Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20064)

Vierailija
14781/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse ole ujompaa tyyppiä ja mielummin pysyn pienen välimatkan päässä idoleistani, olen miettinyt kuinka monta kertaa samojen fanien ilmaantuminen lavan reunalle on kivaa ja käykö se jossain vaiheessa vähän kiusalliseksi. Olikohan joku käynyt viime vuonna 17 keikalla ja se alkaa tuntua jo aika paljolta kun kiertuesetti toistuu keikalta toiselle. (KAJ'n lavasäteily on kyllä ihan riittävä syy.)

Minä luulen, että vielä ei ole käynyt kiusalliseksi. Laivakeikka oli täynnä erittäin sitoutuneita faneja, joista valtaosa on kiertänyt mukana monilla keikoilla. Varmaankin osa kasvoista on tullut tutuiksi. Uskon, että Axel tarkoitti sitä ihan aidosti kun hän sanoi, että heillä on ollut faneja ikävä. Kyllä sen aisti koko keikan läpi, että he nauttivat siitä, että yleisö oli niin täysillä mukana ja osasi kaikki heidän kappaleensa ulkoa. He vaikuttivat rentoutuneilta ja siltä, että tunsivat olonsa kotoisaksi. Varmaan aika helppoakin heille kun ei tarvitse mitään ihmeellistä ja erilaista tehdä saadakseen yleisön haltioitumaan.

Hauska kuulla. Ne videot tuntuvat niin kaoottisilta kun puhelimet nappaavat fanien laulun ja kirkumisen niin voimakkaana.

Hehän kävivät keikan jälkeen kätellen kiittämässä eturivin. Ei olisi ollut mitenkään välttämätöntä, mutta halusivat varmasti sillä tavalla osoittaa arvostustaan ja kiitollisuuttaan.

Vierailija
14782/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näillä  laivakeikan videoilla on näkynyt onnellinen ja rento KAJ. Ei todellakaan ollut mitään rutiininomaista suorittamista, vaan hulluttelivat ja näyttivät nauttivan joka hetkestä. Kyykkyflirttiä en osannut jäädä kaipaamaan, ehkä tosiaan johtui siitä että yleisö oli lähes kosketusetäisyydellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14783/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse ole ujompaa tyyppiä ja mielummin pysyn pienen välimatkan päässä idoleistani, olen miettinyt kuinka monta kertaa samojen fanien ilmaantuminen lavan reunalle on kivaa ja käykö se jossain vaiheessa vähän kiusalliseksi. Olikohan joku käynyt viime vuonna 17 keikalla ja se alkaa tuntua jo aika paljolta kun kiertuesetti toistuu keikalta toiselle. (KAJ'n lavasäteily on kyllä ihan riittävä syy.)

Minä luulen, että vielä ei ole käynyt kiusalliseksi. Laivakeikka oli täynnä erittäin sitoutuneita faneja, joista valtaosa on kiertänyt mukana monilla keikoilla. Varmaankin osa kasvoista on tullut tutuiksi. Uskon, että Axel tarkoitti sitä ihan aidosti kun hän sanoi, että heillä on ollut faneja ikävä. Kyllä sen aisti koko keikan läpi, että he nauttivat siitä, että yleisö oli niin täysillä mukana ja osasi kaikki heidän kappaleensa ulkoa. He vaikuttivat rentoutuneilta ja siltä, että tunsivat olonsa kotoisaksi. Varmaan aika helppoakin heille kun ei tarvitse mitään ihmeellistä ja erilaista tehdä saadakseen yleisön haltioitumaan.

Hauska kuulla. Ne videot tuntuvat niin kaoottisilta kun puhelimet nappaavat fanien laulun ja kirkumisen niin voimakkaana.

Hehän kävivät keikan jälkeen kätellen kiittämässä eturivin. Ei olisi ollut mitenkään välttämätöntä, mutta halusivat varmasti sillä tavalla osoittaa arvostustaan ja kiitollisuuttaan.

Tuohan on myös osoitus luottamuksesta faneja kohtaan. 

Vierailija
14784/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Smurffi-videota ei olekaan vielä jaettu tänne.

https://www.instagram.com/reel/DWEdJBziodN/

Vierailija
14785/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä Smurffi-videota ei olekaan vielä jaettu tänne.

https://www.instagram.com/reel/DWEdJBziodN/

Jakob näyttää muita innokkaammalta smurffien kanssa

Vierailija
14786/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tämä on tänne laittaa, vaikka varmaan ollut jo monet kerrat aiemminkin. Nuori ihana KAJ ja Bärgandis begaistra. Ja "bananens mogningsprocess" -paidat päällä. 

Kiitos, tää nuoruuden Begaistra oli ihana. Ei ollut tullut vastaan.

En muista olinko nähnyt tätä, mutta olipa se ihana😍

Kyllä todellakin kelpaisi kuulla Vaasan konsertissa.

Vierailija
14787/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14788/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin tämän kyykkyflirtittömyystiedon onnellisena vastaan. Vaikka siis kaipaan sitä poistettua videota. Mutta minusta se kertoo ammattimaistumisen voimistumisesta. Että he ovat oppineet kohtaamaan yleisön aidosti ja silti ilman, että se menee överiksi. Eli on hyväksytty se faktaksi, että ollaan nyt kaikin tavoin vetovoimaisia, eikä sitä tarvitse ruokkia eikä olla epävarma. 

Itse varmasti alkaisin potea massiivista huijarisyndroomaa fanituksen kohteena, se ei voi olla helppo rooli muille kuin sille, jolla asia kihahtaa suoraan hattuun. Olen satavarma, että tuki asiaan tulee heidän keskinäisistä lujista suhteistaan. Koska vaikka oma perhe ja läheiset auttaisivat asiassa, he eivät ole käyneet samalla tapaa läpi kaikkia asian herättämiä tunteita. Eikä minkäänlainen terapeutti pysty auttamaan isommin. 

Vierailija
14789/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin tämän kyykkyflirtittömyystiedon onnellisena vastaan. Vaikka siis kaipaan sitä poistettua videota. Mutta minusta se kertoo ammattimaistumisen voimistumisesta. Että he ovat oppineet kohtaamaan yleisön aidosti ja silti ilman, että se menee överiksi. Eli on hyväksytty se faktaksi, että ollaan nyt kaikin tavoin vetovoimaisia, eikä sitä tarvitse ruokkia eikä olla epävarma. 

Itse varmasti alkaisin potea massiivista huijarisyndroomaa fanituksen kohteena, se ei voi olla helppo rooli muille kuin sille, jolla asia kihahtaa suoraan hattuun. Olen satavarma, että tuki asiaan tulee heidän keskinäisistä lujista suhteistaan. Koska vaikka oma perhe ja läheiset auttaisivat asiassa, he eivät ole käyneet samalla tapaa läpi kaikkia asian herättämiä tunteita. Eikä minkäänlainen terapeutti pysty auttamaan isommin. 

Kun oikein alkaa miettimään, niin heidän yleisönsä käytöksessä tapahtui valtava muutos viime keväänä. Siihen asti porukka istui tuoleillaan eikä innostunut edes KAJ10-konsertissa (en vaan tajua miten mahdollista!).

Euroviisujen jälkeen porukka villiintyi keikoilla ja nykyisin heidän ei oikeastaan tarvitsisi edes laulaa kun yleisö tekee sen heidän puolestaan tai kirkuu niin kovaa, että laulua ei kuule.

En valita, keikoilla on mahtava tunnelma! Mutta varmaan tosiaan on ollut sulattelemista yleisön muuttuessa.

Vierailija
14790/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein alkaa miettimään, niin heidän yleisönsä käytöksessä tapahtui valtava muutos viime keväänä. Siihen asti porukka istui tuoleillaan eikä innostunut edes KAJ10-konsertissa (en vaan tajua miten mahdollista!).

Euroviisujen jälkeen porukka villiintyi keikoilla ja nykyisin heidän ei oikeastaan tarvitsisi edes laulaa kun yleisö tekee sen heidän puolestaan tai kirkuu niin kovaa, että laulua ei kuule.

En valita, keikoilla on mahtava tunnelma! Mutta varmaan tosiaan on ollut sulattelemista yleisön muuttuessa.

Keikkayleisössä lienee nyt paljon ruotsalaisia faneja, ja he ovat (kuulemma) erilaisia/riehakkaampia/äänekkäämpiä kuin suomalaiset. Olisko tässä yksi syy...? 

Ikuisesti muistan yhden Bruce Springsteenin konsertin Helsingissä jo kauan sitten, kun (enimmäkseen keski-ikäinen) yleisö oli kovin jähmeää. Yhteislauluakaan ei oikein meinattu saada aikaiseksi, ja olympiastadionin penkeissä istuttiin liikkumatta. Brucen piti oikein karjaista, että "nyt tyypit takamukset irti jakkaralta ja tanssimaan", kun yleisöön ei alkanut tulla eloa. No, ehkä tänä päivänä on jo Suomessakin keikoilla toisin ja "uskalletaan" irroitella. Vai onko sekin ikäpolvikysymys? 

Vierailija
14791/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hulvaton pätkä, että hihitän täällä yksinäni vedet silmissä. Tässä teidän muidenkin perjantai-illan iloksi.

https://www.youtube.com/shorts/vRKKwxsGr4U

Vierailija
14792/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen. Jakob NIIN ylpeä itsestään, kun kerrankin saa ikityynen Kevinin putoamaan.

https://www.youtube.com/shorts/WO1tz0eyYBc

Vierailija
14793/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hulvaton pätkä, että hihitän täällä yksinäni vedet silmissä. Tässä teidän muidenkin perjantai-illan iloksi.

https://www.youtube.com/shorts/vRKKwxsGr4U

Tää on just sieltä tänäänkin mainitulta Djurönäsetin keikalta. En oo muulloin nähnyt että Jakob nojaisi näin syvään. Siellä oli kaikkea muutakin hulvatonta kuten Kevin esittämässä hyppäävänsä yleisön sekaan.

Vierailija
14794/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä toinen. Jakob NIIN ylpeä itsestään, kun kerrankin saa ikityynen Kevinin putoamaan.

Piti tarkistaa mistä tää on. Epäilin syksyn risteilyä ja sieltähän se on. Ihanan vapautuneita he olivat tuollakin. Tässä koko biisi.

https://youtube.com/shorts/IIyyVxjZkzs?is=roLD1QPTTNQRtFdx

Vierailija
14795/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tuota keikoilla kirkumista... Saa pitää hauskaa eli tanssia, laulaa mukana ym. mutta tuota kirkumista en vaan ymmärrä. Teini-ikäisiltä tuon voi ehkä vielä ymmärtää, mutta pääsääntöisesti nämä Kaj-keikoilla kiertävät eturivin kirkuvat daamit ovat hieman varttuneempaa väkeä.

Minulla ainakin menee keikan katsomisesta fiilikset jos joku kirkuu korvan juuressa, siksi välttelenkin näiden fanaattisimpien fanien kansoittamia eturivin paikkoja 😄

Vierailija
14796/20064 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiintyville artisteille pitäisi mun mielestä ehdottomasti antaa hytit henkilökunnan hyttiosastoilta, joihin matkustajilla ei ole pääsyä. Outoa, etteivät ole tulleet ajatelleeksi asiaa. No, ehkä KAJ itse sen paremmin kuin laivaväkikään ei ole tajunnut, millaisiin tilanteisiin (joidenkin) fanien hysteria saattaa johtaa. Kasvavalla suosiolla on varjopuolensakin, mutta onneksi poikien perusyleisö on sentään fiksua väkeä.

Ei taitaisi onnistua tuo että artisteille annettaisiin hytit henkilökunnan tiloista.. Suurella osalla vanhemmista laivoista henkilökunta jakaa hytin, eli asuu työviikot työkaverin kanssa samassa hytissä. Meinaatko että esim. Käärijä suostuisi asumaan pienessä hytissä jossa kerrossänky 😄 Uudemmilla laivoilla henkilökunta asuu ensisijaisesti 1 hengen hyteissä, mutta ei niitäkään ole yhtään ylimääräistä. Ne kaikki tarvitaan ihan sille henkilökunnalle.  Ja suurin osa artisteista taitaa haluta vähän isommat tilat kuin mitä henkilökunnan hytissä olisi tarjolla 😄 

Ei olisi myöskään taloudellisesti kannattavaa rakentaa erillistä artistien hyttiosastoa, ne artisteille ns. korvamerkityt hytit on ihan yleisessä myynnissä näiden laivakeikkojen ulkopuolella. Aika harvoin kukaan onnistuu löytämään sen tähtiartistin hyttiä, niitä vaihtoehtoja kuitenkin on aika monta. Ja tarvittaessa vartijat poistaa ne innokkaat fanit sieltä oven takaa ja hyttikäytävältä, joko hyvällä tai pahalla.

Vierailija
14797/20064 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tuota keikoilla kirkumista... Saa pitää hauskaa eli tanssia, laulaa mukana ym. mutta tuota kirkumista en vaan ymmärrä. Teini-ikäisiltä tuon voi ehkä vielä ymmärtää, mutta pääsääntöisesti nämä Kaj-keikoilla kiertävät eturivin kirkuvat daamit ovat hieman varttuneempaa väkeä.

Minulla ainakin menee keikan katsomisesta fiilikset jos joku kirkuu korvan juuressa, siksi välttelenkin näiden fanaattisimpien fanien kansoittamia eturivin paikkoja 😄

Olen paljolti samaa mieltä, vaikka kyllä arvostan fanien osallistumista. Tykkään KAJ 10:stä ja siitä  että kaikki kappaleet kuuluvat taltioinnissa juuri heidän esittäminään. Hauska nähdä sitten, minkälainen tunnelma välittyy KOI-taltioinnista. Ammattimainen käsittely varmaan vähentää kirkumista ääniraidalla. Itse istuin aika kaukana, mutta kyllä sielläkin laulu raikui (minä myös).

Vierailija
14798/20064 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt mitä ajattelevat siitä, että eturivissä on usein samoja kasvoja. Mutta nyt keikan perusteella ei tullut ainakaan sellainen olo, että kokisivat ns. superfanit vaivaannuttavina.

Olin se joka oli keikalla katsomossa aika edessä, joten näin miten ottivat kontaktia yleisöön ja lähelle pystyi erottamaan keneen hakivat katsekontaktia. Siinä oli siis itsellekin somesta tuttuja kasvoja, joten varmaan ovat paljon keikoilla. 

Ja eivät he ainakaan näiden katsetta vältelleet. Melkein ehkä päinvastoin. Tuntui, että välillä tarkoituksellisesti hakeutuivat kontaktiin (ilmeisesti) "tuttujen" kasvojen kanssa. Vaikka ovat hyvin kokeneita esiintyjiä, lienevät esiintyessä aina yleisön reaktiot hieman jännittäviä, joten voisin kuvitella, että ehkä tiedostamattomastikin välillä tuntuu "turvalliselta" katsoa johonkin, jossa on jotain tuttua ja ehkä ennakoitavuutta reaktioissa. 

Voin olla väärässä tulkintoineni, mutta en ainakaan usko, että heidän vuokseen innokkaimpien fanien tarvitsee nolostella innokkuuttaan. Vaikuttivat vilpittömän iloisilta ja kiitollisilta aivan kaikista katsojistaan. Kuten aina.

Vierailija
14799/20064 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti tarkistaa mistä tää on. Epäilin syksyn risteilyä ja sieltähän se on. Ihanan vapautuneita he olivat tuollakin. Tässä koko biisi.

https://youtube.com/shorts/IIyyVxjZkzs?is=roLD1QPTTNQRtFdx

Ihana kontrasti: gangstarappia puvut päällä ja kravatit kaulassa 😂

Vierailija
14800/20064 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näillä  laivakeikan videoilla on näkynyt onnellinen ja rento KAJ. Ei todellakaan ollut mitään rutiininomaista suorittamista, vaan hulluttelivat ja näyttivät nauttivan joka hetkestä. Kyykkyflirttiä en osannut jäädä kaipaamaan, ehkä tosiaan johtui siitä että yleisö oli lähes kosketusetäisyydellä. 

Sama tuntuma livenä katsomosta: Rento ja onnellinen KAJ oli lavalla. Varsinkin Jakob näytti välillä, kun ei ollut lauluvuorossa, olevan aivan fiiliksissä ja melkein leijuvan jalat irti maasta. Tuntuivat todella nauttivan yleisön reaktioista livenä. Ihanaa nähdä ihminen noin onnellisena ja vielä tietää, että oma läsnäolo on pieni osasyy tilanteeseen.