Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9412)

Vierailija
1241/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-74548843

En ymmärrä tästä kaikkea (suomenkielinen tekstitys, please Yle?!?), mutta tämä on hauska

- kenes poikia sitä ollaan

- oikeestiko sut on tehty siellä ladossa, juu ei, mitä ookko kysyny, no olen ja kuulemma ei ja on varma. Ja olis sillon ollut miinusasteita ja vähän hankalaa ehkä. Sitten pohditaan, että no toukokuu on mahdollisuuksien kuukausi ja vappu ja kaikki että kai se silti vois ollakin

- Tom ja Gunilla, no ne on yleisimmät vanhemman polven nimet suunnilleen ja vissiin vähän sukuakinko

- ookko nää persläpi Axel (niinkun kerta laulat), no joskus, näääääää etkä ole

- miltäs teksti-teeveen sivulta merisää löytyikään

- jokos sää Benjamin olet päässy ruottin töllöön, no juu oon ollu ja B olis kyllä varsin innoissaan, vielä enemmän kuin J

Vierailija
1242/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä kaikkea (suomenkielinen tekstitys, please Yle?!?), mutta tämä on hauska

Eikö suomen kielen pysty laittamaan asetuksista.🤔 Neuvoa en kyllä osaa. Itse katson televisiosta, läppäriltä ja puhelimesta.

Mutta joka laitteella on omat haasteensa. Puhelimella olen oppinut enemmän, kun käytän sitä enemmän.

Tässä oli mielestäni vain ruotsinkielinen tekstitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K🤎AJ💚 söpöliinit

Vierailija
1244/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomen kielen pysty laittamaan asetuksista.🤔 Neuvoa en kyllä osaa. Itse katson televisiosta, läppäriltä ja puhelimesta.

Mutta joka laitteella on omat haasteensa. Puhelimella olen oppinut enemmän, kun käytän sitä enemmän.

Tässä oli mielestäni vain ruotsinkielinen tekstitys.

Itse asiassa, säälittävää YLE! Mä tempaisin tuon muutaman rivin selonteon viidessä minuutissa. Ei voi olla noin vaikeaa toimia virallisen liturgian mukaan ja yhdistää kansaa ja huomioida vähemmistöt. Ei se näin tapahdu. 

Vierailija
1245/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vöyrinseuduntaitoinen, jos jag var laga i an tarkoittaa, että minut on tehty siinä (ladossa), niin onko Kom la me me sitten sänkyynkutsu? Ja tarkoittaako se fiestakin jotain? Käänsin tuon kouluruotsillani hiukan ekstrapoloiden.

Vierailija
1246/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kenes poikia sitä ollaan

- oikeestiko sut on tehty siellä ladossa, juu ei, mitä ookko kysyny, no olen ja kuulemma ei ja on varma. Ja olis sillon ollut miinusasteita ja vähän hankalaa ehkä. Sitten pohditaan, että no toukokuu on mahdollisuuksien kuukausi ja vappu ja kaikki että kai se silti vois ollakin

- Tom ja Gunilla, no ne on yleisimmät vanhemman polven nimet suunnilleen ja vissiin vähän sukuakinko

- ookko nää persläpi Axel (niinkun kerta laulat), no joskus, näääääää etkä ole

- miltäs teksti-teeveen sivulta merisää löytyikään

- jokos sää Benjamin olet päässy ruottin töllöön, no juu oon ollu ja B olis kyllä varsin innoissaan, vielä enemmän kuin J

Kiitos. 😄 Suurimman osan ymmärsinkin. Ruosteessa ollut kouluruotsi on tänä kesänä alkanut löytyä jostain aivojen syvimmistä sopukoista ja jopa uusia sanoja on tullut opittua. Tekstitykset ruotsiksi tai enkuksi auttaa paljon, ilman niitä vaikeampi saada puheesta selvää. "Studera svenska med Kaj"

Vierailija
1247/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Kevinin vanhemmat ovat tykänneet siitä että kaikki kuvittelee että Kevin on pantu alulle ko. ladossa? 😁

Vierailija
1248/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se ole vörska? 

Vierailija
1249/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Kevinin vanhemmat ovat tykänneet siitä että kaikki kuvittelee että Kevin on pantu alulle ko. ladossa? 😁

Olen miettinyt tätä myös. 

Vierailija
1250/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä apinoilla ole edes yhtä hittiä. 🤭

Vierailija
1251/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1252/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1253/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kohta, jossa Axel pysähtyy etusormi taivaalla, paljastaa miten kaunis mies hän oikeasti on. Ei hän mitenkään vahingossa ole Daisy-Lindana tehokas. Tarvitaan melkoinen kuorrutus, että asian saa piiloon. 

Vierailija
1254/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1255/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä apinoilla ole edes yhtä hittiä. 🤭

Miten sinä pikku runkkari jaksat jauhaa tätä samaa paskaa päivästä toiseen? Tuleeko sinulle siitä hyvä mieli? Oletko ylpeä itsestäsi? Sietääkö sinua kukaan muu kuin sinä? MItä sinä olet saanut aikaan elämässäsi? Onko sinulla elämää?

Vierailija
1256/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kohta, jossa Axel pysähtyy etusormi taivaalla, paljastaa miten kaunis mies hän oikeasti on. Ei hän mitenkään vahingossa ole Daisy-Lindana tehokas. Tarvitaan melkoinen kuorrutus, että asian saa piiloon. 

Joo, rumat silmälasinkehykset ja ja himon*ssijanviikset.

Vierailija
1257/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Leif hej du människa -kappaleesta on täällä jonkin verran puhuttu. Oma KAJ-tutkimusmatkani on vielä pahasti kesken, mutta tämä(kin) biisi teki lähes ensikuulemalta vaikutuksen. Enkä selvinnyt tästäkään kuivin silmin. 

Biisissä voi varmasti nähdä maailmanvallankumousta. Minut tämä biisi on johdattanut hyvinkin henkilökohtaisten pohdintojen äärelle nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen. Sanat ovat päällisin puolin hyvin yksinkertaiset, lähes luettelo itsestäänselvyyksiä, mutta onko kaikki loppujen lopuksi niin itsestään selvää? Asun talossa, jossa on seinät, ikkunat ja katto. Elämän peruspilarit siis kunnossa - vai onko? Kaksi kertaa kaksi on neljä, yksinkertaista matematiikkaa. Miksi siis tehdä asioista ongelma, jos ne oikeasti eivät ole ongelma?

"Om livet är att fånga dagar, så är jag fången i mitt eget liv" oikein jysähti tajuntaan (ihan sanatarkasti en nyt

Tässä KAJ kyllä vähän jekuttaa... Niin mahtipontinen ja syvällinen kuin Leif onkin, niin kyllä tämä on ihan silkkaa, lempeää parodiaa motivaatiopuhujista ja muista konsulteista. Kuvitelkaapa Lefan tilalle Jari Sarasvuo latelemaan latteuksia...  :D

Tästä on aiemminkin väännetty peistä ainakin youtubessa. Sittemmin on tullut muutama kuukausi kypsyteltyä aihetta.  Minusta tuo on heidän estetiikkansa ydintä. Tuo on yksi taso, toinen taso on sitten se, että sinne hölmöyden alle kätketään kaikenlaista, ja se puhuttelee ketä mitenkin. Kaikki ovat oikeassa omalta osaltaan, ja kuulevat ihan eri biisin, ja jäävät hämillään miettimään, mitä tuli kuultua. Hassuilulla otetaan etäisyyttä asioihin ja ne eivät olekaan sitä miltä näyttävät. Plus sitten vielä se, että Springsteen kuulostaa huonommalta tämän bändin rinnalla.  Kaiken ytimessä on jännite. Asiat ovat ristiriitaisesti ja jotenkin oudosti. 

Vierailija
1258/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korviini Hej du människa itse asiassa vinoilee vähemmän motivaatiopuhujille kuin stadionrockille. Mikä on tietysti parasta tehdä niin, että soitetaan ihan viimeisen päälle hienosti. Ja silti asiat eivät pelkisty siihen, ei tyhjää tai yksinkertaista huumoria jaksa kuunnella kerta toisensa jälkeen. On siinä oltava muutakin mukana. Näissä pätkissä luodaan maailmoja. Ja se tehdään tunteitaherättävästi jotenkin hyvin erikoisella tavalla. Frassinissa laulaja on sekaisin huolesta, ja siinä samaan aikaan samaistuu ja toisaalta ottaa etäisyyttä tunteen tasolla, ja siihen vielä autetaan alleviivaamalla hiukan vitsiä. 

Erittäin kiinnostavaa, mihin suuntaan homma kehittyy kun ikää ja kiusauksia tulee lisää. 

Vierailija
1259/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun korviini Hej du människa itse asiassa vinoilee vähemmän motivaatiopuhujille kuin stadionrockille. Mikä on tietysti parasta tehdä niin, että soitetaan ihan viimeisen päälle hienosti. Ja silti asiat eivät pelkisty siihen, ei tyhjää tai yksinkertaista huumoria jaksa kuunnella kerta toisensa jälkeen. On siinä oltava muutakin mukana. Näissä pätkissä luodaan maailmoja. Ja se tehdään tunteitaherättävästi jotenkin hyvin erikoisella tavalla. Frassinissa laulaja on sekaisin huolesta, ja siinä samaan aikaan samaistuu ja toisaalta ottaa etäisyyttä tunteen tasolla, ja siihen vielä autetaan alleviivaamalla hiukan vitsiä. 

Erittäin kiinnostavaa, mihin suuntaan homma kehittyy kun ikää ja kiusauksia tulee lisää. 

Aineksia on ainakin vaikka mihin! 

Vierailija
1260/9412 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Plus sitten vielä se, että Springsteen kuulostaa huonommalta tämän bändin rinnalla."

Ei Kaj sentään Brucea peittoa, vaikka hyvä onkin! 

t. Springsteen- & Kaj-fani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi