Voiko Kela muka pakottaa työtöntä muuttamaan halvempaan asuntoon ja huonomalle alueelle?
Asun nyt ns. hyvällä aluella Helsingin kantakaupungissa, vuokra vähän yli 900€/kk, voiko Kela pakottaa minua muuttamaan johonkin lähiö läävään?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Kukaan ei vaadi sinua muuttamaan.
Kyllä vaatii jos vuokrani on muka Kelan mielestä liian iso
ap
Ei ole silti pakko muuttaa. Mutta Kela ei maksa koko vuokraa, vaan ainoastaan kohtuulliseksi katsotun vuokran osuuden. Loput maksat itse perusosastasi.
Käytännössä on pakko koska ei ole muuten varaa maksaa vuokraa
ap
Tervetuloa aikuisuuteen. Alkaa ne elämän realiteetit tukiloisellekin avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kela maksaa vuokraa normien mukaisesti. Jos asut niiden mukaan liian kalliisti, maksat toki erotuksen omista rahoistasi; näin tehden voit asua, missä haluat.
Työttömien kuuluukin asua työttömien alueilla. Jos alkais vaikka napostella ne duunit.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihmispoloisia jotka laiskuuttaan koko elämänsä anelevat Kelalsa sitä ja tätä. Mahtaa olla noloa.
Ei sieltä tarvitse anella mitään vaan sieltä maksetaan joka kuukausi sen verran mitä laki määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ole silti pakko muuttaa. Mutta Kela ei maksa koko vuokraa, vaan ainoastaan kohtuulliseksi katsotun vuokran osuuden. Loput maksat itse perusosastasi.
ap
Tervetuloa aikuisuuteen. Alkaa ne elämän realiteetit tukiloisellekin avautumaan.
Heh heh! Töissä käynti v*tuttaa silmittömästi, eikö niin? Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Heh heh! Töissä käynti v*tuttaa silmittömästi, eikö niin? Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
siksi en olekaan töissä vaan elän pääomatuloillani, enkä loisi tukiaisten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi pakottaa, minäkin jouduin jättämään Ullanlinnassa olevan kolmion koska Kela!
Kannattaa tienata rahansa itse eikä elää Kelan tuilla, niin saa asua just siellä missä itse haluaa.
Kerro missä voin tienata? Onko sinulla siis työpaikka tarjota minulle?
ap
Ketä kiinnostaa,se on sinun ongelma.
Sinuahan asia selvästi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ihmispoloisia jotka laiskuuttaan koko elämänsä anelevat Kelalsa sitä ja tätä. Mahtaa olla noloa.
Ei ole noloa.
Mikä sen nolompaa kuin tuilla eläminen.Sä et vaan tajua sitä,muut kyllä tajuavat.
Ei ole noloa vaan erittäin älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi pakottaa, minäkin jouduin jättämään Ullanlinnassa olevan kolmion koska Kela!
Ei kela pakota, vaan on vapaaehtoista maksaa omista tuloistaan oma vuokra. Jos et halua ei yhteiskunta halua maksaa sinun ylikallista kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kela pakota yhtään mitään. Minulla on vuokra 1350€, maksan sen itse palkkarahoista. Ei ole mikään kohtuuton vuokra, koska en tarvitse autoa, julkisilla pääsee helposti liikkumaan. Kaupat on lähellä. En ole kelan kanssa naimisissa, enkä edes haluaisi olla.
Taasko siellä jakomäessä on kiljubileet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä tarvitse anella mitään vaan sieltä maksetaan joka kuukausi sen verran mitä laki määrää.
Ai niinkö, riittääkö että antaa tilinumeron ?
Eestilivenäläisiä asuu kyllä isoissa asunnoissa tosin vuokraa pimeästi huoneita mutta toista tonnia kuussa sussumaksaa. Leirintä alueilla asuu taas paljon laittomia kuin sossun vuokra asunnot lienee venäläisillä ja somaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kerrottu palstalla jo monta kertaa: Kela ei pakota yhtään mihinkään. Se ohjaa, itse päätät miten asiasi hoidat.
Mutta aina samanlaisen keskustelun se saa aikaiseksi. "Mene töihin"-ulinasta voi erittäin selvästi päätellä, että työttömyyden tuoma vapaus on sellainen asia mitä ei mikään työstä saatava rahamäärä korvaa.
Somalimies kyselee milloin lapsilisä tulee . Oli kiire kaljalle huumebaariin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kuuluukin asua työttömien alueilla. Jos alkais vaikka napostella ne duunit.
Älä lässytä. Tuo on jo todella väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kela maksaa vuokraa normien mukaisesti. Jos asut niiden mukaan liian kalliisti, maksat toki erotuksen omista rahoistasi; näin tehden voit asua, missä haluat.
Ei ennen ollut tämmöistä, minullakin kela maksoi 1100€/kk vuokran kokokaan vuosia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
siksi en olekaan töissä vaan elän pääomatuloillani, enkä loisi tukiaisten varassa.
Hah hah haa! Onneksi olet tänään herännyt vitsi suussa etkä isäsi giguli niin kuin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Maksa itse vuokrasi niin saat asua ihan missä haluat saakelin loinen. Jos Kelasta haluat apua, niin sitten joko muutat tai itset ja muutat.
Kela ei pakottanut sinua muuttamaan Ullanlinnasta. Omat rahasi eivät vaan riittäneet sen vuokraan.