Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavallaan harmittaa kun on yrittänyt olla hyvä ihminen

Vierailija
01.07.2025 |

Kun katsoo ihmisiä niin olisi kannattanut vaan ajaa omaa etuaan kyynärpää taktiikalla. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole siis koskaan ollut hyvä ihminen vaan yritit saada haluamasi mielistelemällä ja olemalla ylikiltti. Kun se ei toiminut tulee harmitus.

Olen ollut. Et sinä minua tunne. Mutta kun se hyvä maksetaan pahalla ja muut ajaa omaa etuaan, sitä alkaa ajatella

Ap

Alotuksessa kuitenkin väitit, että olet yrittänyt olla hyvä ihminen. 

Vierailija
22/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään:

Aion pysyä lojaalina itsellen ja arvoilleni loppuun saakka.

Integrity with others, integrity with myself.

Tulipa lähtö jo 55 iässä tai 95 iässä, ihan sama. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku on yrittänyt olla joskus hyvä, niin se ei todellakaan ole mikää MT-ongelman merkki. Parasta kuitenkin lopettaa se ja alkaa kusipäiseksi kyynikoksi, kuten tässäkin ketjussa ainakin yksi pelle. Pärjää paremmin.

Vierailija
24/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*2 kommenttia ketjussa. En ole Ap.

Vierailija
25/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Olen vanhempaa ikäpolvea ja tytön piti unohtaa itsensä ja laittaa muiden tarpeet etusijalle. Ja niitä muiden tarpeita riitti. Nyt vanhana yritän toipua kynnysmattona olemisesta, mutta olen kuin umpisolmuun kasvanut bonsai, joka ei koskaan saanut oikeutta. Ei uutta mahdollisuutta. 

Liika kiltteys ei kannata! Miettikää että teillä on oma tahto, jota ei kukaan tai mikään voi poistaa. 

Voin muuten kertoa, että tuollainen elämänsä muiden kynnysmattona olemiseen uhrannut ja varsin katkeroitunut ikääntynyt (+ muistisairas) on sitten perinjuurin vittumainen ja häijy ihminen läheisilleen.

Vierailija
26/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämästä päivää. Kyllä se vaan niin on, että se liian helposti uskotaan, jos jollakulla on pokkaa oikein kehua itseään. (Alle) 30-v itsetehostajia riittää. Suurista sanoista heidät usein palkitaan, ja esim. 50-v tiimipelaaja, joka ei ole oppinut tekemään itsestään suurta numeroa, sivuutetaan. Myöhemmin jopa puusilmäisin pomo tajuaa, että nuori minäminäminä ajatteli vain omia - ei firman - päämääriään, sai uskottavaa cv:n täytettä, sai paremman duunin ja jätti muiden setvittäväksi tekemättömät tai sössityt työt. Olisi kannattanut antaa nekin duunit ja palkat suoraan 5kymppiselle.

Vierailija
27/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ihmeen minäkin haluan nähdä että nainen olisi kiltti tai mukava 😂😂😂 itse rakkaasti ja omahyväisesti kyllä joka nainen valehtelee olevansa kiltti ja mukava vaikka on todellisuudessa aivan kauhea ja käytöstavaton omanedun tavoittelija

Vierailija
28/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."

Vierailija
29/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ihmeen minäkin haluan nähdä että nainen olisi kiltti tai mukava 😂😂😂 itse rakkaasti ja omahyväisesti kyllä joka nainen valehtelee olevansa kiltti ja mukava vaikka on todellisuudessa aivan kauhea ja käytöstavaton omanedun tavoittelija

Kyllä naisissa on erittäin suuri määrä kusipäitä, mutta on todella kilttejä ja empaattisiakin. Ehkä sulla ei vain ole kokemusta naisista, muuta kuin vauvapalstalta?

Vierailija
30/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ap:n hyvyys rapista, kun tulee vastoinkäymisiä. Hmm.🤔

Vierailija
31/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, onko aloittaja vasemmistolainen, joka elää oman "hyvyytensä" harhassa?

Vierailija
32/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saanutkaan palkintoa, vaikka olit hyvä ihminen. Näin se elämä menee. Kannattaa silti olla hyvä ihminen, mutta ei odottaa saavansa sillä itselleen jotain.

Niin,voimavarojen käyttö omaksi hyväkseen olisi saattanut olla palkitsevampaa

Ap

Eli olet ollut hyvä muille, mutta et itsellesi?

Vierailija
33/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös yrittänyt olla hyvä ihminen ja en ole kateellinen muiden menestyksestä. Joskus hieman ottaa pattiin kun joku menestyy jonkun toisen ansioilla tai teetättää työt muilla ja kerää itse potin. Olen kuitenkin oppinut sen, että tuo ei pitemmän päälle kannata, jossain vaiheessa totuus tulee aina ilmi. Jatkan siis hyvänä ihmisenä puhtaalla omallatunnolla. Minun karmani on omani, muiden karma on heidän. Jossain vaiheessa tilit aina tasataan.

Vierailija
34/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös yrittänyt olla hyvä ihminen ja en ole kateellinen muiden menestyksestä. Joskus hieman ottaa pattiin kun joku menestyy jonkun toisen ansioilla tai teetättää työt muilla ja kerää itse potin. Olen kuitenkin oppinut sen, että tuo ei pitemmän päälle kannata, jossain vaiheessa totuus tulee aina ilmi. Jatkan siis hyvänä ihmisenä puhtaalla omallatunnolla. Minun karmani on omani, muiden karma on heidän. Jossain vaiheessa tilit aina tasataan.

Hyvä ajatus, mutta veikkaan, etteivät ne aina tasaudu. Esim. Stalin ei koskaan joutunut tasaamaan tilejään, toki kuoli kuten kaikki muutkin. Eri asia jos uskoo johonkin taivaaseen niin sillä voi toki spekuloida halutessaan.

Vierailija
35/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa hyvyyttään julistava nainen on yhtä epäilyttävä kuin omaa kiltteyttään julistava mies.

Vierailija
36/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa hyvyyttään julistava nainen on yhtä epäilyttävä kuin omaa kiltteyttään julistava mies.

Mitä v.tun julistamista AP:llä oli? Avasi keskustelun omiin kokemuksiinsa perustuen.

Vierailija
37/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen on terveesti itsekäs.    Kyllä hyvän ihmisen tunnistaa, tulee hyvä mieli kun hänet tapaa, mutta tosiaan pitää olla hyvä myös itselleen. 

Vierailija
38/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ajatus, mutta veikkaan, etteivät ne aina tasaudu. Esim. Stalin ei koskaan joutunut tasaamaan tilejään, toki kuoli kuten kaikki muutkin. Eri asia jos uskoo johonkin taivaaseen niin sillä voi toki spekuloida halutessaan.

Ei tarvitse edes spekuloida, vaan voi luottaa siihen, että "Jumala ei katso henkilöön. Hän maksaa kullekin tekojensa mukaan".

Vierailija
39/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes spekuloida, vaan voi luottaa siihen, että "Jumala ei katso henkilöön. Hän maksaa kullekin tekojensa mukaan".

Joo, jotkut luottaa, jotkut ei ja se asia ei muutu.

Vierailija
40/89 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen selittää mitäänsanomatonta elämäänsä sillä että "antoi niin paljon itsestään muiden hyväksi", osa 34678212

Uskoo ken vielä osaa ja kykenee. Minä en ainakaan.