Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17358)

Vierailija
17161/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevinin kertomus taisi sisältyä hänen Yle Vegan vinterprat'iin (2020). Joka tapauksessa se on uuden kuuntelun arvoinen. Yle Areenan podcasteissa, ja engl.tekstitettynä jossain muuallakin. 

Kuuntelin talvipraatauksen, mutta päiväunilla mummolassa käyvästä leskimiehestä ei kerrota siinä, ei myöskään Axelin ensimmäisessä kesäjuttelussa (joka näkyy jo poistetun Ylen areenasta mutta fanit ovat onneksi tehneet pysyvämpiä tallentaita). Arvelin, että Kyrkpressen-lehden haastatteluun tuo tarina olisi sopinut, mutta ei ollut siinäkään. Taustaltaan österbottenilainen toimittaja oli haastatellut uusmaalaisen kirkkoherran vävypoikaa ja kirjannut viisaita ajatuksia. 

Eli tämä mysteeri on vielä ratkaisematta. Onko muita veikkauksia, että mistä tarina on?

Mä sanoisin, että tämä olisi Axelin viime kesän sommarpratista, mutta en mene vannomaan. Jossain oon tän kyllä kuullut, ja mä sanoisin että tää on Axelin kertoma.

Vierailija
17162/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoi itsestä tuntua olo todella dinosaurukselta tuon Economy plussan genren kanssa, niin ei tämä edellä puheena ollut podi ainakaan olotilaa parantanut 😄. Siis onko tällainen roustaus-komiikka nykyään kovinkin suosittua? Aika vieras genre tämäkin, ainakin mulle. Kyllä tässä niin eri ikä- ja sukupolvea tuntee olevansa ettei tosikaan..... Huhhuh.... 😊

Mutta, oppia ikä kaikki. Tässä KAJ-matkan varrella on tullut vaikka mitä uusia juttuja vastaan ja tullut tutustuttua itseäni huomattavasti nuorempien maailmaan ja musiikkiinkin, itsellä kun ei ole lapsia. Ja on kyllä ihan virkistävää. Ehkä tässä ei vielä ole niin totaalisesti rattailta pudonnut, etteikö osaisi ottaa mitään uusia juttuja vastaan. 

Mutta iloista Jakobia oli hauska kuunnella. Jotkut kysymykset olivat tietysti vähän ronskimpia, mutta se kuulunee tämän komiikan tyyliin. En nyt niin osannut niistä harmistuakaan. Toivottavasti tämä tosiaan tulee Youtubeen nähtäväksi. Ehkä joku viitseliäs tekee siihen englanninkielisen käännöksenkin fanien iloksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17163/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa se nyt kadonnut. Olen kyllä edelleen Kevinin kannalla. Tämä oli yksi veikkaus, mutta väärä. Laitan kuitenkin tähän, jos joku ei ole kuulluut vielä. Sarjassa joukko ihmisiä esitti toisilleen kysymyksiä ja tämä on Kevinin jakso.

https://arenan.yle.fi/1-50904671 

Vierailija
17164/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin nyt Fördomspoddenin toiseen kertaan tällä kertaa hidastettuna ja nyt ymmärsin suurimman osan.

Edelleen häiritsi yksityiskohtiin menevät tivaavat s€ksikysymykset ja k0kaiinilla vitsailu, mutta jos yritetään unohtaa ne, niin tässä plussat ja miinukset omasta mielestäni:

plussat:

Jakob oli innostunut haastattelusta ja kysymyksistä, häntä on hauska kuunnella ja hän vastaili hauskasti, kysymykset olivat uusia ja erilaisia

miinukset:

Haastattelijan asenne oli minusta tympeä ja jopa vähän alentuva, hän ei tuntenut KAJn tuotantoa eikä vaikuttanut ollenkaan siitä kiinnostuneelta, ei ollut kuullut BBB:tä ilmeisesti kertaakaan,  kysyi soitetaanko keikoilla BBB useamman kerran, puhui keikoilla käyvien lasten vanhemmista siihen tyyliin, että ajattelin hänenkin pitävät KAJta lastenmusiikkina, leikkasi lähetyksestä pois kohdan jossa alettiin puhumaan murteista

Jotkut tietämättömät pitävät edelleen KAJ'ta lastenmusiikkia tekevänä bändinä. Mietin johtuuko myös siitä, että KAJ on huumoriryhmä ja tekee hauskoja lauluja ja hauskoja videoita. Ikäänkuin aikuisille ei voisi tehdä hauskoja lauluja, vaan kaikki mikä naurattaa, on jotenkin hölmöä ja lapsellista... ? 😳 

Mielestäni suomalaisilla ei niinkään ole tätä käsitystä, että keikat on tarkoitettu lähinnä lapsille, mutta ruotsalaisissa ajatus tuntuu istuvan syvällä. Johtuu myös siitä kun ei tunneta muuta tuotantoa ollenkaan. Yksi haastattelijan esittämistä väitteistä oli jotain siihen tyyliin, että KAJ ei voi antaa yhteiskunnallisia kannanottoja, koska keikoilla käyvien lasten vanhemmat voivat olla ääripuolueiden äänestäjiä. 

Haastattelijalle tuli yllätyksenä, että BBB:ssä sanotaan Ei saa peittää. Siitä päättelin, että hän ei ollut kuunnellut kappaletta kertaakaan.

Ehkä kappaleita pitäisi nimetä riittävän härskisti, että niistä käy asia heti selväksi. Jos biisi on nimeltään Bögarnas fel, niin kukaan ei voi vahingossa viedä lastaan kuuntelemaan. Tosin se nimi on jo varattu. 

Minut yllätti heti alkuun tuo, että Jakob ilmoittaa katselevansa itseään lähes koko ajan ulkopuolelta. Äkkiseltään ajatellen se ei sovi kuvioon, mutta ehkä olen hahmottanut hänet vähän väärin. Tarkemmin miettien, ehkei se ole niin ristiriidassa kuin ensin uskoo. Babyface voi johtaa harhaan, hänhän saattaa olla vaikka miten monimutkainen persoona. Kaikki kolme vaikuttavat herkemmiltä kuin luulisi. Tosi erikoista, kun ajattelee mitä he tekevät työkseen. Toisaalta älykkyyteen ja muuhunkin lahjakkuuteen usein liittynee monipuolinen herkkyyskin. 

Vierailija
17165/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa se nyt kadonnut. Olen kyllä edelleen Kevinin kannalla. Tämä oli yksi veikkaus, mutta väärä. Laitan kuitenkin tähän, jos joku ei ole kuulluut vielä. Sarjassa joukko ihmisiä esitti toisilleen kysymyksiä ja tämä on Kevinin jakso.

Mä olen se, joka muistelin vanhus ja sohva -tarinan olleen Axelin kertoma. Nyt kävin kuuntelemassa Axelin vuoden 2025 Sommarpratin, mutta siinä sitä ei ole (muuten se on häneltä todella vaikuttava puheenvuoro, mä vuoroin nauroin ääneen, vuoroin vuodatin kyyneliä). Eli kyllä se varmasti on Kevinin juttuja, mutta missä ihmeessä hän on sen kertonut? Kai me kuitenkin ollaan yhtä mieltä siitä, että kertomus on todellinen? Eihän me kaikki ole voitu keksiä sitä samaan aikaan omasta päästämme tai nähdä samanlaista unta asiasta?

Vierailija
17166/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me kuitenkin ollaan yhtä mieltä siitä, että kertomus on todellinen? Eihän me kaikki ole voitu keksiä sitä samaan aikaan omasta päästämme tai nähdä samanlaista unta asiasta? 

Olen vakuuttunut siitä, että se on todellinen. Minun korvissani "kuuluu" Kevinin ääni, mutta ei ehdottoman varmasti. Jos olemme nähneet samanlaista unta, se olisi ensimmäinen kerta 70 vuoteen. 

Vierailija
17167/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai me kuitenkin ollaan yhtä mieltä siitä, että kertomus on todellinen? Eihän me kaikki ole voitu keksiä sitä samaan aikaan omasta päästämme tai nähdä samanlaista unta asiasta? 

Olen vakuuttunut siitä, että se on todellinen. Minun korvissani "kuuluu" Kevinin ääni, mutta ei ehdottoman varmasti. Jos olemme nähneet samanlaista unta, se olisi ensimmäinen kerta 70 vuoteen. 

Kyllä se on omin korvin kuultu. Tämähän osoittaa, että se on kertomus jonka voi uskoa kumman perheestä vaan. Hyviä ihmisiä.

Vierailija
17168/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki ei toimi :( Millä hakusanalla löytyisi Areenasta?

Vierailija
17169/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse podcastit ja kirjoita hakuruutuun Kevin Holmström. Otsikkona on 10.9.2021 ja alla Hannes intervjuar. 

Vierailija
17170/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut sen jossain mutten yhtään muista missä, joten kyllä tämä varmasti on totta.

Liittyen tuohon, että muistaa varmuudella kuulleensa jotain, mutta ei löydä sitä mistään. Olen itse alkanut epäilemään, että saatan olla nähnyt unessa jotain minkä luulen todeksi. Olin muutama viikko sitten täysin varma, että olin nähnyt sellaisen haastattelun, jossa Kevin sanoi, että kaksi vanhinta levyä sekä Kajland Skarvens dödiä lukuunottamatta eivät ole kovin hyviä. Muistin myös, että asiasta olisi keskusteltu täällä.

Nyt epäilen melko varmasti, että tämä on unta.

Vierailija
17171/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannes intervjuar -sarjassa on myös Janne Hyöty: “Det konstigaste ljudet jag använt i en låt är en mikrovågsugn”

Vierailija
17172/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimisiko tuo paremmin?

Vierailija
17173/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17174/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut sen jossain mutten yhtään muista missä, joten kyllä tämä varmasti on totta.

Liittyen tuohon, että muistaa varmuudella kuulleensa jotain, mutta ei löydä sitä mistään. Olen itse alkanut epäilemään, että saatan olla nähnyt unessa jotain minkä luulen todeksi. Olin muutama viikko sitten täysin varma, että olin nähnyt sellaisen haastattelun, jossa Kevin sanoi, että kaksi vanhinta levyä sekä Kajland Skarvens dödiä lukuunottamatta eivät ole kovin hyviä. Muistin myös, että asiasta olisi keskusteltu täällä.

Tarkistamassa sanoisin, että tämä olisi Euroviisujen aikaisesta instalivestä. Vai oliko se TikToklive? Molemmat taitaa löytyä youtubesta.

Vierailija
17175/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeri ratkaistu, se on tämä Kevinin haastattelu: https://www.dn.se/kultur/kaj-dar-vi-vaxte-upp-sade-man-hej-till-alla-pa…

On maksumuurin takana, mutta olen jutun lukenut, se on jossain ollut auki. Etsin Googlesta haulla Kevin Holmström föräldrar man fru soffa ja sillä löysin 😂  Googlessa näkyvässä artikkelin esikatselussa lukee ”När jag var barn hade vi en man som kom konstigt ofta till min farmor och farfar, säger Kevin. Han satt och sov på soffan. Senare fick Kevin…”

Samanniminen juttu on myös HBL:ssä, sitä kautta ehkä myös joku lukenut: https://www.hbl.fi/2025-05-10/dar-vi-vaxte-upp-sade-man-hej-till-alla-p…

Vierailija
17176/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistamassa sanoisin, että tämä olisi Euroviisujen aikaisesta instalivestä. Vai oliko se TikToklive? Molemmat taitaa löytyä youtubesta.

Jos puhut tuosta mitä epäilen omaksi unekseni, niin se ei voi olla näistä liveistä. Mielessäni on kuva, jossa heillä on puvut päällä ja Kevin istuu keskellä ja Jakob seisoo vieressä.
Varmaan jotain samantyylistä on voitu sanoa myös noissa liveissä ja asiat ovat sitten uineet uniini. Täytyykin katsoa sanooko Kevin livessä, että Skarvens död on edelleen kova ja mainitaanko No far ja och tipp erityisen huonona varsinkin sanoitukseltaan.

Vierailija
17177/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurenmoinen löytö, KIITOS! HBL-jutussa oli muutakin tuttua: 

”Det var en enorm överraskning för oss hur populära vi har blivit inte bara i Sverige, utan också i det finska Finland. Men finländare älskar när det går bra för andra finländare utomlands” 

Vi flyttar aldrig Nykabi!  

Vierailija
17178/17358 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä riittää E+-namusia  https://www.instagram.com/reel/DYAUt7GqxxC/?

Vierailija
17179/17358 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grim on laittanut jäsenille Uuden vuoden keikalta Karaoken. Hän on selvästi kuunnellut sitä huvikseen koska laulelee mukana. Hän sanoo, että vaikka KAJ'n musiikki ja videot ovat "fantastic", he ovat esiintyjinä niin hyviä, että parasta on katsoa live-esityksiä. 

Vierailija
17180/17358 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grim on laittanut jäsenille Uuden vuoden keikalta Karaoken. Hän on selvästi kuunnellut sitä huvikseen koska laulelee mukana. Hän sanoo, että vaikka KAJ'n musiikki ja videot ovat "fantastic", he ovat esiintyjinä niin hyviä, että parasta on katsoa live-esityksiä. 

Näsan domnar tuolta keikalta on upea! Jakob laulaa loistavasti ja ilotulitukset taustalla sopivat tunnelmaan.