Mikä on hyvä Jumalanpalvelus ja kaipaako Jumala palvontaa?
Minua vähän ihmetyttää tuo, että pitäisi palvoa. Eikö parempi olisi vaan elää hyveellistä elämää ja muistaa kiittää Luojaa?
Kommentit (21)
Ei kaipaa Jumala palvontaa, on sitä mieltä että keskittykää nyt vain siihen omaan elämäänne.
Kaksi eri sanaa, palvella ja palvoa. Jopa minä lukihäiriöisenä erotan nämä.
Kauan sitten kuulin keskikoulun uskonnontunnilla, että jumalanpalveluksessa Jumala palvelee ihmistä. Opettaja (pastori) ei koskaan avannut asiaa enenmpää.
Onhan se Raamatussa, avustakaa köyhiä, orpoja.
Jumala saa energiaa ylistyksistä. Tarpeeksi ei nykyään ylistetä. Energiapalkki on punaisella. Käykäähän niissä jumalanpalveluksissa. Se on muuten game over.
Vierailija kirjoitti:
Jumala saa energiaa ylistyksistä. Tarpeeksi ei nykyään ylistetä. Energiapalkki on punaisella. Käykäähän niissä jumalanpalveluksissa. Se on muuten game over.
Jumala ei tarvitse ihmisiltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lukihäiriötöntä viissiin ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Vanhassa Testamentissa on tarkat säännöt siitä, mitä pitää ja kuinka uhrata.
Joka sunnuntai pitää häntä ylistää kirkossa ja muistaa joka ilta rukouksin.
Muuten hän suuttuu ja ta p paa koko Tapanilan.
Messussa olemme seurakuntalaisina Jumalan palveltamina.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä palveleminen ilmenee siellä jumalanpalveluksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni on ollut jotain puhetta siitä uskomisesta. Muistinkohan oikein?
Raamatun mukaan jumalaa palvotaan taivaassa lakkaamatta ja ikuisesti, joten tuosta voinee päätellä, että jumala tarvitsee palvontaa kuin äärimmäisistä äärimmäisin narsisti.
Kaikki omiin uskontoihin niin ei tule vihaa eikä riitoja eikä varasteta toisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä palveleminen ilmenee siellä jumalanpalveluksessa?
Voisiko joku kirkossakävijä vastata?
Vierailija kirjoitti:
Kaipaako jumala siis palvelemista?
Hyvä Jumalanpalvelus on sellanen, missä pidetään huoli ihmisten perustarpeista. Niinku Jeesus käski.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Jumalanpalvelus on sellanen, missä pidetään huoli ihmisten perustarpeista. Niinku Jeesus käski.
Se pappiko siellä kirkossa pitää huolen niistä perustarpeista?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaipaa Jumala palvontaa, on sitä mieltä että keskittykää nyt vain siihen omaan elämäänne.
Raamatussa kerrotaan ihan muuta. Taidat olla kerettiläinen.
Jumalanpalvelus. Palvele Jumalaa ja ole Hänelle elämässäsi kuuliainen. Palvonnasta ei ole kyse.