Mikä on mielestäsi " normaali" vaatekoko?
Kommentit (30)
Tosin ääripäissä kyseessä tosi hoikka tai aika kookas ihminen, mutta silti menee mulla vielä ihan normaaliin haitariin.
Vierailija:
Ei koko 36 tarkoita pientä vaan hoikkaa.
Höpsis. Terv. 177 cm ja arvaa, mihin kooon 36 hihat ja lahkeet yltävät, vaikka muuten päälle menisikin...
Miksi ihmeessä sitä pitäisi määritellä joku normaali vaatekoko?
Sallittakoon kaikille sopivat vaatteet, ilman mitään standardisointeja.
Mulle normaali koko on 34-36, jollekin se on joku muu.
Siis vaikka itsekin olen hiukan yli 170cm ja hoikka, niin arvaa vaan että onko ne koon 36 housut tarpeeksi pitkät?
Tai paidassa hihat?
Ja ainakin mulla napa vilkkaa alle koon 40 paidoista.
Koko 36= kääpiönaisen koko
Tästähän oli muutama vuosi sitten paljonkin puhetta, kun kokojen kirjainmerkintöjä " suurennettiin" nykymittoja vastaaviksi. M-kokoa kaiketi pidetään keskikokona.
Vierailija:
olen aika pitkä. Ei vaate koolla voi määrittää painoindeksiä. Pöhkö!
olen 179 ja vaatekoko 36. Ja nykyään löytää moneltakin eri merkiltä tarpeeksi pitkiä (35 tuumaa) lahkeita, sekä tarpeeksi pitkiä hihoja paitoihin. Itse en voi sietää sitä, jos puseron olkasaumat vähääkään roikkuvat käsivarren puolella, ja koska olen sen verran hentorakenteinen, niin 36 on sopiva, joistakin merkeistä jopa 34, sekä ylä-että alaosista. Ja rinnat on pienet myös, 70b tai 75a on liivien koko.
Normaaleja ovat kaikki koot, jotka ovat alle 44:n. Sitä suuremmalla on todennäköisesti ylipainoa - vaikka kai sekin voi olla normaalia ;)
Laihoilla roikkuu helposti kaikki koot päällä (been there..) ja lihavat taas tarvitsevat ihan oman mitoituksen (Great Girls/Big is Beautiful tms.), kun extraa on kertynyt kelle minnekin.