Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (14747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurmaantunut Mellanakt-arvio Zanoz Extralta. Hän kyllä tykkää tosissaan näistä pojista (kukapa ei, kukapa ei).
Joo koko tuo Mellanakt on kertakaikkisen nautittavaa katsottavaa. Ja on se BBB vaan ihmeellinen biisi. Kuten Zanozkin taitaa tässä todeta, sen biisin jaksaa kyllä kuunnella yhä vielä uudestaan ja uudestaan. Mä en oikeastaan ole sitä kovin paljon mistään levyltä kuunnellut, mutta nämä livet! Jostain pojat saavat näihin liveihin aina puhallettua jonkin järjettömän energian, joka tarttuu katsojaan ihan väkisin. Ja varsinkin Jakob on joka kerta sen näköinen, että on pakahtua pelkästä esittämisen riemusta. Tästä biisistä tulee vaan niin iloiseksi itsekin.
Minäkin huomasin, kun BBB tuli taas viimeksi radiosta Puhelintoivekonsertissa, että se levytetty virallinen versio ... no se oikeastaan häviää parhaille livevedoille. Itse pidän parhaana sitä Mello-esiintymistä viime vuodelta ja kuuntelen kappaleen mieluiten katselemalla siitä sen videotallenteen.
Olen myös tykännyt tosi paljon näistä UMK- ja Mello 2026-medleyversioista, kun molempiin on saatu myös uutta raikasta tuulahdusta mukaan hyvällä maulla ja toimivalla tavalla toteutettuna.
Nyt olisi hyvä toivoa KAJ'lta muitakin kappaleita niin yleisö oppisi lisää. Yritin ennen joulua saada Heimani i skickin Lauantain toivottuihin, mutta oli ehkä huono aika.
Totta muuten! Vähän jo ihmetellytkin, miksi esim. Karaoke ja Mosquito ei jo ole soinut kaikkialla? Jos ihmiset enemmän kuulisivat niitä, luulen että ne olisivat isoja koko kansan hittejä.
Itsellä on vähän sellaista ujosteluongelmaa; en millään kehtaisi esim. johonkin puhelinlangat laulaa-ohjelmaan soittaa, vaikka tiedän miten hölmöä tällainen on. Mutta se kynnys kuitenkin ON olemassa.
Karaoke on ilmeisesti kuitenkin soinut radion ruotsinkielisillä kanavilla. Tästä iImiöstä, että suomenkielisillä kanavilla ei KAJ'ta kuulla (kuin ehkä BBB joskus), on täälläkin keskusteltu monet kerrat. Se on jännä ilmiö. En tiedä missä ja miten pienissä piireissä radiosoitoista päätetään, mutta joku "harvainvalta" siellä tuntuu vallitsevan... Itse en ole viime aikoina radiota niin kuunnellut, mutta aiemmin kuuntelin aamusta iltaan. Samat biisit siellä ainakin tietyillä kanavilla toistui päivästä toiseen. Ja valtavirtaa, joka tänä päivänä tuntuu olevan suomirap, tietysti soitetaan paljon.
Rap-musiikista muuten noin yleensä ja vähän aiheen vierestä.... En niin ole sen ystävä (kaikki kuulostaa ihan samalta) mutta on joitakin ihan hyviä biisejä, joissa on onnistuneesti yhdistetty räppiä ja melodiaa. No onhan KAJ'llakin näitä, esim. BBB on tällainen onnistunut yhdistelmä. Yksi harvoja läpiräpättyjä biisejä, josta todella tykkään on Kom ti byin. Se on hieno ja upea teksti. Eminemillä on kans joku hyvä biisi, nimeä en muista. (Maria Lund esitti sen tosi hienosti joitakin vuosia sitten Tähdet tähdet ohjelmassa.)
Nyt Fan-clubissa on otettu esiin se hyttinumeroiden jakaminen johonkin ryhmään ja tietysti tuomittu se jyrkästi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Fan-clubissa on otettu esiin se hyttinumeroiden jakaminen johonkin ryhmään ja tietysti tuomittu se jyrkästi.
No hyvä että tuomitaan. Joo, ei tuollaista käytöstä enää, vaikka miten koko sydämestään poikia rakastaisi.
Noi laivat on vähän "hankalia" paikkoja, kun sieltä ei pääse karkuun oikein mihinkään. Taannoisessa työpaikassa firman pomo sanoi aina, että jos pikkujoulut aiotaan järjestää laivalla, niin hän ei lähde, koska sieltä ei pääse pois. Se touhuhan on helposti sellaista, että porukat nauttii liikaa alkoholia, ja sitten pääsee antipatiat helposti valloilleen, pomoakin kohtaan. Ja lopputulos ei monesti ole niin kiva kenellekään.
Esiintyville artisteille pitäisi mun mielestä ehdottomasti antaa hytit henkilökunnan hyttiosastoilta, joihin matkustajilla ei ole pääsyä. Outoa, etteivät ole tulleet ajatelleeksi asiaa. No, ehkä KAJ itse sen paremmin kuin laivaväkikään ei ole tajunnut, millaisiin tilanteisiin (joidenkin) fanien hysteria saattaa johtaa. Kasvavalla suosiolla on varjopuolensakin, mutta onneksi poikien perusyleisö on sentään fiksua väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että tuomitaan. Joo, ei tuollaista käytöstä enää, vaikka miten koko sydämestään poikia rakastaisi.
Noi laivat on vähän "hankalia" paikkoja, kun sieltä ei pääse karkuun oikein mihinkään. Taannoisessa työpaikassa firman pomo sanoi aina, että jos pikkujoulut aiotaan järjestää laivalla, niin hän ei lähde, koska sieltä ei pääse pois. Se touhuhan on helposti sellaista, että porukat nauttii liikaa alkoholia, ja sitten pääsee antipatiat helposti valloilleen, pomoakin kohtaan. Ja lopputulos ei monesti ole niin kiva kenellekään.
Olisi hyvä jos laivoilla olisi esiintyjiä varten hytit jossain suljetulla käytävällä.
Joku oli muuten toivonut, että KAJ esiintyisi Vaasa-Uumaja -reitillä. Ei taida ehkä 4 tunnin matkalla ehtiä sekä soubdcheckiä että keikkaa😄.
Tasan 76 istumapaikkaa enää jäljellä Vaasan stadionin konsertissa, kävin huvikseni laskemassa. No onneksi kentän seisomapaikoille mahtuu, mutta istumaan haluavien kannattaa hankkia pilettinsä suht pian.
Mä kyllä periaatteessa ymmärrän tuon nuoriso-osaston fanien käytöksen, onhan se toki ihanaa kun tietää idoliensa sijaintipaikan ja tekisi mieli mennä hytin ovelle asti tapaamisen toivossa. Mutta sen täytyy olla ahdistavaa fanittamisen kohteille, vaikka kuinka olisi luonnoltaan avoin ja hyväntuulineni.
Jopa erinomaisen ekstrovertti Axel on kuulemma alkanut vältellä joitakin paikkoja, kun ei aina jaksa edes ystävällisiä lähestymisiä, jos niitä tulee yksinkertaisesti liikaa. Puhumattakaan Kevinistä ja Jakobista, jotka eniten varjelevat yksityisyyttään ja kaipaavat vapaa-aikanaan rauhaa ja hiljaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos laivoilla olisi esiintyjiä varten hytit jossain suljetulla käytävällä.
Joku oli muuten toivonut, että KAJ esiintyisi Vaasa-Uumaja -reitillä. Ei taida ehkä 4 tunnin matkalla ehtiä sekä soubdcheckiä että keikkaa😄.
No jos joku (ilmeisesti Ruotsin puolelta oleva) olisi valmis menemään Vaasa-Uumaja -välille heitä katsomaan, niin miksi ei samantein tulisi Vaasaan konserttiin. Parituntinen konsertti, livebändit ja lämppärit. Ja taatusti upea tunnelma. No vaatii konserttilipun ja yöpymisen/hotellin Vaasassa, jotainhan se sitten maksaa tietysti sekin....
Firmans man olisi varmasti sellainen biisi, jonka uskoisin toimivan Suomessa ihan hyvin radiosoitossa, jos vain saisi mahdollisuuden. Sanasto on sen tyyppistä, että biisin ytimen ymmärtää aika heikollakin Ruotsin taidolla ja on iskevä biisi, heidän spotifyssaan kuunnelluimpien joukossa. Joskus on pitänyt katsoa jos vaikka jonkun paikallisradion nettisivuilla voisi laittaa biisitoiveita niin toivoisin sitä, mutta toistaiseksi en ole muistanut. Itse kuuntelen radiota lähinnä autossa.
Vierailija kirjoitti:
Esiintyville artisteille pitäisi mun mielestä ehdottomasti antaa hytit henkilökunnan hyttiosastoilta, joihin matkustajilla ei ole pääsyä. Outoa, etteivät ole tulleet ajatelleeksi asiaa. No, ehkä KAJ itse sen paremmin kuin laivaväkikään ei ole tajunnut, millaisiin tilanteisiin (joidenkin) fanien hysteria saattaa johtaa. Kasvavalla suosiolla on varjopuolensakin, mutta onneksi poikien perusyleisö on sentään fiksua väkeä.
Minä hämmästelin tuolla risteilyreissulla pikemminkin sitä kuinka rauhassa he kuitenkin saavat olla, vaikka ovat matkustaessaan koko ajan tavallisten matkustajien joukossa. Siellä he odottivat laivan terminaalissa ja lentokentällä ihan tavallisesti odotustiloissa ja kahviloissa eivätkä esim. missään loungeissa. He vaikuttavat edelleen niin vaatimattomilta ja tavallisilta. Näin eilen kun he odottivat koneeseen pääsyä paluulennolleen ja ympärillä oli paljon myös faneja. Heidän annettiin siinäkin olla omissa oloissaan.
Taisi olla niin, että loppuviikosta tulee Allas live -keikan liput myyntiin. En ole koskaan käynyt katsomassa ketään esiintyjää tuolla Allas livessä. Onkohan se katsojakapasiteetiltaan jotain samaa luokkaa kuin viime kesänä oli se Nordiksen piha...? Pelkästään seisomapaikat ja silleen?
Käärijällä, jota on käytetty esimerkkinä jo keskustelun aloituksessa, on ollut turvamies Euroviisuista asti. Ei Käärijä varsinaisesti vartiointia tarvitse, mutta turvamies pitää huolen, että artisti pääsee liikkumaan väkijoukoissa ja keskeyttää liian pitkäksi venyneet fanitapaamiset. Jolloin Käärijä itse ei joudu sanomaan kenellekään rumasti.
KAJ'kin voisi tarvita samaa joissain tilanteissa, kuten nyt laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla niin, että loppuviikosta tulee Allas live -keikan liput myyntiin. En ole koskaan käynyt katsomassa ketään esiintyjää tuolla Allas livessä. Onkohan se katsojakapasiteetiltaan jotain samaa luokkaa kuin viime kesänä oli se Nordiksen piha...? Pelkästään seisomapaikat ja silleen?
Kapasiteetti on n.2500 kpl. Joskus jakavat tilan kahtia ja myyvät erikseen kaikille sallitun puolen ja anniskelupuolen lippuja. Ja minä ainakin oiin pari vuotta sitten siellä niin, että alueet oli tosiaan jaettu kahtia ja järkkäri valvoi ettei kukaan pääse vaihtamaan puolia. En tiedä miten tämä keikka tulee olemaan.
Siellä ei ole erikseen istumapaikkoja, mutta voi istua sellaisessa rinteessä tasoilla ( en osaa selittää). Koittakaa katsoa kuvista. Niillä keikoilla, joissa olen ollut nämä ovat täyttyneet ensimmäisenä. Oikein viihtyisä paikka kesällä katsella samalla takana näkyvää merta sekä laivoja ja veneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hämmästelin tuolla risteilyreissulla pikemminkin sitä kuinka rauhassa he kuitenkin saavat olla, vaikka ovat matkustaessaan koko ajan tavallisten matkustajien joukossa. Siellä he odottivat laivan terminaalissa ja lentokentällä ihan tavallisesti odotustiloissa ja kahviloissa eivätkä esim. missään loungeissa. He vaikuttavat edelleen niin vaatimattomilta ja tavallisilta. Näin eilen kun he odottivat koneeseen pääsyä paluulennolleen ja ympärillä oli paljon myös faneja. Heidän annettiin siinäkin olla omissa oloissaan.
Piti vielä sanoa, että ei heitä läheskään aina haittaa tulla kuvatuksi tai fanien jututtamaksi. Siinä vaan vaaditaan faneilta kovasti pelisilmää sen suhteen mikä on sopiva hetki. Lähtökohtaisestihan he pitävät faneistaan ja haluavat miellyttää heitä. Kuulin, että laivalla he olivat jopa joiltakin faneilta kysyneet haluaisivatko he ottaa yhteiskuvia.
Nuorisofaniosastosta tulee mieleen eilen lentokentällä tapaamani kohteliaat poikafanit. He tulivat kertomaan meille, että olivat kuulleet Jakobin ja Kevinin istuvan viereisessä kahvilassa. He eivät kuulemma halunneet häiritä millään tavalla mutta äänestä kuuli, että olivat ihan tohkeissaan. Näin kun he ihan kasuaalisti kävivät tiskiltä ostamassa juomat ja palasivat takaisin. Saivat varmasti vähän vilkaistua silmäkulmastaan.
Väitän että suurin osa KAJn faneista ikään katsomatta ovat harvinaisen fiksuja ja hyväkäytöksisiä. Samaahan he ovat itsekin sanoneet.
"Näin eilen kun he odottivat koneeseen pääsyä paluulennolleen ja ympärillä oli paljon myös faneja. Heidän annettiin siinäkin olla omissa oloissaan."
Mitähän kautta Axel muuten joutui taiteilemaan perille lauantaina, kun kertoi siinä yhdellä videollakin näistä matkustamisvaikeuksista ja sanoi, että on ollut matkalla aamuneljästä saakka (näin ymmärsin). Varhainen aamulento Vaasasta sitten kai oli peruttu, ja olisko mennyt siitä ekalla mahdollisella junalla Helsinkiin ja sieltä sitten lentäen Tukholmaan? Ei noita junia ja lentoja niin tuhkatiheään ole, että hyvä kun ehti perille ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
"Näin eilen kun he odottivat koneeseen pääsyä paluulennolleen ja ympärillä oli paljon myös faneja. Heidän annettiin siinäkin olla omissa oloissaan."
Mitähän kautta Axel muuten joutui taiteilemaan perille lauantaina, kun kertoi siinä yhdellä videollakin näistä matkustamisvaikeuksista ja sanoi, että on ollut matkalla aamuneljästä saakka (näin ymmärsin). Varhainen aamulento Vaasasta sitten kai oli peruttu, ja olisko mennyt siitä ekalla mahdollisella junalla Helsinkiin ja sieltä sitten lentäen Tukholmaan? Ei noita junia ja lentoja niin tuhkatiheään ole, että hyvä kun ehti perille ajoissa.
Oli tosiaan onni, että pääsi lopulta perille ajoissa.
Olisikohan muussa tapauksessa järjestetty helikopterikuljetus laivan kannelle?
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä, jota on käytetty esimerkkinä jo keskustelun aloituksessa, on ollut turvamies Euroviisuista asti. Ei Käärijä varsinaisesti vartiointia tarvitse, mutta turvamies pitää huolen, että artisti pääsee liikkumaan väkijoukoissa ja keskeyttää liian pitkäksi venyneet fanitapaamiset. Jolloin Käärijä itse ei joudu sanomaan kenellekään rumasti.
Ainakin jäähallissa, kun näin KAJ'n kun heitä vietiin ilmeisesti VIP-tiloihin siihen fanitapaamiseen, heitä ohjasi siinä ihan tiukasti järkkäri/turvamies ja piti huolen, että pääsivät kulkemaan. Olin itsekin siinä yhdessä aulassa vähän sivussa isommista ihmisjoukoista, ja siitä purjehtivat ihan mun takinhihaa hipoen ohi. Vitsailin vielä jälkeenpäin yhdelle mun kaverille, että Axel on koskettanut mun takkia, joten sitä ei voi nyt pestä enää ikinä. (Enkä muuten ole vielä pessyt...)
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on habitukseltaan niin eksentrinen ja erottuva ettei sulaudu massaan, toisin kuin KAJ. Ja lisäksi häntä on vain yksi, joten olo voi olla turvattomampi - ellei mukaan oteta Häärijää, mutta se kaksikko vasta erottuukin ja on alttiina kaikenlaisille lähestymisille. Niistähän ei aina tiedä ovatko ne hyväntahtoisia.
Totta muuten! Vähän jo ihmetellytkin, miksi esim. Karaoke ja Mosquito ei jo ole soinut kaikkialla? Jos ihmiset enemmän kuulisivat niitä, luulen että ne olisivat isoja koko kansan hittejä.
Itsellä on vähän sellaista ujosteluongelmaa; en millään kehtaisi esim. johonkin puhelinlangat laulaa-ohjelmaan soittaa, vaikka tiedän miten hölmöä tällainen on. Mutta se kynnys kuitenkin ON olemassa.