Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLÄ RAHALLA NUORI LÄHTISI KESÄTÖIHIN ??? LUKEKAAPA TÄÄ

Vierailija
28.03.2007 |

siis toisella palstalla oli juttua, että joku haluaisi työllistää kesällä nuoren kesätyöpaikkaa vailla olevan hoitamaan kotiinsa lapsia (2) Haluaisi maksaa 350e/kk ja hoitopäiviä vaihtelevasti, mutta 3-4 viikossa. Viikkoja tulisi ehkä n. 5 eli 35päivää. TUolta ajalta maksaisi siis n. 700e + ruoat tietysti ja hommaan kuuluisi katsoa kahta lasta klo. 8-16 välisenä aikana.

Ihmetyttää, että porukka sanoo ettei noin halvalla lähde kukaan tuohon hommaan. Älytöntä. Ennen oli onni jos pääsi kunnalle paskaduuniin kuukaudeksi " tonnitalkoisiin" siis sai 1000 MARKKAA siitä hyvästä että teki kaikkea paska hommaa ulkona satoi tai paistoi.

Nyt siis tarjolla 4200 mummoa siitä että muutamana päivänä hoitaa lapsia täydellä ylläpidolla omakotitalossa eli käytännössä voi nauttia kesästä myös ulkona samalla aurinkoa ottaen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tossa sanota, että 350 euroa/kk, yhteensä 35 päivää töitä, eli jää kyllä alle 700 euron. Sitä paitsi lastenhoito on kovaa työtä, ei lastentarhan työntekijätkään laita ruokaa, ei se työstä tee helppoa.

Törkeä riistopalkka. Sitä paitsi se tienaa tonni -kampanja tarkotti aikanaan 2 viikon työtä, 6 tuntia päivässä. Ja se oli enemmänkin työhön tutustumista eikä vastuun ottamista kahdesta vieraasta pikkulapsesta.

Mun mielestä toi on törkeän pieni palkka kahdeksantuntisesta päivästä lastenhoitoa. Itse koen esim. siivoamisen kevyempänä työnä kuin kahden lapsen hoitamisen.

Vierailija
22/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä sua ollakaan palkkaamassa vaan jotain nuorta.

700e on tosi hyvä palkka saada käteen. Joutuuhan moni nuori katsomaan omia sisaruksiaankin ja vieläpä ilman mitään korvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikuisetkin hoitavat kyllä lapsia ilmaiseksi, eivät vain nuoret. Silti jos haluaa vieraan ihmisen hoitamaan työksi lapsia, niin siitä pitää maksaa kohtuullinen korvaus. Kyseessä ei ole mikään koululaisten tet-harjoittelu, vaan ihan oikea vastuullinen työ!

Vierailija
24/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidessä viikossa 700 euroa.

Vierailija
25/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siis ajatellaan, että palkka on 350/kk. Kuukaudessa on 4 viikkoa, viikossa keskimäärin 3,5 päivää ja päivässä 8 tuntia, niin tunteja tulee 112/kk, tuntipalkaksi 3,125 euroa.

10 vuotta sitten lukiolaisena en hoitanut lapsia noin halvalla.

Vierailija
26/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jotain muuta työtä samalla rahalla.

Vierailija
27/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku sellaselle joka on esim 15 tai 16 ja asuu vielä kotona!

Vierailija
28/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siis kokonaisista kuukausista vaan korkeintaan 35 päivästä (mummu luvannut auttaa niin paljon kuin pystyy) ja siitä saa käteen 700e.

On tullut nyt harvinaisen selväksi tämänkin palstan ajatusmaailma eli lastenhoito ei kiinnosta ketään, eikä raha. Puhumattakaan työkokemus.

Vierailija
29/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on tunnetusti suurinosa tuossa iässä vieläpä oikein lapsirakkaita. Luulen että moni alkais mielelläänkin hommaan.

Vierailija
30/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen hoitanut lukuisia kertoja lapsia enkä koskaan noin huonolla palkalla ja noin pitkää päivää. Työmies on palkkansa ansainnut, kuten sanotaan. 350 euroa kuussa on surkea korvaus kahdeksan tunnin työpäivistä. Jos kyseessä olisi jokin vähemmän vastuullinen homma, niin sitten menisi, mutta ei noilla ehdoilla.

Vierailija
31/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 35 päivää, 8 tuntia per päivä tekee 280 tuntia. Tästä ynteensä 700 euroa, niin tuntipalkka on 2,5 euroa. Puhtaana käteen tai, ei tuosta summasta muutenkaan mene veroja jos on opiskelija eikä vuoden aikana ole muita tuloja.

Kuulostaa enemmän hyväksikäytöltä kuin työpaikalta. Mielestäni asia ei liity lastenhoidon arvostukseen millään lailla, tai korkeintaan siten, että tällasita palkkaa tarjoava ei sitä arvosta.

-16

Vierailija
32/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminhan nuori tuolla tavoin tienaa,kuin vaikkapa perhepäivähoitaja. repikää siitä.

Vierailija
33/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jo ihan mielissään kun sanoin että riittäiskö 500e/kk. Hän sanoi että se on sopiva ja ihan hyvä palkka. ajattelin kuitenkin että voisin 580e maksaa sille. tulee parempi mieli hoitajallekin. Kotitöitä ei tarvis tehdä, eikä ruokaa. Kunhan lämmittää ruuan ja kattoo lapsia.

nuorin 1,8v kun nukkuu päiväunia 2-2,5 tuntia niin voi vaikka ottaa aurinkoa ulkona ja samalla toisetkin lapset pihalla(asutaan okt:ssa)

Nelkä lasta on kotona.

Vierailija
34/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos palsi alkaa vaikka tukehtua ruokaan, teini ei kuule osaa muuta kuin katsoa vieressä.

Entä jos se keksii viedä lapset uimaan?

Itse en kyllä jättäisi lapsiani teinille hoitoon.

Ja tuo palkka on kyllä ihan törkeä! Kukaan aikuinen ei tekisi tuolla töitä, miksi nuoren pitäisi?

Vierailija
35/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarvitsis hoitaa. Sillä viikolle sattuvat vapaapäivät mummulla on heti pois lasten ammalta ja silti saa saman rahan. On hoitamassa eli ei.

Mä olisin kotiäitinä ollessani ollut valmis ottamaan tänne kotiin vielä lapsen tai pari tuolla summalla (kotihoidontuki) jos joku olis hoitopaikkaa tarvinut. EI kaikkea voi aina mitata rahassa. Mutta täällä kyllä paistaa rahan ahneus.

Teistä on siis jopa parempi olla koko kesä ilman rahaa kuin ottaa vastaan työtä lasten hoidon muodossa ja samalla riihikuivaa rahaa. kyllä taas nuoriso opetetaan hyville tavoille. " Makaa vaan täällä kotona äidin ja isukin hoivissa, turha lähteä mihinkään, kun eihän 700e (HUOM! 4200mk) ole raha eikä mikään"

Vierailija
36/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" " Hei! Tarvitsetko lastenhoitajaa kesäksi 2007? Olen 16-vuotias, peruskoulun tänä keväänä päättävä tyttö. Olin viime kesän kesätöissä lastenhoitajana, joten kokemusta löytyy. Kokemusta säännöllisestä lasten hoidosta (kesätyön lisäksi) on reilun vuoden ajalta ja lisäksi on ollut paljon satunnaisia keikkoja. Olen sosiaalinen ja vastuuntuntoinen, osaan laittaa ruokaa ja tulen hyvin toimeen lasten kanssa.

Olen valmis aloittamaan kesätyön 4.6.2007.

Ennen kesääkin olen käytettävissä iltaisin ja viikonloppuisin...." "

MIelenkiinnolla odotellaan vastausta mitä haluaa palkaksi. Kerron heti tännekin mitä tuollainen nuori on itse vailla omaksi palkakseen. Kun kerran rahanahneet äidit täällä tappelee keskenään asiasta.

Vierailija
37/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelin puutarhalla, 30 tuntia viikossa. Työt aloitin kesäkuun alussa ja lopetin heinäkuun lopussa. Sain palkkaa 20 mk/tunti eli n. 3,5 ¿. Päälle sitten vielä itse maksoin kulkemiseni (n. 15 km suuntaansa) ja eväät joka päivälle. Eli aikas lailla +- 0 taisi olla tienaaminen...

Nyt vanhemmiten kun olen ollut hoitamassa lapsia (yleensä kesälomien aikana), olen saanut 10 e/päivässä per lapsi. Joten kuukaudessa palkkaa kertyi 200 e. No, tosin mitään kotitöitä ei tarvinnut tehdä ja kuumina kesäpäivinä riitti 3- vuotiaalle pojalle ruuaksi saarioisten kinkkupizza.

Joten kyllä menisin töihin tuolla 350 e/kk ja aion myös lapseni opettaa siihen, ETTEI RAHA KASVA PUUSSA!!

Minkämoista palkkaa oikein pitäisi maksaa kouluttamattomalle kotona asuvalle nuorelle, jonka varmastikaan ei tarvitse palkastaan maksaa elämistään (vuokraa tms.)??

Vierailija
38/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en maannut kotona, vaan olin töissä mm. hoitamassa lapsia. Palkka oli vaan jo reilu 10 vuotta sitten selvästi parempi. Ei mikään huima silloinkaan.

-16

Vierailija
39/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siellä mulla työkavrit mutta aamuvuorossa mulla voi olla yli seitsemänkin lasta tunnin vastuullani ennenko seuraava tulee töihin ja sama juttu iltapäivällä kun neljän jälkeen jää yksin niin voi olla taas se 7 lasta vastuullani ja siis me ollaan pien yksikkö ja juuri olen ammattiini valmistunut

Vierailija
40/75 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kuussa käteen 900 euroa ja hän on koulutettu lastenhoitaja ja tehnyt työtä 15 v. lapsia on neljä, joista kaksi osa-aikaisia. että silleen...vai pitäisi nuorelle jäädä saman verran käteen :O. ei ole ahneudella rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi