Minua vi-tut-taa ylipaino, kehoni tuntuu liian raskaalta
Syön terveellisesti mutta en harrasta liikuntaa. Syön lääkkeitä
Kommentit (11)
Samoin, tämä 5 kiloakin tuntuu köntiltä mutta alaspäin menossa!
Entä jos kävelee joinakin päivinä vai iltoina kun tuntuu siltä säätila. Kotona voi myös ehkä käveleksiä jos mahtuu.
Mitä tarkoittaa just sun kohdalla terveellinen syöminen? Montako kilokaloria menee ja punnitsetko ruoat? Käytätkö jotain sovellusta oikean ruokamäärän arviointiin?
Miksi et syö alle kulutuksen? Ei laihtumiseen liikuntaa välttämättä tarvita.
Insuliiniresistenssi. Paranee ketoruokavaliolla ja pätkäpaastolla. Ei parane toisten pilkan kuuntelemisella.
Mitä aiot asialle tehdä?
valittaminen täällä palstalla keventää oloasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö alle kulutuksen? Ei laihtumiseen liikuntaa välttämättä tarvita.
Minä teen niin tai syön niin
Ap
Olen myös ylipainoinen, mutta liikun säännöllisesti itselle mieluisilla lajeilla ja olo on yleensä hyvä ja energinen.
Ymmärrän, että ihmisillä on syitä olla pitämättä liikunnasta, mutta suosittelen kokeilemaan jotain liikuntaa kevyesti mikä voisi olla mieluista.
Hyvässä kunnossa olo on parempi vaikkei laihtuisi.
Yleensä ihmisten liikunta tyssää siihen kun aloitetaan liian kovaa ja lajeja jotka ei kiinnosta ja josta ei nauti. Koita siis nimenomaan tehdä jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot asialle tehdä?
valittaminen täällä palstalla keventää oloasi?
Aion syödä vähemmän ja terveellisemmin. En osaa sanoa että keventääkö oloni kuin valitan palstalla. Ilman valittamista laatu ei parane
Kannattaa oikeasti harrastaa liikuntaa.
Sen ei tarvitse olla mitään hikiliikuntaa, urheilua, kallista ja tavoitteellista rehkimistä.
Esimerkiksi 15 min kävelyä päivässä yhtäjaksoisesti ja 15 min kävelyä niin nopeaan tahtiin että syke nousee ja mennään oikein rivakasti.
Sitten kyykkyjä ja vaikka farmer's carry (kahdella pikku vesikanisterilla, täytetyllä ämpärillä, käsipainolla tai kahvakuulalla vaikka riippuen mitä saatavilla/missä asuu).
Pidemmät kävelyt tuovat paitsi liikkuvuutta ja kuntoa, myös pelivaraa kalorimäärään.
Se kalorien määrä mitä liikkumaton, lihasköyhä ihminen voi syödä on nimenomaan *luonnottoman alhainen*. Ei yksinkertaisesti ole luontaista että ihminen ei liiku ollenkaan.
lääke = toscakakku ?