyvinvointi on toissijaista ja työajat kutistettu minimiin. 

Vierailija
16/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa paikoissa asiakkaat varaa ihan itse ajat timmasta. Mallinmuutos / extrapaksut tai pitkät hiukset on yleensä se kallein työ johon varataan pisin aika ja on ihan inhimillistä, että tekisi klikata varauksesta se puolipitkien siistiminen, tai ihan vaan kampaamoleikkaus ja samaan malliin siistiminen. Juhlakampaus on kalliimpi, kuin pikakampaus, niin onhan se halvempi aina kivempi, mutta sitten on turha valittaa, jos ei itse halua maksaa työstä, tai jos käy paikoissa, joissa työntekijöitten ja harjoittelijoitten hyvinvoi

Ei vit-tu nyt auennu. 

Vierailija
17/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiakas vaatisi kampaajan hiuksiin mitään?

Sorry, korjauspaholainen iski jälleen, sana on hiuksiin.

Vierailija
18/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan myös kysyä, mikä kampaajissa vituttaa asiakasta, voi olla että lista on loputon !

Vierailija
19/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan myös kysyä, mikä kampaajissa vituttaa asiakasta, voi olla että lista on loputon !

Ota sakset käteen ja leikkaa ne likaiset karvasi itse! Jos kampaajan työ on niin helppoa ja nopeaa, niin miksi et itse alkaisi kampaajaksi?

Vierailija
20/30 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suurin osa asiakkaista on tosi ihania tyyppejä. Vain arviolta yksi sadasta on pipipää. Kivat asiakkaat auttaa onneksi kestämään ne yksittäiset harvat huijarit ja ääliöt, joilla on piippausta päässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän