Kadehtisitko naista, jolla on kaksi täysi-ikäistä lasta 40-vuotiaana?
Lapset saatu ikävuosina 20v. ja 21v.
Miksi tai miksi et?
Kommentit (70)
En todellakaan. Tuossa iässä vasta etsittiin kumppania ja opiskeltiin.
Miksi yrität kilpailla muiden kanssa ylipäätään? En kadehdi, kun selkeästi epävarmuus paistaa.
No siis ehkä jos se olis saanut aikaisejsi jotain hienoa. Ei voi vastata näillä tiedoilla.
En. Olen tuollaisen äidin lapsi. Ihan liian nuori oli vielä.
En. Olen itse tehnyt nuorena lapset.
Joskus mietin, että miten vanhemmat jaksavat, kun moni tekee niin vanhana lapset nykyään.
En, koska en itse ikinä halunnut lapsia MUTTA nythän hänellä on alkanut se elämän paras aika - näin jälkikäteen kun ajattelen niin ikävuodet 35-50 on ne parhaat. Lapset on hänellä nyt maailmalla (kai) ja saa elää vaan itselleen vielä nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä kysymystä yhtään. T. Äiti
Selvennän:
Moni 30-35v. nainen alkaa vasta perustaa perhettä. Ehkä vasta 55-60v. tulee aika, jolloin lapset muuttavat kotoa ja on taas enemmän aikaa/rahaa itselle ja parisuhteelle.
40v. on nykyään vielä aika energinen ja hänellä on aikaa nauttia ja kokea elämää ilman katumusta lapsettomuudesta. Mutta toisaalta nuoruusvuodet on käytetty perheen hyvinvoinnin eteen eikä nuoruuden kokeiluihin.
Miksi kadehtisin? Minullakin on. Eipä ole tullut mieleen että siinä olisi jotain kadehtittavaa.
Kun vanhimmat lapseni täysi-ikäistyivät olin 39 ja 41v. Kuopukseni syntyi juuri ennenkuin täytin 42v.
Mitä sitten? Olrn ehtinyt elää ja nauttia rlämästä ihan tarpeeksi, asunut jo muutaman vuoden puoliksi ulkomaillakin
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität kilpailla muiden kanssa ylipäätään? En kadehdi, kun selkeästi epävarmuus paistaa.
Kuka sanoi, että kyseessä olisin minä? Ap
Jos ei ole halunnut saada lapsia koskaan, miksi kahdehtisi sellaista elämän valintaa.
Tuossa iässä olin neitsyt. Sain lapsen 30v.
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhimmat lapseni täysi-ikäistyivät olin 39 ja 41v. Kuopukseni syntyi juuri ennenkuin täytin 42v.
Mitä sitten? Olrn ehtinyt elää ja nauttia rlämästä ihan tarpeeksi, asunut jo muutaman vuoden puoliksi ulkomaillakin
Onko uusi mies?
Lapsia tehdään kun voidaan. Vähä vaikee tehdä jos ei ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
En halua kertoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
En. Olen itse tehnyt nuorena lapset.
Joskus mietin, että miten vanhemmat jaksavat, kun moni tekee niin vanhana lapset nykyään.
Kai ne jaksaa samanlailla kuin nuoretkin? Ihan samalla tavalla se on heille uutta kuten oli aikanaan sinulle. Elämänkokemusta on vaan enemmän ja elämä tasaisempaa. Se ettet jaksaisi tehdä tuota uudestaan nelikymppisenä ei tarkoita että joku ei jaksaisi tehdä sitä ensi kertaa. Ei nelikymppinen nyt niin vanha ole.
Mulla on 20 ja 18 vuotiaat lapset ja sitten meidän Iltatähti 7v. Olen 43. En pidä itseäni yhtään vanhana! Olen parempi äiti ollut kuopukselleni kuin näille kahdelle isommalle. Toki kokemusta äitinä olosta on enemmän ja kuopus on rauhallinen vs 2 vanhempaa lasta. Nyt ovat onneksi hyvinkin rauhallisia ja seesteisiä 🙏
En kadehdi. Toivon vain lasten takia ettei nainen ole sellainen joka pukeutuu kuin lapsensa ja sopottaa kuinka hän menee ihan lastensa siskosta.
En oikein ymmärrä kysymuksen tarkoitusta. Olen itse saanut lapset 21v, 24v ja 26v. Olen itse nyt 46v ja lapset on hyvän matkaa aikuiset. Halusin lapset nuorena. Olisin halunnut vielä nuorempana, mutta näin hyvä.
Om äitini oli vanhempi saadessani minut. Ei ollut yhtään hyvä asia. Äiti oli kaikin tavoin passiivinen ja alkoi vanhukseksi vielä työiässä. "ei vanhana enää jaksa" ym hokemaa vähän yli nelikymppisenä.
Nyt en ymmärrä kysymystä yhtään. T. Äiti