Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20064)
Vierailija kirjoitti:
"Ei heitetä toivoa siitä, että saisimme joskus kuulla Skarvens dödin livenä. Joku haastattelu oli melko hiljattain, jossa Kevin sanoi että heidän ensimmäiset levynsä ja Kajland-jutut ovat huonoja paitsi Skarvens död on edelleen kova"
Joo varmasti kokenut muusikko ja lauluntekijä itse katsoo eri tavalla kriittisellä silmällä jotain alkuaikojen biisejään, kuin musiikin hullaantunut kuluttaja. Itse tykkään paljon noista ekoista biiseistä just sen takia, kun ne ovat jollain tapaa niin autenttisia ja vilpittömiä. Ja niistä tulee tasan se fiilis, minkä he itsekin ovat innoituksen lähteekseen sanoneet: ovat tehneet juuri sitä, mikä heidän mielestään on ollut sillä hetkellä kivaa. Kajlandissa ehkä hyppäsivät välillä syvään päätyyn ja kokeilivat erilaisia juttuja - en tiedä. Kajlandin biisit ovat sekoitus kaikkea, hieman erilaista KAJ'ta, mutta omaan makuun siellä on montakin hyvää biisiä. Ja eihän sitä mihinkään kehity, jos ei rohkeasti uskalla kokeilla uutta.
Toki ovat vuosien varrella kasvaneet muusikkoina huimasti, ja iän myötä tulee eri tavalla näkemystä ja oma visio selkeytyy. Ja vaikka Axel kuinka sanoisi, että Karalåtinia he eivät sitten enää missään nimessä esitä, niin minusta se on aivan ihana biisi edelleen :)
Olen nähnyt erittäin huonolaatuisen, kaukaa kuvatun pätkän joltain vanhalta keikalta, jossa Kevin laulaa yksin kitaran kanssa siitä miten pitää luottaa omiin ohuisiin jalkoihinsa. Se kuulosti ihanalta, mutta ilmeisesti se on mennyt samaan arkistoon kuin Taxi, taxi, aah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain päähäni katsoa uudestaan Grimin ensimmäisen KAJ-reaktion vuoden takaa. Heti ensi tahdeilla leviää hymy kasvoille ja rytmi ottaa vallan. Olisi kiinnostavaa tietää mikä hänen musiikkitaustansa on kun hän niin nopeasti kuulee nyanssit ja tajuaa jujun musiikissa. Hän myös sanoo tässä kuuntelevansa esim. japanilaista musiikkia ja ei tarvitse ymmärtää sanoja ymmärtääkseen musiikkia. Hän nostaa heti esiin sen, että jokainen KAJ'sta on taitava muusikko, kiinnittää huomion stemmoihin ja siihen miten komediallinen esitys on. Ei siis vitsi vaan komediaa.
Joo mä myös olen katsonut tämän useaan otteeseen, ja vaikuttaa siltä, että Grim jäi jonkinlaiseen koukkuun jo tästä ekasta kerrasta.
Jotkut ovat näköjään toivoneet Grimiltä reaktiota Wilhelm von Schweriniin. Se olisikin mielenkiintoista, ja varmaan täysin erilaista, kuin mitä Grim osaisi edes aavistaa. Harmi, kun hyvää englanninkielistä käännöstä ei biisistä taida olla. Olen jonkun enkunkielisen käännöstekstin nähnyt eikä se minusta paras mahdollinen ollut. Mutta varmaan parempi kuin ei mitään. Biisin konteksti vaatisi vähän lisäinformaatiota, mistä se on inspiraationsa saanut.
Joku oli toivonut Skarvens dödiä ja siinä on sama juttu. Sanoin hänelle Patreonissa, että tiedän että KAJ 10 on tulossa ja sitä kovasti odotellaan. Annoin sitten tulevaisuutta varten vinkin Smak i lagista. Siitä on aika hyvä tekstitetty versio.
Skarvens död - vapise Iron Maiden 😊
Miettikääs mitkä ääripäät. Ruotsalainen kepeä ja ylipirteä poppismusa Mello-medleyssä (vaikkakin covereina) , ja räjähtävän vyöryvä hard-rock Skarvens dödenissä. Molemmat yhtä uskottavasti ja tyyliuskollisesti esitettynä. Skarvenista nyt ei ole nähtävänä liveä tai videota, mutta varmasti uskottava olisi sekin. Aika moneen pojat taipuvat.
Ei heitetä toivoa siitä, että saisimme joskus kuulla Skarvens dödin livenä. Joku haastattelu oli melko hiljattain, jossa Kevin sanoi että heidän ensimmäiset levynsä ja Kajland-jutut ovat huonoja paitsi Skarvens död on edelleen kova.
Ehkä Vaasassa?
Mitä, missä Kevin on sanonut näin? Kuulostaa ihan oudolta. Voisitko mitenkään laittaa linkkiä haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä biisejä toivotte Vörjeansilta Vaasan keikalla kuulevanne? Soittavatkohan useamman biisin kuin KOI:ssa, mitä veikkaatte? Minä ainakin haluaisin kuulla Grillinin, se olisi livenä varmasti hyvä.
No mä nyt en todennäköisesti sinne pääse, mutta jos pääsisinkin, niin mun toiveet olisi Sorgens dag, Ta me heim ja Grillin. Vähän kyllä olen kateellinen sitten jos jotain näistä kuullaan enkä itse pääse paikalle.
Mäkin kyllä toivoisin Grimiltä Wilhelm von Schwerin -reaktiota, se on niin erityyppinen biisi ja yksi omista suosikeista. Skarvens död olisi myös kiva. Kuuntelin sitä just eilen ja tuli mieleen, että siitä joku fani saisi tehtyä hauskan videon jossa on kuvia merimetsoista ja niiden kakasta, pelastusliiveistä ym. ja sanat käännetty. Harmi etten itse oikein osaa.
Wilhelm von Schwerin ei kyllä avaudu ilman kontekstia eli hyvää englanninnosta sanoituksesta PLUS taustatietoja Suomen sodasta, Pohjanmaan taisteluista, paikallisesta makeisvalmistuksesta ym. Eikä oikein Skarvens dödkään sellaiselle, joka ei koskaan ole törmännyt merimetsojen kakan muodostamaan ympäristöongelmaan. Grim on terävä-älyinen ja usein osuu olettamuksissaan vieraasta kulttuurista hyvinkin oikeaan, mutta nuo kaksi biisiä ovat aika kova pala kanadalaiselle.
Niinhän tietysti ovat, mutta ihan musiikin kannalta olisi kyllä kiva kuulla hänen mietteitään, kun ovat niin muusta Kaj-tuotannosta eroavia biisejä, vaikka sanoista ei ihan kaikki hienoudet aukeaisikaan.
Itse kun ekoja kertoja kuuntelin Wilhelm von Schweriniä, niin luulin että kyseessä on ihan vakava biisi, kun sanoista ymmärsin paljon paremmin sotaan, taisteluun ja verenvuodatukseen liittyvän sanaston kuin ne konvehtijutut. Ja se Jakobin laulukin kuulostaa niin synkältä ja vakavalta.
Olisi kyllä joskus upeaa kuulla heiltä livenä joku tuollainen biisi, jossa Jakob pääsee kunnolla irrottelemaan tuon metallikiekumisen kanssa. Kun niitä ei tosiaan yleensä kuulla, mutta kun Jakob osaa senkin niin suvereenisti.
Tää Schwerin just olisi niin hieno kuulla livenä! Jakob pystyy laulamaan ihan mitä vaan. Joillekin on kyllä suotu tuota laulunlahjaa vähän isommalla kauhalla.
Mahtaako muuten Vaasasta löytyä Adlercreutz-suklaata? Oravaisissa sitä ilmeisesti jossain puodissa myydään. Meinaan vaan kun tulee se Vaasan konserttimatka kesällä kuitenkin, niin pitäisihän tätäkin herkkua päästä samalla maistamaan.
Vinkkinä suklaata valmistavalle firmalle: kannattais laittaa koju pystyyn siihen keikkapaikan ulkopuolelle, menekki olisi taattu. Vaihteeksi jotain muuta kuin ainaista metrilakua.
Mä olen varma, että pojat oppivat arvostamaan nuoruuden biisejään eri tavalla, kunhan heille kertyy tarpeeksi ikää ja etäisyyttä tarkasteluun. Juuri nyt heistä saattaa tuntua siltä, etteivät kaikki kestä päivänvaloa, mutta esimerkiksi tälle tädille (enkä usko olevani ainoa) ne ovat kerrassaan aarteita. Eivät pelkästään historiallisista syistä kiinnostavia, vaan niillä on myös itseisarvonsa.
Celeste tuoreimmassa videossaan sanoo, että jos pitäisi jollekin Kaj'ta tuntemattomalle suositella levyä, se olisi Karar i arbeit. Kypsä ja konsistentti tuotos, varsinkin verrattuna pariin ensimmäiseen "kaoottiseen" albumiin (kuten hän ilmaisee). Totta, mutta mun mielestäni jopa se heidän parjaamansa Karalåtin on kerrassaan ihana. Toivottavasti eivät ikinä suostu häpeilemään alkuvuosiensa teoksia, kun siihen ei ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei heitetä toivoa siitä, että saisimme joskus kuulla Skarvens dödin livenä. Joku haastattelu oli melko hiljattain, jossa Kevin sanoi että heidän ensimmäiset levynsä ja Kajland-jutut ovat huonoja paitsi Skarvens död on edelleen kova"
Joo varmasti kokenut muusikko ja lauluntekijä itse katsoo eri tavalla kriittisellä silmällä jotain alkuaikojen biisejään, kuin musiikin hullaantunut kuluttaja. Itse tykkään paljon noista ekoista biiseistä just sen takia, kun ne ovat jollain tapaa niin autenttisia ja vilpittömiä. Ja niistä tulee tasan se fiilis, minkä he itsekin ovat innoituksen lähteekseen sanoneet: ovat tehneet juuri sitä, mikä heidän mielestään on ollut sillä hetkellä kivaa. Kajlandissa ehkä hyppäsivät välillä syvään päätyyn ja kokeilivat erilaisia juttuja - en tiedä. Kajlandin biisit ovat sekoitus kaikkea, hieman erilaista KAJ'ta, mutta omaan makuun siellä on montakin hyvää biisiä. Ja eihän sitä mihinkään kehity, jos ei rohkeasti uskalla kokeilla uutta.
Toki ovat vuosien varrella kasvaneet muusikkoina huimasti, ja iän myötä tulee eri tavalla näkemystä ja oma visio selkeytyy. Ja vaikka Axel kuinka sanoisi, että Karalåtinia he eivät sitten enää missään nimessä esitä, niin minusta se on aivan ihana biisi edelleen :)
Sama juttu, pidän alkuajan biiseistä juuri siksi, että ne ovat autenttisia, innolla tehtyjä ja uskallettu kokeilla ja revitellä. Myös se hiomattomuus on omalla tavallaan viehättävää.
Aikuistuneelle muusikolle varmasti tuntuvat nuoruuden räpellyksiltä, mutta itse on liian lähellä nähdäkseen miten ne ovat ikäkautensa kuva ja sellaisena loistavia. Sekä hieman hellyyttäviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Arvostukseni Axelia kohtaan nousi taas pykälän (oli tietysti jo aiemminkin jossain pilvenpiirtäjän huipun korkeudella), kun huomasin jollain hänen soittolistallaan olevan mukana Ted Gärdestadin musiikkia. Ted oli äärilahjakas ruotsalainen laulaja-lauluntekijä, jonka huippuvuodet osuivat 70-80 -luvuille eli kauan ennen KAJ-poikien syntymää. Ted ei sitten jaksanut elää, mutta hänen musiikkinsa ei kuole. Tosin meillä Suomessa hän on jäänyt aika vieraaksi. Ted olisi täyttänyt tänä vuonna 70 v. Olen menossa hänen muistokseen järjestettävään konserttiin Tukholmassa ensi viikonloppuna ja varmaan tulee nuoruuden muistoja mieleen, kun olin 80-luvun alussa Tedin musiikin fani. Kiva, että Axel (ja ehkä myös K ja J?) on mieltynyt Tedin musiikkiin.
Netti-idiootti kysyy, mistä ihmeestä voi nähdä Axelin soittolistoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostukseni Axelia kohtaan nousi taas pykälän (oli tietysti jo aiemminkin jossain pilvenpiirtäjän huipun korkeudella), kun huomasin jollain hänen soittolistallaan olevan mukana Ted Gärdestadin musiikkia. Ted oli äärilahjakas ruotsalainen laulaja-lauluntekijä, jonka huippuvuodet osuivat 70-80 -luvuille eli kauan ennen KAJ-poikien syntymää. Ted ei sitten jaksanut elää, mutta hänen musiikkinsa ei kuole. Tosin meillä Suomessa hän on jäänyt aika vieraaksi. Ted olisi täyttänyt tänä vuonna 70 v. Olen menossa hänen muistokseen järjestettävään konserttiin Tukholmassa ensi viikonloppuna ja varmaan tulee nuoruuden muistoja mieleen, kun olin 80-luvun alussa Tedin musiikin fani. Kiva, että Axel (ja ehkä myös K ja J?) on mieltynyt Tedin musiikkiin.
Netti-idiootti kysyy, mistä ihmeestä voi nähdä Axelin soittolistoja?
Spotifysta voi profiileista hakea nimellä niin löytyy kivat julkiset soittolistat Axelilta (ja vastaavasti myös Jakobilta) 😊
"Olen nähnyt erittäin huonolaatuisen, kaukaa kuvatun pätkän joltain vanhalta keikalta, jossa Kevin laulaa yksin kitaran kanssa siitä miten pitää luottaa omiin ohuisiin jalkoihinsa. Se kuulosti ihanalta, mutta ilmeisesti se on mennyt samaan arkistoon kuin Taxi, taxi, aah."
Olen nähnyt saman ja se on aivan ihana. Kertoo nuoresta pojasta, joka kiittää äitiä ja isää, mutta toteaa että nyt olisi aika aikuistua ja ottaa itse vastuun elämästään. Ymmärrän ettei 32-vuotias perheenisä Kevin sitä enää esitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain päähäni katsoa uudestaan Grimin ensimmäisen KAJ-reaktion vuoden takaa. Heti ensi tahdeilla leviää hymy kasvoille ja rytmi ottaa vallan. Olisi kiinnostavaa tietää mikä hänen musiikkitaustansa on kun hän niin nopeasti kuulee nyanssit ja tajuaa jujun musiikissa. Hän myös sanoo tässä kuuntelevansa esim. japanilaista musiikkia ja ei tarvitse ymmärtää sanoja ymmärtääkseen musiikkia. Hän nostaa heti esiin sen, että jokainen KAJ'sta on taitava muusikko, kiinnittää huomion stemmoihin ja siihen miten komediallinen esitys on. Ei siis vitsi vaan komediaa.
Joo mä myös olen katsonut tämän useaan otteeseen, ja vaikuttaa siltä, että Grim jäi jonkinlaiseen koukkuun jo tästä ekasta kerrasta.
Jotkut ovat näköjään toivoneet Grimiltä reaktiota Wilhelm von Schweriniin. Se olisikin mielenkiintoista, ja varmaan täysin erilaista, kuin mitä Grim osaisi edes aavistaa. Harmi, kun hyvää englanninkielistä käännöstä ei biisistä taida olla. Olen jonkun enkunkielisen käännöstekstin nähnyt eikä se minusta paras mahdollinen ollut. Mutta varmaan parempi kuin ei mitään. Biisin konteksti vaatisi vähän lisäinformaatiota, mistä se on inspiraationsa saanut.
Joku oli toivonut Skarvens dödiä ja siinä on sama juttu. Sanoin hänelle Patreonissa, että tiedän että KAJ 10 on tulossa ja sitä kovasti odotellaan. Annoin sitten tulevaisuutta varten vinkin Smak i lagista. Siitä on aika hyvä tekstitetty versio.
Skarvens död - vapise Iron Maiden 😊
Miettikääs mitkä ääripäät. Ruotsalainen kepeä ja ylipirteä poppismusa Mello-medleyssä (vaikkakin covereina) , ja räjähtävän vyöryvä hard-rock Skarvens dödenissä. Molemmat yhtä uskottavasti ja tyyliuskollisesti esitettynä. Skarvenista nyt ei ole nähtävänä liveä tai videota, mutta varmasti uskottava olisi sekin. Aika moneen pojat taipuvat.
Ei heitetä toivoa siitä, että saisimme joskus kuulla Skarvens dödin livenä. Joku haastattelu oli melko hiljattain, jossa Kevin sanoi että heidän ensimmäiset levynsä ja Kajland-jutut ovat huonoja paitsi Skarvens död on edelleen kova.
Ehkä Vaasassa?
Mitä, missä Kevin on sanonut näin? Kuulostaa ihan oudolta. Voisitko mitenkään laittaa linkkiä haastatteluun?
Löytäisikö joku muu sen? Mulla on muistikuva että se olisi tämänvuotinen suomenkielinen Kevinin ja Jakobin lyhyt haastattelu. Hän mainitsi erityisesti että Nu far jag och tipp on kaikkein kauhein ja myös Kajlandit on huonoja paitsi Skarvens död on edelleen rautaa.
Siitä haastattelusta oli täällä tuoreeltaan lyhyesti keskustelua ja mainitsin tuolloin, että en ole samaa mieltä huonoimmista kappaleista.
Tarpeetonta itsekritiikkiä varmasti koko juttu. Ja vähän vitsillä hän sen Skarvens dödinkin mainitsi. Mutta onhan se rautaa ja toivottavasti saamme sen joskus kuulla.
Lähden naapuriin syömään, ja laitoin lähtömusiikiksi tuon sista låtin. Yleensä olen liian laiska ja kuuntelen onnettoman läppärin läpi asioita. Mutta nyt laitoin kunnollisemman kaiuttimen läpi, ja voi herttinen. Ilo on irti! Ja harvemmin Kevin pääsee revittelemään noin kuin lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Lähden naapuriin syömään, ja laitoin lähtömusiikiksi tuon sista låtin. Yleensä olen liian laiska ja kuuntelen onnettoman läppärin läpi asioita. Mutta nyt laitoin kunnollisemman kaiuttimen läpi, ja voi herttinen. Ilo on irti! Ja harvemmin Kevin pääsee revittelemään noin kuin lopussa.
Tuosta tulee jopa vähän haikea olo. Se on heille tietyn ajanjakson loppu kun Kajlandit loppuivat.
Itse kuuntelun sitä KOIn jälkeen kun ei ollut vielä mitään tulevaa tiedossa. Sittemminhän heiltä on onneksi tullut monenlaista kivaa.
Maailman herttaisin video kolmesta ystävyksestä, joilla on kivaa yhdessä.
Kuuntelin joku kuukausi sitten Kon ti byin -albumin alusta loppuun. Hieno kokonaisuus alusta loppuun. Olin aiemmin kuunnellut yksittäisinä biiseinä,jotka toimii sellaisinaan, mutta miten koko homma kuulosti vain niin upealta ja mietityltä. Ihan yksi konsertti albumin biisijärjestyksessä olisi hauska kokea. Ehkä sellainen on joskus ollutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin joku kuukausi sitten Kon ti byin -albumin alusta loppuun. Hieno kokonaisuus alusta loppuun. Olin aiemmin kuunnellut yksittäisinä biiseinä,jotka toimii sellaisinaan, mutta miten koko homma kuulosti vain niin upealta ja mietityltä. Ihan yksi konsertti albumin biisijärjestyksessä olisi hauska kokea. Ehkä sellainen on joskus ollutkin.
Toiveesi on toteutettu. Tässä ole hyvä. Onnekas jos et ole vielä nähnyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tulee jopa vähän haikea olo. Se on heille tietyn ajanjakson loppu kun Kajlandit loppuivat.
Itse kuuntelun sitä KOIn jälkeen kun ei ollut vielä mitään tulevaa tiedossa. Sittemminhän heiltä on onneksi tullut monenlaista kivaa.
Sista låt on aivan ihana, haikea ja jopa surullinen. Ja siinä pääsee taas poikien laulutaito oikein esille.
Niin ja en ole Kevinin kanssa yhtään samaa mieltä, jos hän on sanonut, että Nu far ja å tipp on kauhea. Mä olen jostain syystä aina tykännyt siitä biisistä tosi paljon, vaikka sen käsittelemä aihepiiri (peliriippuvuus, sikäli kun ymmärrän) ei niin hauska olekaan. Mutta se svengaava piano siinä biisissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sista låt on aivan ihana, haikea ja jopa surullinen. Ja siinä pääsee taas poikien laulutaito oikein esille.
Niin ja en ole Kevinin kanssa yhtään samaa mieltä, jos hän on sanonut, että Nu far ja å tipp on kauhea. Mä olen jostain syystä aina tykännyt siitä biisistä tosi paljon, vaikka sen käsittelemä aihepiiri (peliriippuvuus, sikäli kun ymmärrän) ei niin hauska olekaan. Mutta se svengaava piano siinä biisissä!
Voi eikö kukaan muu ole nähnyt sitä haastattelua? Hän sanoi siitä Nu far ja å tipp kappaleesta tosiaan että se on kauhea, mutta sitten hän jotain mumisi että joltain osin olisi ollut potentiaalia. Ymmärsin että erityisesti sanat olivat hänen mukaansa kauheat. Muistini mukaan Jakob vain nyökkäili vieressä ja Axelia en muista ollenkaan. Siitä päättelen että suomenkielinen haastattelu.
Ihan uutta mulle tällainen haastattelu, varsinkin jos se on tuore ja suomenkielinen, mutta siinä kuitenkin käsitellään noinkin vanhoja asioita ja biisejä. Suunnilleen kaikki, mitä mä olen tähän asti suomenkielistä materiaalia heistä nähnyt, on ollut pelkkää bastua, melloa ja viisuja. Enkä itse asiassa muista ruotsinkielistäkään haastattelua, jossa mentäisiin noin monen vuoden taa. Voi, kunpa joku muistaisi linkin tähän juttuun.
Mä muistan hämärästi kuulleensa jonkun haastattelun jossa sanoivat että Kajland-biisit ovat huonoja, mutta en muista yhtään tarkemmin kuka heistä sanoi ja mikä haastattelu ja koska. Harmi kyllä jos ovat tuota mieltä, monet niistä on oikein kivoja.
Mä en oo vieläkään kuunnellut niitä Kajlandin muita juttuja, mutta ajattelin että nyt kun mulla alkaa äitiysloma kohta niin siinä vois kotona puuhaillessa kuunnella.
Itsestään heistä nuoruuden kokeilut ehkä ovat raakileita ja huonoja. Mutta meille kuulijoille ne ovat matka. Tärkeintä ei ole päämäärä vaan matka, kuten tavataan sanoa. Ne ovat näkymiä matkan varrelle, keskeneräisiä, mutta juuri siksi täydellisiä.
He itse varmasti näkevät kasvaneensa ja luonnollisesti ihminen haluaa tuossa iässä ottaa etäisyyttä keskeneräiseen itseensä. Mutta me kuulijat näemme heidät ja vanhat kappaleet jokaisessa kehitysvaiheessa, jossa ne ovat ikkunoita juuri siihen vaiheeseen. Ja veikkaan että varsinkin me vähän vanhemmat varsinkin osaamme jo arvostaa juuri sitä, että ovat olleet hienoja, kokonaisia parikymppisiä ja näemme nuoruuden keskeneräisyydessä potentiaalin, emme puutteita. Toisin kuin he itse todennäköisesti näkevät.
Huomaan muutenkin, että me viisikymppiset olemme usein paljon armollisempia nuorille kuin vaikka kolmikymppiset. Huomaan työelämässä, että kolmikymppiset katsovat vähän nuorempia ja osaamattomia arvostellen. Kun me vanhemmat katsomme heitä (ja myös niitä kolmekymppisiä) lempeydellä ja näemme sen mihin ovat kasvamassa, keskeneräisyys vain kuuluu asiaan.
Eräs suklaaharrastaja suljetussa faniryhmässä oli luonut upeat konvehtirasiat, joissa 12 KAJ'n inspiroimaa makua, joiden nimetkin olivat lauluista. Hän oli antanut ne laivalla kiertuemanagerille pojille annettavaksi. Hän laittoi mukaan selostuksen eri mauista ja vakuutuksen, ettei aio myydä niitä KAJ-nimillä, ettei loukkaa tekijänoikeuksia. Näyttivät upeilta ja niitä makuja haluaisin maistaa.