VR joutuu irtisanomaan yli tuhat työntekijää, jos muut yhtiöt alkavat liikennöimään kaupunkien välillä ja maaseudulla
Tampere-Helsinki yhteys voisi maksaa korkeimmillaan 15 euroa, kuten saman mittaiset matkat Virossa.
Tampere-Rauma rataa kunnostetaan henkilöliikenteelle jo.
Pian alkaa hyvät ajat
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mistä se henkilökunta tulee näille muille liikennöitsijöille?
Työpaikkailmoitus, työhaastattelu jne.
Miten hallituksen myyntiaikeet sujuvat? Hijaista on pidellyt sillä rintamalla. 4 miljardin edestä aikovat vielä tänä vuonna myydä kansallisomaisuuttamme ja VR on Postin kanssa ensimmäisenä myyntijonossa.
Ja asiakkaat saavat paremin sopivat juna-aikataulut, halvemman hinnaston ja ehkä jopa korvauksia myöhästymisistä.
Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.
Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.
Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja
tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.
Ihanaa! Vr ei osaa asiakaspalvelua. Korkea aika, että tulee kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.
Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.
Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja
tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.
No kannattaako VR:n sitten kusta omaa juna-asemaansa vittuilemalla asiakkailleen?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Onnibus ja Flixbus.
Onneksi on oma auto. Se ei petä koskaan ja alkaa olemaan halvempi kun reissua on paljon ja pitkiä matkoja.
Briteissä rautatielikenne ryssittiin totaalisesti yksityistämällä se. Suomesta kun taannoin briteiltä kysyttiin miten yksityistäminen kannattaisi hoitaa, niin vastaus oli että älkää yksityistäkö.
Ajatella jo onnibus ostaisi kaikki linjuriyhtiöt. Olisi todella halpaa liikkua linjurilla. Tässä olisi ideaa. Täältä Helsingistä ei tarvitsisi lähteä junalla. Kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.
Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.
Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja
tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.
Usein näissä käy niin että yksityiset ottaa ne kannattavat reitit ja valtiolliselle jää huonommat linjat jotka usein vaatii yhteiskunnan subventiota. Näin teki myös Finnair. Koronaan saakka he lensivät huonompia reittejä, mutta sitten huomasivat ettei niin kannata tehdä. Nyt taas lentävät, mutta valtion tuella.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella jo onnibus ostaisi kaikki linjuriyhtiöt. Olisi todella halpaa liikkua linjurilla. Tässä olisi ideaa. Täältä Helsingistä ei tarvitsisi lähteä junalla. Kaikki voittavat.
Luulet, että monopoliaseman saavuttanut liikennöitsijä ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, ja nostaisi hintoja, kun ei ole kilpailua? Okei.
Radat on Väyläviraston, joten kun jossain on kaapeli poikki, ei kulje yksityinen eikä VR. Lisäksi monen eri toimijan junien sovittaminen rataverkolle voi olla hyvin hankalaa, koska yksityinen haluaa ns. parhaat vuorot eli työmatkalaisia ja samaan aikaan VR kuljettaa vaunukaupalla rahtia.
Vierailija kirjoitti:
Ja asiakkaat saavat paremin sopivat juna-aikataulut, halvemman hinnaston ja ehkä jopa korvauksia myöhästymisistä.
Kannattaa ottaa briteistä mallia
Mistä se henkilökunta tulee näille muille liikennöitsijöille?