Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttaa, kun on stalkkeri naapurissa?

Vierailija
04.07.2025 |

Olen ajautunut ikävään tilanteeseen, joka on päässyt jatkumaan ihan liian pitkään. Aluksi pidin naapurin toimintaa ihan ystävällisenä ja normaalina, mutta pikkuhiljaa se kärjistyi asiattomaksi ja rajoja rikkovaksi. Varsinkin tämä kevät on ollut todella raskas. Jo aiemmin oli seuraan tuppaantumista, seuraamista roskiskatokselle, pyykkitupaan, varastoon, milloin minnekin. Samalla naapuri selosti todella yksityisiä asioita omasta ja toistenkin asukkaiden elämästä, ja uteli minulta milloin mitäkin. Hänellä ei siis itsellään ollut asiaa näihin tiloihin samalla, vaan päivysti joko rapussa tai pihalla ja sitten tuppaantui seuraan. Tätä on tapahtunut jo pitkään. Tänä keväänä alkoi pihalla seisoskelu ja tuijottaminen. Hän saattaa seistä pitkäänkin keskellä nurmikenttää ja vaan tuijottaa sisään taloa. Minusta se on karmivaa. Samalla kun hän on tuppaantunut seuraan, on hän aina välillä pudotellut asioita, joita on minusta onkinut selville, että hän tietää nämä. 

Olen alkanut etsiä uutta kotia ja haluaisin pysyä saman alueen sisällä, mutta en halua naapurin tietoon uutta osoitetta, koska en halua, että ilmaantuu sinnekin tuijottelemaan ja utelemaan asioita naapureilta. Tämä henkilö on täysin rajaton. Miten pääsen livahtamaan pois taloyhtiöstä ilman, että tämä tapaus tulee muuton huomattuaan pihalle pyörimään ja taas utelemaan asioita ja seuraamaan?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ainakin äärimmäisen varovainen, mitä kerrot muutostasi sosiaalisessa mediassa ja kuka uuden osoitteen tietää. Ja tosiaan teroita muuttajille, että uusi osoite on salassa pidettävää tietoa.

En ole koskaan julkaissut somessa kotiosoitetta enkä aio niin tehdä. Ainut mikä huolettaa on, että kun täältä muuttaa pois, täytyy huoltofirmalle ja isännöitsijälle muuttoilmoituksessa ilmoittaa uusi osoite ja tietenkin stalkkeri on talon huoltomiehen kanssa parhaita kavereita. Voi onkia sen sieltä. Ap

Mä kieltäydyin ilmoittamasta uutta osoitettani, kun kannoilla oli umpihullu ex-puoliso joka oli dramaattisesti ilmoittanut, ettei lepää ennenkuin saa minut hengiltä. Tyytyivät siihen isännöitsijätoimistossa. Tietysti tehtynä myös luovutuskielto maistraattiiin.

Vierailija
62/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en koskaan tutustu naapureihin, moikkaan vaan. En ikinä jää juttelemaan. 

Tämä on suurta viisautta. Saa parhaiten elää rauhassa, kun pysyy etäällä. Kohtelias tervehtiminen vaan, jos ihan nenäkkäin sattuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en koskaan tutustu naapureihin, moikkaan vaan. En ikinä jää juttelemaan. 

Tämä on suurta viisautta. Saa parhaiten elää rauhassa, kun pysyy etäällä. Kohtelias tervehtiminen vaan, jos ihan nenäkkäin sattuu. 

Kyllä. Kohteliaan etäiset, viileät välit on parasta. Voi tervehtiä, mutta siihen se jää. Viikolla oli lehdissä se naapurisurma, joka oli saanut alkunsa siitä, kun naapuri oli palauttanut karanneen kissan tälle tekijälle. Ihmiset on niin hulluja. 

Vierailija
64/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ainakin äärimmäisen varovainen, mitä kerrot muutostasi sosiaalisessa mediassa ja kuka uuden osoitteen tietää. Ja tosiaan teroita muuttajille, että uusi osoite on salassa pidettävää tietoa.

En ole koskaan julkaissut somessa kotiosoitetta enkä aio niin tehdä. Ainut mikä huolettaa on, että kun täältä muuttaa pois, täytyy huoltofirmalle ja isännöitsijälle muuttoilmoituksessa ilmoittaa uusi osoite ja tietenkin stalkkeri on talon huoltomiehen kanssa parhaita kavereita. Voi onkia sen sieltä. Ap

Poste restante -osoite hetkeksi? Tietääkö joku, auttaisiko tämä?

kyllähän se auttaisi, paperipostin saa nykyään muutenkin niin minimiin. Hullusta naapurista voi tehdä myös huoli-ilmoituksen, saa vähän eri sisältöä elämäänsä.

Vierailija
65/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vrk ennen muuttoa tuppaa olemaan uskomattoman stressaava hässäkkä päällä. Mä olen aina jännittänyt muuttoaamua siinä määrin, että nukun tuskin silmäntäyttä viimeisenä muuttoa edelt. yönä, vaikka kuinka kaikki on tip top ja sataan kertaan analysoitu ja suunniteltu.

Ei varmaankaan olisi mukavaa, jos muuttopvän hektisen hyörinän keskelle joku tulisi tungetellen rupattelemaan & pihakyyläämään. Jokainen näkee, että työt on saatava nopeasti ja tehokkaasti säppiin & kuorma liikkeelle viiveettä.

Aika on rahaa, jos on palkannut muuttoammattilaiset. Muutto tehdään silloin ripeään tahtiin, yleensä yhdessä pvässä.

Älä pukahda mihinkään uutta osoitettasi, joku voi sen naapurustossa lipsauttaa ja tieto siitä levitä kulovalkean tavoin..

Sait paljon hyviä käytännön niksejä selustasi turvaamiseksi. Paljon onnea uuteen kotiin.

Vierailija
66/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä pääsee irrottautumaan sillä että oivaltaa sen olevan molemminpuolista, vaikka tietysti kohteena olevalle negatiivisena, mutta silti sitä käsittelee kuin kiinteää ihmissuhdetta, että pyörittää mielessään, pelkää, karttelee, ennakoi tulevaa, reagoi kohdatessa.  Kaikki pitää nollata omassa mielessä.

Kerrotko vielä, miten se on molemminpuolista, kun haluat vain rauhassa elää elämääsi ja toinen ihminen toistuvasti tunkee lähellesi, tuppautuu seuraan, seuraa, vahtii, kyylää, juoruaa, ja stalkkaa? En tunne tätä ihmistä eikä hän minua, me emme ole läheisiä. Pisimmillään hän on lähes tunnin pitänyt minulle monologia, vaikka tosiaan en ole edes sanonut juurikaan mitään. Koskaan en ole mitään omia asioita kertoillut. Kyllä siinä alkaa pelottaa, kun ventovieras ilmaisee tietävänsä asian elämästäsi, jota et ole kertonut koskaan ja samainen henkilö on ikkunan alla tuijottamassa sisään kotiisi. Ap 

Vierailija
67/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä pääsee irrottautumaan sillä että oivaltaa sen olevan molemminpuolista, vaikka tietysti kohteena olevalle negatiivisena, mutta silti sitä käsittelee kuin kiinteää ihmissuhdetta, että pyörittää mielessään, pelkää, karttelee, ennakoi tulevaa, reagoi kohdatessa.  Kaikki pitää nollata omassa mielessä.

Kerrotko vielä, miten se on molemminpuolista, kun haluat vain rauhassa elää elämääsi ja toinen ihminen toistuvasti tunkee lähellesi, tuppautuu seuraan, seuraa, vahtii, kyylää, juoruaa, ja stalkkaa? En tunne tätä ihmistä eikä hän minua, me emme ole läheisiä. Pisimmillään hän on lähes tunnin pitänyt minulle monologia, vaikka tosiaan en ole edes sanonut juurikaan mitään. Koskaan en ole mitään omia asioita kertoillut. Kyllä siinä alkaa pelottaa, kun ventovieras ilmaisee tietävänsä asian elämästäsi, jota et ole kertonut koskaan ja samainen henkilö on ikkun

ymmärrän että pelottaa, mutta tota miksi kuuntelet sitä monologia, miksi et poistu vain paikalta? Ei hullujen kanssa tarvitse alkaa kohteliaaksi, riitaa ei kannata haastaa, mutta tosiaan siihen ne monesti luottaa että muut ovat liian kohteliaita. Hulluille voi myös ilmoittaa että stalkkaaminen ja jatkuva häirintä on rikosasia.

Vierailija
68/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutko millä paikkakunnalla? siis silleen että onko siellä Noli tai jotakin vastaavaa eli et muuttaisi suoraan uuteen asuntoon vain tällaiseen väliaikaiseen systeemiin ja sitten katsot rauhassa muuta. Tavarat saa siksi aikaa vaikka johonkin Pelicanin varastoon ja Nolissakin voi valita millä kalustustasolla asunnon ottaa eli sinne voi viedä myös omia kalusteita mukaan, lisäksi näissä taitaa olla aulapalvelu joka tuo turvaa. Muutenkin harkitsisin vaihtamista koko alueelta pois jos kerran naapuri on niin kahjo, aika äkkiä sitä törmää uudestaan.

Vierailija
69/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, miten se on molemminpuolista, kun haluat vain rauhassa elää elämääsi ja toinen ihminen toistuvasti tunkee lähellesi, tuppautuu seuraan, seuraa, vahtii, kyylää, juoruaa, ja stalkkaa? En tunne tätä ihmistä eikä hän minua, me emme ole läheisiä. Pisimmillään hän on lähes tunnin pitänyt minulle monologia, vaikka tosiaan en ole edes sanonut juurikaan mitään. Koskaan en ole mitään omia asioita kertoillut. Kyllä siinä alkaa pelottaa, kun ventovieras ilmaisee tietävänsä asian elämästäsi, jota e

Nimenomaan luottaa siihen, että muut ovat kohteliaita. Olen kyllä lähtenyt kävelemään pois ja olen myös nähnyt kun toinen naapuri on tehnyt niin, mutta kun hän lähtee kävelemään vieressä tai perässä ja jatkaa sitä juttuaan. On todella vaikeaa päästä eroon ja suuttuu ja voi kostaa, jos sanot ikävästi. Ap

Vierailija
70/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Luin monta kertaa enkä saa selkoa.

Vierailija
71/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan luottaa siihen, että muut ovat kohteliaita. Olen kyllä lähtenyt kävelemään pois ja olen myös nähnyt kun toinen naapuri on tehnyt niin, mutta kun hän lähtee kävelemään vieressä tai perässä ja jatkaa sitä juttuaan. On todella vaikeaa päästä eroon ja suuttuu ja voi kostaa, jos sanot ikävästi. Ap

nää kostojutut alkaa täyttämään jo ihan muuta kriteeristöä. Oletteko harkinneet vetoomusta isännöitsijälle ja nimet alle..toihan ei ole millään lailla tervettä että yksi sekopää terrorisoi koko taloa. Tai sitten hommaatte sinne naapureiden kanssa yhteistuumin jonkin tyypin hiukan pelottelemaan sitä, siis ihan laillisin keinoin, joku jolla pokka pitää ja joka ei pelkää hulluja.

Vierailija
72/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu, osoite salaiseksi, mutta myös puhelinnumero. Ja mielummin ajoissa ennen muuttoa että ehtii päivittymään kaikkialle.

Vierailija
73/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo mainittu, osoite salaiseksi, mutta myös puhelinnumero. Ja mielummin ajoissa ennen muuttoa että ehtii päivittymään kaikkialle.

Ja tietysti Traficomiin auton tietojen luovutuskielto jos auto on.

-sama

Vierailija
74/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se lähtee seuraamaan muuttokuormaa ja saa sitä kautta osoitteen selville? 

Vierailija
75/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha tilanne, suosittelisin sinua muuttamaan kauemmas, ei samalle alueelle. On suuri riski törmätä, jos sillä vaikka kaveri joka asuu sinun uuden kodin lähellä...

Vierailija
76/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat itse kaikki sellaiset tavarat jotka suinkin pystyt, viet vähän kerrallaan uuteen paikkaan. Loput isommat kertarysäyksellä ja maksa muuttomiehille vähän ylimääräistä vaitiolosta etteivät kerro uteliaille mihin kuorma on menossa.

Luuletko ihan oikeasti, että muuttomiehillä on jokin oikeus laverrella asiakkaan asioista?? 😂😂😂😂😂

Vierailija
77/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmasi, jos olet niin tyhmä, että alat kertoilemaan uuden osoitteen niille, joille se ei kuulu pätkän vertaa 😂😂😂

Vierailija
78/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vrk ennen muuttoa tuppaa olemaan uskomattoman stressaava hässäkkä päällä. Mä olen aina jännittänyt muuttoaamua siinä määrin, että nukun tuskin silmäntäyttä viimeisenä muuttoa edelt. yönä, vaikka kuinka kaikki on tip top ja sataan kertaan analysoitu ja suunniteltu.

Ei varmaankaan olisi mukavaa, jos muuttopvän hektisen hyörinän keskelle joku tulisi tungetellen rupattelemaan & pihakyyläämään. Jokainen näkee, että työt on saatava nopeasti ja tehokkaasti säppiin & kuorma liikkeelle viiveettä.

Aika on rahaa, jos on palkannut muuttoammattilaiset. Muutto tehdään silloin ripeään tahtiin, yleensä yhdessä pvässä.

Älä pukahda mihinkään uutta osoitettasi, joku voi sen naapurustossa lipsauttaa ja tieto siitä levitä kulovalkean tavoin..

Sait paljon hyviä käytännön niksejä selustasi turvaamiseksi. Paljon onnea uuteen kotiin.

Tämä oli kiva viesti. Muuttaminen on ihan valmiiksi jo riittävän stressaavaa ja muuttopäivänä kiire, ei siihen kaipaa mitään ylimääräisiä stressitekijöitä hidastamaan ja hankaloittamaan muuttoa. 

Stressaa etenkin se, että jos muuttomiehet kieltäytyy jutustelemasta tälle tyypille tai vastaamasta uteluihin, niin alkaa hankaloittaa muuttoa. Esim jumittaa hissin omaan kerrokseensa, laittaa koko ajan kiinni ja lukkoon muuttajia varten avautut ovet, tai varastaa/rikkoo jotain tavaraa muuttokuormasta, heti kun selän kääntää. Se kesän juttu oli vähän tämmöinen, että tavaraa mystisesti katosi ja tehtiin ilkivaltaa. Tämä naapuri oli se, joka viimeksi siinä pyöri. Ja kerran on uhannut hakkaamisella. Vähän pelottaa mihin kykenee. Ap

Vierailija
79/111 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on kaikki stalkkereita!

T: ANTTI, V.TUN LAINE, s.aatana! Itse p.iru oon!

Vierailija
80/111 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muuttomiehille kannata sanoa, että sanovat uuden kohteen olevan tuntien jatkan päässä muttei heifän toimenkuvaan kuuluu tarkempien tietojen antaminen ulkopuolisille. Sitten voisivat ajaa pidemmän lenkin kautta, aivan eri suuntaan lähtisivät siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi