Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20064)

Vierailija
14841/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihana tapa viettää sunnuntaiaamupäivää tämä, kirjoitat jonkun heiton ja vastaus on niin fiksu, ettei sellaista löydy kotioloista. Ja meillä asuu kuitenkin aika skarppia väkeä. Kiitos, nyt on leveä hymy naamalla. Tosiaan, kajfanit ovat itseironisia. Hyvähän silloin on kiljua yleisössä siinä missä retuuttaa vetoketjua lavalla.

Mun henkinen hyvinvointi on parantunut vuodessa paljon erittäin rankkojen vuosien jälkeen. En osaa enää hahmottaa, miten iso osa siitä on kolmen vöyriläisen ansiota, mutta iso. Ei tällainen nousu näin itsekriittiseltä ihmiseltä olisi onnistunut minkään bändifanittamisen kautta mitenkään. Nimenomaan tämä itseironisuus on niin oleellinen taso koko hommassa. Samaan aikaan he muistuttavat kaikesta siitä, mikä maailmassa on arvokasta, positiivista ja tärkeää, kun he ottavat etäisyyttä kaikkeen ja muistuttavat, että meissä on aina jotain enemmän kuin se mikä näkyy - edes itselle. Ikään kuin saarnataan luottamusta elämään. Olemme tärkeitä samaan aikaan kun olemme hiukan naurettavia. Yleensä onnistutaan painottamaan toista näistä, ei molempia yhtaikaa. 

Oot niin oikeassa. Täällä ei joskus tarvitse heittää kuin ajatuksen puolikas ja kun palaa myöhemmin lukemaan, siitä on lähtenyt liikkeelle syvällinen pohdinta, mutkikas analyysi tai jonkun hervoton mielikuvitus lähtenyt laukkaamaan. 

Olette ihania!

Vierailija
14842/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee. Tuota ei voi näyttää pojalle. Eikä kyllä miehellekään. Kun ei ittekään meinaa kehdata katsoa. 

Oon katsonut vasta neljä kertaa. Varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14843/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee. Tuota ei voi näyttää pojalle. Eikä kyllä miehellekään. Kun ei ittekään meinaa kehdata katsoa. 

Ihan vaan varmistaaksesi, että heidän imagoonsa ei tosiaan liity eikä ole koskaan liittynyt mitään seksuaalista🤔 

Vierailija
14844/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni Vörjeans-helmi. Freppa tienaisi leipänsä jalkapalloselostajanakin. No, ehkä hän ei ole kiinnostunut, onhan hänellä jo hyvä työ Vöyrin kotihoidossa.

Vierailija
14845/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi näyttää se Kaj Korkea-aholle.

Vierailija
14846/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi näyttää se Kaj Korkea-aholle.

Ehkä hänelle on jotenkin tärkeää olla tässä asiassa oikeassa? Menisikö mielenrauha? 

Vierailija
14847/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jep!! Tuo kravatinlöysäämiskohta ja tuo hymy saa viimeistään hikoilemaan, huhhuh. Ihan vaan "muutaman" kerran katsoin repeatilla. 

Vierailija
14848/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan varmistaaksesi, että heidän imagoonsa ei tosiaan liity eikä ole koskaan liittynyt mitään seksuaalista🤔 

Hmm, onkohan muista pojista vastaavanlaisia koosteita, jotta asian saisi varmistettua myös heidän osaltaan?

Vierailija
14849/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä mahtavaa, olen saanut nyt äitini hullaantumaan KAJ:hin viime aikoina! (Minä 35-v, äitini 60-v). Hän on aivan tohkeissaan ja osaa jo suurimman osan biiseistä ulkoa, on perehtynyt lyriikoihin ja muutenkin aivan kajahtanut. Äiti lähtee kanssani Vaasaan konserttiin, enkä tiedä kumpi meistä on enemmän innoissaan! Mukavaa kun on viimein lähipiirissä joku, jonka kanssa voi hehkuttaa kaikkia KAJ-juttuja. (Mies alkaa olla jo aika loppu, oli KOI:ssakin minun mukana ja ehkä tämä intoilu alkaa tulla jo korvista hänellä). 

Vierailija
14850/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellisesti ymmärretty, juuri siksi. Esitarkastan Kai Korkea-ahoa varten materiaalia.

Vierailija
14851/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, onkohan muista pojista vastaavanlaisia koosteita, jotta asian saisi varmistettua myös heidän osaltaan?

Saman tyypin tilillä on muitakin aika "luovia" koosteita. Suosittelen.

Vierailija
14852/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä kyllä mahtavaa, olen saanut nyt äitini hullaantumaan KAJ:hin viime aikoina! (Minä 35-v, äitini 60-v). Hän on aivan tohkeissaan ja osaa jo suurimman osan biiseistä ulkoa, on perehtynyt lyriikoihin ja muutenkin aivan kajahtanut. Äiti lähtee kanssani Vaasaan konserttiin, enkä tiedä kumpi meistä on enemmän innoissaan! Mukavaa kun on viimein lähipiirissä joku, jonka kanssa voi hehkuttaa kaikkia KAJ-juttuja. (Mies alkaa olla jo aika loppu, oli KOI:ssakin minun mukana ja ehkä tämä intoilu alkaa tulla jo korvista hänellä). 

Wau, mahtavaa!

Joko äitisi pyörii täällä ketjussa? 😁

Vierailija
14853/20064 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, mahtavaa!

Joko äitisi pyörii täällä ketjussa? 😁

Heh, ties vaikka kohta pyöriikin! 😁

Vierailija
14854/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ohjelmaa Kurt Walleniuksen Petsamon retkestä.  Siellä oli tärkeässä roolissa jääkäriluutnantti 
Alfred Sippus, onkohan Frepan sukua.?

Vierailija
14855/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päähäni katsoa uudestaan Grimin ensimmäisen KAJ-reaktion vuoden takaa. Heti ensi tahdeilla leviää hymy kasvoille ja rytmi ottaa vallan. Olisi kiinnostavaa tietää mikä hänen musiikkitaustansa on kun hän niin nopeasti kuulee nyanssit ja tajuaa jujun musiikissa. Hän myös sanoo tässä kuuntelevansa esim.  japanilaista musiikkia ja ei tarvitse ymmärtää sanoja ymmärtääkseen musiikkia. Hän nostaa heti esiin sen, että jokainen KAJ'sta on taitava muusikko, kiinnittää huomion stemmoihin ja siihen miten komediallinen esitys on. Ei siis vitsi vaan komediaa.  

https://youtu.be/hUnjr1J1yPE 

Vierailija
14856/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axelin aseksuaalisuuden voi todeta esimerkiksi tästä.

https://www.youtube.com/shorts/ZEh-BCL4jKU

Vierailija
14857/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kevinin vaikkapa tästä.

https://www.youtube.com/shorts/NzcieJP57ys

Vierailija
14858/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä biisejä toivotte Vörjeansilta Vaasan keikalla kuulevanne? Soittavatkohan useamman biisin kuin KOI:ssa, mitä veikkaatte? Minä ainakin haluaisin kuulla Grillinin, se olisi livenä varmasti hyvä. 

Vierailija
14859/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun oli hiljattain puhe faneista ja siitä, miten hienoa on, että uusfanitkin arvostavat KAJ'n varhaisempaa tuotantoa, niin kuuntelinpa taas vaihteeksi nuo pari ekaa KAJ'n albumia läpi. Uusfani minäkin, ja paitsi että viime keväänä tietysti ihastuin Bara bada bastuun, niin hyvin pian sen jälkeen ihastuin niihin vanhoihin biiseihin. Niissä on niin oivallisia sanoituksia, mahtavaa tarinankerrontaa ja kivasti rakennettua melodiaa. Erinomaisia tuotoksia parikymppisiltä pojilta. Ja tykkään paljon yleensäkin tällaisesta akustisesta meiningistä "mies ja kitara" -tyyliin. Nykyisen ylituotetun konemusiikin aikakaudella on kyllä virkistävää kuunnella tällaista pienimuotoisempaakin aina välillä. 

KAJ on muistaakseni jossain nuoruuden haastatteluissaan sanonut esikuvikseen mm. Povel Ramelin ja Cornelis Vreeswijkin, ruotsalaisia laulaja-lauluntekijöitä menneiltä vuosikymmeniltä, Ramel myös koomikko. Wikipedia mainitsee Ravelista mm, että hänen tuotannolleen olivat ominaista erityisesti laulut, joiden tekstit ovat nokkelia ja rohkeita ja joissa on musiikillista leikillisyyttä. Näitä kaikkia aineksia löytyy roppakaupalla myös KAJ'n musiikista. Mutta vaikka musiikillisia esikuvia on ollut, eivät kopioi yhtään ketään, vaan ovat luoneet aivan oman jutun ja oman konseptin, kun vielä kaiken lisäksi rohkenivat alkaa kirjoittaa lauluja Vöyrin murteella. Syntyi uniikki kokonaisuus, johon liittyy vahvasti myös musiikkiteatteri ja teatterinomaisuus monissa kappaleissa, ja josta saamme nyt vain nauttia, mekin myöhäisheränneet uusfanit. 

Vierailija
14860/20064 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä biisejä toivotte Vörjeansilta Vaasan keikalla kuulevanne? Soittavatkohan useamman biisin kuin KOI:ssa, mitä veikkaatte? Minä ainakin haluaisin kuulla Grillinin, se olisi livenä varmasti hyvä. 

Rejpelts miss Valborgin haluaisin kuulla, samoin tunnelmapalan Ja e från Vörå. Vörodagan olisi kova, mutta onko siinä liikaa kirosanoja... Ja Grillin on kyllä hyvä myös. Vaikea sanoa, olisko pidempi Vörjeans-setti kuin KOIssa - ehkä ei. Osa faneista tykkää Vörjeansista aivan hullun lailla, mutta osa vierastaa. Ja tuonne paikan päälle tulee varmaan aika sekalaista yleisöä, mutta paljon faneja tietystikin, Pohjanmaalla kun ollaan.