Perinnön odottelijat
Eräs tuttavani paljasti, että häntä odottaa iso perintö, kun hänen vanhemmat kuolee. Perinnön myötä tuttuni pärjää kuulemma sillä ja ei tarvitse töitä tehdä. Tuttavani on nyt melko pienipalkkaisessa työssä ja olen ihmetellyt hänen rahankäyttöään, sillä hän vaikuttaa elävän aika tuhlaavaisesti. Minulla nousi niskakarvat tästä pystyyn. Minullekin on jotain perintöä tulossa, mutta en sentään sen varaan ole elämää jättänyt. Koulut on käyty, rahaa säästetty ja vaikka rahaa on mennyt elämästä nauttimiseen, niin on silti omaa varallisuutta kertynyt. Minusta tuntuu todella oudolta, että joku päättää jättää koulut kesken sen takia, että joskus tulee perintö minkä turvin voi sitten elää huolettomasti. En tiedä minkäkokoisesta perinnöstä nyt on kyse, sen tiedän että kyseessä on joku maatila eli ei varmaan helposti realisoitava kohde kuitenkaan.
Kommentit (59)
Mun äitini ei ole vielä saanut perintöä, vaikka on 74v. Isoäiti on pirteä 93 vuotias.
Eli aika kauan monet sitä perintöään joutuvat odottamaan, jos elämänsä sen varaan laskevat.
Nykyisin perinnönsaajat ovat itsekin eläkeiän kynnyksellä.
Perintöä odotellessa elän kelan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos niillä pystyy elämään leveästi niin mikäs siinä on perintöä odotellessa.
Kukin taaplaa tyylillään. Itse olen ajatellut lahjoittaa oman perintöni aikanaan hyväntekeväisyyteen. Pärjään omilla ansioillani.
Olen törmännyt, jotkut oikein odottavat läheisen kuolemaa. Sääli.
Miksi sua tuttavien raha-asiat kiinnostaa? Huolehdi vaan omistasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt, jotkut oikein odottavat läheisen kuolemaa. Sääli.
Tuskin sentään. Tuo on sellaista pahantahtoista ajattelua.
Nykyisin monet on seitemissä kymmenissä tai yli ennen kuin perivät vanhempansa.
Saattavat kuolla itse jo ennen kuin ehtivät periä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaistahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää leveästi?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaistahan se on.
Oujee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää leveästi?
Eri
Kuka on pakottanut elämään leveästi? Ap sanoi ystävän elävän tuhlaavaisesti eli leveästi.
Maatiloja on monenlaisia, toiminnassa olevia ja 60 vuotta sitten lopetettuja. Viimeksimainitut ovat yleensä niin huonokuntoisia ettei niillä tee yhtikäs mitään. Rakennukset purkukuntoisia, mahdoton realisoida. Maatalous ei nykyään ole kovin kannattavaa, joten voi tulla tuttavallesi yllätyksenä miljoonavelat perinnön sijaan. Tämä taas tarkoittaa että tila menee velkojen maksuun ja ei riitäkään, mitään ei jää perinnöksi. Terveisin Purkukuntoisen velkaisen tilan perijä.
Meidän suvussa suurin osa on ollut pitkäikäisiä. Isoisoäiti oli kuollessaan 95 ja isoäiti on nyt 93v. Isoisäkin eli 92-vuotiaaksi.
Harkitsen otanko perrinnön vastaan vai en.Voi olla tilanne että ei kannata ottaa.Ehkä luovun perinnöstä.
Täytyisi valmistautua perinnön ja etenkin perunkirjojen hoitamiseen, äitini on hyvin itsenäisesti asiat hoitanut, vain isämme kuolinpesää hoidamme yhdessä. Nyt sairastui dementiaan, asiat mutkistuivat kun ei ymmärräkään eikä tehnyt sopimuksia ja valtakirjoja että voisimme auttaa. Perinnöstä tulee kuitenkin vastuu perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Maatiloja on monenlaisia, toiminnassa olevia ja 60 vuotta sitten lopetettuja. Viimeksimainitut ovat yleensä niin huonokuntoisia ettei niillä tee yhtikäs mitään. Rakennukset purkukuntoisia, mahdoton realisoida. Maatalous ei nykyään ole kovin kannattavaa, joten voi tulla tuttavallesi yllätyksenä miljoonavelat perinnön sijaan. Tämä taas tarkoittaa että tila menee velkojen maksuun ja ei riitäkään, mitään ei jää perinnöksi. Terveisin Purkukuntoisen velkaisen tilan perijä.
Mistä vanha maatila olisi velkaa saanut jos edellisetkin on maksamatta?
En nyt ymmärrä mikä on ongelma, paitsi sinun kyyläys. Anna tuttavasi elää niin kuin parhaaksi näkee, ei kuulu sinulle.
Maatila voi olla hyvinkin realisoitavissa, riippuen sijainnista ja tuotantosuunnasta.