Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLÄ RAHALLA NUORI LÄHTISI KESÄTÖIHIN ??? LUKEKAAPA TÄÄ

Vierailija
28.03.2007 |

siis toisella palstalla oli juttua, että joku haluaisi työllistää kesällä nuoren kesätyöpaikkaa vailla olevan hoitamaan kotiinsa lapsia (2) Haluaisi maksaa 350e/kk ja hoitopäiviä vaihtelevasti, mutta 3-4 viikossa. Viikkoja tulisi ehkä n. 5 eli 35päivää. TUolta ajalta maksaisi siis n. 700e + ruoat tietysti ja hommaan kuuluisi katsoa kahta lasta klo. 8-16 välisenä aikana.

Ihmetyttää, että porukka sanoo ettei noin halvalla lähde kukaan tuohon hommaan. Älytöntä. Ennen oli onni jos pääsi kunnalle paskaduuniin kuukaudeksi " tonnitalkoisiin" siis sai 1000 MARKKAA siitä hyvästä että teki kaikkea paska hommaa ulkona satoi tai paistoi.

Nyt siis tarjolla 4200 mummoa siitä että muutamana päivänä hoitaa lapsia täydellä ylläpidolla omakotitalossa eli käytännössä voi nauttia kesästä myös ulkona samalla aurinkoa ottaen.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä jos palsi alkaa vaikka tukehtua ruokaan, teini ei kuule osaa muuta kuin katsoa vieressä.

Entä jos se keksii viedä lapset uimaan?

Itse en kyllä jättäisi lapsiani teinille hoitoon.

Ja tuo palkka on kyllä ihan törkeä! Kukaan aikuinen ei tekisi tuolla töitä, miksi nuoren pitäisi?

Vierailija
42/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on nykypäivää. Itse hoidin 14 vuotiaana 2 vaippaikäistä 1000 markalla kuukauden, ruoka kuului palkkaan. Työpäivät oli pitkiä ja tein myös iltoja ja öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä tiiän montaki peruskoulun päättävää teiniä jonka ton tekis. saa pitää lomaa jonku verran mut tekee töitä samalla. kyseinen hoitajan etsijä etti varmaan väärästä paikasta.

Vierailija
44/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä saisi tuon 350 euroa, ei ole paljon. Helsingin kaupunki on palkkaamassa 16-17v nuoria päiväkoteihin, vanhusten hoitoon ym. avuksi ja maksaa 700-1000 euroa/ kk ja työpäivä on 6 tunnin mittainen.

Vierailija
45/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ovat hyvin saaneet kesätöitä. Ajat ovat muuttuneet siitä kun minä olin teini ja tein rankkaa työtä todella minipalkalla enkä sitä raatamista pienen rahan eteen suosittele omille lapsille.

Vierailija
46/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan sanotaan selvällä suomen kielellä, että palkka on 350 euroa kk. Jos töitä on 5 viikkoa (n. 1 kk), siitä ei saa tekemälläkään 700 euroa!

Vierailija
47/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palkka on max. 35 työpäivästä 700.

Vierailija
48/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 350 euroa kuussa on vähän.

Vierailija
49/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuukaudessa on yleensä 20-22 työpäivää, eli ei kuukausipalkaksi kummoista tule.

Vierailija
50/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 28.03. 15:53 vastaa tähän viestiin (41/47)

viisi viikkoa 350,00 e/kk tarkoittaa siis n. kuukauden työtä

ja siitä saisi tuon 350 euroa, ei ole paljon. Helsingin kaupunki on palkkaamassa 16-17v nuoria päiväkoteihin, vanhusten hoitoon ym. avuksi ja maksaa 700-1000 euroa/ kk ja työpäivä on 6 tunnin mittainen.

TUOHAN ON PERKELE TÖRKEETÄ, JOS TOTTA!!! KOULUTUKSEN SAANEET HOITAJAT SAA SUURINPIIRTEIN SAMAN VERRAN KÄTEEN JA SITTEN JOTKUT KOULULAISET SAA NOIN VAAN SAMAA RAHAA VASTUULLISESTA TYÖSTÄ.

Vierailija
51/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisella palkalla lähtisit hoitamaan lapsia kesäks kotiin. mikä olisi minimi kk-palkka?

tietää vähän itsekkin, kotiin olisi tulossa hoitaja...

Vierailija
52/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän nuori, kotona asuva ihminen tarvitse mistään tekemästään työstään mitään normaalia minimipalkkaa! Tekee töitä tienatakseen vähän taskurahaa. 700 euroa kuukaudessa on valtava määrä rahaa!!! Pullamössöjen kasvattajat taas vauhdissa täälä. Kulutushysteria on näköjään iskostettu lastennekin päähän. Yök! Ja kyllä kaikki (varsinkin nuorena tehty) työ CV:ssä on eduksi. Se kun kertoo ahkeruudesta ja elämänasenteesta!

Vierailija
53/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudesta ja saa olla ulkona ja ruankin pitää vaan lämmittää, ja vapaa päiviä on viikolla, kun se mummo tulee aika ajoin hoitaan ja viikonloput vapaita, itse olisin kiljuen lähtenyt tuohon hommaan jos silloin olis tollasta tarjottu ku olin nuori

Vierailija
54/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen kuuluu se, että työstä maksetaan asiaankuuluva palkka. Alle 18-vuotias ei tarvitse aikuisen palkkaa, mutta ei häntä saa hyväksikäyttääkään. Itse sain ekasta kesätyöstä 30 mk/tunti, ja se oli ihan sopiva palkka. Aikaa tästä on kulunut jo niin paljon, että silloin se oli isompi raha kuin nyt. Työ oli kuitenkin ihan oikeaa työtä, joka oli rasittavaa. Kyllä siinä oppi arvostamaan työntekoa.

Opetan ainakin lapsilleni sen, että työstä pitää maksaa asiallinen korvaus ja toisten ihmisten hyväksikäyttö jollain tekosyyllä on moraalitonta. Ja tällä en viittaa ap:n tapaukseen, kun ei ole selvinnyt mitä hän nyt meinaa maksaa, onko se 350 euroa vai 700 euroa.

Ja monissa maissa 30-vuotiaat juristitkin asuvat kotona vanhempien luona, ei kotona asuminen ole mikään syy maksaa huonosti.

Vierailija
55/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten luulenpa että siivoava nuori saa melko helposti yli 350 euroa kuussa.

Vierailija
56/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvennykseksi, että tuo raha n. 35päivältä maksettuna. Oli sitä hoidon tarvetta tai ei. Eli jos hyvä tuuri sattuu ja se mummo pystyy hoitamaan, niin nuorihan saa saa saman 700e käteen vaikka kaitsisi lapsia vain 20päivänä. EIkö? Näinhän se menee.

Mitä siihen yhteen Helsingin työllistämis juttuun tulee, niin eipä ne koulutetut hoitajatakaan saa kuin 1600e kieppeillä kuukaudessa miinus verot, että kuulostaa kyllä melko epäreilulta. TOiset hankkii koulutuksen ja painaa niska limassa työtä vuorossa saaden käteen n. 1000e kuussa. SItten tulee koulun penkiltä (peruskoulu) tyyppejä, jotka tekee samaa duunia ja saa saman käteen (verojahan ei niillä mene samalla tapaa)

Vierailija
57/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse todellakin pelkästä lasten katsomisesta EI KOTITÖISTÄ. Ruoan saa valmiina, kunhan vaan näkee vaivan lämmittämisessä. EI mitään muuta kotityötä!!!

Mulla ei mene tajuntaa vieläkään ettei kellekään kelpaa työ. EI ihme että nykyajan ihmisistä tulee sosiaalipummeja, kun ajatusmaailma on tällainen. Olen oikeasti yllättynyt. Mitään ei haluttais tehdä sen eteen, että vähän saisi rahaa. Kaiken pitäisi tulla eteen kuin manulle illallinen.

Vierailija
58/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijatkaan ei nykyään saa tienata mitään ilman veroa, mutta tuo saivartelu tuntuu kyllä oudolta!!Vierailija:

Eikös tossa sanota, että 350 euroa/kk, yhteensä 35 päivää töitä, eli jää kyllä alle 700 euron. Sitä paitsi lastenhoito on kovaa työtä, ei lastentarhan työntekijätkään laita ruokaa, ei se työstä tee helppoa.

Törkeä riistopalkka. Sitä paitsi se tienaa tonni -kampanja tarkotti aikanaan 2 viikon työtä, 6 tuntia päivässä. Ja se oli enemmänkin työhön tutustumista eikä vastuun ottamista kahdesta vieraasta pikkulapsesta.

Mun mielestä toi on törkeän pieni palkka kahdeksantuntisesta päivästä lastenhoitoa. Itse koen esim. siivoamisen kevyempänä työnä kuin kahden lapsen hoitamisen.

Vierailija
59/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä menee arvon naisilla puurot ja vellit sekaisin. Ei tässä ole kyse mistään TES-sopimusten mukaisesta karriääristä josta kertyy eläkkeet ja johon kuuluu työterveydenhoito, vaan sellaisesta kotitalouden yksityishenkilöltä verotta ostamasta palveluksesta, jota arvon oikeusministeri yritti virheellisesti demonstroida.

Kautta aikain ovat naapurin nuoret olleet lastenlikkana suklaanappipalkalla, ja kaikki osapuolet ovat olleet tyytyväisiä. Jos opetetatte teininne vaatimaan jotain ammattilaisen asemaa, niin voi olla kullannuppujen työllistyminen pian tiukassa.

Vierailija
60/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että työnantajallakin on velvoitteita, esim. palkanmaksu. Ja aina löytyy nuoria, jotka tekee töitä puoli-ilmaiseksi, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, että työstä kuuluu maksaa palkka, joka on kohtuullinen.

Mun mielestä ap:n tapauksessa pitää sopia selkeästi siitä, mikä on tuntipalkka. Toi kuulostaa vähän epämääräiseltä, että koko ajan työtunnit vaihtelevat viestistä toiseen. Jos mummo hoitaa lapsia usein, niin sitten palkkaa vähemmän, jos ei niin sillon vähän enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi