Miksi niin monella on joku diagnoosi?
Tänä päivänä tuntuu, että jokaisella joka ei osaa yhdyssanoja on lukihäiriö ( se ei siihen muuten vaikuta) ja jos tekee elämässään vääriä ratkaisuja tai käyttäytyy huonosti on ADHD.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011345454.html
"Tämä on niin hauska. Olen monikielinen, mulla on lukihäiriö, mulla on ADHD. Nämähän eivät ole mitään tekosyitä vaan faktoja. Mutta en ole unohtanut suomen kieltä, Chafak painottaa ohjelmassa"
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukihäiriö kyllä vaikuttaa yhdyssanavirheisiin. Nykyisin lukihäiriötä testataan monta kertaa peruskoulun ja toisen asteen aikana. Osa saa diagnoosin vasta hyvin myöhään. Ennen näitä ei olisi edes huomattu.
Ei vaikuta. Lukihäiriöinen sekoittaa kirjaimien järjestyksen. Jos ei osaa yhdyssanoja on yksinkertaisesti tyhmä.
No, sepä oli yksinkertainen lausunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukihäiriö kyllä vaikuttaa yhdyssanavirheisiin. Nykyisin lukihäiriötä testataan monta kertaa peruskoulun ja toisen asteen aikana. Osa saa diagnoosin vasta hyvin myöhään. Ennen näitä ei olisi edes huomattu.
Ei vaikuta. Lukihäiriöinen sekoittaa kirjaimien järjestyksen. Jos ei osaa yhdyssanoja on yksinkertaisesti tyhmä.
Todellakin vaikuttaa. Ja juuri kukaan lukihäiriöinen ei enää alakoulun jälkeen sekoita kirjaimien järjestystä äidinkielessään.
T. Äikänope
Ei vaikuta. Omat havainnot kertovat tyhmyydestä ja laiskuudesta. Kirjoitetaan puolivuotta yhteen mutta muistiin panot. Oletko äikänope apukoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sepä oli yksinkertainen lausunto.
Ja totta.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatria on valetta
NO VI.TTU se SELVISI mulle vuonna 2003! SITÄ V.TUN ENNEN EN OLLUT EDES KUULLUT PSYKIATRIAN OLEMASSAOLOSTA!!!
T: ANTTI v.tun LAINE!!!
Suomalaiset ovat koko maailman mielenvikaisin kansa.
En haluaisi, että minulla olisi mitään diagnooseja, mutta pelkästä unettomuudesta ja elämän kriisivaihteesta sain hirveän liudan diagnooseja. Huomaisin, että luonnollinen kriisitilanteen jälkeiset kummittelemaan jääneet F-diagnoosit todellakin ovat vaikuttaneet siihen, miten minut kohdataan terveydenhuollossa. Mitä tästä opin? En enää ikinä hae apua lääkäriltä unettomuuteen enkä hae sairaslomaa, ellei syy ole selvästi fyysinen. Kriisit pitää vain kärsiä hammasta purren, jos haluaa, että sut jatkossa kohdataan asiallisesti terveydenhuollossa.