Sähköautoissa on öljyt ja jäähdytysneesteet, mutta nyt niihin on tulossa pakoputketkin.
Myrkkyakkkujen kaasut ja lämmöt puhalletaan ulos?
Amerikkalainen General Motors -autojätti patentoi hiljattain sähköautoihin asennettavan pakoputken. Asiasta kertoi The Drive -julkaisu.
Sähköautojen pakoputkella voitaisiin ehkäistä sähköautojen akustoissa tapahtuvaa lämpöryntäystä, joka pahimmillaan johtaa vaikeasti sammutettavaan tulipaloon.
General Motorsin patentissa ei tosin huomioitu sitä, että akkujen palosta syntyvät kaasut voivat aiheuttaa vaaraa ympäristölle.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/62d023b4-d0c7-47bf-bd20-cd8798f56…
Kommentit (48)
Sähköautojen päästöissä tulee huomioida niiden palamisesta aiheutuvat massiiviset myrkkypäästöt.
Sen verran usein nuo patterilelut tuntuvat tuleen syttyvän.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Kaluston pakkovaihto. The great bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen satu Tepolla heti aamuun.
Kumpi käy kuumempana, sebbo ja tesla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Mutta sen jälkeen ei juuri päästöjä tulekaan. Ei tarvi polttoainetta roudata rekalla ympäri Suomea. Auton tankkaaminen käy samassa paikassa missä kännykän tankkaaminenkin. Minä poistin sähkökiukaan ja vedin siitä liitännästä kaapelin autokatokseen. Nyt voin ladata isommalla teholla mitä valovirtapistokkeesta saisi, eikä tarvinnut talon kaapelointeja uusia miltään osin. On ollut halpaa tänäkin kesänä tankkaaminen. Polttisautoilijat odottaa vesi kielellä, milloin tulee ensimmäinen pörssibensaa tarjoava huoltoasema...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Mutta sen jälkeen ei juuri päästöjä tulekaan. Ei tarvi polttoainetta roudata rekalla ympäri Suomea. Auton tankkaaminen käy samassa paikassa missä kännykän tankkaaminenkin. Minä poistin sähkökiukaan ja vedin siitä liitännästä kaapelin autokatokseen. Nyt voin ladata isommalla teholla mitä valovirtapistokkeesta saisi, eikä tarvinnut talon kaapelointeja uusia miltään osin. On ollut halpaa tänäkin kesänä tankkaaminen. Polttisautoilijat odottaa vesi kielellä, milloin tulee ensimmäinen pörssibensaa tarjoava huoltoasema...
Diesel-autolla ajetetaan helposti 30+ vuotta. Sähköauto on arvoton ja käyttökelvoton 8-12 vuoden päästä, koska se norsun painoisen akun uusiminen on niin kallista. Patterivehkeet pakotetaan, koska saadaan autojen uusimiskierto nopeammaksi ja samalla kasvatettua bisnestä.
Romua yhä enemmän ja nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen päästöissä tulee huomioida niiden palamisesta aiheutuvat massiiviset myrkkypäästöt.
Sen verran usein nuo patterilelut tuntuvat tuleen syttyvän.
Siinä tapauksessa varmaan polttiskotterojen verot tulee 60-kertaistaa, koska palavat 60 kertaa todennäköisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Mutta sen jälkeen ei juuri päästöjä tulekaan. Ei tarvi polttoainetta roudata rekalla ympäri Suomea. Auton tankkaaminen käy samassa paikassa missä kännykän tankkaaminenkin. Minä poistin sähkökiukaan ja vedin siitä liitännästä kaapelin autokatokseen. Nyt voin ladata isommalla teholla mitä valovirtapistokkeesta saisi, eikä tarvinnut talon kaapelointeja uusia miltään osin. On ollut halpaa tänäkin kesänä tankkaaminen. Polttisautoilijat odottaa vesi kielellä, milloin tulee ensimmäinen pörssibensaa tarjoava huoltoasema...
Vaikka patteriautosta ajomatka lyhenee merkittävästi, sitä ei ok-asukkaan kannata sen takia hävittää. Niitä voi käyttää virtapankkina. Lataa halvan sähkön aikana täyteen, ottaa siitä virtaa ulos kalliin sähkön aikana. Kerrostalossa asuvalla ei tietenkään ole mahdollisuutta hyödyntää tätä, mutta se nyt vain on oma valinta asua kommuunissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Ovathan ne turvallisempia kuin polttomoottoriautot ja päästöissä yli 90% vähemmän päästäviä. Teknologia on ylivoimainen ja voittava. Polttomoottoriautoilu loppuu hyvin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?
Täyttä kusetusta. 500-kiloisten akkujen valmistaminen, louhiminen ja mineraalien liottaminen tuolta maaperästä se vasta tuhoaa maapallon.
Mutta sen jälkeen ei juuri päästöjä tulekaan. Ei tarvi polttoainetta roudata rekalla ympäri Suomea. Auton tankkaaminen käy samassa paikassa missä kännykän tankkaaminenkin. Minä poistin sähkökiukaan ja vedin siitä liitännästä kaapelin autokatokseen. Nyt voin ladata isommalla teholla mitä valovirtapistokkeesta saisi, eikä tarvinnut talon kaapelointeja uusia miltään osin. On ollut halpaa tänäkin kesänä tankkaaminen. Polttisautoilijat odottaa vesi kielellä, milloin tulee ensimmäinen pörssibensaa tarjoava huoltoasema...
Saat arvottomista 12 vuotiaista Tesloista heti 5000€ käteen.
Ne sähköautojen "pakokaasut" ovat tosi raskaan luokan myrkkyjä eikä mitään vettä ja hiilidioksidia kuten polttomoottoreissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen satu Tepolla heti aamuun.
Kumpi käy kuumempana, sebbo ja tesla?
Sinä Teppo, kun ei ole varaa sähköautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen päästöissä tulee huomioida niiden palamisesta aiheutuvat massiiviset myrkkypäästöt.
Sen verran usein nuo patterilelut tuntuvat tuleen syttyvän.
Siinä tapauksessa varmaan polttiskotterojen verot tulee 60-kertaistaa, koska palavat 60 kertaa todennäköisemmin.
Kolme sähköautoja kuljettanutta valtamerialusta tuhoutunut 4 vuoden aikana. Kaksi niistä makaa syvällä merenpohjassa, yksi saatiin hinattua palavana rannikolle. Kaikissa, HUOM. KAIKISSA, palon syttyminen miehistön mukaan alkoi sähköautoista, yhdessä se varustamon, vakuutusyhtiöiden ja autotehtaan neuvottelujen jälkeen todettiin "epäselväksi". Yhden tutkimus on kesken.
Normaali pm-autopalo on hallittavissa, laivoillakin siihen kalusto ja toimenpiteet. Mutta sähköautojen akkupaloa ei käytännössä voi lopettaa. Kun syttyy se on täystuho. AINA.
Olisi aika ymmärtää asia.
Sähköauto on kuin pyörillä liikkuva tietokone, jonka huoltaminen vaatii laaja-alaista osaamista ja sähköturvallisuuskoulutuksen. Sen korkeajännitejärjestelmä (yleensä 400 V tai 800 V) edellyttää ammattitaitoista käsittelyä, minkä vuoksi huolto kannattaa jättää koulutettujen ammattilaisten tehtäväksi.
Vaikka sähköautossa on vähemmän mekaanisia huoltotarpeita kuin polttomoottoriautoissa, säännölliset tarkastukset ja ohjelmistopäivitykset ovat avainasemassa auton pitkäikäisyyden ja turvallisuuden varmistamisessa. Huoltoväli vaihtelee malleittaan ja merkeittäin, ja siinä kannattaa noudattaa autovalmistajan ohjeita.
Sähköauton tärkeimmät huolto- ja tarkastuskohteet liittyvät alustaan, jarruihin, ohjelmistoihin sekä ajoakun kuntoon.
Renkaiden ja jousituksen kuntoa seurataan huolloissa tarkasti, sillä sähköautojen suurempi paino ja vääntö voivat vaikuttaa niiden kestävyyteen, ProMeister Akatemian koulutuspäällikkö Mika Makkonen vinkkaa.
Vähemmän mekaanisia huoltotarpeita kuin polttomoottoriautossa
Sähköautoissa ei ole perinteistä moottoriöljyä, sytytystulppia, jakohihnaa, ilmansuodattimia tai pakoputkistoa, joten näiden osien huoltoa tai vaihtoa ei tarvita. Myöskään sähköauton yksivaihteinen alennusvaihteisto ei vaadi samanlaista huoltoa kuin automaattivaihteistot polttomoottoriautoissa.
Sähköautosta asentajan on tiedettävä ne tärkeät paikat, jotka on tarkistettava ja osattava myös ennakoida ja informoida asiakasta.
Sähköautossa voi olla vaihdettavia öljyjä mallikohtaisesti. Esimerkiksi vaihteiston öljyt ja ilmastointi voivat vaatia huoltoa valmistajan suositusten mukaisesti. Myös akun ja moottorin lämpötilanhallintajärjestelmät voivat edellyttää jäähdytysnesteen vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen satu Tepolla heti aamuun.
Kumpi käy kuumempana, sebbo ja tesla?
Sinä Teppo, kun ei ole varaa sähköautoon.
Kiukuttaako taas lomamatkalla, range jälleen kerran loppui kesken ja Lidlin parkkiksen ainoalle laturille on 9 auton jono.
Eikös niiden akkuautojen pitänyt olla turvallisia ja ei aiheuta ilmaston lämpenemistä?