Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela muka pakottaa työtöntä muuttamaan halvempaan asuntoon ja huonomalle alueelle?

Vierailija
05.07.2025 |

Asun nyt ns. hyvällä aluella Helsingin kantakaupungissa, vuokra vähän yli 900€/kk, voiko Kela pakottaa minua muuttamaan johonkin lähiö läävään?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Maksat vaan itse asumisesi. 

Tämä.

Vierailija
22/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmispoloisia jotka laiskuuttaan koko elämänsä anelevat Kelalsa sitä ja tätä. Mahtaa olla noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihmispoloisia jotka laiskuuttaan koko elämänsä anelevat Kelalsa sitä ja tätä. Mahtaa olla noloa.

Ei ole noloa.

Vierailija
24/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole tullut kehoitusta muuttaa mutta vaikka tulisi niin en muuttaisi. Maksaisin sen osan itse mitä kela ei maksa.

Vierailija
25/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina asuminen pitää suhteuttaa omaan tulotasoon. Ei työssäkäyväkään voi asua hienossa asunnossa, vaikka haluaisi, jos ei ole varaa. Moni perhe asuu ahtaasti maaseudulla, koska muuhun ei ole varaa. Näin se menee. 

Kyllähän kaikki asuisivat vaikka missä lukaaleissa, jos yhteiskunta aina vain maksaisi asumisen mukisematta. Jossain tulee vain se raja vastaan, mikä on reilua vaatia muilta.

Vierailija
26/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi pakottaa, minäkin jouduin jättämään Ullanlinnassa olevan kolmion koska Kela!

Kannattaa tienata rahansa itse eikä elää Kelan tuilla, niin saa asua just siellä missä itse haluaa.

Kerro missä voin tienata? Onko sinulla siis työpaikka tarjota minulle?

ap

Ketä kiinnostaa,se on sinun ongelma.

Vierailija
27/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Kukaan ei vaadi sinua muuttamaan.

Kyllä vaatii jos vuokrani on muka Kelan mielestä liian iso

ap

Saat asua sinä edelleen muta kela ei korvaa koko vuokraa. Osan joudut itse maksamaan. Kehoittavat mutta eivät pakota muuttamaan.

Kelalla on kuntakohtaiset ne rajat paljonko korvaavat esim. yksinasuvalle vuokrasta.

Niin, ei ikinä ennen ollut, olen ollut työtön 10 vuotta ja aina on Kela maksanut koko vuokran

Ap

Vierailija
28/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa.

Mikä sen nolompaa kuin tuilla eläminen.Sä et vaan tajua sitä,muut kyllä tajuavat.

Vierailija
29/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei varsinaisesti pakottaa, mutta siinä vaiheessa kun työttömyyskorvauksesta, asumistuesta ja toimeentulotuesta ei jää enää laskuihin ja ruokaan painostuskeino alkaa nopeasti toimia.

Vierailija
30/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kela pakota yhtään mitään. Minulla on vuokra 1350€, maksan sen itse palkkarahoista. Ei ole mikään kohtuuton vuokra, koska en tarvitse autoa, julkisilla pääsee helposti liikkumaan. Kaupat on lähellä. En ole kelan kanssa naimisissa, enkä edes haluaisi olla.

Vierailija
31/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saat asua sinä edelleen muta kela ei korvaa koko vuokraa. Osan joudut itse maksamaan. Kehoittavat mutta eivät pakota muuttamaan.

Kelalla on kuntakohtaiset ne rajat paljonko korvaavat esim. yksinasuvalle vuokrasta.

Niin, ei ikinä ennen ollut, olen ollut työtön 10 vuotta ja aina on Kela maksanut koko vuokran

Ap

Miten olet pystynyt tälläiseen "saavutukseen",se vaatii jo työnvälttely taitoa.

Vierailija
32/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kerrottu palstalla jo monta kertaa: Kela ei pakota yhtään mihinkään. Se ohjaa, itse päätät miten asiasi hoidat.

Vierailija
33/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp pupp

Vierailija
34/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ilmaisasujilla on varaa asua Helsingin keskustassa.

Vierailija
35/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä sellaisen ajan, jolloin oli suuri häpeä anella veronmaksajien rahoja oman luukkunsa, ruokansa, vaatteidensa, matkakorttiensa ym. maksamiseen. Jos jotain tukea sai, siitä ei kehdattu edes puhua, saati vinkua, miksei saa enemmän. Mieluummin vaikka tehtiin viittä osa-aikatyötä siivoojana, tarjoilijana, liukuhihnalla, henkkoht avustajana, ihan missä vain, jotta saatiin pennit riittämään, ja hyvin kerkeästi muutettiin sinne, missä työtä on. Eikä minulla ole ikää vielä viittäkymmentäkään.

Vierailija
36/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Maksat vaan itse asumisesi. 

Millä rahalla? 

ap

Sillä rahalla jonka työstä tienaat. Ei ole yhteiskunnan tarkoitus maksaa sinun asumista Helsingin Punavuoressa vain siksi kun sinä niin tahdot. Jos et itse voi kustantaa asumistasi niin saat muuttaa vaikka veneen alle...Sama Suomeksi; jos sulla ei ole rahaa ostaa mersua niin silloin sinä ajelet Ladalla tai vaikka polkupyörällä ja jos ei rahnat riitä siihen halpaan fillariin niin sitten sinä kävelet sinne ruokakauppaan, eikä valtion tehtävä ole kustantaa sulle taxia! MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEETA?

Vierailija
37/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei voi pakottaa ketään muuttamaan yhtään mihinkään. Se voi ehdottaa mutta ei vaatia tai pakottaa.

Vierailija
38/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu voi, piiskan kanssa. 

Vierailija
39/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työttömälle se huonompi alue? Ei Suomessa ole sellaisia alueita.

Vierailija
40/105 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi