Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR joutuu irtisanomaan yli tuhat työntekijää, jos muut yhtiöt alkavat liikennöimään kaupunkien välillä ja maaseudulla

Vierailija
02.07.2025 |

Tampere-Helsinki yhteys voisi maksaa korkeimmillaan 15 euroa, kuten saman mittaiset matkat Virossa.

Tampere-Rauma rataa kunnostetaan henkilöliikenteelle jo. 

Pian alkaa hyvät ajat

 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se henkilökunta tulee näille muille liikennöitsijöille?

Vierailija
2/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se henkilökunta tulee näille muille liikennöitsijöille?

Työpaikkailmoitus, työhaastattelu jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hallituksen myyntiaikeet sujuvat? Hijaista on pidellyt sillä  rintamalla. 4 miljardin edestä aikovat vielä tänä vuonna myydä kansallisomaisuuttamme ja VR on Postin kanssa ensimmäisenä myyntijonossa.

Vierailija
4/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiakkaat saavat paremin sopivat juna-aikataulut, halvemman hinnaston ja ehkä jopa korvauksia myöhästymisistä.

Vierailija
5/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.

Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.

Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja 

tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.

Vierailija
6/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Vr ei osaa asiakaspalvelua. Korkea aika, että tulee kilpailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.

Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.

Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja 

tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.

No kannattaako VR:n sitten kusta omaa juna-asemaansa vittuilemalla asiakkailleen?

Vierailija
8/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Onnibus ja Flixbus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on Onnibus ja Flixbus.

Onneksi on oma auto. Se ei petä koskaan ja alkaa olemaan halvempi kun reissua on paljon ja pitkiä matkoja.

Vierailija
10/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä rautatielikenne ryssittiin totaalisesti yksityistämällä se. Suomesta kun taannoin briteiltä kysyttiin miten yksityistäminen kannattaisi hoitaa, niin vastaus oli että älkää yksityistäkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jo onnibus ostaisi kaikki linjuriyhtiöt. Olisi todella halpaa liikkua linjurilla. Tässä olisi ideaa. Täältä Helsingistä ei tarvitsisi lähteä junalla. Kaikki voittavat.

Vierailija
12/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselkääpäs vaikka Englannista kuinka hyvin siellä junaliikenne toimii yksityistettynä.

Vaikka VR:lläkin on paljon parannettavaa, siellä on edes jonkinlainen roti.

Suomen markkina on niin pieni, että täällä tulisi olemaan vain näivettyvä VR ja yksi yksityinen firma ja 

tuloksena bussiliikenteen kaltainen romutus liikennemääriin ja palvelun heikkouteen.

Usein näissä käy niin että yksityiset ottaa ne kannattavat reitit ja valtiolliselle jää huonommat linjat jotka usein vaatii yhteiskunnan subventiota. Näin teki myös Finnair. Koronaan saakka he lensivät huonompia reittejä, mutta sitten huomasivat ettei niin kannata tehdä. Nyt taas lentävät, mutta valtion tuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella jo onnibus ostaisi kaikki linjuriyhtiöt. Olisi todella halpaa liikkua linjurilla. Tässä olisi ideaa. Täältä Helsingistä ei tarvitsisi lähteä junalla. Kaikki voittavat.

Luulet, että monopoliaseman saavuttanut liikennöitsijä ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, ja nostaisi hintoja, kun ei ole kilpailua? Okei.

Vierailija
14/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radat on Väyläviraston, joten kun jossain on kaapeli poikki, ei kulje yksityinen eikä VR. Lisäksi monen eri toimijan junien sovittaminen rataverkolle voi olla hyvin hankalaa, koska yksityinen haluaa ns. parhaat vuorot eli työmatkalaisia ja samaan aikaan VR kuljettaa vaunukaupalla rahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asiakkaat saavat paremin sopivat juna-aikataulut, halvemman hinnaston ja ehkä jopa korvauksia myöhästymisistä.

Kannattaa ottaa briteistä mallia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi