Miksi mies on passiivinen?
Suhteen alussa teimme paljon kaikkea yhdessä. Käytiin retkillä, konserteissa, ravintoloissa. Pelattiin ja katsottiin elokuvia yhdessä.
Nykyään mies istuu työpäivän jälkeen sohvalla ja tuijottaa kännykkäänsä. Olen kysynyt onko hän masentunut, tai onko jokin muu vialla. Ei kuulemma ole. Olen myös sanonut, että olisi mukavaa tehdä asioita yhdessä. Hänen mielestään minun pitäisi sitten järjestää jotain tekemistä. Sitten kun järjestän jotain niin hän ei osoita mitään kiinnostusta. Teen sitten asioita yksin tai ystävien kanssa, mutta kaipaan miehen seuraa.
Onko tässä mitään järkeä? Muita samassa tilanteessa olevia? Mikä on auttanut?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos nielisit? Siinä olisi teille yhdessätekemistä ja mieskin tykkäisi. Jos ei tykkää, niin mies vaihtoon.
Ei jatkoon. Voisin niellä jos mies nousisi joskus sieltä sohvalta.
AP
Meillä täysin sama. Tosi surullista kadottaa toinen.. sohvan syövereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstammammalla palstamamman ongelmat.
Anteeksi, että haluan viettää aikaa mieheni kanssa?
AP
Miestäsihän se häiritsee. Pyydä häneltä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama. Aloin sitten menemään ja harrastamaan ilman miestä.
Tuossa se sohvalla makaa kännykkä kädessä samassa asennossa mennessäni ja tullessani. Ja marmattaa.
Oletko vain hyväksynyt asian?
AP
Olen. Mikä pelottavinta, olen alkanut tykätä siitä, että voin tehdä asioita yksin (tai ilman puolisoa). On jotenkin vähemmän stressaavaa. Kun kaikki suunnittelu jäi aina mun harteille kuitenkin, enkä ollut varma, tykkäsikö hän edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testojen mittaus.
Ehkä työ on pakkopullaa?
Toisaalta kuka muu kuin mies itse voi ottaa ohjat käsiinsä elämästään?
T. Mies
On muuten maininnut työn olevan aika pakkopullaa. Olen ehdottanut kaikenlaista (uusi työpaikka, harrastuksia jotka vievät työasiat pois mielestä) mutta en ole saanut mitään konkreettista vastausta.
Olen itsekin sitä mieltä, että miehen pitäisi itse ottaa ohjat käsiinsä. Ilmeisesti sohvalla makoilu on mukavampaa.
Ehkä ehdotan testojen mittausta, kiitos vinkistä.
Todennäköisesti mies suuttuu, mutta parhaimmillaan myös tämä toimii wake up, man -tyyppisenä callina hänelle.
Sillä miehisyyteen viittaaminen pitäis kyllä herättää äijän ajattelemaan
Mielestäni aika kaukaa haettua tuo. Passiivisia ihmisiä on maailma täynnä jotka eivät koskaan tee mitään ihan näin yleisestikin ja mahdollisia syitä on vaikka kuin hitosti.