Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20064)
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee. Tuota ei voi näyttää pojalle. Eikä kyllä miehellekään. Kun ei ittekään meinaa kehdata katsoa.
Oon katsonut vasta neljä kertaa. Varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee. Tuota ei voi näyttää pojalle. Eikä kyllä miehellekään. Kun ei ittekään meinaa kehdata katsoa.
Ihan vaan varmistaaksesi, että heidän imagoonsa ei tosiaan liity eikä ole koskaan liittynyt mitään seksuaalista🤔
Pieni Vörjeans-helmi. Freppa tienaisi leipänsä jalkapalloselostajanakin. No, ehkä hän ei ole kiinnostunut, onhan hänellä jo hyvä työ Vöyrin kotihoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi näyttää se Kaj Korkea-aholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi näyttää se Kaj Korkea-aholle.
Ehkä hänelle on jotenkin tärkeää olla tässä asiassa oikeassa? Menisikö mielenrauha?
Vierailija kirjoitti:
No jep!! Tuo kravatinlöysäämiskohta ja tuo hymy saa viimeistään hikoilemaan, huhhuh. Ihan vaan "muutaman" kerran katsoin repeatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan varmistaaksesi, että heidän imagoonsa ei tosiaan liity eikä ole koskaan liittynyt mitään seksuaalista🤔
Hmm, onkohan muista pojista vastaavanlaisia koosteita, jotta asian saisi varmistettua myös heidän osaltaan?
On tämä kyllä mahtavaa, olen saanut nyt äitini hullaantumaan KAJ:hin viime aikoina! (Minä 35-v, äitini 60-v). Hän on aivan tohkeissaan ja osaa jo suurimman osan biiseistä ulkoa, on perehtynyt lyriikoihin ja muutenkin aivan kajahtanut. Äiti lähtee kanssani Vaasaan konserttiin, enkä tiedä kumpi meistä on enemmän innoissaan! Mukavaa kun on viimein lähipiirissä joku, jonka kanssa voi hehkuttaa kaikkia KAJ-juttuja. (Mies alkaa olla jo aika loppu, oli KOI:ssakin minun mukana ja ehkä tämä intoilu alkaa tulla jo korvista hänellä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellisesti ymmärretty, juuri siksi. Esitarkastan Kai Korkea-ahoa varten materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, onkohan muista pojista vastaavanlaisia koosteita, jotta asian saisi varmistettua myös heidän osaltaan?
Saman tyypin tilillä on muitakin aika "luovia" koosteita. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä mahtavaa, olen saanut nyt äitini hullaantumaan KAJ:hin viime aikoina! (Minä 35-v, äitini 60-v). Hän on aivan tohkeissaan ja osaa jo suurimman osan biiseistä ulkoa, on perehtynyt lyriikoihin ja muutenkin aivan kajahtanut. Äiti lähtee kanssani Vaasaan konserttiin, enkä tiedä kumpi meistä on enemmän innoissaan! Mukavaa kun on viimein lähipiirissä joku, jonka kanssa voi hehkuttaa kaikkia KAJ-juttuja. (Mies alkaa olla jo aika loppu, oli KOI:ssakin minun mukana ja ehkä tämä intoilu alkaa tulla jo korvista hänellä).
Wau, mahtavaa!
Joko äitisi pyörii täällä ketjussa? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, mahtavaa!
Joko äitisi pyörii täällä ketjussa? 😁
Heh, ties vaikka kohta pyöriikin! 😁
Kuuntelin ohjelmaa Kurt Walleniuksen Petsamon retkestä. Siellä oli tärkeässä roolissa jääkäriluutnantti
Alfred Sippus, onkohan Frepan sukua.?
Sain päähäni katsoa uudestaan Grimin ensimmäisen KAJ-reaktion vuoden takaa. Heti ensi tahdeilla leviää hymy kasvoille ja rytmi ottaa vallan. Olisi kiinnostavaa tietää mikä hänen musiikkitaustansa on kun hän niin nopeasti kuulee nyanssit ja tajuaa jujun musiikissa. Hän myös sanoo tässä kuuntelevansa esim. japanilaista musiikkia ja ei tarvitse ymmärtää sanoja ymmärtääkseen musiikkia. Hän nostaa heti esiin sen, että jokainen KAJ'sta on taitava muusikko, kiinnittää huomion stemmoihin ja siihen miten komediallinen esitys on. Ei siis vitsi vaan komediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axelin aseksuaalisuuden voi todeta esimerkiksi tästä.
Ja Kevinin vaikkapa tästä.
Mitä biisejä toivotte Vörjeansilta Vaasan keikalla kuulevanne? Soittavatkohan useamman biisin kuin KOI:ssa, mitä veikkaatte? Minä ainakin haluaisin kuulla Grillinin, se olisi livenä varmasti hyvä.
Täällä kun oli hiljattain puhe faneista ja siitä, miten hienoa on, että uusfanitkin arvostavat KAJ'n varhaisempaa tuotantoa, niin kuuntelinpa taas vaihteeksi nuo pari ekaa KAJ'n albumia läpi. Uusfani minäkin, ja paitsi että viime keväänä tietysti ihastuin Bara bada bastuun, niin hyvin pian sen jälkeen ihastuin niihin vanhoihin biiseihin. Niissä on niin oivallisia sanoituksia, mahtavaa tarinankerrontaa ja kivasti rakennettua melodiaa. Erinomaisia tuotoksia parikymppisiltä pojilta. Ja tykkään paljon yleensäkin tällaisesta akustisesta meiningistä "mies ja kitara" -tyyliin. Nykyisen ylituotetun konemusiikin aikakaudella on kyllä virkistävää kuunnella tällaista pienimuotoisempaakin aina välillä.
KAJ on muistaakseni jossain nuoruuden haastatteluissaan sanonut esikuvikseen mm. Povel Ramelin ja Cornelis Vreeswijkin, ruotsalaisia laulaja-lauluntekijöitä menneiltä vuosikymmeniltä, Ramel myös koomikko. Wikipedia mainitsee Ravelista mm, että hänen tuotannolleen olivat ominaista erityisesti laulut, joiden tekstit ovat nokkelia ja rohkeita ja joissa on musiikillista leikillisyyttä. Näitä kaikkia aineksia löytyy roppakaupalla myös KAJ'n musiikista. Mutta vaikka musiikillisia esikuvia on ollut, eivät kopioi yhtään ketään, vaan ovat luoneet aivan oman jutun ja oman konseptin, kun vielä kaiken lisäksi rohkenivat alkaa kirjoittaa lauluja Vöyrin murteella. Syntyi uniikki kokonaisuus, johon liittyy vahvasti myös musiikkiteatteri ja teatterinomaisuus monissa kappaleissa, ja josta saamme nyt vain nauttia, mekin myöhäisheränneet uusfanit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä biisejä toivotte Vörjeansilta Vaasan keikalla kuulevanne? Soittavatkohan useamman biisin kuin KOI:ssa, mitä veikkaatte? Minä ainakin haluaisin kuulla Grillinin, se olisi livenä varmasti hyvä.
Rejpelts miss Valborgin haluaisin kuulla, samoin tunnelmapalan Ja e från Vörå. Vörodagan olisi kova, mutta onko siinä liikaa kirosanoja... Ja Grillin on kyllä hyvä myös. Vaikea sanoa, olisko pidempi Vörjeans-setti kuin KOIssa - ehkä ei. Osa faneista tykkää Vörjeansista aivan hullun lailla, mutta osa vierastaa. Ja tuonne paikan päälle tulee varmaan aika sekalaista yleisöä, mutta paljon faneja tietystikin, Pohjanmaalla kun ollaan.
Oot niin oikeassa. Täällä ei joskus tarvitse heittää kuin ajatuksen puolikas ja kun palaa myöhemmin lukemaan, siitä on lähtenyt liikkeelle syvällinen pohdinta, mutkikas analyysi tai jonkun hervoton mielikuvitus lähtenyt laukkaamaan.
Olette ihania!