Miksi jotkut selkeästi ylipainoiset eivät käy vaa alla ikinä?
Muutama kaveri, selkeästi ylipainoisia ja ovat ihan ääneen sanoneet, etteivät edes tiedä eivätkä halua tietää, paljonko painavat ja vaaka on jopa heitetty roskiin.
Miksei joku halua tietää tarkkaa painoaan? Selittäkää te, jotka ette painoanne halua tietää.
Kommentit (24)
"Eivätkä halua tietää" no ei ne uskalla mennä vaa'alle. Pelottaa se lukema.
Vierailija kirjoitti:
"Eivätkä halua tietää" no ei ne uskalla mennä vaa'alle. Pelottaa se lukema.
No tämä. Ihan normaalia. Ei halua tietää.
Olen normipainoinen, vähän yli. En käynyt vaa alla varmaan kymmeneen vuoteen. Ei vaan kiinnosta tietää.
Ehkä nuo ylipainoiset pelkää tietää. Tai ei kiinnosta. Mitä sillä tiedolla tekee, ap? Kyllä ne tietää että ovat ylipainoisia.
Kun lopetin itseni punnitsemisen aloin laihtumaan. Jatkuva painon vahtiminen aktivoi stressihormoneja ja se ei ainakaan edistä painonpudotusta. Kun näin vaa'assa joitain satoja grammoja lisää, lopetin syömisen kokonaan. Homma meni ihan holtittomaksi jojoiluksi, laskin, punnitsin, käytin kaikki vippaskonstit ja sain kroppani niin jumiin ja solmuun, että kroppa ei tiennyt mitä pitää tehdä.
Pt käski heittää ihan ekaksi vaa'alla veskuikkaa, sitten lopetettiin kaloreiden ja makrojen laskenta, heitettiin nutriletit ja kaltaisensa pois ja alettiin syömään ruokaa. Treeniä pikkuhiljaa mukaan sen verran kun tuntui hyvältä.
En edelleenkään omista vaakaa, laihduin elämäntaparemontin myötä xxl koosta m kokoon.
Mä olen lievästi ylipainoinen ja kyllä ihan astun rohkeasti vaa alle tarkistamaan tilanteen, vähintään kerran kuussa.
Kyllähän se lukema vituttaa, mutta en pistä päätä pensaseen. Ajattelen sillä tavoin, että silloinhan sitä paisuisi pullataikinaksi, jos ei olisi mitään hajua ikinä, että missä lukemissa paino oikeasti on.
Minä ainakin käyn joka aamu heti vessareissun jälkeen.
Minä käyn. Painan 103 kg, olen nainen.
Aika moni vaaka näyttää max 120kg asti.
Kyllä mä tiedän, että mä olen lihava. En mä siihen niin spesifiä tietoa tarvitse. Mitä mä sillä tiedolla teen? että jos joku sattuu kysymään, niin osaan vastata? :D
Lääkäri on kysynyt ja sitten hyppään vaaalle. Siinä on vielä sekin juttu, että rintavana lihavana mä en edes näe vaaan lukuja. Pitäisi kumarrella ja sittenhän vaaka antaa väärän luvun.
Lihavana tiedän että painoa on, joten en käy sitä punnitsemassa alvariinsa.
Peili ja vaatteet kertovat, onko ylipainoa vai ei. Onko turvotusta vai ei.
En edes ole painoindeksin mukaan ylipainoinen. Painoindeksi on karvan vajaa 23, tämä mitattu ja testattu lääkärissä ja kehonkoostumusmittauksessa. En ole laiha ja rasvaton, vaan kyllä tuossa pieni vatsamakkara on, mutta se ei itseäni häiritse. Ja kun se ei häiritse minua, kenelläkään ei kuulu olla nokan koputtamista siihen. Kunto on hyvä ja jaksan vaikka mitä.
En halua käydä vaa'alla eikä kotonani ole vaakaa. Miksi ihmeessä minun täytyisi tietää, mitä painan? Tärkeämpää on, että voin käyttää samoja vaatteita (koko 34 - 36, jotkut vaatteet 38) vuodesta toiseen, jaksan liikkua ja tunnen itseni hyväkuntoiseksi, nousen portaita useita kerroksia juurikaan hengästymättä, kannan painavat kauppakassit ähisemättä, kolesteroliarvot ja muut tärkeät arvot ovat hyvät eikä verenpainetta ole.
Mitä v***ua teen tiedolla siitä, kuinka paljon painan?
Kehorauhaa minulle, kiitos. Itse annan sen itselleni, muidenkin pitää antaa. Muuten tummuu nenä. (Olen nopea ja sähäkkä, pääsen karkuun!)
Ei tämä välttämättä liity ylipainoon mitenkään.
Kyllähän se peili näyttää. Läskille vaaalla käynti tekisi kyllä hyvää. Itse normaalipainoinen, enkä käytä vaakaa. Oma paino on pysynyt suurinpiirteen samoissa toistakymmentä vuotta. Kun olin lievästi ylipainoinen joskus 30-vuotiaana, niin niistä luvuista on nyt noin 10 kg vähemmän ollut paino pitkään.
Läskille se vaaka olisi silmät avaava juttu. Kieltävät sillä ongelman. Vuodet kuluu ja entisen päälle painoa kertyy aina muutama kilo vuodessa.
Painon vaihtelun tietää siitä miten housut istuu. Vaa'an kyttääminen tekee vain neuroottiseksi, ja se tunnetusti vaikeuttaa painonhallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Painon vaihtelun tietää siitä miten housut istuu. Vaa'an kyttääminen tekee vain neuroottiseksi, ja se tunnetusti vaikeuttaa painonhallintaa.
Ei puhuta kyttäämisestå vaan siitä, että kun henkilö ei oikeasti vuosikausiin käy vaaalla, niin hån ei edes tiedä mille kymmenenluvulle paino on jo kohonnut.
Sinun muutama kaveri sanoo noin. Kysy heiltä selitystä.
Seuraava provo!