Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän, että on varmaan hölmö kysymys leivonnasta, mutta kysyn silti.

Vierailija
05.07.2025 |

Tilanteeni on se, että minulla ei ole enää vanhempaa sukulaista, jolta kysyä neuvoa järjestäessäni esikoiselleni rippijuhlia ja tarvitsen apua. Lapsi pääsee ripille toisessa kaupungissa ja aamulla rittää siis säätämistä kulkemisen ja kaiken kanssa, joten toivoisin, että pääsisin juhlavalmisteluissa siihen pisteeseen helposti, että kun tulemme kirkosta juhlimaan takaisin kotiimme, niin nostaisin vain asioita pöytään. Siispä ajattelin tehdä tuorejuustokakut valmiiksi pakkaseen ja nostaa edellisenä päivänä jääkaappiin sulamaan. Hauaisin leipoa kahvipöytään muutaman kantarrellipekonipiirakan ja tässäpä sitten heräsikin minulle kysymys: Kanttarellit ovat nyt pakkasessa. Jos sulatan ne ja käytän piirakkaan , niin voinko minä enää pakastaa tätä valmista piirakkaa samalla tavalla? Käyttäisin siihen valmispiirakkataikinan pakkasesta sekä ne pakastetut kanttarellit. Kiitos avustasi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raaka jliha on pakastimessa, sen sulattaa ja kypsentää, ja tämän ruoan pakastaa uudestaan, niin se on ihan ok. Kai sama toimis sienten kans myös, ainakin jos ne on pakastettu kypsentämättöminä

Ei sieniä pakasteta kypsentämättöminä.

Kantarellejä ei, mutta herkkutatteja olen pakastanut kypsentämättöminä valmiiksi viipaloituina. Niistä syntyy mainio sienirisotto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi