Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9581)

Vierailija
9521/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki valitsijat hänet tunnistivat, olihan Kaj keikkaillutkin Svenskanin tiloissa, mutta silti hän oli monille etelän suomenruotsalaisillekin tuntematon suuruus.

Ainakin mun etelän suomenruotsalaiset tutut (olisiko noin parikymmentä yhteensä, pk-seudulta ja Turusta) ovat kilvan mulle väittäneet, että KAJ on ollut jo kauan vakionimi ja todella tunnettu koko suomenruotsalaisessa väestössä, myös etelässä. Kalliossa syntynyt ja asuva ystäväni on pitänyt vuosia Kom Ti Byiniä soittoäänenään, niin en usko että on kovin tuntematon suuruus eritoten alan ammatilaisille.

Vierailija
9522/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaj-yhtyeen-jakob-norrgard-yllattaa…

Onpa hyvä kuva Jakobista tuossa jutussa 🥰

Oikein hyvä kuva. Se on nyt varmaan virallinen pressikuva ja kuva teatterin sivuille. Farkkuasu tässäkin, mutta ei mitään yhdennäköisyyttä Tommyn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9523/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän siis tiesi siitä jo Mello-Malmössä, jossa saattoi kertoa musikaalin säveltäjälle Edward af Sillénille saaneensa roolin. 

Pieni tarkennus: Fredrik Kempe on musikaalin säveltäjä, Edward af Sillén puolestaan on toinen musikaalin käsikirjoittajista (elokuvan pohjalta). Hän on mm. Ruotsin euroviisujen monivuotinen monitoimimies ja myös kirjoitti sanat KAJ'n Allsång på Skansenilla esittämään hilpeään "Vi var inga winners" -biisiin (joka alunperin oli Nick Borgenin Mello-kakkonen, sittemmin suosittu voitonjuhlabiisi Ruotsissa)

Vierailija
9524/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Nick Borgenin biisin nimi on siis We are all the winners  josta Edward af Sillén muokkasi KAJ'lle Allsång-version.

Vierailija
9525/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/10e14572-1b22-43fa-b17c-95e4d7…

Axelin haastattelu ilmestyi näin Jakobia koskevan uutisen päivänä

Hienosti esiintyy tämäkin "Axel", ilmeisesti se pääkaupunkiversio tässä jutussa ja sen yhteydessä olevassa videossa. Hauskaa, kuinka hän pukeutumisessaan leikittelee sillä yhteensattumalla, että ne Vörjeans-raggarit ovat kotoisin samalta kylältä kuin Kaj. En ihmettelisi, vaikka joku taas näkisi jotain yhteistä Axeleissa ja Määninissä, niin huvittava kuin ajatus onkin.

Vierailija
9526/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Jakobin puolesta Kaj'lla on kesällä vapaata aikaa keikkailuun. Svenskanin musikaaliharjoitukset päättyvät toukokuun lopussa ja näytökset alkavat vasta syyskuussa. Sitähän emme tietysti tiedä, milloin Hallnin kakkoskauden kuvaukset alkavat (kesä on todennäköisin kuvausaika) ja kuinka kauan ne kestävät. Niihinhän ovat sitten sidottuja myös Axel ja Kevin. Mutta mun mielestäni pojat ovat eri yhteyksissä luvanneet, että ensi vuoteen mahtuu ainakin jonkin verran myös Kaj'n omia konsertteja.

Onko jossain sanottu, että Kevin olisi mukana Hallnissa? Ykköskaudella hänet ja isänsä mainttiin yhden jakson kiitokset-osiossa. Ehkä he olivat rakentaneet jotain. 

Vierailija
9527/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Jakobin puolesta Kaj'lla on kesällä vapaata aikaa keikkailuun. Svenskanin musikaaliharjoitukset päättyvät toukokuun lopussa ja näytökset alkavat vasta syyskuussa. Sitähän emme tietysti tiedä, milloin Hallnin kakkoskauden kuvaukset alkavat (kesä on todennäköisin kuvausaika) ja kuinka kauan ne kestävät. Niihinhän ovat sitten sidottuja myös Axel ja Kevin. Mutta mun mielestäni pojat ovat eri yhteyksissä luvanneet, että ensi vuoteen mahtuu ainakin jonkin verran myös Kaj'n omia konsertteja.

Onko jossain sanottu, että Kevin olisi mukana Hallnissa? Ykköskaudella hänet ja isänsä mainttiin yhden jakson kiitokset-osiossa. Ehkä he olivat rakentaneet jotain. 

On huhuttu että hän esittäisi Jonan isää. On sanottu, että Jonan isä tulee kakkoskaudelle, mutta en ole ihan varma onko luvattu että se on Kevin. Hän ainakin sopisi siihen loistavasti. Nyt mietin, että voisiko kakkoskausi olla kokonaan ilman Jonaa.

Vierailija
9528/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne Änglagårdia tai sen juonta tarkemmin, mutta eikös tämä Jakobin roolihahmo Mårten ole siinä joku haaveileva pikkukylän maalaispoika...? Vaikuttaisi olevan jotain yhtymäkohtaa Gambämarkiin? Tuntuisi rooli sopivan Jakobille kuin nakutettu. 

Vierailija
9529/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki valitsijat hänet tunnistivat, olihan Kaj keikkaillutkin Svenskanin tiloissa, mutta silti hän oli monille etelän suomenruotsalaisillekin tuntematon suuruus.

Ainakin mun etelän suomenruotsalaiset tutut (olisiko noin parikymmentä yhteensä, pk-seudulta ja Turusta) ovat kilvan mulle väittäneet, että KAJ on ollut jo kauan vakionimi ja todella tunnettu koko suomenruotsalaisessa väestössä, myös etelässä. Kalliossa syntynyt ja asuva ystäväni on pitänyt vuosia Kom Ti Byiniä soittoäänenään, niin en usko että on kovin tuntematon suuruus eritoten alan ammatilaisille.

Varmasti Kaj on ollut tunnettu suomenruotsalaisten keskuudessa. Silti tässäkin ketjussa on kerrottu muun muassa Helsingin ruotsinkielisistä, jotka eivät ole bändistä koskaan kuulleet. Varsinkin ns. korkeakulttuuriväki on usein hieman rajoittunutta eivätkä noteeraa viihdemusiikkia tai esimerkiksi viihdekirjallisuutta. Mä itse olen suomenkielinen (rajoittunut) kulttuuritantta, jolta jää tunnistamatta 90 prosenttia suomenkielisistä viihteen tekijöistä, etenkin muusikoista. Mutta sittenpä vaan menin ja hurahdin tuohon vöyriläistrioon, sånt e livi.

Vierailija
9530/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Änglagårdia tai sen juonta tarkemmin, mutta eikös tämä Jakobin roolihahmo Mårten ole siinä joku haaveileva pikkukylän maalaispoika...? Vaikuttaisi olevan jotain yhtymäkohtaa Gambämarkiin? Tuntuisi rooli sopivan Jakobille kuin nakutettu. 

Olin vähän ajatellut, että Jakob ei enää 33-vuotiaana voisi esittää poikasten rooleja, mutta kyllä hän näköjään voi. Ja minulle sopii hyvin!

Vierailija
9531/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huhuttu että hän esittäisi Jonan isää. On sanottu, että Jonan isä tulee kakkoskaudelle, mutta en ole ihan varma onko luvattu että se on Kevin.Hän ainakin sopisi siihen loistavasti. Nyt mietin, että voisiko kakkoskausi olla kokonaan ilman Jonaa.

Fabbo on tullut jäädäkseen? Ehkä Kevin olisi kuitenkin vähän liian nuori rooliin. Mutta ehkä Jona saa kilpakosijan... He eivät voi tehdä Hallnia ilman päävetonaulaa. 

Vierailija
9532/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö jo perustaa uusi ketju, kun otsikko ei liity ketjun sisältöön muuten kuin bändin osalta? Meinasin tulla vastaamaan, että melkosen määrän hittejä on KAJ tehnyt, mutta, mutta...

Ei kukaan lue 500:aa sivua, ettei tule toistoa. 

Vierailija
9533/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huhuttu että hän esittäisi Jonan isää. On sanottu, että Jonan isä tulee kakkoskaudelle, mutta en ole ihan varma onko luvattu että se on Kevin.Hän ainakin sopisi siihen loistavasti. Nyt mietin, että voisiko kakkoskausi olla kokonaan ilman Jonaa.

Fabbo on tullut jäädäkseen? Ehkä Kevin olisi kuitenkin vähän liian nuori rooliin. Mutta ehkä Jona saa kilpakosijan... He eivät voi tehdä Hallnia ilman päävetonaulaa. 

Mun mielestä Kevin voi ihan hyvin esittää Jakobin isää. Onhan Axelkin esittänyt Gambämarkissa eikä siinä ollut mitään erikoista. Sitä paitsi Joel Rönn esittää Jakobin roolihenkilön setää ja hänkin on KAJn poikien kanssa samaa ikäluokkaa eikä ainakaan vanhempi.

Vierailija
9534/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jona (eli siis Jakob) on totta kai mukana Hallnin kakkoskaudella, hänhän on yksi päähenkilöistä. Tämän ovat käsikirjoittajat Axel ja Joel ilmaisseet niin vahvasti kuin ennen virallista vahvistusta voi. He ovat myös vihjanneet sekä Jonan isän Raymondin liittyvän mukaan hahmokaartiin että Kaj'n kolmannen jäsenen ottavan entistä näyttävämmin osaa tuotantoon. Tästä fanit ovat laskeneet yhteen 1 + 1 ja päätelleet, että Raymondia esittää juuri Kevin.

Vierailija
9535/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vähän ajatellut, että Jakob ei enää 33-vuotiaana voisi esittää poikasten rooleja, mutta kyllä hän näköjään voi. Ja minulle sopii hyvin!

Hän on kyllä niin nuoren näköinen, että hyvin passaa. En tiedä miten nuoren pojan rooli on kyseessä. Ei nyt varmaan mikään ihan pikkupoika, koska eikös tähän liity joku Mårtenin ja Fannyn rakkaustarinakin siinä musikaalissa. 

Vierailija
9536/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jona (eli siis Jakob) on totta kai mukana Hallnin kakkoskaudella, hänhän on yksi päähenkilöistä. Tämän ovat käsikirjoittajat Axel ja Joel ilmaisseet niin vahvasti kuin ennen virallista vahvistusta voi. He ovat myös vihjanneet sekä Jonan isän Raymondin liittyvän mukaan hahmokaartiin että Kaj'n kolmannen jäsenen ottavan entistä näyttävämmin osaa tuotantoon. Tästä fanit ovat laskeneet yhteen 1 + 1 ja päätelleet, että Raymondia esittää juuri Kevin.

Näin voisi ajatella mutta mietin nyt Jakobin teatteriroolin vahvistuttua, että voisihan olla mahdollista myös että musikaalikiireiden takia Jona kirjoitettaisiin ulos vaikka niin, että isä tulee takaisin ja ottaa ohjat käsiinsä. Ykköskauden kaltainen jännite olisikin tulevalla kaudella Raymondin ja Mikaelin välillä.

Nämä musikaalikiireet ovat tietty olleet osallisten tiedossa koko ajan eli jos on sanottu, että Jakob on mukana, niin sitten hän varmaan on.

Vierailija
9537/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooli-ikä ja näyttelijän biologinen ikä ovat kaksi eri asiaa. Onhan sitä nähty suomalaisissa ja jopa Hollywood-elokuvissa, että lapsi ja vanhempi ovat todellisuudessa samanikäisiä, joskus "poika" jopa "isäänsä" vanhempi. Vallan hyvin Kevin kelpaa näyttämöllä Jakobin isäksi, kuten aiemmin on myös Axel kelvannut.

Vierailija
9538/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kyllä niin nuoren näköinen, että hyvin passaa. En tiedä miten nuoren pojan rooli on kyseessä. Ei nyt varmaan mikään ihan pikkupoika, koska eikös tähän liity joku Mårtenin ja Fannyn rakkaustarinakin siinä musikaalissa. 

Ei mikään lapsukainen, mutta katsoin että ruotsalaisessa versiossa häntä esitti vuonna 2000 syntynyt näyttelijä ja se esitettiin vuonna 2023.

Vierailija
9539/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki Svenska Ylen 66 h & 6 min -lähetystä koskevaan artikkeliin:

https://yle.fi/a/7-10087736

Ennätyspotti kerättiin ja jutussa on kiva kuva Tommyn fark... öö, Vörjeansista.

Tuo Kjell on minusta aika miellyttävä radioääni, selkeä eikä huuda koko ajan. Ilo kuunnella.

Pömpöttääköhän Tommy tarkoitukssa tuossa kuvassa vatsaansa, vai johtuuko se vain tiukoista pöksyistä. Kaljamasu sopii hyvin Tommyn juomavalioon. 

Pömpöttää. Jakobillahan on toisenlainen sikspäkki.

Minusta näytti silloin jäähallikeikalla siltä kuin Jakob olisi vähän lihonut masun kohdalta (olin tokarivissä lavan edessä). Enkä sano tätä pahalla, joten älkää vetäkö hernettä nenään :) 

Vierailija
9540/9581 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella onnellinen Jakobin puolesta ja varaan liput musikaaliin heti kun mahdollista joulukuussa. Ja sitten vielä ehkä toiset liput kevätkaudelle.

Mutta minulla on myös vähän haikea olo. On jäänyt kauhea nälkä päästä KAJn keikalle. Jos ja kun heiltä seuraavaksi tulee ilmoitus keikasta suunnilleen mistä päin tahansa Ruotsi mukaan lukien, ostan liput ja menen paikalle. Toivottavasti jotain keikkoja on tulossa ennen kuin harjoitukset ja esitykset vievät Jakobin ajan kokonaan.

KAJ-fanit Suomesta ja ehkä Ruotsistakin taitavat kansoittaa Svenskanin katsomon ensi syksynä 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi