Perinnön odottelijat
Eräs tuttavani paljasti, että häntä odottaa iso perintö, kun hänen vanhemmat kuolee. Perinnön myötä tuttuni pärjää kuulemma sillä ja ei tarvitse töitä tehdä. Tuttavani on nyt melko pienipalkkaisessa työssä ja olen ihmetellyt hänen rahankäyttöään, sillä hän vaikuttaa elävän aika tuhlaavaisesti. Minulla nousi niskakarvat tästä pystyyn. Minullekin on jotain perintöä tulossa, mutta en sentään sen varaan ole elämää jättänyt. Koulut on käyty, rahaa säästetty ja vaikka rahaa on mennyt elämästä nauttimiseen, niin on silti omaa varallisuutta kertynyt. Minusta tuntuu todella oudolta, että joku päättää jättää koulut kesken sen takia, että joskus tulee perintö minkä turvin voi sitten elää huolettomasti. En tiedä minkäkokoisesta perinnöstä nyt on kyse, sen tiedän että kyseessä on joku maatila eli ei varmaan helposti realisoitava kohde kuitenkaan.
Kommentit (59)
Kukaan ei osta mitään lahoa navettaa mikä elukan paskaa täynnä!!
Äiti on vielä hyväkuntoinen ja vireä eläkeläinen. Sukunsa naiset ovat olleet pitkäikäisiä. Minä olen tainnut periä isäni puolen geenejä terveysbingossa. Äiti elää taatusti pidempään kuin minä. En siis odota perintöjä.
Isältä jäi pieni vanha kerrostalo-osake muuttotappiokunnasta ja säästöjä sen verran, että pienet hautajaiset yms. kulut saatiin katettua. Siitä ei kaksi perillistä paljoa rikastunut.
Monet saa ihan kivan mökin ja asunnon perinnöksi, ja kyllä, perintöä voi jakaa vaikka leski onkin elossa, lakiosa on aina lakiosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöä odotellessa elän kelan rahoilla.
Jos niillä pystyy elämään leveästi niin mikäs siinä on perintöä odotellessa.
Miksi pitäisi elää leveästi?
Eri
Koska se on mukavaa.
- kokemuksella
Itse tulen auttamaan lasta rahallisesti heti kun hän omilleen lähtee. En panttaa perintöä siihen että potkaisen tyhjää.
Anoppini odottelee vieläkin perintöä ollessaan 78 vuotias, joten eipä kannata juuri opiskeluja jättää perintöjen vuoksi. Vaimoni isoisällä on ikää 98 ja isoäidillä 97, asustavat metsätilaa alle 100km Helsingistä. Talvet viettävät lämpimämmissä olosuhteissa ja hyvin pirteitä sekä elinvoimaisia ovat. Itseasiassa anoppini on huonommassa kunnossa ja luulen, että aika jättää hänestä samoihin aikoihin kuin vanhemmistaan.
Itse en odota, vaan kammoan perintöä. Joo, se tulee olemaan aika iso ja sisältää mm. monta kiinteistöä, mutta myös tavaravuoria ja kasapäin hoitamattomia asioita.
Samaan aikaan vanhemmat ovat viisikymppisestä asti valittaneet, että rahaa ei ole. No olisi sitä, jos olisivat asioitaan hoitaneet ja vaikka myyneet sitä omaisuutta.
Itse paljon mieluummin ottaisin vaatimattoman perinnön kuin sen työleirin, joka on edessä.
Olenkin itse alkanut jo pikku hiljaa säästämään perinnön varalta, että voisin maksaa jonkun hoitamaan ne asiat, jotka on vanhemmilta jääneet hoitamatta.
Kuolinpesän siivoukset voi jättää ulkopuolisille. Ei maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Maatiloja on monenlaisia, toiminnassa olevia ja 60 vuotta sitten lopetettuja. Viimeksimainitut ovat yleensä niin huonokuntoisia ettei niillä tee yhtikäs mitään. Rakennukset purkukuntoisia, mahdoton realisoida. Maatalous ei nykyään ole kovin kannattavaa, joten voi tulla tuttavallesi yllätyksenä miljoonavelat perinnön sijaan. Tämä taas tarkoittaa että tila menee velkojen maksuun ja ei riitäkään, mitään ei jää perinnöksi. Terveisin Purkukuntoisen velkaisen tilan perijä.
Höpö höpö
Pelloille on ostajia kilvaksi.
Myin juuri 12 hehtaaria 70 tonnia.
Kilpailuttamalla saisi sata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatiloja on monenlaisia, toiminnassa olevia ja 60 vuotta sitten lopetettuja. Viimeksimainitut ovat yleensä niin huonokuntoisia ettei niillä tee yhtikäs mitään. Rakennukset purkukuntoisia, mahdoton realisoida. Maatalous ei nykyään ole kovin kannattavaa, joten voi tulla tuttavallesi yllätyksenä miljoonavelat perinnön sijaan. Tämä taas tarkoittaa että tila menee velkojen maksuun ja ei riitäkään, mitään ei jää perinnöksi. Terveisin Purkukuntoisen velkaisen tilan perijä.
Höpö höpö
😂
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei osta mitään lahoa navettaa mikä elukan paskaa täynnä!!
Ei sillä mitään arvoa olekaan mutta tuskin siitä on velkaakaan.
jos hän luopuu töistään,siitä vapautuu toiselle työ,ei aina mutta noinkin voi käydä jos työpaikka halutaan säilyttää.
puhut ristiinlopettaa koulutuksen, välillä työnsä.. hän saa käyttää varantonsa haluamallaan tavalla. jos ei ole erityistä annettavaa työelämälle,koulutusala, jne. hyvä kun elättää noin sitten itsensä. taidat olla kade kun märehdit moista. keskity itseesi utale.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen otanko perrinnön vastaan vai en.Voi olla tilanne että ei kannata ottaa.Ehkä luovun perinnöstä.
onhan perintöverokin maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen otanko perrinnön vastaan vai en.Voi olla tilanne että ei kannata ottaa.Ehkä luovun perinnöstä.
Arvottomasta perinnöstä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
😂
Mitä hirnut? Länsi-Suomessa hehtaari peltoa maksaa 11 000€. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luopuu perinnöstään, ei veroakaan tarvitse maksaa. Ota selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma eläkkeeni on hyvin pieni ja suoraan sanottuna kituutan päivästä toiseen. Elossa oleva iäkäs vanhempani on varakas, sanoisin melkein että jopa rikas. Hänellä on myös kova eläke eli pankkitili pullistuu joka kk kun hän itse ei kuluta rahojaan juuri mihinkään. Minä tarvitsisin uudet rillit ja silmälääkärillä käynnin, ihotautilääkärikin olisi tarpeen hammaslääkäristä puhumattakaan. Uusi tv pitäisi hankkia, samoin puhelin. Ei ole varaa. Odotanko perintöä? Kyllä, sillä tarvitsen rahaa! Tosin kuolen ennemmin kuin hän. Hän on terve tervaskanto, minä en. Hän haluaa pitää rahansa ja se on hänen oikeutensa.
Sama. 90+ äitini omistaa 2 asuntoa joista toinen vuokralla, hänellä on kiva osakesalkku ja useampikin pankkitili. Rahaa on. Minulla ei 69v
9-kymppisillä vanhemmillani on miljoonaomaisuus. Osuuteni tulee sitten joskus olemaan 3+ miljoonaa. Oma varallisuuteni on suurempi, joten en odota perintöä, vaan olen kiitollinen kaikista päivistä, joita voin vielä viettää vanhempieni kanssa. Olen 60.
Eniten ihmettelen niitä, jotka tietävät sentilleen kuinka paljon omaisuutta mahdollisella perittävällä on ja mikä on hänen osuutensa siitä.
Nuoret käy vielä työssä ja harrastaa perustaa perheitä eikä he mieti mitään perintöjä. Sitten vasta kun vanhenevat lapset kasvaa ulos kodista ja on omillaan aletaan miettiä miten omat vanhemmat jaksaa . Perinnöt mietitään vasta sitten kun joku kuolee . Jos toinen isovanhemmista kuolee niin toinen jää siihen leskeksi . Tai vanhusten taloon . Ei niitä jaeta ennenkuin toinenkin on kuollut ja itsekin melkein haudassa. Lapsenlapset saa mitä jää sitten joskus . Usein joku haiseva vanha talo tai homeinen mökki. Jopa ne espanjan asunnot on ikivanhoja homepesiä. Mökeillä laiturit romahtanut ja oravat hiiret vienyt villat seinistä. Mukaan tulee kiinteistäveron maksut verot ja kulut TIEMAKSUT jätemaksut vesi sähkö. Ihan turha aloitus taas KATEUDESSA KITUJALTA.