Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheessäsi tapahtunut tragediaa? Miten olet siitä selvinnyt?

Vierailija
04.07.2025 |

Vakava aihe kesäiltaan, mutta aina ajankohtainen jollekin. Itse olen käynyt elämässä läpi raskaita asioita, läheisten menehtymisiä traagisesti. Aihe nousi nyt tällaisena iltana esille. Selvinnyt olen, mutta jotenkin elämänilo kateissa edelleen. Kaunis kesäilta, mutta en pysty nauttimaan siitä enää. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat kuolivat yllättäen saappaat jalassa. Kyllä siitä selvisi ja elämä jatkui. 

Vierailija
22/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää kysellä "miten olet selvinnyt". Jos olet elossa, olet selvinnyt. Suru ei ole mikään selviämisasia. Sen kanssa vain oppii elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären itsemurha. En ole siitä selvinnyt eikä minun tarvitsekaan selvitä. Hänen isänsä joi itsensä pari vuotta sen jälkeen hengiltä.

Olet selvinnyt, koska olet täällä kirjoittelemassa. Selviäminen on eri asia kuin surun unohtaminen. 

Vierailija
24/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoren aikuisen lapsen kuolema. Elämä jatkuu koska on pakko. Suru ei häviä, se vaan muuttaa muotoaan. 

Niin, sinun elämäsi jatkuu, lapsesi elämä ei jatku. Miksi sinäkin uskot että suru muuttaa muotoaan? Ei se ole oma ajatuksesi. Olet oppinut sen jossain saatanan sururyhmässä.

Kannustavaa. Kun oma lapsi kuolee, elämä muuttuu omituiseksi, on kauhua, surua, toivottomuutta. Ei välttämättä näy päälle. Useimmilta ihmisiltä ei edes empatiaa heru, kai se on niin kallista. 

Vierailija
25/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus ja köyhyys läpi elämän,siinä tragediaa ihan tarpeeksi..

Vierailija
26/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat kuolivat yllättäen saappaat jalassa. Kyllä siitä selvisi ja elämä jatkui. 

Perintöä pukkasi..

Vierailija
27/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet tragedian? Jollekin tragediaa on esim läheisen luonnollinen kuolema, jollekin toiselle jotain järisyttävää esim läheisen murha tai itsemurha. 

Tätä ketjua lukiessani tuntuu, että minun läpikäymäni haasteet joku toinen kokisi tragedioiksi, itse koen että olen käynyt läpi normaaleja elämän haasteita, joista olen selvinnyt katsoen luottaen tulevaisuuteen ja tuntien kiitollisuutta eletystä elämästäni ja saamistani kokemuksista. 

Vierailija
28/28 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä jatkuu, miten muuten siitä voisi selvitä.

Siksi onkin turha hokea että elämä jatkuu. Se jatkuu jos on jatkuakseen.

Mitä selviäminen sitten on ellei sitä elämän jatkumista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan