Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitä ei vaan koiraton ihminen voi ikinä aidosti ymmärtää miten täysin elämä muuttuu koiran myötä ja miten tyhjää se elämä on ilman koiria!

Vierailija
05.07.2025 |

Koirat on elämän merkityksellisin asia kuitenkin. 

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räksytys ja paskanhaju

Rakin suussa p.skaa

Vierailija
222/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli koira. Sopii perheisiin, joissa on joku huolehtimassa, eikä asu yksin. Silti, vaikka oli tärkeä kaikille, en voi edes verrata lapsiin. Lapsista on yhä vähemmän huolta ja enemmän iloa kun kasvavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tämä koiraton ymmärrä miksi joku ottaa ison koiran pieneen kerrostaloasuntoon ja vielä työssä käyvä. Koira on yksin 10 tuntia päivässä ja aamuisin pikapissalla ja illalla käytetään pikalenkillä,  ei ole koiran elämää sellainen. 

Tämä.

Onneksi nykyisin alkaa olla jo taloyhtiöitä, mihin tätä saastaa kelpuuteta enää asumaan.

Ihanaa

Vierailija
224/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kasvaa aidosti aikuiseksi vasta kun hänellä on koira. 

Ei ihmekkään, että olen niin lapsenmielinen yli 40v. Ikinä ei ole koiraa ollu.

Vierailija
225/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli koira. Sopii perheisiin, joissa on joku huolehtimassa, eikä asu yksin. Silti, vaikka oli tärkeä kaikille, en voi edes verrata lapsiin. Lapsista on yhä vähemmän huolta ja paljon iloa kun kasvavat. 

Vierailija
226/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei voi koskaan ymmärtää mitä on todellinen, puhtain rakkaus, jos hän ei ole saanut koiraa.

Vierailija
227/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ei tunne rakkautta. Haluavat vain mielistellä sitä joka antaa ruokaa.

Vierailija
228/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran saatuani olen hiukan etääntynyt koirattomista ystävistäni, jotka tuntuvat nykyään epäkypsiltä ja itsekkäiltä. Ei sitä vaan voi koiraton ymmärtää, miten ne prioriteetit muuttuu ennen kun sen itse kokee. 

Vierailija
229/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää ne ihmiset joiden paras ystävä on koira.

Tämä! Koirat on ihan mukavia, mutta jos ihmiselle joku elukka on paras (tai ainut) ystävä, silloin menee kyllä todella heikosti. 

Kun ihmiset ovat näin mukavia...

Vierailija
230/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä ketju aikaansaatukaan kaiken totena ottavilta, kun aihe käsittelee ironisesti lapsipäissään olevia mammoja.

Vaatii älyä ymmärtääkseen kirjoitetun ironian.

Samaa nauroin. Aloitus ei voisi olla tuosta enää selvempi vitsi ja suurin osa mammoista jauhaa täällä ihan tosissaan koirista. 🤦‍ 

Vierailija
231/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä ketju aikaansaatukaan kaiken totena ottavilta, kun aihe käsittelee ironisesti lapsipäissään olevia mammoja.

No kyllä minä ainakin pian, muutaman ensimmäisen kommentin luettuani ymmärsin alustuskirjoituksen olevan "provo", trolli, "ampiaispesään sorkkiminen" tms, mutta ei se silti sitä tarkoita, etteikö canis lupus -ikuisuusaihettakin voisi tässä samalla käsitellä kun sitä tässä oikein tarjotaan, vaikkakin siis lapsi- ja perheenperustamisinnostus -vertauskuvana.

Ja canis lupuksista puheenollen (vaikka alustuskirjoittaja ei ehkä ollutkaan ihan tosissaan, niin minä olen):

Kaikki canis lupus pascannus ulollehaisemus cirppucircus parasitus tautienlevittämys ulostecasansyömys tautipesäcemys iljetys puistatus aggressivus viattomienpuremus pikkulapsiensyömys perceleus fitutus maximuxet:

LAUKAUS LAUKAUS LAUKAUS!

Canis lupus on demoninen olento ja gehennaan ne kuuluvat keskenänsä toisiansa kiusaamaan.

Para Bellum

Vierailija
232/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, etten haluaisi koiraa, mutta niin se mieli vaan muuttui kun olin tavannut oikean miehen. Nyt en voisi kuvitellakaan koiratonta elämää. 

Vierailija
233/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
234/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
235/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa eikä muitakaan lemmikkejä. Olen eläkkeellä. On ihanaa kun en ole vastuussa kenestäkään. Voin nukkua aamulla pitkään kun ei tarvitse ulkoiluttaa koiraa. Ei tarvitse mennä keskellä yötä ulos ripuloivan koiran kanssa. Voin matkustella miten haluan. 

Katsoin just Yleltä kandit eläinlääkärisarjaa. Ihan mielenkiintoista. Mutta hirvittää koiranomistajien elämä kun koiralla on ties mitä diabetesta, allergiaa ja kasvaimia. Kauheasti huolta ja vaivaa ja rahanmenoa. Joo, ei ikinä lemmikkejä mulle. Olen muutenkin mieluummin perheen ja ystävien seurassa kuin eläinten.

Vierailija
236/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta tämmöisiä koiraihmisiä on ihan oikeasti olemassa. Täälläkin on ollut ketjuja missä ihmiset ihan vakavantuntuisesti sanovat mieluummin pelastavansa hukkuvasta laivasta koiran kuin ihmisen.

Vierailija
237/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko koirista varmasti vai lapsista? 
Kyllä kummatkin tuo iloa elämään eikä silloin ajattele taakaksi, vaikka vauvaakin on kummastakin. 

Tuossa taannoin ihmettelin tuttuani, joka sanoi lastensa olevan todella tärkeitä hänelle, mutta silti valittelee usein kuinka kamalaa on kun pitää jotain niille ostaakin, kuten ruokaa ja kuinka halvempaa olisi ilman lapsia.

En oikein ymmärrä tuollaista  välittämistä? 
Kyllä ainakin itse ostan mielelläni asioita lapsilleni enkä valita.

Sellainen yleinen valitus, että  Huoh onpa lapset kalliita on eri, kun sellainen hieman ikäväsävyinen   valitus. 

Vierailija
238/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, aloitus on asiaa. Koira on parasta mitä ihmiselle voi tapahtua.

239/252 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän vähän liiankin hyvin millaista on lemmikitön elämä kun joudun sellaista ensimmäistä kertaa elämässäni elämään 

Pentti Karvonen Pera55 J0el Hokka ou je

🤪🍗🚀🍻🔪🇬🇷💗🍆🛸🥃💥🇫🇮🖕🌇🐱

Vierailija
240/252 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on harrastus. Ellei elämässä ole muuta, niin varmasti on tyhjää kun koira kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän