Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni 5 ja kenkien koko nyt 33. Joudunko kohta ostamaan aikuisten osastolta, kun lasten koot loppuvat kokoon 35.

Vierailija
28.03.2007 |

Minusta todella outoa, että alakouluikäinen ostaisi aikuisten kengät, vaan hidastuuko jalkojen kasvu todella minimiin. Mitä ihmettä? Missä iässä muut siirtyvät aikuisten osastolle. En tajua. Olisiko teillä mielipiteitä tai neuvoja?

(Lapsen pituus 120 ja on tyttö)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ensimmäisen kerran pojalle (kohta 7v) mahtuu viime syksynä ostetut lenkkarit!

Pojalla oli 5v jalka n. 31-32, sitten 6v n. 33-34 ja nyt siis täyttää 7v ja koko 34.

Kyllähän lastenkenkiä aika hyvin on ainakin kokoon 38.

Vierailija
2/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen ainakin kahsdesti ostanut ITSELLENI KENGÄT LASTEN OSASTOLTA JA ALE MYYNNISTÄ...... JALKANO KOKO ON 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin stokkalta lasten core-tex-lenkkarit (Viking) ja niissä suurin koko oli juuri tuo 35.

Pari viikkoa sitten katselin citymarketissa lasten juhlakenkiä ja kaikissa malleissa suurin oli 35.

Aina olen katsonut kiinnostuksen vuoksi, mikä on suurin koko ja aina se on ollut tuo 35, joskus jopa 34.

Vierailija
4/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ainakin loppui lasten koot noni yleisemmni kokoon 36, ja tosiaan aikuisten kengissä lesti ihan erilainen, leveämpi, oli tosi vaikea löytää sopivia kenkiä...

Ihmettelin silloin miksei lasten koot jatku 38-39 asti...

Vierailija
5/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan järkyttynyt, kun itse olen vielä pitkälle kouluikään kulkenut kakkosella alkavissa kokonumeroissa...

Vierailija
6/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt täyttää 8v ja koko 35, eli vauhti on vähän hidastunut, mutta kohta saadaan lainailla toisiltamme...

Vierailija
7/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten jalan malli on kumminkin ihan eri kuin aikuisen. Eihän ne aikuisten kengät edes istu ja ulkonäkökin on alakouluikäiselle ihan outo. Kummallista. ap

Vierailija
8/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttäreni jalka oli 5-vuotiaana kokoa 32 ja pituus vähän alle 120, olisiko ollut 116 noin. Välillä oli kausia, että jalat elelivät onneksi ihan hiljaiseloa.

Tyttö on nyt 10 ja risat ja kolmosella. Jalka on nyt 35. Tytöllä on mittaa 142.

Vierailija
9/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täyttää vasta parin kk päästä 5v ja pituuttakin vasta n.108cm, mutta jalan koko on 31:-/ Tytön jalat ovat vielä tosi kapeat, joten sopivien kenkien löytäminen on vaikeaa.

Suositella voin hyvin lämpimästi Superfitin kenkiä (www. superfit. at), niitä on usein jopa kokoon 40 asti ja laadultaan erittäin hyviä (ikävä kyllä myös vähän hintavampia).

Vierailija
10/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota superfit:iä täytyy katsastella. Itse en ole missään nähnyt kokoa 35 suurempia kenkiä. Rankkaa on, jos täytyy sitten ihan parista mallista valita tai sitten mennä aikuisten osastolle.

Hyvä, että jotkut kertoivat jalan koon hidastavan huomattavasti kasvuaan. Tuntuu yllättävältä, että 5-vuotiaana olisi 33 ja kymmenvuotiaana 35, mutta ehkä se voi sitten olla mahdollista. Ilmeisesti sitä kasvunvaraa ei enää kannata paljoa kenkiin ostaa, kun sitten on liian suuret kengät koko ajan, minkä ne kestävät ylipäätään siisteinä.

Miten suuren kasvunvaran otatte 5-vuotiaan kenkiin? Ilmeiseti se puolitoista senttiä (=sentti kasvu ja puoli käynti) on liikaa. Ehkä riittäisi jo yhteensä vaikka sentti, kun kasvukin hidastuu?

ap

Vierailija
11/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä lastenosastolta on ostettu, jalka niin kapea, että aikuisten kengät ei sovi. Ainakin Eccolla on lastenkenkiä kokoon 40 asti ja myydään ihan esim. Jumbon K-kengässä. Kenkäkaupat tulee aina kalliiksi, mutta ollaan ostettu sitten ´muut vaatteet hieman edullisempia, koska hyvistä kengistä ei kannata tinkiä.

Vierailija
12/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima on myös suppeampi. Onkohan näitä isojalkaisia lapsia sitten aika vähän, kun ei viitsitä marketteihin kenkiä tilata.

Jotenkin tuntuu, että kaikki lastenvaatteet loppuvat kokonumeroissa liian aikaisin. Esim. bodyja, unihaalareita ja nilkkaa tukevia kenkiä olisin käyttänyt paljon pidempään. Myös hempeimmistä lastenvaatekankaista tehdyt vaatteet loppuivat pian. ap

Vierailija
13/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan Halpa-hallista. Ja koko oli 38..

Vierailija
14/14 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs.

Mulla oli 7 vuotiaana kengänkoko 36 (aloitin tuolloin tanhu harrastuksen ja sain ekat supikkaat kokoa 36). N. 5 vuotiaana kengän koko oli 34. Käytin noita samoja supikkaita seuraavat kolme vuotta ja sitten vanhemmat joutuivat ostamaan uudet supikkaat kokoa 38.

Eli kenkiä jouduttiin uusimaan parin vuoden välein. Nykyisin mun kengän koko on 40-41. Riippuu vähän kengän mallista, mulla on nimittäin erittäin korkea jalkaholvi + erittäin leveä jalka :( Oli jo lapsena. Ja mulla oli kuulemma ensiaskel kengät kokoa 20, opin kunnolla kävelemään n. 1v7kk ikäisenä. Eli jo tuolloin jalka oli iso :/ Olen muuten muutenkin aika isokokoinen; pituutta on 168 cm ja olen harteikas.