Miksei palstalla ikinä mainita, että Suomi myös saa rahaa EU:lta?
Esimerkiksi 91 miljoonaa jäänmurtajiin ja tieverkon parannuksiin. Tälläiset kiusalliset faktat jää usein perskokkareilta huomaamatta.
Kommentit (26)
Mä voin antaa sulle satasen, jos annat mulle ensin tonnin!
Maksetaan satku ja saadaan (ehkä) kymppi. Mahtava diili.
Onko se mitään saamista jos kuitenkin maksetaan kokonaisuutena enemmän kuin saadaan. Eikö se silloin mene niin että maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko se mitään saamista jos kuitenkin maksetaan kokonaisuutena enemmän kuin saadaan. Eikö se silloin mene niin että maksetaan.
Itse asiassa Suomi kyllä saa enemmän rahaa mitä sitä luovuttaa. Esimerkiksi maanviljelyyn saadaan isot rahat.
Sen takia koska rysskien mällisukat haluaa yrittää hajottaa EUta ja pakko suoltaa paskaa aiheesta päivin ja öin
Suomi on NETTOMAKSAJA, ota ap selvää että mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Suomi kyllä saa enemmän rahaa mitä sitä luovuttaa. Esimerkiksi maanviljelyyn saadaan isot rahat.
EU:ssa säädelty maanviljely toimii niin että tuotteen hinnasta et saa juuri mitään mutta vastineeksi saat maataloustukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:ssa säädelty maanviljely toimii niin että tuotteen hinnasta et saa juuri mitään mutta vastineeksi saat maataloustukiaisia.
Ees taas pyöritellään rahoja niin että yksinkertaisilta menee pää pyörälle. Vanha kikka.
Esim, Suomi antaa omista varoistaan EU:lle 100€ kuuliaana unionin jäsenenä. Tämän jälkeen Suomi kerjää EU-isännältään tukia omiin menoihinsa ja saa lopulta 70€ arvosta rahoitusta tukiaisina. 30€ jäätiin tappiolle, koska halutaan olla vieläkin orjakansaa niin intohimoisesti. Venäjän ja Ruotsin välissä asuminen on tehnyt suomalaisista alamaisia pikku orjia.
Annamme eu:lle enemmän rahaa mitä saamme sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on EU:n nettomaksajia joten maksaa enemmän kuin saa EU:lta.
Onhan noita maataloustukia vaikka kuinka paljon.
https://www.ruokavirasto.fi/tuet/maatalous/peltotuet/perustulotuki/
Eittämättä tästä klubista täytyy olla Suomelle suuresti hyötyä että siinä olemisesta kannattaa ihan maksaa vuodesta toiseen, vaikka nytkin ihan kukkaro persruvella eikä vieläkään saada mitään tukia enemmän kuin maksetaan toisin kuin muut maat. Ehkei niitä tukia vaan kehdata sieltä kysyä koska pitää esittäytyä muille jotenkin varakkaana kuten joku lähiöiden köyhä blingbling-elätti.
Vierailija kirjoitti:
Annamme eu:lle enemmän rahaa mitä saamme sieltä.
se kaikki tulee takaisin isompana kauppana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on epätoivoista piipitystä, vajaa miljardi maksetaan nettona joka vuosi.
Vuonna 2023 Suomen bruttokansantuote supistui 1,2 prosenttia. Valtiovarainministeriön joulukuisen arvion mukaan se supistui viime vuonnakin, tosin enää 0,3 prosenttia.
EU:n komissio arvioi marraskuussa, että Suomi on yksi neljästä EU-maasta, missä kasvu jäi viime vuonna pakkaselle. Muut olivat Itävalta, Viro ja Irlanti.
Samaan aikaan Suomi on kuitenkin EU:n nettomaksaja ja siinä unionin kärkiluokkaa. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen vuosittain maksamista EU-maksuista kertyy enemmän menoja kuin EU:n maksamista tuista kertyy tuloja.
Suomi maksoi vuonna 2023 EU:lle edellisvuotta enemmän. Nettomaksu kasvoi valtiovarainministeriön mukaan vuoden 2022 yhteenlasketusta 798 miljoonasta eurosta 840 miljoonaan euroon.
Suomi toki saa ja myös maksaa EU:lle. Ainoa, millä on loppupelissä merkitystä kumpi osista on suurempi.
AP:lle tiedoksi: Suomi on EU:n nettomaksaja. Silloin on hitsin samantekevää, paljonko Suomi on 'saanut'.
Varsin uskomaton avaus....
Se ei sovi häirikköpersun aatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Esim, Suomi antaa omista varoistaan EU:lle 100€ kuuliaana unionin jäsenenä. Tämän jälkeen Suomi kerjää EU-isännältään tukia omiin menoihinsa ja saa lopulta 70€ arvosta rahoitusta tukiaisina. 30€ jäätiin tappiolle, koska halutaan olla vieläkin orjakansaa niin intohimoisesti. Venäjän ja Ruotsin välissä asuminen on tehnyt suomalaisista alamaisia pikku orjia.
Suomen etu olisi saada sinne niin pätevät mepit, että saisimme ne omat sinne maksamamme takaisin ja mieluusti myös vähän extraa päälle.
Mikä muka nyt meille olisi se vaihtoehto? Että tehtäisiin se Fixit ja jäätäisiin tänne yksin orpoina emmekä tietäisi mitään muitten sopimuksista.
Emme elä enää omavaraistaloudessa. Ei meillä ole kultakantaa eikä kukaan osaa tarpeeksi pienviljelyä. Eikä ole mahdollisuutta suo,kuokka ja somppu asetelmaan. Haloo!
Juo kahvia välillä. Ei täällä mistään ole uupelo ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohoo suomen pitäis viljellä että saataisiin oikeasti isot rahat.
Jaha, että on persut oikein valehdelleet.