Pakkomielle mieheen - miten selviää
Tarvitsen neuvoja.
Olen jo mielestäni pakonomaisen ihastunut / rakastunut mieheen ketä en voi saada.
Ajattelen häntä melkein koko ajan. Tätä on jatkunut yli vuosi ja se häiritsee normaalia elämääni. Hänen kanssaan olemme tekemisissä eri projektien kautta ja haluan jatkaa sekä odotan että aina näemme. Mutta en tiedä mitä tehdä. Missään tapauksessa en miestä saa ja oikeastaan hän ei edes sovi minulle. Mitä ihmettä tämä oikein on?
Miten muilla joilla vastaavaa..miten jaksatte? En varmasti ole ainoa...
Kommentit (64)
Kaffebulla kirjoitti:
Tästä aiheesta oli hyvä ketju joku aika sitten, siinä kerrottiin kokemuksia limerenssistä. Hävisikö se?
Jos ketju oli hyvä, niin se todennäköisesti poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo pari vuotta seurannut, kuinka yksi tuttu roikkuu yksipuolisessa ihastuksessa, joka ei etene mihinkään. Jos toinen olisi kiinnostunut, niin eiköhän tässä olisi jo jotain tapahtunut. Oudointa on, että puhuu tästä ihastuksesta hyvin omistavasti, ihan kuin seurustelisivat. Ei taida itse tätä tiedosta, mutta se kuulostaa karmivalta jopa.
Kuulostaa mieheni stalkkerilta, mutta en siis tarkoita, että olisi sama henkilö, käytös näillä on vain samankaltaista. Hämmentävää, kun eräässä työhön liittyvässä tilanteessa stalkkeri jätti minut täysin huomiotta ja käänsi minulle selkänsä, kun puhui miehelleni aivan kuin olisin ilmaan. Hän myös tuli kotiimme tekosyyn varjolla eli selvittänyt osoitteen ja soitteli keskellä yötä humalassa.
Nyt on rauhoittunut, koska sairastui vakavasti, en tiedä onko enää hengissäkään. Mutta miehilläkin on stalkke
Käytöksen samanlaisuudella tarkoitin siis sitä, että tämä stalkkerinainen puhui miehestäni kuin he olisivat läheisiäkin ystäviä ja paljon tekemisissä. On puhunut sellaisia muillekin todennäköisesti, ehkä jopa antanut ymmärtää, että heillä on jonkinlainen suhde. Mutta en sitten tiedä voiko joku sellaista uskoa... Hän innostui mieheni bändipaidasta ja arvoista ilmeisesti ja alkoi kuvitella, että he ovat suuria hengenheimolaisia ja läheisiä ystäviä. Viestit olivat tuttavallisia, vaikka kyseessä on oikeasti ventovieras ihminen, joka olosuhteiden pakosta on viettänyt yhden työpäivän mieheni kanssa.
Stalkkerille on tyypillistä kehittää jokin oma fantasia suhteesta ja erityisestä siteestä, se on hänelle todellinen. Ja siinä vaiheessa kun tämä nainen tuli kotiin, aloin hieman pelkäämään, koska hänessä oli tietty aggressiivinen vivahde. Luin yhden amerikkalaisen tutkimuksen naispuolisista stalkkereista. He ovat hyvin samanlaisia kuin miehetkin eli voivat olla myös aggressiivisia. Kaikilla käytännössä on persoonallisuushäiriö ja muitakin mielenterveysdiagnooseja.
Luuletko että Suomessa on vain yksi varattu henkilö, joka on ihastunut toiseen varattuun? Vai voisivatko eri aloitukset olla eri henkilöiden tekemiä? Kumpi kuulostaa todennäköisemmältä?