Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20064)
KAJ'n esiintymisestä Birkalla olen nähnyt pelkästään positiivisia ja ylistäviä kommentteja. Ja kaikki nuo videot, mitä sieltä on kuvattu, todistavat kyllä samaa. Aivan ihana, iloinen, energinen ja vapautunut KAJ. Sen sijaan Birkan yleisistä järjestelyistä olen nähnyt kritiikkiä. Joku kirjoitti, että vaikutti siltä, ettei laivayhtiö ollut varautunut näin suureen yleisömäärään. Eivät olleet olettaneet tuollaista joukkoa superinnokkaita faneja paikalle. Tuo tila ei kai ollut suuren suuri. Yleisö oli eristetty lavasta kuulemma vain jollakin köydellä, joka oli sitten jossain vaiheessa antanut periksi. Joku oli (syystäkin) harmissaan, kun pyörätuolilla liikkuvana oli vaikea saada paikkaa, mistä näkisi jotain, kaikkea tällaista.... No, ehkä laivayhtiö ottaa opikseen seuraavia kertoja varten. Ja ehkä Viking Grace hoitaa järjestelyt paremmin sitten toukokuussa. Ainakin siellä on viime syksystä jo hyvää kokemusta.
Yksi osoitus KAJ'n fanijoukon upeudesta nähtiin kun se ruotsalainen erityisherkkä fani (josta täälläkin joskus oli puhetta) etukäteen kertoi jännittävänsä miten pärjää ja kyseli mikä olisi hyvä paikka seistä etc.. Monet tarjosivat apua, jos tilaisuus käy hankalaksi ja kysyivät, haluaako, että häneen otetaan kontaktia vai ei. Hän sitten kertoi jälkeen päin miten hyvin kaikki oli pienen alkuahdistuksen jälkeen mennyt. Faniryhmän admin oli saatellut hänet keikkatilaan ja jotkut olivat jutelleet ystävällisesti. KAJ saa ihmiset jopa voittamaan pelkonsa, että pääsevät keikalle.
Joku on näemmä ladannut youtubeen Birkalta videon, joka on luvalla sanoen hieman "kaoottinen", hyppii ja pomppii nopeasti tilanteesta ja biisistä toiseen, mutta saanut myös vangittua videolle paljon mainiota ilmeitä ja eleitä poikien esiintymisestä. Ja yleisön villit reaktiot kuuluvat tässäkin oikein hyvin. Video on osuvasti nimettykin "Messy Birka Gotland"
Vierailija kirjoitti:
KAJ'n esiintymisestä Birkalla olen nähnyt pelkästään positiivisia ja ylistäviä kommentteja. Ja kaikki nuo videot, mitä sieltä on kuvattu, todistavat kyllä samaa. Aivan ihana, iloinen, energinen ja vapautunut KAJ. Sen sijaan Birkan yleisistä järjestelyistä olen nähnyt kritiikkiä. Joku kirjoitti, että vaikutti siltä, ettei laivayhtiö ollut varautunut näin suureen yleisömäärään. Eivät olleet olettaneet tuollaista joukkoa superinnokkaita faneja paikalle. Tuo tila ei kai ollut suuren suuri. Yleisö oli eristetty lavasta kuulemma vain jollakin köydellä, joka oli sitten jossain vaiheessa antanut periksi. Joku oli (syystäkin) harmissaan, kun pyörätuolilla liikkuvana oli vaikea saada paikkaa, mistä näkisi jotain, kaikkea tällaista.... No, ehkä laivayhtiö ottaa opikseen seuraavia kertoja varten. Ja ehkä Viking Grace hoitaa järjestelyt paremmin sitten toukokuussa. Ainakin siellä on viime syksystä jo hyvää kokemusta.
Ei antanut köysi periksi. Tai siis sitä ei edes painettu, sehän oli sellainen venyvä, joka oli vain visuaalinen raja.
Yleisö pysyi koko ajan paikallaan ilman ongelmia. Ainoa hetki, kun yleisö astui askeleen eteenpäin oli, kun konsertin lopuksi KAJ tuli antamaan läpyt eturiville, joten tietty yleisö tuli vastaan. (Ja tokat ja kolmaskin rivi kurottautui ottamaan läpyt vastaan.) Mutta sen jälkeen kaikki siirtyivät kuuliaisesti takaisin paikalleen.
Eli turvamiesten ei tarvinnut puuttua koko keikan aikana mitenkään ainakaan edessä olevan yleisön olemiseen. (Taakseni en tietenkään nähnyt, mutta en ole kuullut, että sielläkään mitään olisi tapahtunut.) Yksi turvamies otti pari askelta noiden läpsyjen jälkeen, mutta palasi saman tien, eli ilmeisesti mitään ei siinäkään tapahtunut.
Eli ainakin minun kohdaltani katsoen kaikki meni oikein hienosti yleisössä, mutta se oli kyllä yleisön asiallisuuden ja huomaavaisuuden ansiota, ei laivayhtiön järjestelyiden. Jos samanlainen lauma olisi jotain muuta bändiä tullut katsomaan, olisi järjestelyiden puutteesta tulla oikea ongelma. Tuo porukka kun olisi toiminut ihmisiksi, vaikka tuolla ei olisi ollut ensimmäistäkään järkkäriä tai edes sitä narua. Mutta kaikkien bändien fanit eivät varmasti toimi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta näillä laivakeikan videoilla on näkynyt onnellinen ja rento KAJ. Ei todellakaan ollut mitään rutiininomaista suorittamista, vaan hulluttelivat ja näyttivät nauttivan joka hetkestä. Kyykkyflirttiä en osannut jäädä kaipaamaan, ehkä tosiaan johtui siitä että yleisö oli lähes kosketusetäisyydellä.
Tuosta tuli mieleen: miten te arvioisitte heidän esiintymistään KAJ ON ICE -keikalla? En ole ollut muilla heidän keikoillaan, joten ei ole vertailupohjaa. Olivatko rentoja? Jännittyneempiä? Näyttikö että he nauttivat keikasta? Olin permannolla toisessa rivissä lähellä lavaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku on näemmä ladannut youtubeen Birkalta videon, joka on luvalla sanoen hieman "kaoottinen", hyppii ja pomppii nopeasti tilanteesta ja biisistä toiseen, mutta saanut myös vangittua videolle paljon mainiota ilmeitä ja eleitä poikien esiintymisestä. Ja yleisön villit reaktiot kuuluvat tässäkin oikein hyvin. Video on osuvasti nimettykin "Messy Birka Gotland"
Kiitos vinkistä. Tää oli hauska, tunnelma välittyy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tuota keikoilla kirkumista... Saa pitää hauskaa eli tanssia, laulaa mukana ym. mutta tuota kirkumista en vaan ymmärrä. Teini-ikäisiltä tuon voi ehkä vielä ymmärtää, mutta pääsääntöisesti nämä Kaj-keikoilla kiertävät eturivin kirkuvat daamit ovat hieman varttuneempaa väkeä.
Minulla ainakin menee keikan katsomisesta fiilikset jos joku kirkuu korvan juuressa, siksi välttelenkin näiden fanaattisimpien fanien kansoittamia eturivin paikkoja 😄
Joo minäkään en ymmärrä tuota kirkumista. Teinitytöt fanittamassa poikabändiä tai idoliaan, sen nyt vielä ymmärtää mutta että varttuneemmat naiset... Kerran olin yhdellä keikalla (ei KAJ) permannolla eturivissä ja vieressä varttuneempi nainen välillä kirkui melkein ja huuteli WUHUU jne. Sattui korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tuota keikoilla kirkumista... Saa pitää hauskaa eli tanssia, laulaa mukana ym. mutta tuota kirkumista en vaan ymmärrä. Teini-ikäisiltä tuon voi ehkä vielä ymmärtää, mutta pääsääntöisesti nämä Kaj-keikoilla kiertävät eturivin kirkuvat daamit ovat hieman varttuneempaa väkeä.
Minulla ainakin menee keikan katsomisesta fiilikset jos joku kirkuu korvan juuressa, siksi välttelenkin näiden fanaattisimpien fanien kansoittamia eturivin paikkoja 😄
Joo minäkään en ymmärrä tuota kirkumista. Teinitytöt fanittamassa poikabändiä tai idoliaan, sen nyt vielä ymmärtää mutta että varttuneemmat naiset... Kerran olin yhdellä keikalla (ei KAJ) permannolla eturivissä ja vieressä varttuneempi nainen välillä kirkui melkein ja huuteli WUHUU jne. Sattui korvaan.
Joo, oikein huvittaa katsoa esim. noita KOI-videoita. Jessus sitä kirkumista, varsinkin siinä kohtaa, kun rumpusetti tuodaan lavalle ja Vörjeans-video alkaa pyöriä. Entäs sitten kun Vörjeans astelee lavalle... Ymmärrän toki innostuksen ja hullaantumisen, ja varsinkin tähän Vörjeans-osuuteen, kun moni fanittaa Vörjeansia ihan hulluna eikä varmaan juuri kukaan ollut Vörjeansia ikinä ennen livenä nähnyt. Saahan sitä varttuneemmatkin naiset fanittaa ja olla ikionnellisia idoliensa näkemisestä, tottakaj, mutta tuo hillitön kirkuminen on jotenkin... hmmm.... hassua. Tai tälleen videolta katsottuna se nyt lähinnä tosiaan huvittaa, mutta en minäkään välttämättä tykkäisi, jos joku vieressä huutaisi suoraan korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oikein huvittaa katsoa esim. noita KOI-videoita. Jessus sitä kirkumista, varsinkin siinä kohtaa, kun rumpusetti tuodaan lavalle ja Vörjeans-video alkaa pyöriä. Entäs sitten kun Vörjeans astelee lavalle... Ymmärrän toki innostuksen ja hullaantumisen, ja varsinkin tähän Vörjeans-osuuteen, kun moni fanittaa Vörjeansia ihan hulluna eikä varmaan juuri kukaan ollut Vörjeansia ikinä ennen livenä nähnyt. Saahan sitä varttuneemmatkin naiset fanittaa ja olla ikionnellisia idoliensa näkemisestä, tottakaj, mutta tuo hillitön kirkuminen on jotenkin... hmmm.... hassua. Tai tälleen videolta katsottuna se nyt lähinnä tosiaan huvittaa, mutta en minäkään välttämättä tykkäisi, jos joku vieressä huutaisi suoraan korvaan.
Minä äsken kokeilin ja huomasin, etten edes osaa kirkua.
Kaj, lain ulkopuolella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta näillä laivakeikan videoilla on näkynyt onnellinen ja rento KAJ. Ei todellakaan ollut mitään rutiininomaista suorittamista, vaan hulluttelivat ja näyttivät nauttivan joka hetkestä. Kyykkyflirttiä en osannut jäädä kaipaamaan, ehkä tosiaan johtui siitä että yleisö oli lähes kosketusetäisyydellä.
Sama tuntuma livenä katsomosta: Rento ja onnellinen KAJ oli lavalla. Varsinkin Jakob näytti välillä, kun ei ollut lauluvuorossa, olevan aivan fiiliksissä ja melkein leijuvan jalat irti maasta. Tuntuivat todella nauttivan yleisön reaktioista livenä. Ihanaa nähdä ihminen noin onnellisena ja vielä tietää, että oma läsnäolo on pieni osasyy tilanteeseen.
Luulen, että jokainen keikka todistaa heille, että heidän ratkaisunsa ovat olleet oikeita. Ei ole menty sieltä missä aita on matalin eikä tavoiteltu nopeita voittoja, on pysytty pääosin murteessa ja näytetty, että oman identiteetin ymmärtäminen ja arvostaminen kantaa pitkälle.
Hyvin mietitty: "jokainen keikka todistaa heille, että heidän ratkaisunsa ovat olleet oikeita". Erityisesti nyt viime vuoden viisuhuuman laannuttua on heille varmasti palkitsevaa huomata, että myös uusi yleisö pitää heistä juuri heinä itsenään. Ja on löytänyt heidän omimman tuotantonsa. Eikä vain sillä "ihan kivaa" -tasolla, vaan uudetkin (tai varsinkin) uudet fanit ovat aivan hullaantuneita heidän tarinoistaan ja hahmoistaan vuosien varrelta. Viisut eivät tuoneet siis tarvetta muuttaa suuntaa tai hylätä mitään vaan heidät nyt löytäneet fanit janoavat lisää kaikkea ja erityisesti sitä missä he ovat vahvimmillaan.
"Eli turvamiesten ei tarvinnut puuttua koko keikan aikana mitenkään ainakaan edessä olevan yleisön olemiseen. (Taakseni en tietenkään nähnyt, mutta en ole kuullut, että sielläkään mitään olisi tapahtunut.)"
Olin keskivaiheilla, ei sielläkään turvamiehiä tarvittu. Ärsytti kyllä siinä kohdin muutamat kännissä kovasti huojuneet ja keskenään vähän nahistelleetkin miehet. Kesken keikan paikalle änki vielä hyvin humaltunut tyttö, kaikki nämä siis ruotsalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen: miten te arvioisitte heidän esiintymistään KAJ ON ICE -keikalla? En ole ollut muilla heidän keikoillaan, joten ei ole vertailupohjaa. Olivatko rentoja? Jännittyneempiä? Näyttikö että he nauttivat keikasta? Olin permannolla toisessa rivissä lähellä lavaa.
Sieltä ei ole (vielä) videokuvaa joka olisi kuvattu yhtä läheltä kuin vaikka nämä Birka videot, eli kaikkia ilmeitä ei näy yhtä selvästi. Mutta sanoisin, että siellä pysyttiin vähän tarkemmin koreografiassa, eikä lähdetty ihan villille linjalle. Mikä on ihan ymmärrettävää tuon kokoisessa produktiossa mikä esitettiin vain kerran.
Jakob on tainnut jossain haastattelussa sanoa tuon keikan parhaaksi hetkeksi viime vuodelta tms? Eli eiköhän siellä lavalla olosta ole kuitenkin nautittu.
Eivät ne kaikkein innokkaimmat fanit ole pelkkiä naisia. Yksi ruotsalainen mies kertoi juuri Fan-clubin FB:ssä, että oli viime vuonna 12 keikalla (kaksi samana päivänä peräkkäin) ja tänä vuonna Birkan lisäksi varattu 7.
Onko tämän viikon Ted & Kaj jo puitu? Kuten arvasin, olivat saaneet palautetta ja palasivat aiheeseen. Korkea-aho (jos äänet tunnistin oikein) oli sanomansa mukaan saanut lukuisia viestejä nuorilta naisilta, jossa he ovat ilmaisseet halunsa harrastaa KAJ'n kanssa seksiä. 🤣
Kaj-raukka ei vieläkään suostunut uskomaan, että on väärässä tässä aiheessa eikä näkemään kaimansa viehätysvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne kaikkein innokkaimmat fanit ole pelkkiä naisia. Yksi ruotsalainen mies kertoi juuri Fan-clubin FB:ssä, että oli viime vuonna 12 keikalla (kaksi samana päivänä peräkkäin) ja tänä vuonna Birkan lisäksi varattu 7.
Taaempaa kuvatuissa videoissa on aika paljonkin miehiä. Ehkä eivät ole vaan aivan niin innokkaita, että kehtaisivat kovin eteen mennä. Tai eivät yhtä sitkeitä. Naisten päättäväisyys mennä halutessaan vaikka läpi harmaan kiven on melkoista sitkeyttä. Näin miesvaltaisella alalla huomaa, että kumman usein naisia onkin suhteessa enemmän paikalla silloin, kun tulee tilanne, jossa sitkeys punnitaan.
Vierailija kirjoitti:
Keikoilla ainakin näkee yllättävänkin paljon miehiä, ja kaikenikäisiä miehiä. KOIssa mun takana istui joku porukka, ilmeisesti pariskuntia, ja ne miehet ainakin olivat ihan fiiliksissä😊.
12 käytyä keikkaa viime vuonna on jo aika hyvin. Mä muistelen, että olisin nähnyt jonkun kirjoittaneen, että kävi peräti 17 keikalla, en ole tästä nyt ihan varma. Kun kerroin miesystävälle, että olen menossa Vaasaan, Billnäsiin, Allas Liveen ja todennäköisesti myös Naantaliin, hän katsoi mua hieman vinoon ja totesi vaan, että onkohan lähdössä lapasesta jo tuo fanitus. En sanonut siihen mitään, mietin vaan mielessäni, että "little do you know"....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaempaa kuvatuissa videoissa on aika paljonkin miehiä. Ehkä eivät ole vaan aivan niin innokkaita, että kehtaisivat kovin eteen mennä. Tai eivät yhtä sitkeitä. Naisten päättäväisyys mennä halutessaan vaikka läpi harmaan kiven on melkoista sitkeyttä. Näin miesvaltaisella alalla huomaa, että kumman usein naisia onkin suhteessa enemmän paikalla silloin, kun tulee tilanne, jossa sitkeys punnitaan.
Miehet eivät viitsineet jonottaa viittä tuntia joten eivät päässeet eteen
Vierailija kirjoitti:
"Eli turvamiesten ei tarvinnut puuttua koko keikan aikana mitenkään ainakaan edessä olevan yleisön olemiseen. (Taakseni en tietenkään nähnyt, mutta en ole kuullut, että sielläkään mitään olisi tapahtunut.)"
Olin keskivaiheilla, ei sielläkään turvamiehiä tarvittu. Ärsytti kyllä siinä kohdin muutamat kännissä kovasti huojuneet ja keskenään vähän nahistelleetkin miehet. Kesken keikan paikalle änki vielä hyvin humaltunut tyttö, kaikki nämä siis ruotsalaisia.
Nämä humalaiset eivät ilmeisesti olleet KAJ-faneja
Luulen, että jokainen keikka todistaa heille, että heidän ratkaisunsa ovat olleet oikeita. Ei ole menty sieltä missä aita on matalin eikä tavoiteltu nopeita voittoja, on pysytty pääosin murteessa ja näytetty, että oman identiteetin ymmärtäminen ja arvostaminen kantaa pitkälle.