Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vika, kun ihminen on riipuvainen ostamisesta?

Vierailija
28.03.2007 |

Ostaa, ostaa ja ostaa koko ajan jotain. Milloin lastenvaatteita ja milloin taas jotain muuta. Tavaraa ja vaatteita on niin paljon, että iso osa jää käyttämättä.

Ei kai tuollainen ihan normaalia ole?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea omaan näkemykseensä laajuutta, suhteuttaa mielipidettään ja varmistella, ennen kuin menee täräyttämään ystävälle päin naamaa jotain harkitsematonta.

Tällä palstalla puhujat ovat nimettömiä samoin kuin puheen kohteet. Ei tämäkään ketju kauhistele yhden yksittäisen ihmisen kulutustottumuksia, vaan ap:n kuvailemia esimerkkejä on tämä maa pullollaan. Ei tuon perusteella voi ulkopuoliset tietää kenestä on kyse.

Jos joku tästä aloituksesta ottaa itseensä, niin silloin taitaa omatunto kolkutella, ja on aika tarkastella niitä omia ostoksiaan.

Tämä ketju ei todellakaan ole loukkaava.

Vierailija
22/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alkoi kun 18-vuotiaana muutin poikaystäväni kanssa yhteiseen asuntoon.. olin töissä mäkkärissä ja mies oli myös ihan hyvässä duunissa mutta verojen, ja ulosottojen jälkeen käteen ei paljoo jäänyt ja tuli ongelmia vuokran maksun kanssa... kämppä oli mun nimissä sillä miehellä ei olluyt ne luottotiedot kunnossa... no haimme kaupungilta halvempaa kämpää ja onneksi sen saimme sillä mtuosta kämpästä tuli häätö ja mun nimii n. 2000e velkaa jota en tietänkään millään pystynyt maksamaan.. masennuin (ilmeisesti) sillä en enää välittänyt mistään laskuista kun oli JO ne luottotiedot menneet niin sitä vaan maksoi vuokran/sähköt. Tuolloin tulin myös raskaaksi ja sitten tuli himo shoppailla vaan tulevalle lapselle kaikkea.. hankin esim. stoccan tilikortin yms... nyt olen 23v ja ulosotossa on n. 18 000 euroa vaikka olenkin sitä velkaa aiemmin töistä tienaamastani palkasta lyhentänyt niin on sekin aika turhaa kun korot koko ajan noissa kasvaa.. lapset nyt 2kpl on tuonut paljon iloa mutta tavalaan myös ahdistaa nuo rahasotkut ja edelleen odottaa sitä rahantulopäivää kuin kuuta nousevaa että jotain pientä kivaa pääsee ostamaan... yleensä tosin lapsille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 28

Vierailija
24/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sun kannattaisi, kun velka on vielä noinkin pieni, ottaa viikonlopputyötä ja maksaa sillä sitä pois? Nimittäin tuo on vielä järjesteltävissä ja sulla on elämä edessäsi. Jopa ulosoton kanssa voi sopia maksuohjelman

terv. verovelat ulosottoon maksanut

Vierailija
25/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihmisillä kunnon niin erilaiset kohteet, mihin niitä rahoja halutaan laittaa ja mihin ei.

siskoni on hyvässä ammatissa, vakityö jne.. miehensä hyväpalkkainen insinööri. ovat jumalattoman pihejä, eivät raaski ostaa koskaan mitään ylimääräistä tavaraa lapsilleen tai itselle. kulkevat halvoissa vaatteissa jne. eivät tee heräteostoja.

minä taas olen työtön kotiäiti, miehellä erittäin pieni palkka. minä olen shoppailuhullu. meillä on kuitenkin paljon velkaa, siskoni tunnollisesti maksaa omaansa pois isoilla kuukausierillä, heillä on uudempi ja hienompi, pian maksettu okt, meillä vanha ja velkainen.. heillä on kesämökki, maaomaisuutta, lapsilla kalliit harrastukset, syövät kallista ruokaa, vähintään kerran vuodessa tekevät kalliin ulkomaanmatkan kuin itsestäänselvyytenä (me ei koskaan..), maksavat laskut tarkasti eräpäivänä ja ovat kauhuissaan jos päivällä myöhästyy. minä yritän maksaa laskuni muutaman kuukauden sisällä eräpäivästä.. silti hokee, että ovat niin köyhiä..

meillä kuitenkin luottotiedot kunnossa eikä konkurssia ole vielä tehty. sisko silti ei voi ymmärtää, miten minä tuhlaan noin vaan, ostan jotain kallista merkkivaatetta tms. hän kun on tarkkaan laskenut, ettei heillä ole sellaiseen varaa...

Vierailija:

Eikä siinä mitään, jos siihen olisi varaa. Mutta niiden palkoilla ei todellakaan maksella moisia, kun meillä on paremmat palkat, eikä samanlaiseen tuhlaukseen ole varaa. Eikä ketään lähiomaisia eikä kaukaisempiakaan ole kuollut, mistä olisi tullut perintöä tuhlattavaksi.