Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (14747)

Vierailija
14701/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte, onko kesän keikat nyt julkaistu vai vieläköhän tulee lisää? Jossain myös taisivat puhua etteivät nuo marraskuun Ruotsin keikat olisi Jakobin musikaaliroolista huolimatta syksynkään ainoat keikat, vai muistankohan ihan puuta heinää?

Vierailija
14702/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tulee vielä keikkoja. Viime vuonnakin niitä julkaistiin aina sitä mukaa kuin saivat uusia tarjouksia ja/tai tekivät uusia sopimuksia. Syksystähän he ovat jo maininneet, että lisää on tulossa. Ilahduttavasti Jakobinkin aikataulut antavat periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14703/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grimin Firmans man reaktio näyttää ilmestyneen Patreoniin. Toivottavasti tulee myös youtubeen! Olen odottanut tätä, koska erittäin mielenkiintoista kuulla tuo reaktio tähän sanomaltaan hieman  vakavampaan biisiin. 

Vierailija
14704/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden keikat on varmaankin suunniteltu hyvissä ajoin kun parametrit ovat olleet tiedossa. Viime vuosi meni poukkoilemiseksi maiden välillä.  Julkaisuajankohta voi valikoitua monistakin syistä. 

Faniryhmässä muuten vähän ihmetellään kun Uppsalan keikalle on vielä paljon lippuja jäljellä. Se on kai pienehkö paikka, jossa sekä istuma- että seisomapaikat ovat lähellä.

Vierailija
14705/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grimin Firmans man reaktio näyttää ilmestyneen Patreoniin. Toivottavasti tulee myös youtubeen! Olen odottanut tätä, koska erittäin mielenkiintoista kuulla tuo reaktio tähän sanomaltaan hieman  vakavampaan biisiin. 

Joo, samalla linjalla Grim on edelleenkin. Hän sanoo, että juuri tuota videota hänelle on suositeltu tosi paljon. 

Hän on tehnyt myös yhdistetyn Lordi- ja Käärijä-reaktion.

Vierailija
14706/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden keikat on varmaankin suunniteltu hyvissä ajoin kun parametrit ovat olleet tiedossa. Viime vuosi meni poukkoilemiseksi maiden välillä.  Julkaisuajankohta voi valikoitua monistakin syistä. 

Faniryhmässä muuten vähän ihmetellään kun Uppsalan keikalle on vielä paljon lippuja jäljellä. Se on kai pienehkö paikka, jossa sekä istuma- että seisomapaikat ovat lähellä.

Viime kesänähän Sauna tour päättyi juuri Uppsalaan, jossa oli kaksi esiintymistä samana päivänä. Muistan vaan, kun jotkut fanit sanoivat katsoneensa peräkkäin molemmat 😊. Katsomokartasta päätellen se on aika pieni paikka ja seisomapaikat ovat istumakatsomon takana. Onhan tuonne lippuja vielä, mutta on niitä jo aika paljon myytykin. Tämä Uppsalan keikkahan puuttui jostain syystä pitkään tuolta United Stagen ja KAJ'n kotisivujen keikkalistalta, vaikka lipunmyynti alkoi kai joskus tammikuun puolella. Muistaakseni faniryhmässä silloin ihmeteltiin sitäkin, että keikkaa ei oikein näkyvästi mainostettu missään eikä moni tiennyt siitä. No nyt on listalla sentään. 

Vierailija
14707/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elättelen toivoa, että jossain Tampereen seudulla olisi keikka kesällä tai syksyllä, se olisi mun paras mahdollisuus saada vauva hoitoon keikan ajaksi kun appikset asuu siellä päin. Toki joku muukin voi onnistua jos osuu niin että mies ei ole töissä, mutta niistä tietää vasta sitten lähempänä jolloin jotkut pienemmät paikat voivat olla jo loppuunmyytyjä. Sinne Seinäjoen perhefestarille menen vauvan ja ehkä muidenkin lasten kanssa jos en muualle pääse, mutta mietityttää ettei olisi lyhyempi setti sen tyyppisessä tapahtumassa.

Vierailija
14708/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elättelen toivoa, että jossain Tampereen seudulla olisi keikka kesällä tai syksyllä, se olisi mun paras mahdollisuus saada vauva hoitoon keikan ajaksi kun appikset asuu siellä päin. Toki joku muukin voi onnistua jos osuu niin että mies ei ole töissä, mutta niistä tietää vasta sitten lähempänä jolloin jotkut pienemmät paikat voivat olla jo loppuunmyytyjä. Sinne Seinäjoen perhefestarille menen vauvan ja ehkä muidenkin lasten kanssa jos en muualle pääse, mutta mietityttää ettei olisi lyhyempi setti sen tyyppisessä tapahtumassa.

Niin joo, vaikea tietää etukäteen miten Seinäjoen järjestävä taho keikan mitoittaa. Ainakin viime kesänä noilla festareilla esiintyivät yleensä tunnin. Ruotsissa esiintyivät monissa tällaisissa koko perheen tapahtumissa ja mun mielestä niissäkin yleensä n. tunti. Pori Suomi-areena oli ilmaiskeikka ja lyhyempi. Rovaniemellä taisi myös olla lyhyempi keikka, mutta siellä järkättiin Meet & Greet keikan jälkeen, mitä ei tainnut missään muualla olla. 

Mä kans mietin, että jos jotain keikkoja vielä lisää julkistettaisiin, niin ehkä Turkuun tai tosiaan Tampereelle. Tai no, Naantalissahan on kyllä keikka että ehkä Turkuun ei sitten tulisi. 

Vierailija
14709/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'n Mello-medley vs. alkuperäiset esitykset: https://www.youtube.com/shorts/B449p8ewqzk

KAJ vetää poikkeuksetta paremmin kuin alkuperäiset artistit :D

Vierailija
14710/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans toiveissa keikka Tampereelle. Vaasaan olen menossa, mutta haluaisin jollekin toisellekin keikalle ja Tampereelle pääsisin varmimmin kun täällä asun.

Vierailija
14711/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, vaikea tietää etukäteen miten Seinäjoen järjestävä taho keikan mitoittaa. Ainakin viime kesänä noilla festareilla esiintyivät yleensä tunnin. Ruotsissa esiintyivät monissa tällaisissa koko perheen tapahtumissa ja mun mielestä niissäkin yleensä n. tunti. Pori Suomi-areena oli ilmaiskeikka ja lyhyempi. Rovaniemellä taisi myös olla lyhyempi keikka, mutta siellä järkättiin Meet & Greet keikan jälkeen, mitä ei tainnut missään muualla olla. 

Mä kans mietin, että jos jotain keikkoja vielä lisää julkistettaisiin, niin ehkä Turkuun tai tosiaan Tampereelle. Tai no, Naantalissahan on kyllä keikka että ehkä Turkuun ei sitten tulisi. 

Kiva kuulla, että vastaavilla perhefestareilla on kuitenkin ollut noin tunnin mittaisia settejä, eli vastaavia kun monet noista normikeikoista. Sit toi on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, ihan tynkäkeikan takia ei ehkä viitsisi lähteä parin tunnin matkan päähän.

Vierailija
14712/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että vastaavilla perhefestareilla on kuitenkin ollut noin tunnin mittaisia settejä, eli vastaavia kun monet noista normikeikoista. Sit toi on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, ihan tynkäkeikan takia ei ehkä viitsisi lähteä parin tunnin matkan päähän.

Noin oli tosiaan viime vuonna. Luulisi, että Seinäjoki julkistaa tarkemman ohjelman tapahtuman sivuilla kellonaikoineen vielä kevään mittaan. 

Vierailija
14713/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ'n Mello-medley vs. alkuperäiset esitykset: https://www.youtube.com/shorts/B449p8ewqzk

No jep. Kyllä tässä on monet kerrat sitä ajatellut, että osuipas ne planeetat tosiaan kerrankin kohdilleen vuosi sitten, kun singauttivat tämän hurmaavan lahjakkaan kolmikon loistamaan artistien tähtitaivaalle meidän suomenkielistenkin iloksi. Ehkä KAJ olisi vielä löydetty jossain muussa yhteydessä, ehkä jäänyt kokonaan löytymättä (suomenkielisessä Suomessa), ei kukaan tiedä, mutta onneksi nyt kävi näin. Moni meistä on ikuisesti onnellinen ja kiitollinen. 

Vierailija
14714/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen keikka olisi kyllä hienoa saada, mutta enpä tiedä uskaltautuvatko kauas ruotsinkielisistä alueista. 

Ei siis oikeasti ole varmasti kyse heidän uskalluksestaan vaan enemmän siitä uskovatko keikkajärjestäjät KAJ'n vetävän riittävästi väkeä. Epäilen, että moni alalla ei vieläkään tajua heidän vetovoimaansa. Tuolla laivallakin oli ollut tupa täynnä, videoiden mukaan osa oli joutunut jäämään lavan taakse, mistä ei edes näe. Ja ilmeisesti tuollakin oli keikka jouduttu vaihtamaan isompaan tilaan kuin alunperin oli suunniteltu.

Vierailija
14715/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keikka olisi kyllä hienoa saada, mutta enpä tiedä uskaltautuvatko kauas ruotsinkielisistä alueista. 

Ei siis oikeasti ole varmasti kyse heidän uskalluksestaan vaan enemmän siitä uskovatko keikkajärjestäjät KAJ'n vetävän riittävästi väkeä. Epäilen, että moni alalla ei vieläkään tajua heidän vetovoimaansa. Tuolla laivallakin oli ollut tupa täynnä, videoiden mukaan osa oli joutunut jäämään lavan taakse, mistä ei edes näe. Ja ilmeisesti tuollakin oli keikka jouduttu vaihtamaan isompaan tilaan kuin alunperin oli suunniteltu.

Entä Allas Live? Ei Helsinki ole ensisijaisesti suomenruotsalaisten tyyssija,  vaan veikkaan että suurin osa tuollekin keikalle tulijoista on näitä myöhäisheränneitä uppokastettuja suomenkielisiä uusfaneja.

Vierailija
14716/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielimuuri on vaan valitettava tosiasia. Esim. itsellä on kavereita, jotka eivät ruotsia juurikaan osaa tai ymmärrä, eivätkä ole kiinnostuneita lähteä katsomaan KAJ'ta keikalle ja tutustumaan heidän musiikkiin, koska pelkäävät, että ovat ihan pihalla koko ajan ja keikka menee heiltä ns. yli hilseen. Poikia (tai yleensäkään ruotsinkielisiä) vastaan heillä ei ole mitään, päinvastoin pitävät heitä todella sympaattisen oloisina tyyppeinä. 

Vierailija
14717/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kun aika moista tahtia on saatu biisejä suomennettua, kaatuuko kielimuuri? Varmasti ainakin rapautuu. Ja jos ja kun jatkossakin saadaan hyviä videoita biiseihin? Mietin, että traumaversio saattoi osalle toimia herätyksenä, että nämähän ovat tosissaan hauskoja ja osaavat näytellä. Eihän se ole niin itsestäänselvää, ja on saattanut hämmästyttää monia. Moniko on tiennyt Hallnin edes? Vörjeans? 

Vierailija
14718/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tämä kappale ja video on ollut minulle tärkeä. Jaan sen, jos joku muukin on samanlaisella tuulella. Niin rohkea esitys parikymppisiltä pojilta.

Vierailija
14719/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaanpa rauhassa. Todella kivoja keikkauutisia on ennen pitkää tulossa.  :)

Vierailija
14720/14747 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin hyvä ja todistaa heidän uskomattoman tasonsa laulajina ja esiintyjinä.