Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö kirpparilta ostamasi vaatteet ennen käyttöä

Vierailija
01.07.2025 |

kuumassa pesussa (60 tai yli) vai riittääkö normaali 40 C pesuohjelma?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalista riippuen ensin pakastimeen pariksi viikoksi ja sitten pesu useamman kerran ja lopuksi pariksi viikoksi parvekkeelle tuulettumaan. Jos oikein haiseva tai likainen vaate liotan lisäksi vuorokauden voimakkaassa pesuaineliuoksessa jos materiaali sen vain kestää.

Eli käsittely riippuu ihan vaatteen materiaalista ja siitä kuinka likainen se on. Mutta aika paljon niitä käsittelen ennen käyttöönottoa. 

Kuinka likaisia vaatteita oikein ostat? 😳 Itse en osta kirpparilta mitään, mikä näyttää likaiselta tai haisee. Pitää olla puhdas ja siisti. Olen pessyt vaan ihan normaalilla pesuohjelmalla. Tuota pakastusta en ole hoksannut tehdä, ehkä voisi alkaa tehdä niin. 

Joskus on käytetty hajustettuja pesu- tai huuhteluaineita. Niiden pois saaminen vaatii yleensä useamman pesun etikalla.

Vierailija
22/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pikkarit pujotan päähän heti, kun olen päässyt kotiin.

Mies 38 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalista riippuen ensin pakastimeen pariksi viikoksi ja sitten pesu useamman kerran ja lopuksi pariksi viikoksi parvekkeelle tuulettumaan. Jos oikein haiseva tai likainen vaate liotan lisäksi vuorokauden voimakkaassa pesuaineliuoksessa jos materiaali sen vain kestää.

Eli käsittely riippuu ihan vaatteen materiaalista ja siitä kuinka likainen se on. Mutta aika paljon niitä käsittelen ennen käyttöönottoa. 

Kuinka likaisia vaatteita oikein ostat? 😳 Itse en osta kirpparilta mitään, mikä näyttää likaiselta tai haisee. Pitää olla puhdas ja siisti. Olen pessyt vaan ihan normaalilla pesuohjelmalla. Tuota pakastusta en ole hoksannut tehdä, ehkä voisi alkaa tehdä niin. 

Joskus on käytetty hajustettuja pesu- tai huuhteluaineita. Niiden pois saaminen vaatii yleensä useamman pes

Vau minkä lauseen sain aikaa...

Käytän myös ihan normaalia pesuainetta, en pese joka kerta etikalla. :D

Vierailija
24/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on käytetty hajustettuja pesu- tai huuhteluaineita. Niiden pois saaminen vaatii yleensä useamman pes

Helpommalla pääsee kun liottaa etikkavedessä ja pesee kerran. Vuorokauden liotusta + 60 asteen pesua vastaan ei ole jaksanut mikään enää haista.

Vierailija
25/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään täytyy pakastaa? Riittääkö joku muutama tunti? 

Viikko vähintään, kaksi on suositeltava.

Puoli vuotta ja sitten pesu 80 asteessa. 😑

Vierailija
26/26 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain sellpyä, joten ovat muovipussissa pari viikkoa. Pesen, jos haisevat pesu- tai huuhteluaineille. Etikka liottaa sitkeimmätkin omot.

Miten se muovipussi niitä raikastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän