Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marika 20 v ei halunnut omanikäistä miest vaan 9 vuotta vanhemman.

Vierailija
05.07.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/04adf538-efbe-48c3-af63-97590c04d3b4

Se ei jollekkin sovi että nainen tekee lapsen vanhemman miehen kanssa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten naisten pitäisi ajatella hieman tätä hetkeä pidemmälle. Jos nyt ei ole suurta eroa, että itse on 25 v. ja mies on 40 v., niin myöhemmin elämässä sillä on. Sitten kun toinen on 70 v. eläkeläinen ja itse 55 v. vielä tiukasti työelämässä oleva. Todennäköistä on päätyä aikanaan omaishoitajaksi papalle ja nuorehkona leskeksi.

Otetaanpa meidän tilanne, minä olen 50v ja mies täyttää kohta 60v. Jo muutaman vuoden verrannolen huomannut kuinka ukkoutunut mieheni on. Ei viriili millään saralla. Mulla sen sijaan virtaa kuin jänöjussissa ja paljon mielenkiinnon kohteita. Joten tän perusteella sanoisin, että ottakaa oman ikäinen.

Vierailija
22/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten naisten pitäisi ajatella hieman tätä hetkeä pidemmälle. Jos nyt ei ole suurta eroa, että itse on 25 v. ja mies on 40 v., niin myöhemmin elämässä sillä on. Sitten kun toinen on 70 v. eläkeläinen ja itse 55 v. vielä tiukasti työelämässä oleva. Todennäköistä on päätyä aikanaan omaishoitajaksi papalle ja nuorehkona leskeksi.

Jos toista rakastaa ja haluaa olla tämän kanssa NYT, mitä väliä miten asiat SAATTAVAT olla vuosikymmenten päästä? Ehkä mies elääkin hyväkuntoisena 100-vuotiaaksi, tai nainen kuolee ensi vuonna, mahdotonta tietää. Tuskin oikeasti edes välität, kunhan olet "gatekeeper" isompien ikäerojen suhteille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on 20-vuotias, minä 35-vuotias. Meillä on jo yksi lapsi. Tavattiin kun hän oli 18-vuotias. Hän tiesi jo nuoresta lähtien haluavansa lapsia mahdollisimman pian, joten hankki vakaamman kypsemmän miehen perheen perustamiseen. Luonnollinen järjestely. 

Tässä toinen ääliömäinen näkökohta ja päättely. Ei ole LUONNOLLISTA haluta mitään tuollaista. Todella harvinaista on tuollainen järjestely. Kiva, että teillä toimii ja kumpikin löytänyt elämäänsä itselleen sopivan ihmisen, mutta turha tuota luonnolliseksi on kuvitella. Esimerkiksi omassa kaveripiirissä ei edes ne nuorena lapsia haluavat olisi halunneet vanhaa miestä, aikalailla oman ikäisiä muutaman vuoden haitarilla haluttiin. Jotkut teki lapset nuorena, jotkut myöhemmin, jotkut tosi paljon myöhemmin ja jotkut ei koskaan. Mutta laajassa kaveripiirissäni kukaan ei halunnut kovin paljon vanhempaa kumppania. Tai nuorempaa. 

Vierailija
24/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa meidän tilanne, minä olen 50v ja mies täyttää kohta 60v. Jo muutaman vuoden verrannolen huomannut kuinka ukkoutunut mieheni on. Ei viriili millään saralla. Mulla sen sijaan virtaa kuin jänöjussissa ja paljon mielenkiinnon kohteita. Joten tän perusteella sanoisin, että ottakaa oman ikäinen.

Eikö ois kannattanut ottaa paljon nuorempi? Voit hyvin 9 vuoden päästä olla edelleen virkeä, silloin ei olisi auttanut se oman ikäinen. Paras kun ottaa tosi nuoren, kyllä vain

Vierailija
25/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on 20-vuotias, minä 35-vuotias. Meillä on jo yksi lapsi. Tavattiin kun hän oli 18-vuotias. Hän tiesi jo nuoresta lähtien haluavansa lapsia mahdollisimman pian, joten hankki vakaamman kypsemmän miehen perheen perustamiseen. Luonnollinen järjestely. 

Tässä toinen ääliömäinen näkökohta ja päättely. Ei ole LUONNOLLISTA haluta mitään tuollaista. Todella harvinaista on tuollainen järjestely. Kiva, että teillä toimii ja kumpikin löytänyt elämäänsä itselleen sopivan ihmisen, mutta turha tuota luonnolliseksi on kuvitella. Esimerkiksi omassa kaveripiirissä ei edes ne nuorena lapsia haluavat olisi halunneet vanhaa miestä, aikalailla oman ikäisiä muutaman vuoden haitarilla haluttiin. Jotkut teki lapset nuorena, jotkut myöhemmin, jotkut tosi paljon myöhemmin ja jotkut ei koskaan. Mutta laajassa kaveripiirissäni kukaan ei halunnut kovin paljon vanhempaa kumppania. Tai nuore

Miksi puhut minusta vanhana miehenä? :D Tuskin näin sanoisit, jos näkisit minut tosielämässä. Yleensä ihmiset luulevat minua vain viitisen vuotta vaimoani vanhemmaksi. Hän näyttää ikäiseltään, minä reippaasti nuoremmalta. -sama 

Vierailija
26/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ois kannattanut ottaa paljon nuorempi? Voit hyvin 9 vuoden päästä olla edelleen virkeä, silloin ei olisi auttanut se oman ikäinen. Paras kun ottaa tosi nuoren, kyll

Ehdottomasti samaa mieltä. Mieheni on 18v ja itse olen 72v. Kummassakin virtaa riittää!

Vierailija
27/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on vaan hyvä, kun tietää mitä tahtoo. Tämä Marika tiesi haluavansa vakiintua nuorena ja oli valmis saamaan lapsen. Kuka 20v nuori mies on??

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Vaatii todellista kypsyyttä odottaa aikuiseksi asti ennen liikakansoittamiseen osallistumista. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…

Totta kai vanha katkeroitunut lapseton nainen kutsuu nuoren naisen luonnollista lisääntymistä "liikakansoittamiseksi". Surullista. 

Vierailija
28/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana minulle myytiin vielä lastenlippua julkisissa. Olisi ollut tosi raskasta kuunnella ihmisten puuttumista niin nuoren naisen lisääntymiseen.

Vierailija
29/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29v mies on aika nuori viel. Multa kysyttiin paperit siinä iässä viel ku ostin kaljaa nhl-lippikses

29v mies on varhais keski-ikäinen.

Vierailija
30/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi puhut minusta vanhana miehenä? :D Tuskin näin sanoisit, jos näkisit minut tosielämässä. Yleensä ihmiset luulevat minua vain viitisen vuotta vaimoani vanhemmaksi. Hän näyttää ikäiseltään, minä reippaasti nuoremmalta. -sama "

Koska nuorena 35-vuotias oli minusta vanha mies.  En tarkoittanut kuitenkaan kutsua nimenomaan sinua vanhaksi mieheksi, olet oikeastaan nuori mies nykysilmin minulle. Pahoittelen jos loukkasin, kun katson nyt viestiäni, niin se ei ole asiallinen. Vaikka ajattelinkin asiaa tosiaan yleisemmällä tasolla enkä sinuun verraten, niin viestistä jää kuva kuin kritisoisin nimenomaan sinua.

Vierailija
31/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29v mies on aika nuori viel. Multa kysyttiin paperit siinä iässä viel ku ostin kaljaa nhl-lippikses

Ei mies vaan poika. Fyysisestikin keskenkasvuinen vielä aivoistaan.

Vierailija
32/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29v mies on varhais keski-ikäinen.

Liioittelet. 29-vuotias mies on jo ollut ehta setämies muutamisen vuotta. Miehillä keski-ikä alkaa viimeistään 25 v. Naiset sen sijaan ovat nuoria neitoja kukkeimmillaan pitkälle nelikymppisiksi. N43

Vierailija
33/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies vaan poika. Fyysisestikin keskenkasvuinen vielä aivoistaan.

Jotkut on poikia vielä 60v. Usein vähän ekstraa myös kromosomeissa.

Vierailija
34/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä keski-ikä alkaa jo 5v, kun naisilla vasta 9v.

Vierailija
35/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liian vanha nainen 29-vuotiaalle. Marikan kannattaa katsella vähintään 40-vuotiaita.

Vierailija
36/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v on jo vanhus

Vierailija
37/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi puhut minusta vanhana miehenä? :D Tuskin näin sanoisit, jos näkisit minut tosielämässä. Yleensä ihmiset luulevat minua vain viitisen vuotta vaimoani vanhemmaksi. Hän näyttää ikäiseltään, minä reippaasti nuoremmalta. -sama "

Koska nuorena 35-vuotias oli minusta vanha mies.  En tarkoittanut kuitenkaan kutsua nimenomaan sinua vanhaksi mieheksi, olet oikeastaan nuori mies nykysilmin minulle. Pahoittelen jos loukkasin, kun katson nyt viestiäni, niin se ei ole asiallinen. Vaikka ajattelinkin asiaa tosiaan yleisemmällä tasolla enkä sinuun verraten, niin viestistä jää kuva kuin kritisoisin nimenomaan sinua.

Ei huolta, en pahastunut. :) Kiitos huomaavaisuudesta ja ystävällisistä sanoista (harvoin tällaista tulee tällä palstalla vastaan). Pointtini oli lähinnä, etteivät minua nuoremmatkaan yleensä suhtaudu minuun varsinaisesti vanhana, tai eivät ainakaan huonossa mielessä, kuten ei selvästi vaimonikaan. Käyttäisin mieluummin sanaa "vanhempi" kuin "vanha", mutta toki ihmiset hahmottavat sanoja eri tavoin. Eikä vanhuutta pitäisikään automaattisesti pitää huonona asiana. Joka tapauksessa mukavaa päivänjatkoa sinulle. :)

Vierailija
38/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä kannattaakin suunnitella ja aikatauluttaa satavuotiaaksi asti, koskaan ei näet tule yllätyksiä eivätkä suunnitelmat muutu.

Vierailija
39/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta, en pahastunut. :) Kiitos huomaavaisuudesta ja ystävällisistä sanoista (harvoin tällaista tulee tällä palstalla vastaan). Pointtini oli lähinnä, etteivät minua nuoremmatkaan yleensä suhtaudu minuun varsinaisesti vanhana, tai eivät

Ja kiitos sinulle samasta asiasta! 

Luulen, että ymmärsin nyt millaista tyyppiä ehkä edustat. Sellainen ikää kohtaan ennakkoluuloton, "kalkkeutumaton" ihminen. Sellainen, joka tulee ehkä toimeen vähän kaikenikäisten kanssa, lapsista vanhuksiin. Tai ainakin sopeutuu monenikäiseen seuraan hyvin. Sellaista saisi olla enemmän. Eikä niin että pitää aina epäillä nuorempia tyhmiksi tai vanhempia tylsiksi, tms. 

Ja minulle jäi sinusta nyt mielikuva fiksuna nuorena miehenä! Mukavaa, että olette vaimonne kanssa löytäneet toisistanne elämänkumppanit, toivon teille onnellista eloa. Mukavaa kesää koko teidän perheelle 😊

Vierailija
40/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi yksilöllistä tuossa iässä millainen kunto on, ei voi yleistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä